26 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 AKŞAM 25 Ağustos 1934: © ARAR LİRA | gem AKŞAM KİTAPHANESİ NEŞRİYATI emme: KÜÇÜK İLÂNLAR 1 — İş arıyanlar 7 Çiltlik sahiplerine — Ecnebi 21. rant mütehastısı çiflklerin ddaresinl gali kârdan hisse almak üzere deruhte Adres Beyoğlu P.K, 2078. —2 Muhasip — Daktilo, fransızca, al anca bilen çok tecrübeli bir muhasip. Iş iniyor. Günde birkaç sunt için defter erinizi ve muhuleralımızı temin edor. Aşama “Kâtip, ramuzile müracant; 2 — İşçi arıyanlar Matbaa makinisti — Ankarada düz ekinde va peçalda çalışmak üzre bekir, allak fenden mahir bir matbaa makinist aranmaktadır. aliplerin fotog allı birer mektupla “Ankaradayonihalde Çankaya Matbaası Modörlüğüne, bahri. Yan takva bulunmaları irelik — İstan tarafda lir ız mektabi için iars işlerinde bulun: muş bir banamelandi aramıyor. camet, daşesi mekeste ait olmak özero bila: yette vasat bir maaş verilecektir. Tere Somelhal io tabriran postahana karşı #nda Büyük Kinacıyan ban No, 150 bakabilecek mekleplerde çalışmış. bir Haram aranıyor. Tercemeihal ve bir kefil Edsterilmek üzere tahriron postahana karşısında Büyük Kınacıyan ban No, 160 müracaat edilmelidir. 3 Münim kârlı işlere ortak — Ve birkaç memura ihtiyacımız Müracaat: İstanbul Talımis sokak Camlı han Nu 7. 3 Tanrir ve Kilabeli kuvvetli — Daktiloya vakıf bir kâtibe ihtiyap var dır. Teliplerin hor gün seat dörilen beğa kajar Galata Daunb Sigorta Han 27 numaraya müracastlar, 3 — Satılık oşya Satılık otomobil — Ford spor az kullanılmış ve temiz bir haldedir. “Taksim Gran garajda İstapan efendiye müracaat, Kiralık allı odalı tuman — Şişli tamı caddesi 804 No.li MENEKŞE apartmanında : Gaz, 8, elekrik, otomatik banyo, bol güneş, arkası açıl, favkalde hava ve güzel nezareti olan allı odalı bir daire, gayet —v UCUZ ve sesle kiraliktir. Getikyaşada > Sinanpaşa mahallesinde Fertoypaşa sokağında 86 mumarak 9 cü, Salon, elektrik, havagazı, sarnıç, kuyu, bahçesi mevcut va ayca araba: ğu olan ban sarı orüşmek için içindekilere müracaat, Si Gayet ucuz acele satılık yalı — | Beylerbeyi iskelesine bir dakika mesafe. “Arsası 1850 metredir. Rıhtımı, kayık hanesi, ve çişak meyva, bahçesi çok muntazaındır. Baylarbeyi İskele enden Ko. 10. İçindekiler» müracaat —& “Kiralik teaavinane — Uskuzanın işlek bir mahalinde gerek doktor, grek dip tedavibanes için. bir musyenehinne kiralıktır. Mürucnal: Üsküdar Çarşı boyu No, 188, —6 Satılık arsa — Ayaspaşıdı Gü müşsuyunun en mutena yerinde denize emen. nezareti biribirine maktxsil ve müfrez beheri 240 metro olmak Dzere 09 aran satlıktır, İçlerinde inşaat için mebzul tuğla, (aş, horasan ve Sslre meventur, Finali Bey, Eminoon Rıhtım girketi, “Telfun: 20.803, sabah saat 900-1225, 3 Satılık mükemmel arsali Fatih “ramvay (yakkufuna bir dakika, Fevzipaşa tramvay eeddosinde yeni yar pılmış bina iltisainde manzara ve hava ilibarila emsalsiz onar metra yüzlü ik arsa satılıktır. Tatih Nişancası Tapa pakçı sade sokak © Nolı haneye müra- ant, 4 Arsa Fiatine kâgir konak — Cağaloğinuda eski kadastro binası sat. ik. Sirceci Demirikapıda Mahmut Cemi Kiralık ev — Çapada: Kış ve yar