26 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

26 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2. AKŞAM SON TELGRAFLAR Sovyet - Japon münasebatı yeniden gerginleşti İRovyetler Taponyaya şid detli bir nota verdiler, Japonya ayni tarzda icevapr hazırla Moskova 24 — Sovyet hükü- metinin Tokyo sefiri Japonyaya bir nota vermiştir. Notada şarki Çin demiryollarındaki Sovyet me- murların tevkifleri ve şimendifer hattına yapılan hücumlar ve Sov- yet konsoloshanesine ve Sovyet uzak şark ordusu kumandanlığına tevcih edilen ittihamlar protesto edilmekte, bütün vekayiden Ja pon ve Mançuko hükümetleri me- sul tutulmaktadır. Notada Japon | hükümetinin icap eden neticeleri istihraç ede- ceği kanaatı izhar ediliyor. daponyanın cevabi Londra 25 (Husus) — Tokyo- dan gelen haberlere göre Japon- ya, Sovyet notasına cevap hazır- lamıştr. Metin, nota verildikten sonra neşredilecektir. Japon gazeteleri çok şiddetli makaleler yazıyorlar. Gazeteler Sovyet notasının tahkiramiz ma- hiyette olduğundan bahisle Japon hotasının da ayni şiddette olması- mı istiyorlar. Şanghaydan bildirildiğine gö- e 30 büyük Japon harp gemisi bu limana vâsıl olmuştur. Harbi- ne 70 bombardıman tayyaresi gön- derilmiştir. Japonlar bunların as- İkeri manevralarla münasebeti ol duğunu söylüyorlar. Nazi kongresi Nürenberg 24 (Hususi) — Na- gi kongresi 4 eylülde Nüren- bergde toplanacaktır. Kongreye 100 bin murahhas gelecektir. Bundan başka 180 bin muhtelif teşekküller mensubu, 60 bin fa- şist gençlik teşkilâtı mensubu, 50 bin gönüllü mesai mensubu, 120 bin kadın erkek Nazi gele- cektir. Naziler bu kongreye nümayiş mahiyeti veriyorlar. 50 bin oto- mebil için çadırlar hazırlanıyor. Bu halkı beslemek için tertibat alınmaktadır. Avusturyanın talebi Viyana 24 (Hususi) — Neve Freie Presse gazetesinin beyânı- na göre Avusturya hükümeti Senjermen O muahedesini İmza eden devletlere bir nota vererek muvakkat ve yardımcı kuvvet ole rak bulundurulan 8000 kişinin dai mi orduya ilhakını istemi; Avusturyada tevkifler Viyana 24 (Hususi) — Avus- turya sabık başvekil muavini Vinkler Çekoslovakyaya kaçmış #ar. Vinklerin o mensup olduğu Landbunt (köylü) fırkası erkâ- sından bir çoğu tevkif edilmiştir. Dünkü yangınlar Dün öğle üzeri Edirnekapıda Atik Ali paşa mahallesinde Ça- kırağa caddesinde madam Atra- gn evinden yangın çıkmıştır. Der- hal itfaiye yetişmiş ve yangıni söndürmüştür. Eveler ahşap, ha- va rüzgârlı olduğu için © civar halkı büyük krku geçirmişlerdir. Dün Beşiktaşta Abbasağa me- hallesinde Odalar çıkmazı cad. sinde Karabet efendinin bacı 1 dutuşmuşsa da. yetişilerek milel panayır münasebetile ya lan hazırlıklar bitmiştir. Şimdi hariçten gelecekleri yerleştirmek in tertibat alınıyor. Şehrin bi #ün otelleri hazırlanmıştır. Lok: talarda ve gazinolarda büyük bi faaliyet vardır. Serginin devam ettiği müddet İzmir nüfusunun hissedilecek derecede artacağı ve İzmirin bir bayram hayatı geçi- receği anlaşılmaktadır. kil İsmet paşanın pazar leden evvel muvasalatı bekleniyor. İsmet paşa o gü leden sonra panayırı açacaklı Vekillerin seyahati Dün nafıa, iktisat, maliye vekilleri geldiler Nafia vekili Ali, iktisat vekili Celâl, maliye vekili Fuat beyler dün şehrimize gelmişler, bir çok zevat tarafından karşılanmışla dr. Üç vekil doğruca Dolmaba! giderek Gazi Hz. ne arzetmişler, sonra İs- ile görüşmek üzere Yı gitmişler, geç vakit bı vekil ile birlikte dönmüşlerdir. Nafia vekili Ali bey Afyon - Antalya hattımı temel atma res- minde bulunmak üzere Antalya- ya gidecektir. iktisat vekili Celâl bey, yarın İş bankası sergisinin açılış res- minde bulunacaktır. Maliye veki- Hi, bir iki güne kadar Ankaraya dö- mecekti Tavuk horoz oldu! Birdenbire yumurtayı kesti, ötmeğ başladı! İzmir gazeteleri yazıyor: «Ma- nisanın Saray mahallesinde bir €vde muntazaman yumurtlamak- #a