24 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

24 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

AKŞAM Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy - Köprabaşı Tel. 42862 — Sirkeci Mühürdarzade mm Han Vek 22740 Ayvalık sür'at yolu ANTALYA “apuru 2 Ağustos Cumartesi 17de Sirkeci Mersin yolu vapuru 26 İNEBOLU "üs Pazar 10 da Sirkeci rıht: mından kalkacak, Gidişte Ça- nakkale, İzmir, Küllük, Bod- rom, Rodos, Marmaris, Dalyan, Fetbiye, Kalkan, Kaş, Finike, Antalya, Alanya, Mersn'e. Dönüşte © bunlara | ilâveten Taşucu, © Ani Kuşadası Geilbolu'ya tı (5051) THE TURKISH AMERİCAN Sbipping and Trading'co Hayri - Araboğlu ve şeriki American Export Lnos The Export Steamsip Cor NEW - YORK er on günde bir Mevyork ie lime Bum arasında, muntazam posta: Her aym © Jove 6 ici Key York,'dan bareket, Yakında Nev: York'dan gelecek va purlar. Exiria vaporu 4 Eylnle doğru, Exilona vapıru 17 Eyle doğru Yakında Mev - York, Hladeltiya ve Bostona için yolcu ve" eçyayı tariye alarak. hareket edecek yaparlar. Exporter vapuru 26 ağustasa doğru Exirla vapura 8 Eylüle doğru, Exllona vapuru 20 Eyllle doğru Kumpanya, müşterilerinin. mouafine daha: İyi hizmet “vo tevkalüde' or! pös- alar takim emele İskenderiyo voya Marsilyada aktarma suretile va doğru konoşimento 415. Novyafk İçin merkür Unanlardan musyyen tarilerde hareket #den ekepres ve lüks vaporlarına yolcu Ve eşyayi ticariyö kabul oöceilir. Bu vapurlar Amelikanın dahil w bütan viliyetler ile Kanadı, Gal, sika ve Le: Angeles il Ban Fransa Seattle Yesim bütün. Imanlar için doğru Karşmentn ile eşyayı. tcariye Kabul eder, Fazla Hafeldt için Gelade'da 6 mer Yakı! (Beki Arapyan) hanında 4 one katla Hayri - Arabağin ve çark yhtr önleri Iztırap Veriyor Sizi iztıraptan kıvrandıran ba meriç nasırları cüz'i bir masrafla söküp atmak. çaresi yardır. Akşamları derunüna kâfi miktarda RADİO * SALTS tozu ilâve sile sicak ayak banyosunu. yapınız. Bu pek faydalı ve müessir toz, ayaklarınızı kayvetlendirmekle bereber rasırlarıniz. | o derece yumuşatır kl tırnağınızın ueile kaldırıp atabilirsiniz. En muannit ve en derin nacırlar bile birkaç RADİO Kramp amam Giresonda Piyade Askeri Satınalma gmmamzz Dr. AHMET ASIM | Ortaköy Şifa Yurdu İ BONO Mübadil, yartlule Istanbul, Balıkpazar No 6 Vasil (1 VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman han, “Telefon: 22925 Trabzon Yolu maki PAZAR günü sent 50 de dala rıbtmından Kalacak, dişle: Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Sar , Ünye, Ordu, Giresun, Tirebela, Görele, Trabizön, va Rizeye dönüşte bunlara ilâveten Ol, ve Sörmeneye uğrayacaktır. AVUKAT SANIH bey Bahçekapıda Celâl Boy hanmda 2 inci kat 92 No.lu üsireyo nakletmi SAiNT BENOiT ERKEK LİSESİ Resmt mektepler ders müfredat proğramı mucibince tedrisat yapılır. Tork bakaloryasına bazırlar.. Fran | Oğranmak için ihzari sonlar zamn 60) vardır Denizyolları işletmesi müdürlüğünden: Izmir sergisini ziyaret etmek İsteyen- lere kolaylık olmak üzere Gülcemal va- Purile icrası mukarrer olan hususi tenez- züh seferire alt biletlerin cuma günü dahi Karaköy acentehanemizde satılmakta ol- duğu ilân olunur. "““5076,, Ankara Ticaret Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Mektebimizin Eylül mezuniyet ve ders ikmelleri imtihanı 1/9/934 Cumartesi günü başlayacak, 20/9/934 Perşembe günü bite- cektir. 