liktir. Çiçek bahçesi, tatl su, denize nezaret, even kire, ram vaya bey dakika. Mahmulpaşada Manastır hanı odabaşı Kiryako ofondiyo müracaak | —© Acele ucuz salık bahçeli av — Ortaköyde Küçükayazma Karan. fil sokakta 19 numaralı yedi odalı Ve baliçeli bir ev taşraya gitmek sebebila ucuz fintla atılacaktır. Görmek için alt sokakta evin belıça kapısına bitişik | 18 numaralı Apostol ustanın hanesine a müranast, Köşk — Büyük Alp Aslan sokak No iktar. Büyük bahçe, sekiz oda, kuyu ve elektrik. (Akşam)da 5.8. | 8. rümuzuna mektupla müracaat. — 1 IKIAI caddesinde Kiralık man — Saka Selim çıkmazı Ne. 3, Yeni endileye nazi, banyo veher konforu havi dört oda, Tel, 24496 Rabi tey, 1 Acele kiralık çiftlik — Küçük kmecaya yakın Çoban çeşme civarında. ime şosesi üzerindeki meşhur Saadet dere çittiği kiraya verilecektir. Satiş ta yapılır. Müşterilerin stanbul Balıkpaza: Tnda Süngörellerde, 84 numaralı ticaret. nala Yazn Ziya boya müracat Aksaraya inen tramvay cat desi üzerinde — Bahçeli skiyell kalıve karşısında beşer odalı yağlı boyalı iktrik, terkos tesicatim havi mtisddet Kürgir iki muntazam hane satılıktır. Maktvan üç bin beşer yüz lir 4 /oğlundâ Kiralık apart man — İstiklil eağiesinde Şik sine ması karşısında 166 Ko.lı İstiklâl apar- tünanında bir. daifa kiralıktır. Gözmek için kapıcıya, kiralamak için istanbul Bahçakapıda Taş Handa 20 num: Umum Emlâk Acentesine mü Satılık ev Kemlpaşa Defter e beş oda, mutfak, hamam vo man baliçe, elektriki, tarkosl İltir. Mezkür eve müracaat. Acel ık apartman ve hane — Cihangir, Firuzağa mahalle sinde Kadirler yokuşu Kasatura soka” Bında beş daireli, fi dükkân mabiyo dokean lira icar getirmekte olan Fehmi Boy apartmanı ekiz bin liraya ve iti salindaki beş odalı kârgir hane de çin beş yoz raya acele satılıklar. İçindeki ihine müracaat, 8 Kuruçeşmede — Tramvay tavak kuf mahallinde pek mutena bir aran zerinde ikametgâh ve. ayrı olarak bir yıkama ve #aire bütün tefer. kıtır. Sağlam. “Tak: sim, İstedi caddesi 57 munaraya mü raclat, — tiKlAl caddesinde Kiralık alon — Saka Selim çıkmazı No. 3. birinci kat caddeye mazır, her iş için elverişli. Tel, 24898 Ruhl bey. — 1 Devren satılık dükkân — keci Hamidiye ve miüskirat vo azimet dolayıslie devren satılıktır. Mez» kür dükkâna müracaat, —4 wiralık hane — Ankara ealdesin de 52 No, havalar hor tarafı bol güne, dört odalı hana kiralıktır. Ankara cad desinde Muallim Ahmet Halit bey ko Sir tüphanesinde BUL efendiye müracaat. —1 Cağaloğlunda satılık arsa — Son Posta matbaası sırasında apartıman inşasına elverişli ve ucuz, Müracaat: Türbe Babilll. caddesi (ifatımudiye ) No, 16, Nafıa linen: Çankaya: Riyaseticumbur ikametgâhı yolları ile Orman çift a havuzu civarı yollari, Hâkimiyeti Milliye meydanı ve Ye Usküdarda satılık hane Güzel manzaralı, gayet kullanışı Içi dışı böyalı, 660 metro muralıbm 7 oda, hava: gazı ve su tesisatı, hamam, büyük balı: çeslnde meyva ağaçlar, çiçekler ve lr monluk, kuyu, havuzlar. ve amerikan elstemi kanser, Tıstık ağacı tramvay, durağı solunda Yazıcı Şerif sokağı No.8. İçindekilere müracaat. -3 Ea ya emil Bayoğlu Hamallaçi Bakana yalın e ni eek