25 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

25 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

e MAMA” 25 Eylül 1934 Gazete kâğıtları Bunlardan evlerde bir çok! suretle istifade edilebilir Her evde paket sarmak için €8- ki gazeteleri saklamak âdeti var dır. Evde fazla gazete toplanınca bunları birçok yerde kullanarak istifade etmek mümkündür. Gazete kâğıdının soğuğa k gayet iyi muhafaza ettiği malüm- dur. Yağmurlu havalarda ayak dı ayakları soğuktan ve bilhassa rü- tubetten gayet iyi muhafaza eder. kabı içine konulan gazete Karyolaların tel somyeleri üze- yine şiltenin altına gazete kâğıdı konulursa şilteleri korur. Yemek masaları üzerine, sofra örtüsü altına Fanile bir örtü koya- yek sofranm tahtasını lekelerden muhafaza etmek lâzımdır. kimseler bu fanileyi kullanmaz- lar. Bunun yerine bir kaç kat ga- zete örtü altina konulursa masa- nın cilâlı tahtası yağ lekesinden Bazı mâsun kalır. Tahta üzerine yayılan halılar yüründükçe aşınır, Halbuki tahta üzerine önce gazeteler yerleştiri- Tir, sonra halılar yayılırsa, hem halılar muhafaza edilmiş olur, bem yürünürken halı ayaklara daha kaba ve yumuşak gelir. Bir otele gidildiği zaman her- kesin yattığı şilte üzerinde yat maktan tiksinen kimseler vardır. Bunlar için temiz çarşafın altına ve 'şilte üzerine gazete yayarak yatmak eni doğru Harâkettir” Çün” kü” gazete şilte ile çarşaf arâsin- 'da bir muşamba vazifesini görür. Gazetelerin cam silmek İçin; kürkleri halıları saracak güveden muhafaza etmek için kullanıldığı. nı herkes bilir. Gazeteleri iç parmak enin- de ve uzun parçalara ayırarak bükmeli ve bir kutuda saklamalı. Havagazı ocaklarında kibrit yeri ne bu kâğıtları kullanmak müm- kündür. Yanan bir ocaktan bu bükülmüş kâğıdı tutuşturarak baş- ka ocağı kibrit kullanmadan yak- mak çok kolaydır. Kışın soğuk havalarda mulfak- ta taşlar üzeri alan gazeteler hasır vazifesini görür. Sebzeleri ayıklarken “mutfak zerine bir gazele açarak göpleri bu gazete içi çok hafifletir. Gazete toplandı; ibi ortalık temizlenir, yerleri sü- pürüp silmeğe lüzum kalmaz. atmak işi Çıkolata pastası 250 gram çikolata, 125 kram iç badem, 125 gram gayet taze tere- yağı, 250 gram ince toz şeker, üç çorba kaşığı un, dört yumurta al- malı, Çikolatayı pek az su ile hafif aleşte eritmeli, ateşten indirerek içine şekeri, tereyağını, makine- 'den geçmiş bademi, yumurtaların. yalnız sarısını ve unu ilâve ederek iyice karıştırmalı ve on dakika kadar telle vurmalı, Ayrıca ki e 0 0 katarak hafifçe karıştırmak ve yağlanmış tepsiye dökerek hafif firmda kırk bey dakika pişirmeli. ca mevsimlik manto ve taj şünceleri başlar. Resimde görülen modeller herkesin hoşuna gidebi- lecek sade ve şık elbiselerdin 1 — Lâcivert ratinden klâsi çiniide ihdito. Revdrlerin, man tonun; kemerin ve ceplerin etrafı makine il& dikilerek çevrilmişti, Mevsimde tayör içine kolayca giyilebilen ve çok zarif görünen bu bluz ince yünle ve şişle işlen- miştir, Bluzu işlemek çok basittir. İpti- Selüloitten — bir şey kırılınca tamir etmek için kırık olan kısım- lara (acide acetigve glacial) sür- meli ve bu kısımları biribirine sıkıştırmalı. Hemen yapış” Selüloiti yapıştırmak için tikare kumaştan yapıl ün yegâne süsü üç siyah düğmedir. 3 — Gri diagonaldan olan bu mantonun yakası yoktur. Peneler- e ir. Düğmeleri ve Kemerin yakası tadandır. 