2 — Kayıt ve kabul 15 Eylilden 1. Teşrinievvele kadardır. 3 — Mektep 1 Teşrinievvel 934 Pazarlesi günü açılacaktır. 1972, Komisyonu Reisliğinden : 1 — Gireson Garnizonunda bulunan ve bulundurulacak olan Kitaat ve" müessese için' bir senelik ihtiyacı olak 310,000 kilo Ek: meklik Un kapalı zarf usulile münakasaya Koğiuştür, 2 — İh 22/9/934 Cumartesi günü saat 14 te kumandanlık Dairesindeki Satınalma Komisyonunda icra edilecektir. 3 — Talipler.şeraiti öğrenmek ve arza. ederlerse şartnamenin sureti musaddakasını almak üzere her gün komisyon Relsligine mü- racaat edebilirler. 4 — Bedeli muhammenin muvakkat teminatı 2383 liradır. 5 — Münakasaya iştirik edecek zevat teklifnamesini bir zarf içersine koyup mühürledikten ve ismini üzerine yazdıktan sonra bu zarfı, teminatı muvakkateye ait makbuz ilmühaberi veya banka kefaletnamesile beraber ikinci mühürlü bir zarf içine koyup üzerine tekifmamenin bengi e mit olduğunu yazari: tarih ve saatin bitiminden evvel makbuz muk: vermeleri ve taliplerin ihale saatinde komisyonda bulunmaları ilân olunar. “5040, Şişli Terakki Lisesi Müdürlüğün. 1 — Mektebimizde yapılacak olan Bakalorya ii Eylülün birinci Cumartesi, ve sınıf ikmal Imtihanlarına yirmi Gari gönü başlıyacaktır. — Her gün saat ondan 17 ye kadar talebe kayt edilmektedi Si talebenin birinci tahsillerini vererek Kayıtlarını hemen yenile- mel: erektir. 3 — Ders ücretleri talebenin sınıflarına göre 40-110, pansiyon ücreti 225-250 lira arasındadır. (o (Telefon: 42517) Gayri Mübadiller Takdiri Kıymet | | Komisyonundan: | 2) Ağemicü Cümürtesi 505 Domaradan 6GY Kümaraya kadar GE Pasar o 60 ei © 7 ” Pazartesi 813 » 949 . .” Alacakları yekünu 10,000 li yukarıda yazılı Daki komisyona kadar olan ve karar numaraları bulunan Gayrimübadillerin binde 4,3 nisbetinde kaklarını almak üzere bizalarında gösterilen günlerde iracaet etmele, (5074) Tramvay yolu Muallim Naci bey cad. 115 İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, ber türlü asri konforu havi, çok temiz, bakımı çok iyi, fiatleri çok ehven ve kadın erkek her törlü hastalara açık hastane, Yatak fiyatleri 2 liradan itibaren Doğum ve kadın ameliyeleri: 8 günlük ikamelle beraber 35 lira Apandisit, fıtık, basur we buna benzer ameliyeleri 10 günlük ikametle beraber 40, istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları |» 1 — Küçük Mustafa paşa, Kubur beli, irice bel 6 No.lı hane 2 — Altı mermer, Kâtip muslahattin, cami sokak 57 No. lı hane 3 — Bahçekapı, ŞeyMehmet geylani, peynirci, 22-24 No, lı dükkân 4 — Gedikpaşa, Divaninli cadde üzerinde 61 No.lı dükkân 5 — Küçük Mutafapaşada Kara sarıklı arsasında baraka 6 — Kızıltoprak, Zühtü paşa, Bağdat caddesi 34 No.lı dükkân 7 — Hopyar, yeni postane karşı sirasında 56-68 No.lı dükkân 8 — Kadıköy, Cafer ağa, oton Nurettin pâşa 70-72 No.lı hate 9 — Karagümrük Derviş Ali, Nurettin tekkesi 25 No.lı mektep Balâda muharrer emlâk 935 senesi Mayıs nihayetine kadar ki verileceğinden müzayedeye vazolunmuştur. “Taliplerin 27/8/934 pazartesi günü #aat on beşe kadar Evkaf “Müdürlüğünde vakıf müracaatları. — (4807) Biga belediye reisliğinden: Biga belediyesinden 22/7/934 tarihinde kapili zarfla münakasası ilân edilen Bizaya getirilecek suyun görülen lüzum üzerine pazar- lıkla müteahhide ihalesine ve tediye şartlarile inşaat müddetinin berveçhi zir tadiline karar verilmi; Borular, belediye namına sipariş edilecek ye