e e, trk yu are kl İml ny e azim Eği Suadiyede satılık köşk — (Asfalt oadöeyo iki dakika mosafado etrafi duyarlı ve büyük balıça içinde nadide Detmler bağ ve sekiz oda bir Salon banyo, elakirik, terkos boya mü: kemal bir köşk satılıktır, Görmek için Bvuliye dür? yol otobüs durak yerinde, marangoz İsmal efendiye cumadan a her gün müracsat, —ı Ucuz dört Kurtuluş Yeni istasyon Azak sokak'19 No, Sahibinin dışarıya gitmesi mena söbetile pek oliven flatle acele satılıyor. Mezkir. apartmanda üçüne. dalroyo müracask, -4 lu Istiklal caddesinde Fihamra Hanında yedişer odalı, banyo, kalorifer, asansörü, havl, deniz görür, doktor kabinesi Ye, ikametgâh itihazına. elverişli kiralik önireler vardır. Birinel katta 8 numaralı büroya müracaat, Tel, 4094 4 ik doktor muayenel nesi — Sirkeci Muradiye caddesi 87 No. ikinci kat gayot kullanışlı, 8 odali, favkalâde havadar, elektrik, torkon, bavagazı mevcut doktor muayenehaneel kiralıktır. Sirkeci Muradiye caddesi 86 numaralı berbor. Tigor ofundiye müra- Dask, —: 5 — Müteferrik ingilizce ve iransızca ders- — Bir tecrübeli profesör tarafından, Mektapler için talebe hazırlıyor. Flatlar İ uygun, Kadıkoy Talimbane sokak 19, | istanbul, Beyoğlu içim Akçam'da Prof Lao adresine müracaat —6 Almanca dersleri — Usul ted isl mehkermel olan bir Alman hanımı almanca dersler vermektedir. Cumadan. maada her gün eat blen 7 ye Kadar müracaat: Mulla Nezih EH. Teksim Mis sokağı —8 Diplomalı bir fransız mı mazel — Müptadilere pratik usulle dera verir. Meklep talebosini imtihana hazırlar, Fransızealarını ilerletmek stk. yenlerle ıntkilerno vo edebiyat temriye İeri yapar, Akşamda F.M. A, romuzuna tahriren müracaat, —8 Mektuplarınızı aldırınız Gazetomla iüarohanesini adres aral: göstermiş olan kar'Yorimizden CEKa-MSs-BM-On- KY- Serlö 37 pamlarına gelen mektupları Karen» mizden aldrmaları mercudur, Tekin ve Nuri beylere Gönderdiğiniz ilân için ida- reye müracaatınız rica olunur. nişehirde: Nafın vekâleti binası önünden geçecek yolda yapılacak “49716.00,, lira keşif bedelli te ye, bordür, şose tamir ve asfalt kaplama inşaatı kapalı zarf usulile 25/8/9384 ten 15/9/934 tarihine kadar 21 gün müddetle münskasaya konulmuştur. Münakasa Ankarada Nafın Vekaleti Müsteşarlık makamında 15/9/934 cumartesi günü saat “15, te yapılacaktır. Münakasaya iştirak için verilmesi lâzım gelen teminat “3728.70, liradır. Münskasaya iştirak etmek isteyenlerin teklif mektubunu şarlnamede yazılı olduğu veçhile kazırlıyarak münakasa saatinden evvel münakaşa komisyonu roleliğine tevdi etmeleri veya bu saat- ten evvel vasıl olmak şartilo göndermeleri lazımdı: Bu işe ait şartnamç ve mütemmimi olan ovrakı isteyenler “250, ASYADAN BİR GÜNEŞ DOĞUYOR İSKENDER FAHREDDİN Büyük göçten ve kuraklıktan evvelki Büyük tarihi roman Yeni çıktı Ba eser muharririn en fazla rağbet görmüş tariht romanların- dan biridir. Türklerin ( Büyük göç) ten ve ( Kuraklık) tan evvel orta asyadaki yaşayışını ve ( Büyük göç) ü hazırlıyan kuraklığın nasıl ve nereden buşladığını yeni tariht vesikalara ve (Türk tarihinin ana hatlarına ) göre ve pürüzsüz bir Türkçe ile anlatan bu kitap günün