olan bir tavuk horozluk alâ- metleri göstermeğe başlamış ve derhal yumurtasını. kesmişti Mükemmel Denizli horozları gi bi ötmekte ve kümesten bir ta- vuk alındığı zaman kıskançlık halleri göstermektedir. Bu hadise herkesin hayretini mucip olmak- dadır. Bazı kadınların vücutlarındaki yri tabii haller sebebile ameli- yat edilerek erkek olduğunu ve 'daha pek yakın zamanda şark vi- âyetlerinin birinde bir horozun yumurtladığını . işitmiştik; fakat yumurtlıyan bir tavuğun yumurta. sını keserek horoz olduğu duyuk mamıştı Kütahyada bir tren kazi Kütahya 25 (A.A) — Dün s at 10,30 da Alayunttan gelip Kon- yaya geçen İstanbul treninin ha- reketi esnasında müessif bir kaza olmuş, jandarma mektebi birinci lük kumandanı yüzbaşı Remzi beyin sol ayağı kesilmiştir. Remzi bey memleket hastanesine nakle- dilmi Milâstaki orman yangını söndürüldü Milâs 24 — Milâs civarında çi- rman yangını söndürülmüş- Bu Sakbahki Telgraflar iktisat, gü umum. inhisarlar müdürünün ve ğer bir çok zevatın gelmesi bek- leniyor. Başvekilimizin İzmirde üç gün kalacağı haber veriliyor. Panayır yerinde bir isti rükler © vekillerile barat bürosu yapılmıştır. Burada arzu edenlere malümat Sergiye bir çok eenebi memleket. lerden iştirak edilmiştir. İştirak etmiyen memleketler de memur göndermişlerdir. Ekser ecnebi se- faretlerinin ticaret ataşeleri İz- mire gelmişti Macar sefa Hapishane gazetesi Muharrirleri, mürettipleri, makinistleri, okuyucusu hep mahpuslar Londra 12 — Bu hafta içinde bir gazetenin ilk numarası çık- mıştır ki satın almak kabil değil- dir. Bu gazetenin yazıları bir ha- pishanede yazılır, tertibi hapis- hanede yapılır, hapishanede bası- lr ve hapishanede okunur. Fa- kat bunun: gazete olduğu zannedilmem. Bu, «Haftalık haber gazetesin is mi ile çıkan ve münderecatı ha- pishane müdüriyetince tesbit olu- nan bir gazetedir ki, İngilterede tasavvur edilen hapishaneler is- lahatı sahasında ilk tedbir ve hat- veyi teşkil etmektedir. Gazetenin ilk numarası dört sahife olarak intişar etmiştir. İlk sahifesinde: İngiliz Mount Eve. rest keyeti seferiyesi hakkında bir rapor, Milletler cemiyeti pro- pagandasma ait bir yazı, Cunard Seyrisefain idaresinin inşa edil. mekte olan büyük atlântik dev- lerine ait malümat ve bir papazın modern beden terbiyesi hakkın- 'daki fikirleri yazılıdır. ikinci sahifede: Mersey tüneli- he ait bir makale vardır. Üçüm- 'cü sahife spora hasredilmiştir ve dördüncü sahife | yeni otomobil kanunu hakkında malümat ile şimdi Croydonda beher mili 15 pfennig ücretle kiralanabilen« hi va arabaları» hakkında bir te kayı ihtiva etmektedir. lice tevzi edilen bir Sofya seyahatı Romanya ve Yugoslavya krallarının aynı zamanda sofyaya gidecekleri doğru değil Bükreş 23 (A.A.) — Romanya ile Yugoslavya kralının ey- lüle ve ayni zamanda Solyaya gideceklerine dair dün | ecnebi memleketlerde bir haber intişar etmiştir. Bükreşin salâhiyettar mahafilinde bu bapta malümat yoktur. Bulgar kralınin kânunusanide Bülreşe yaptığı ziyaretin ferda sında Romanya kralının bu ziya: yeti iade etmesi takârrür etmiş ti. Ancak bu ziyaretin tarihi bu verilecektir. | İzmirin nufusu arttı Panayır münasebetile her taraftan İzmire büyük bir akın var dzmir 24 (Hususi) — Beynel | ataşesi M Lajos ta İzmire vasıl ol- muştur. Yarından itibaren sehir süsle- | mecek, her taraf donanacaktır. Ismet paşa bugün gidiyor in açılış resmin. met paşa bugün Gülcemal vapı- rile İzmire hareket edecektir, fe- met paşanın İzmirden geldikten sonra şark vilâyetlerinde yahat yapması muhtemeldir. Bu seyahatte dahiliye vekili Şükrü Kaya bey kendilerine refakat ede- cektir. Ceneral Torkum Bu ermeni ceneralı garbi Trakyada ne yapıyor? Ermeni komitecilerinden cene- ral Torkum garbi Trakyada do- İ aşmaktadır. Bu münasebetle Gi mülcüne ermeni cemaat | mülcüne de çıkan Ülkü gazetesine beyanatta