28 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Eylül 1934 Si Futbolümüzün Balkanlarda yenlimez olduğu zamanlarda çıkardığımız mllit takımlı Çekoslovakyanın en kuvvetli futbolcularına malik olan Bahem- yan takımı 5 teşrinievvel cuma gü- nü Fenerbahçe ile karşılaşmak üzere şehrimize geliyor. Gelecek Çek futbolcularinin Av- © Fupanın her memleketinde birinci 7 üanıftan daha yüksek olduklarını © isbat etmek için Bohemyan taki. minin bu sene aldığı neticelere © bakmak kâfidir. Meşhur İspartayı © bir kaç kere yenen, son hafta da © Salvya ile 1-1 berabere kalan bu © takım Çek milli takımına dört © esas dört te ihtiyat oyuncu veri- © yor. Böyle bir takıma karşı Fener- Bu seferki yı Dün gelen bir telgraf Amerika kupasının İngilizler tarafından ge- ne kurtarılamadığını bildiriyordu. Yedi gündenberi tarihi yarışlara tutuşmuş olan iki kotradan Ame- rikalıların isema isimli ya- tının dört yarışı kazanmak sure- tile bu seferki imtihandan galip çıktığımı öğrendiğim dal beri o meşhur yarışı düşünüyo- rum. Ingiliz deniz sporcuları seksen senedir yarışı kurtarmak için ne- ler yapmadılar, değeri iki yüz li- rayı geçmiyen bir kupa için bu- Haftaya çok ili bir Çek takımı geliyor Bohemyan takımından federasyon da milli takım için istifade edebilir si Nİ bahçenin galibiyetini beklemek biraz acayip olur. Esasen Fener- lilerin de bu yolda bir iddialeri olamaz. Fenerbahçe takımının gü- zel bir maç yapacağı tutsa bile nihayet bir beraberlik almasi dü- şünülebilir. Bu seneler içinde şeh- rimize uğramış takımların en kuv- vetlisi olduğuna şüphemiz bulun- mıyan Bohemyan takımından fe- 'derasyon da istifade edebilir. Ahali bugünkü milli takımimi- Zi ve oyuncularının derecesini me- rak ediyor. Önümüzde bir Balkan futbol kazanan Amerikanın Alâlmi kadar kaç sarfetti. | Geçende bir İngiliz gazetesi Amerika kupasını kurtarmak üze- re İngiliz yat klübü âzalarının ve zenginlerinin yaptığı mali feda- kârliğı hesaplarken 14,000,000 İngiliz liralık bir yekün buluyor. du. On dört milyon İngiliz lir: bugünkü para ile yüz milyon Türk lirası ediyor, Ayni gazete kurta rılmak istenen kupanın değerini iki yüz İngiliz Kirası olarak ilân ediyor. Kıymeti iki yüz lirayı geçmiyen e Ae dan biri dakârlikla getirtilen bu kuvvetli €cnebi takımı milli oyuncularımı. zın bir kısmını denemek üzere ayağımıza gelmiş bir fırsaktir. Yarın öbürgün federasyon böy- le bir ihtiyaç karşısında dışarıdan kuvvetli bir takım arayacaktır. Bohemyan gibi bir takımı Fe- nerbahçe önünde gördükten son- Ta bir de kuvvetli bir Türk muh- teliti karşısında seyretmek herke sin istiyeceği bir şeydir. İstanbul muhteliti namı altında dikkatli se. çilecek bir takımın Bohemyanla Fenerden sonra yapacağı maç mi him bir futbol hadisesi olurdu. bir kupayı İngiltereye getirmek için sarfedilen yüz milyon lira ara- sında aklı durduracak bir nisbet- sizlik görülüyor. Fakat o işte kupanın değeri dü- şünülemez. O müsabakada yarışın değeri mevzuu bahistir. İngiliz. lerle Amerikalılar arasında kalan bu yarış her halde sarfedilen yüz milyon liraya lâyık olacak kiy- metli bir müsabakadır. Bu seneki ümitleri de b kan İngilizlerin bakalım önümüz. deki yaşırlarda talihleri yaver ola- cak mi?. Kızılcahamam mektupları Et yerine keklik sarfedilen bir yer Içinde 100 paraya banyo yapılan m. Kızılcahamam (Husus muha- birimizden) — Yazdığım sıhhi hax mamlardan başka kaza merkezi- ne otomobil ile bir saat mesafede bir hamam daha