en mühim eserlerinden sayılabilir. Ba itibarla ( ASYADAN BİR GÜNEŞ DOĞUYOR ) romanını hem yeni, nesle, hem de meraklısı karilerimize hassatan tavsiye ederiz. Tomanda on bin senelik bir Türk deslamı olan AYDIN ile YILDIZın (Alandek) da uzun seneler kaldıktan sonra ( Lâyemutluk kuvveti) ni nasl bulduklarını ya Eyle güçle bir çoban kızı olan (YILDIZ) ın (Alageyik) kac bilesin. başına geçerek garbe doğru nasil indiğini büyük bir zerk ve mârakla okuyenksınz. Yazan virlere al Büyük kıtada 272 sahife — Fiyet 80 kuruş Deniz Lisesi Müdürlüğünden: Mektebimize “108,, lira ücretli bir İtalyanca muallimi alınacaktır. Madde 1 — Mutlaka Üniversitede bilimtiban ehliyetnameyi haiz veya maarifte müseccel İtalyanca muallimi olacaktır. Madde 2 — İstekli bulunanlardan hiç bir yerde vazifedar olmı- yanlar tercih edilecektir. Madde 3 — Arzu edenlerin nihayet 5 eylül 934 tarihine kadar Heybeliadada bulunan mektebimize müracatları, “4872, Bursa Ziraat Mektebi Talebe Kayıt ve kabul şartları: Bursa Ziraat Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Mektebe bu sene Leyli ve Meccani on beş talebe alınacaktır. Girmek için kabul şartlar, A — Türkiye tebasından ve hüsnühal eshabından olmak, 'B — Orta mektebi bitirmiş çifçi veya arazi sahibi evlâdı olmak, C — Yaşı on dokuzu geçmemiş olmak, D — Hastalıktan salim ve Ziraat işlerini ifaya bedenen mukte- dir olmak, E — Tahsil esnasında mektebi bilâ mazeret terketmemek ve terkettiği taktirde kendisine yapılmış olan bilumum masa- rihi ödeyeceğine dair noterden musaddak * Mektepten alı- nacak numunesi veçhile ,, kefaletname vermek, F — Talip miktarı muayyen adedi geçtiği taktirde yapılacak musabaka imtihanını kazanmaktır. 2 — Mektep Teşrinievvel başında açılacağından taliplerin niha- yet Eylülün onuncu gününe kadar yukarda yazılı evsafı halz olduklarını bildiren vesikalarla birlikte bir istida ila mektep müdürlüğüne müracaat etmeleri, (4484) İstanbul Av Vergileri Müdüriyetinden: Müdüriyet aklamı için satın almacak 130 çeki odun ile 500 kilo, Mangal ve İ ton kok kömürü 16/Ağustos/1934 tarihinden itibaren 20 gün müddetle münakasaya çıkarılmıştır. YEylü/1934 Salı günü alesi mukarrer bulunmuş olmakla taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün Müdüriyete müracaat edebilirler. “4832, Erzincan Jandarma Mektebi Müdürlüğün 150 bin kilo Ekmeklik unun kapalı zarf usulile 3/9/934 pazartesi günü saat 15 te ihale edileceğinin ve taliplerin yüzde yedi buçuk teminatile Erzincan Jandarma mektebi Satınalma Komisyonuna müracaatları (4809) Tayyare Piyango Müdürlüğünden: Şartnamesi veçhile 135,000 türkçe, 15,000 fransizca, piyango pltn:, 10,000 afiş tabettirileceğinden taliplerin ağustosun 29 uncu çarşamba günü saat 14 buçukta komisyona müracaatları, “4910,, (x( istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları | » | Gureba hastanesine 934 senei maliyesi zarfında lüzumu olan on alı kalem alât aleni surette münakasaya vazedilmişti. Eylülün 1 ci cumartesi günü saat 14 te ihalesi icra edileceğinden şeraiti eyi görmek üzere her gün Levazım kalemine ve kuruş mukal ue Ankarada Nafia Vekâleti Malzeme Müdürlü 4614)