9 Ocak 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Ocak 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Akıcı maddeler ölçüleri Terazi, basktl ve ölçüler fabrikasın da satılmaktadır, Adres : Tahtakale 88 No, Tak: 29269 A markasına dikkat Sene 17 — No: 5828 — Fiatı her yerde 5 kuruş , Günün İngiliz - politikası Britanya devletinin güdegeldiği zikzaklı yol, yalnız, Avrupadaki güçler arası bağlantılarının değiş- miş olmasından değildir. İngilte- re kendine bir taşla iki kuş vura- <ak bir politika da aramaktadır. Bir yandan, Fransayla arasının açılmamasımı isterken; öteyandan, Almanyadan da vazgeçmemek di- leğini göstermektedir. İngilterede Fransayla askerce bir antlaşma Yapılmasını istiyenlerin varlığı ise | bu bir taşla iki kuş vurmak poli- | tikasını büsbütün zorlaştırıyor. Almanyanın günden güne silâh- lanması, Fransız - İngiliz askerce antlaşmasını istiyenlerin seslerini güçlü kılarken Almanyayı bir koz gibi kullanmaktan büsbütün vaz- #eçmek istemiyenler de ellerinden geldiği kadar çalışıyorlar, M. Bald- vin bir yandan, «İngilterenin sınırı Renin üstünden geçer» derken; öteyandan da Almanyayı elbirli- ği ile çalışmağa çağırıyor. M. Baldvinin sözleri Britanya kabinesinin dış politikası progra- mıydı. Almanyayı elden kaçırma- mak için onun bugünedek gizliden gizliye apaçık benimsenmeşin; isterken; öteyandan Fransayla arkadaşlığı Yürütmek dileğiyle «İngiliz sınır Bin Ren üzerinden geçtiğinin ileri | sürüyordu. Almanyanın doğu anlaşmasına girmek istemediği ortadadır, Bu anlaşmaya girmeden Fransanın Ak manyayla her hangi bir uzlaşmaya yanaşmıyacağından, bugünkü in- giliz politikasının böyle boyuna zikzaklar ya ik Pp duracağını umar. o kadar da yanılmayız, A4 Samsunda yağmur Irmak taştı, evlerin bodrumları su doldu Samsun 8 (Hosusi ) — günden beri ii Da Yağıyor, yağmurdan ırmak taştı, mak caddesindeki bir çok ey- lerin bodrumları sw doldu, Bele» diyenin yardımile sular boşaltılı- yor, silâhlanmasının — artık | Ankarada evlere numara konuyor Ankara 8 (Hususi) — Ankara- da evlere numara k, Havzada tayyareyg yardım derneği msun 8 (Hususi) — Havzada ğu ta derneği gönüllü bir çalışma para Ve eşya topla dim ile bir çok mıştır, Samsunda neosalvarsan sulistimali Samsun 8 (Hususi) — Bir whhat müessesesine aid neosak varsanların — süüistimal edildiği baber verildiğinden (tahkikata başlandı. Bir ev arandı ve bu &vde bir mikdar arsan EE Zesele sahası © “(ey eizeleden zarar'göreri yerler Son zelzelenin merkezi olan Marmara adalarını ve en çok AKŞAM ÇARŞAMBA — 9 Kânunusani 1935 zarar gören yerleri gösterir harita Habeşistanda galeyan başladı Italya Somali ve Eritreye silâh ve cephane gönderiyor Londra 7 — Deyli Telgraf ga- zetesinin Adisabebabadaki muha- biri Habeşistanda İtalya aleyhin- de şiddetli bir galeyan olduğunu bildiriyor. Habeş mahafilinin ka- naatına göre, Fransa orta Avrupa- da bazı müssadeler mukabilinde ni tesis etmesine razı olmuştur. Bu şayialardan sonra Habeş tanda İtalya aleyhindeki galeyan şiddetlenmiştir. Rivayet: edildiği. ne göre İtalya, Somali ve Eritreye şok miktarda silâh ve cephane göndermektedir, Deyli Telgraf muhabirine göre İngiltere bu entrikalardan uzak duruyor. Fakat ergeç, iki taraftan birini iltizam edecektir, Bay Necmeddin Sadık Genevreye gitti 11 kânunusanide Cenevrede toplanacak Milletler cemiyeti kon- eeyinde Hariciye