vardır. «Sey Ha- mamı» diyorlar. Kızılcahamamat gelenler bu hamamı da ziyaret edip yıkanmadan dönmezler. Yol- cu kafilesine ben de katıldım ve gittim. Yol çok berbat!... Öyle uçur rumlar, öyle tehlikeli yerler var ki; buralardan geçerken ölüm in- Sanın gözünün önünde duruyor ve tüyleri ürperiyor! Kızılcahamam evvelki mektup. larımda da bahsettiğim veçhile istikbalin Yalovası olabilir. Sade- ce dört mühim noktaya ehemmi- yet vermek icap eder. 4 1 — Yol inşasi, ” 2 — Vesniti nakliyede intizam temini, tarife yapılmasi. 3 — Hamamların daha Fenni bir şekle ifrağı, 4 — Kızılcahamamda rasgeli- nen yere ev yapılmasının önüne geçmek ve plân tanzim etmek... Kaza merkezinden Sey hama- mina giden yol o kadar tehlikeli ki otomobille gitmek için çok bü- yük bir cesaret lâzım... Bunun için hamama daha ziyade dört teker- lekli «sal» tâbir edilen arabalar işlemektedir. Aarba ile Sey hama- mamak için şafakla alıyor. Sey hamamı Korkulu Ve sallantılı bir şeki de devam eden 4 saatlik bir yol. cuhuktan sonra nihayet Sey hama- mma geldik.. Harap bakımsız ta- rihi iki büyük taş bina... Birisi kadınlara, diğeri erkeklere ha- İşte Sey hamamı burası, Ne oturacak bir ağaç gölgesi var, Ne de barınacak başka bir köşe Köylüler cuma günleri burada pa- zar kuruyorlar. Sadece onların yaptıkları tahtadan bir kaç gölge- İik ve baraka vardır. Sordum h: amlar Ankara evkafına ait imi 200 lira senelik icarla Esat çavu isminde bir köylüye verilmiş, Esat çavuş erkekler hamamına, kı Huri de kadınlar hemamına bakı yor. Esat çavuş: — Allah bereket versin diyor. Bana senede 400, 500 lira kadar bir kâr bırakıyor. Hamamda yıkanmak ve saatlar. 100 paradır. Bu kadar ucuz bir fiatle senede 500 lira kâr temini düşünülecek olursa hama- ma karşı rağbetin derecesi pek açık olarak kendini gösterir. Hamamın faidesi Hamam, Kızılcahamamdaki memlerdan ca kalı bir kaplıca: Sey hamamı Yukarıda : Sal arabalarile Sey hamamına giden bir kalile ve hamamdan otobüsle dönenler, aşağıda: Hamamcı Esat ef. Hur bir al bir suya maliktir. Kaynar sudur. 8 bir ha- metre murabbamda bü; vuzdan ibarettir. Derinliği bir bu- çuk iki metre kadar vardır. Yer- den kaymyan bu su o kadar temiz ve berrak ki: Dibindeki çakıl taş- ları sayılabilir. Hamamdan akıp giden su diğer tarafta iki değir. men döndürmektedir. Hamamci wuş bu hamamın vücuda etrafında bana şu izahat — Bu hamamın da romatizma ve böbrek hasatlığına faydası ol. duğu görülmüştür. Fakat daha zi- yade göz hastalığına iyi gelmek- tedir. Meselâ: Göz kapaklarında bazan kırmızılık olur. Kapaklar sulanır. Birçok doktorlar bu has- talığa çare bulamazlar.. Bu suya girilirse çok faydası vardır. Bir çok gözü hasta olanlar bu hamam sayesinde kurtulmuştur. yun üzerinde merhem gibi bir ta- ik alırız. baka olür. Bunu usule İşte bu merhemi de gözlere sür- mek faydalı oluyor. Hamamda şöyle muntazam 50- yunacak bir yer bile yoktur. Ev- kaf idaresinin bu hamamla yakin- dan alâkadar olmasına burasını imar etmesine şiddetle ihtiyaç görmekteyim. Temmuz, ağustos, eylül, üç ay içinde bu hamama ge- lenlerin adedi günde iki yüzü aş- maktadır. Bittabi imar edilirse bu adet artacaktır. Bu hamama daha ziyade Çanki- âyetinin Çerkeş kazası halkı rağbet göstermektedir. Hamamdan dönüşte arabamiz. Güvem nahiyesinin içinden geçti. Nahiye müdürü Mustafa Sami bey yolculara karşı geldi ve he hatırını sorarak birer bardak hi yayık ayranı ikram etti, Arabamız Kızılcahamam yolundan ileriler-