4 — Bej rengi Dikişlerin etrafı iri iğne işe başlanmakta sekiz santimetre olunca 3 numaradaki gibi devam edilmektedir. Bluz raglân biçimi dir ve ön parçasının yukarısı biraz Mürekkebin kurumaması için bir tavsiye Gayet koyu çay menkuundan arasıra bir kaç damla hokka içe- risine damlatılırsa mürekkep ter- tulanmaz ve kurumaz. kordone ile makinede di Yakası kâmilen kordone ile süs enmiştir. Düğmeleri madenidir. maştan yapılan bu mantonun da yakasi; kemeri cepleri ve kol ka- pakları; kordone ve making ile iş lenmiştir. Düğmeleri kahverengi tahtadandı Yünle işlenen zarif bir bluz bolcadir. Bu parça içeri doğru kiv- nlarak dikilmeli, sonra arasından güzel bir renk saten yahut kadife kurdele geçirerek büzmeli omuz üzerinde bağlamalıdır. ve Mermer üzerindeki lekeler Mermer üzerindeki lekeleri te- mizlemek için bir bezi sirkeye ye sonra gayet İnce tuza batırıp lekeyi uvalamalı, Sonra su ile galkalıyarak kurulamalı Bunun önüne geçmek için bir çare Bu aylarda, yaprak dökümü mevsiminde, herkesin saçları dö- külmeğe başlar. o Döküldüklen sonra ilâç aramaktansa evvelden tedbir almak her halde daha doğ- ru bir iştir. Bir litre 90 derecelik ispirte içe- risine bir kahve kaşığı toz halin- de kmakına atmalı, Haftada iki defa bir pamuğu bu yak saç köklerine masaj ve friksi- yon yapmalı. Saçlar çok kuvvet Jenir, Ellerdeki soğan, sarmısak kokusu Yemek pişirirken elden soğan sarmısak gibi kokuları gidermek için, ılık su içerisine biraz toz ha- Tinde. hardal atılmalı ve eller bu su ile yıkamalıdır. Kokudan eser 'kalmı çla yelatar Dilde et Haydarpaşa Suna Gündüz hanim: 1 — Dilnizdeki rekâket © geçirmek için buna azmedeceksiniz, ve hiç bir yerde. sıkılmamağa çalışacaksınız İlk yapacağınız sey odanıza kapatıp, yüksek sesle gazete, yahut kitap okuz maktır. Buna dürüst olarak alıştıktan sonra kendi kendinizi meneloz söyl mek şiir okumak gibi seylere alış Bunler tabii bir iki günde olmaz, f ie ciddiyetle baslar ve azmedermeniz az zmanda muvaffak olursunuz Sonra sileniz arasında bunla öğe emeğe gayret ediniz, bir iki defe dü. Türt monolog söylerseniz, efsinize iti imadınız artar herkes arasnda da koz layca konuşmağu başlayabilirsiniz 2 — Tüveble eldivenler en iyi ıl sabunlu su ile, yahut kutu içinde lâm toz halinde sabunlara Şike Fazla su ile çalkalanıma ve gölged kurarsa gayet iyi olur, fakat her halde yeni gibi durmaz. 3 — Alınan kaşların «le ve üstü, alındığını belli eden beyazlık bırakıyor. a, oralara ve göz kapaklarınıza, (0c19). ökr zengi yahuk açık mavi renginde pudra ile gölge yapınız. Lâvanla pad Fa satan mağazalarda göz kapaklarını gölgelendiren bu pudrayı bulabilir Ayak terlemesi GP. X, hanıma 1 Ayak terlemetini ilâçlar pek gok bar, fakat hartisinin. en müessir olduğu- nu bilemem, Ayaklammızı tuzlu se, yahut saplı su, veya ihlamur menkuhu ile yıkay Sonra sert bir havlu ile kurulayınız. talk, yahut gayet ince toz halinde kol ie pudralayınız. Kâfurlu ispirto ile sın da faydası çoktur. 2 — Sülük nasıl yapıştırılır ve mesi çıkarılır diye soruyorsunuz. Bunu ko- İaycn yapmak itiyar meselesidir. Sülük yapıştırmak istediğiniz yeri Biliniz sonra oraya hafif ş yemeniz sülük daha gabuk yapışır Silieleri çıkartmak için tutup gek- yen yapma meyiniz. Üzerlerine ince tuz, tülün, yahut kül serperseniz. kediliklerinden düşerler. Eğer buna rağmen yapısık ka- Ian varsa makas alıp sülüğü ortasından ikiye kesmek en doğrudur. Sülük çık tktan sonra kan akarea hafif bir pan. sümen yapılmalıdır. Bir sülük on beş yirmi gram kan em. diği için bir adama yirmi sülükten faz: İn yapıştırmak doğru olamaz. Kolların cildinin serlliği Erenköy Gönül 1. R. hanıma: 1 — Kollarmızın cildinin. seriiğini geçirtmek için her gün şu ilâçten biraz sürerek friksiyon yapınız: 60. grsm Biycerale d'amiden, 10 gram oxyde de 2 — Fosfatlı kakaonun tertibi çe- dur 250 gram kakac, 225 grem özü, 125 gram yulaf özü 125 gram pirinç unu, 125 gram patates unu, 50 gram phosphate de ehaur, bir kilo 103 şeker, üren edildiği kadar toz vanilya, Hepaini karıştırmalı ve şişeye kapan malı Tür çay fincanı süte bu undan konulmalıdır hut sütle unu ezel arıştıra ucak sütü ilâve etmeli — Terebenthinle saç, temizlemek çek tehlikedir. Pek çabuk parladığı bir tatlı kaşığı İptida soğuk sonra ka ve sizş bulunan için lâmba yanan, hata ara içilen odada yapılması caiz ir. Bu usulü size tavsiye etmem.