vekilimiz Bay Tevfik Rüştü Arasla birlikte Tür- kiye murahhası olarak hazır bu- lunmak üzere Sıvas mebusu Bay Necmeddin Sadık dün akşmeki semplon tez katarile Cenevreye gitmiştir. DÜŞÜNCELER Topraktan çıkan ev eşyası ! Babaeskide bir hırsız çetesi yakalandı Babaeski 7 (Hususi) — Burada bir hırsız çetesi öle geçirilmiştir. Çete son olarak Bedreli Mehmedin fabrikasını soymuştur. Jandarma kumandam Faik bizzat uğrşarak hırsızları yakalamıştır. Hırsızlar Musa, Hüseyin, Meb medden ibarettir, Çaldıkları eşya- yı Babacaki - Nadirli yolunda bir çukura gömmüşlerdir. Çukur aç hncâ toprak içinden pek çok eşya çıkmıştır. Bunların arasında ev eş- yası da vardır. Hırsızlar adliyeye verilmişlerdir. Ankara Üzerinde uçuşlar Ankara 8 (Hususi) — Hava müdürlüğü (tarafından Ankara Üzerinde tayyare ile uçuş prog- ramı çok parlak bir netice ver- miştir. Yüzlerce insan tayyarelerle uçmaktadırlar. Havanın karlı ol- masına rağmen tayyare meyda- ninda böyük bir kalabalık uçmak için sıra bekliyorlar, Bilecikte kar Bilecik 8 (A.A.) — Kar yağ- makta devam ediyor. Düşen karın kalınlığı 16 santimetreye vardı. İT ÜRÜR KERVAN YÜRÜR No. 2 Bütün bir adam oğullar tarihi, bir bakıma göre, yürüyen kervanlarla ürü- yen itlerin döğüşünden başka bir nesne değildir. Ben bü yazıları yazarken, bu ülke- dolambaçlı bir yoldan basamak yapıldı. Bütün bir yeryüzü tarihini, bir bakım- dan,yürüyen kervanlarla ürüyen itlerin döğüşü olarak gördüğüm için, gündeli- ğimden edileceğimi bildirdiler. ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı — 6cı ve sonuncu cilt çıktı (Forma 107-126) Fiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Zelzele Marmara adaları için bir felâket oldu Yüzlerce ev yıkıldı, Paşa limanından henüz Şise vi haber alınamadı iğ LEZ Zeizeleden çok zarar gören Erdeğin denizden görünüşü Burada Zelzeleden Erdek 8 (Hususi) — miştir. Son sarsmtılar hafif olmal. in beraber harab olan bazı bina- Havanın rüzgârlı ve yağmurlu olmasına rağmen halk elân sokak- larda ve meydanlarda yatıp kalk- maktadır. Erdekte çatlamamış du- var kalmamış gibidir. Evlerde bir çok eşya kırılmıştır. Zelzele en ziyade Marmara ada- sında zarara sebeb olmuştur. Bu- rada birçok köyler yıkılmıştır. Pi- restos köyünde 100 ev yıklmıştır. Gündoğan köyünde sağlam bir bi- na kalmamıştır. Bu köy halkı ka- yıklara sığınmıştır. Burada yar- dım beklemektedir. Asmalhıdere köyünde de bütün binalar yıkıl- mıştır. Marmara adasında yıkı- lan evlerin miktarı dört yüze ya- kındır. Şimdiye kadar iki ölü ok duğu haber alınmıştır. Geçenki zelzelede:; — Ey ula Tünn, halime acıl. MR a a Aİ > ve fırtınadan telgraf ve telefon telleri kırıldığı için he. nüz etraflı malümat alınamamış- tır. Söylendiğine göre Marmara adasında bazı yerlerde toprak kaymıştır. Bandırmada yardım tedbirleri Bandırma 8 (Hususi) — Cuma günkü zelzelenin merkezinin Mar- mara adası olduğu anlaşılmıştır. Bu adadaki köylerde sağlam bir tek bina kalmamıştır. Köylerden halk nahiye merkezi olan Marma- ra kasabasına gelmiştir. Felâket görenlere yardım için tedbirler alınmıştır. Bandırmadan iki kamyon ekmek, bir kamyon ça- dır gönderilmiştir. Erdeğe ve Mar- maraya çadır ve ekmek götürmek üzere bir vapur gelmiştir. Marmara âdası yakınmdaki Pa- şa limam adasından henüz haber alınamamıştır. Burada felâketin daha büyük olmasından korku- Tuyor. (Devamı 2 nci sahifede)