bulunmuştur. Bu zat Torkumun serseri bir komiteci olduğunu, Balkan harbinde Bul- gar ordusunda zabitlik eden bu adamın Selânik ve Atina arasın- da mekik dokuduğunu söylemiştir. demişti Bir kaç kişinin ar- kasına takılması ve düşüncesizlik- le kendisine mihmandarlık etme- si fena tesir yapmıştır. “Akropolis otelinde bazı ermeniler tarafında, Yafet verilmesi de bir bil #eessürle karşılanmıştır.» Yunanistanda Mevkuf zabitlerden bir kısmı tahliye edildiler Atina 244 — Hükümeti devi mek teşebbü: nanların istintaklarına devam edilmektedir. Müstantiğin kararı Kostantopulosla beraber maznun. izbe kendisine bir ile maznun bulu- bulunan diğer zabitler ve ş1 Bromidiz tahliye edil dir. Bugün mütekait miralay yamis müstantik huzuruna çıkarı- lacaktı M. Çaldarisin tahtı tedavide bulunduğu Reinhalt kaplıcalarına gider zetecisinin verdi Yunan başvekili taklibi hükümet teşeb- büşünü haber alır almaz tayyare ile Yunanistana avdet etmek temiş, fakat telefonla M. Kondo- Misten aldığı malümat üzerine harekı etmiştir. Macar basvekili eski karısile tekrar evlendi Peşte 24 (A.A.) — İkinci zev. cesi geçen sene ölen başvekil M. Gömböş evvelce ayrılmış olduğu birinci zevcesile tekrar evlenmiş- birinci zevcesinden gelecek haftaya tehir üç çocuğu vardır. Evlenme mera- simi başvekilin malikânesinin bu- 25 Ağston 1434 At yarışları Dünkü yarışları kalabalık bir halk kütlesi takip etti Yarış ve ıslahı encümeninin ter- tip ettiği at koşularının. ilcincisi dün Veli efendi koşu mahallin de yapılmıştır. Kesif bir kalaba. lık önünde icra edilen bu yarışlar rın netayici şudur Birinci koşu: Üç ve daha yukari Yaştaki safi kan İngiliz hayvanla. rına mahsus olan bu koşu «Satın koşusu ismini taşıyordu. Mesafe- 2200 metre, birinci ikramiyesi de 180 lira idi, Akif beyin Eekâri bi rinci, Kolonel Binsin Parsı ikinci, ine Akif beyin Gaspodalyasi üçüncü oldular, ikinci koşu: Saf kan ve üç yar şında Arap taylarına mahsus olanı bu koşuda Mehmet efendinin Tu- anı birinci, Rifat efendinin Der- işi ikinci geldiler, Üçüncü koşu: Dört yaşından yukarı halis kan Arap hayvanla” zina mahsustu, Mesafe 2600 met- ve, birinci ikramiyesi 180 lira. Bu hendikap koşusunda Kara- cabeyli Kemal beyin Aldervi Tinci, Sada ikinci, Mesut üçüncü geldiler. Dördüncü koşu: Üç yaşında ha- lis kan İngiliz taylarına mahsus olan bu yarışın mesafesi 2000 met- re, ikramiyesi de 245 lira idi. Ka- racabeyli Rüstem ağanın Conki birinci, İsmail Halkı beyin Çe- lenki ikinci, Celâl beyefendinin Özkesi üçüncü geldiler, Beşinci koşu: Dört yaşından yukarı saf kan Arap hayvanlarına mahsustu. Mesafe 3500, birinci ik- armiyesi 245 lira, Salih paşanın Suvari birinci, Karacabeyli Ke- mal beyin Ubeyyanı ikinci gel diler. Güreşler Dün Taksim stadyomunda son ireş, müsabakaları yapılmıştır im pehlivan Belçikalı Da: Re lamotu 12 dakikada tuşla, manyalı Kiş seyini 2 dakika, 4 saniyede tuşla, Laponyalı Kujane Alman Kişari 27 dakika 32 saniyede tuşla, ls- panyol Oliviyere Romanyı gisyanayı 14 dakika 34 saniyede, Fenlandiyalı Huhtanen Çekoslo- vakyalı Vavrayı bir dakika 18 sa, niyede yendiler. Sporcular Kiyeften hareket ettiler Moskova 24 (A.A) — Türk sporcuları kefilesi bugün Kiyeften Harkofa gelmiştir. Eski husumet Bir bahçede iki genç birbirini yaraladı Akhisar — Akbisarın Seydikde yünde, bir bahçede kanlı dise olmuştur: l Köyde ömer ürminde bir del kanlı bahçesine sebze toplamali için gittiği zaman, ayni köyde Yaş şar isminde birisinin ani taarruz ve hücumile karşılaşmıştır... 1 Bu hücumdan korkan Ömer, kaçmağa mecbur kalmış, fakaj Yaşar arkasından kurşun yağdit» mağa başlamış ve kurşunlardajğ birisi Ömeri yaralmış ve yere düs ürmüştür. Bu defa da, Yaşar kaçmağa başlamış, ve Ömerin attığı kurşun#' la ayağından yaralanmıştır. Eski husumetten çıkan bu kaye gada yaralananlar hastaneye kak | dplmışlardır. Yaraları ağır de