müteahhidin gös tereceği teminat üzerine boru parasının "/, 25'i peşinen verilecektir. Borular kâmilen belediye namına İstanbul gümrüğüne tesliminde mütebakisi tediye edilecektir. İnşaat müddeti 3 aydan 4 buçuk aya çıkarılmıştır. İhale eylülün birinci cumari günü saat 15 te Bigada belediye dairesinde yapılacaktır. “4810, İstanbul Nafıa Başmühendisliğinden: Keşfi 6916,76 liradan ibaret olan Kısıklı; Çakmakdere asfalk yolunun tamiratı pazarlıkla ve münakasa kaime ve gartnamsindeki ilecektir. Kaime ve şartnamesi ve ameliyat meka- mukabilinde İstanbul Vilâyeti Nafıa Başmühen- disliğinden tedarik olunabilir. Pazarlığa girmek istiyenler münaksa gartnamesindeki vesikalarla ve 51975 liralık, teminat makbuzil 3/9/934 tarihine müs artesi günü sant on beşe kadar İatan- bul Vilâyeti Daimi Encümenine müracaatları. “4911, Ankara İsmet Paşa Kız Enstitüsü Müdürlüğünden: Ankara Kız Enstitüsü Kalorifer, vesaire tesisatı 13/8/934 tari- binden itibaren 21 gün müddetle ve kapalı zarf üsülile müraka- saya konmuştur. İştirâk edecek talipler münakasa şartaamesi, fenni şartname, proje ve mukavelename suretlerini almak üzere Maaril dâleti İnşaat Dairesi lebilirler. İhale Maa- rif Vekâletinde toplanacak * olan İnşaat Komisyonu tarafından 3/9/934 pazartesi güni 15 te icra ediledekti (4770) Ankarada Musiki Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Bu sene Mektebe alınacak yeni talebenin kayıt müamelesi Ağustos 20'den 1 Eylüle kadar devam edecek ve 22 ile 29 Eylül aratında kabul imtihanları yapılacaktır. Mektebe girme şeraiti: İlk mektepten mezun olmak. Musikiye istidadı bulunmak, yaşı 12 den küçük 14den büyük olmamak ve tabsile mani bir hastalığı bulunmamaktır. Örtamektep talebesi ve mezünları musiki kabiliyetine ve bilgisine göre İmtihar h yukarı sınıflara alınabilirler. 4871, Posta T,T. binalar ve levazım Yeşilköy telsiz ahize istasyonunda gerek mevcut kuyudan istifa- de ederek gerekse arteziyen kuyusu açarak 'mebzul mıktarda su tedarikine ihtiyaç olduğundan alâka: tetkikatı yaparak bu baptaki tekliflerini 1/9/934 tarihine kadar, İ Galatasaray postane binasınde üçüncü katta levazım müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. “4636, İnhisarlar Müdürlüğünden 1 — Ankara'da Atış mahallinde İdaremizce | inşası mukarrer Çardak, Derenaj, su tesisatı ve .sair inşaat kapalı'zarf usulile mü nakasaya konulmuştur. 2 — Kırdırmaşartaamesile projeleri beş lira mukabilinde Ank Baş Müdüriyetinden ve Cibalideki Levazım Mubasibi Mes'ullük vez* nesinden alınacaktır. 3 — Kırdırma 16/9/934 tarihine müsadif Pazar günü saat “İ Cibalideki Alım, Satım Komisyonunca icra kılınacaktı tayin olunan gün ye saatten evvel Komisyona verilmelidir. $ — Kırdırma şartnamesinin maddej mahsusası mucibince fenni ehliyeti haiz bulunanlar iştirâk edebil 6 — Her istekli inşaatın bedeli keşfi olan “15581, lira “67, kuruşun *h yedi buçuğu nisbetinde muvakkat teminatı tayin olunan gün ve saliter evvel teslim etmel “500B,, İstanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden 1 — 20/8/934 pazartesi gününden itibaren her gün sabal saat 6 da başlıyarak 13 de bitecek ve bir ay devam edpcek olaf tayyare hava atışları Anbarlı - Bakırköy arasında ve sahilden bif mil açıkta deniz üzerinde cereyan edecektir. , 2 — Her hangi bir kazaya meydan yermemek üzere Anbarlı 4 Bakırköy arasındaki sahil kısmının 4 mil açığından geçilmesi