9 Ocak 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

9 Ocak 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

“B Kânunusani 1935 Büyük - Olmuş Pırlanta hikâyeler - Bayan Işık...“Görseniz bu genc, güzel kadını, Bilseniz ne tatlıdır hele söz söle Bir sıra inci gibi görünür beyaz Genc, yaşlı; kadın, erkek onu iz dinler, Dinliyorken hepsi de yüreğinden serinler!.. Dün gece bir salonda onumla beraberdik, O tatlı sözlerine hepimiz kulak verdik! me billâr pire kahkahaları attı, ze, başınd — Bi dan İntizam yarışına çıkmıştı her mahalle!. Gözünde okunuyor fakat halkın esaret, Kimse edemiyordu sevilmeğe cesaret!.. Sözü uzatmıyalım: Biz her şeyi bıraktık, Ne siken ne eğlence.. Miras işine baktık: Bize yazılan mektub meğerse bir ela Öle bıraktığı küçük bir bara! Fakat: Ana caddenin en işlek bir ki Yani: Üç bin İngiliz altını değerinde!.. kumda oyna da, Duysalar acırlardı ikimizin ha) Postaya taşınmaktan ayağım oldu nasır, Bir mektub beklemekten zindan kesildi Mısir!.. sesk Işık yaldızlı bir ein yaktı, şündü, sonra şakrak bir kahkaha bıraka, < kez bakıyorduk onun güzel yüzüne, Kuş cıvıltısı gibi, devam etti sözüne: — Bir sabahtı.. Ben gene postaya gidiyordum, «İşte beşinci mektub.. Bir cevab yok..» diyordum! Ansızın bir ses duydum ardımda: — «Hanım!.. Hanım!..» Baktım: Korkunç bir Arab.. Bir anda dondu kanım. Kaçar gibi yürüdüm.. Fakat Arab yaklaştı, Önce, gülümsiyerek, benim korkuma şaştı! «Bu sizden düştü!. Büyük bir pırlantaydı, yüreğim hızla attı!.. Yabancı bir ülkede meteliksiz kalmışım, Kismet ayağa gelmiş, ne çıkar ben almışım!.. Sanki benimmiş gibi, Araba el uzattım, Kaçmağa imi hemen çantama attıml!.. | akat: « » diyerek, arab düştü aıkama, | Âdeta Simi a fellâh yakama!.. Bir dakika düşündüm: ebimde on lira var, Fakat pırlanta eder iki bin lira kadar!.. Diye, bana bir taş uzattı, | Düşündüm: Ben Mısırda eğer Ga onu, Belki beni tutarlar, pek korkunç olur sonu!.. Dedim: Şimdi giderim ben İskenderiyeye, Kuyumcuya satarım: «Başım sıkıldı!..» diyel., arak, uzun yolları aştım, Ben Meme en nihayet ulaştım!... Bir kuyumcu aradım, girdim hemen içeri, Üzerime çevrildi heriflerin gözleri, Titriyen eilerimle, açtım hej Dükküâ Göz Sonra: ela Patrol «Adi bir cam parçası.. Santim etmez değen izimin dermanı yok, betim benzim sapsarı, Güç halle atabildim ben kendimi dışarı!.. Bu, dolandırma şekli çok güzeldi doğrusu, Arab, bir bahşiş için, bana kurmuştu pusu!.. On beş lira borç etmiş otelciye üstelik, Cebimde kalmamıştı dönmeğe bir metelik!... Necdet Rüştü İzmir Hhlâliahmer şubesi çok iyi çalışıyor 1934 senesi zarfında bir çok faideli işler görüldü Izmir Hilâllahmer merkez heyeti İzmir 2 (Hususi) — İzmir Hilâ- yoksulların yol paralarile ayrica Hahmer cemiyeti; verimli çalışma” | fakirlere yiyecek 1 olarak sına devam iğ İ'OEES en harcanmak AÂrliğı naz meği ile beraber birer tabak sıcak ye uklara 580 lira 81 kuruşluk elbiselik ku- maş vermiş, 108 fakir mekteb ço- cuğuna ayakkabı, elbise, kitab ve yiyecek parası olarak 381 hira 81 kuruş sarfetmiş, 7 sakata takma ayak, kol ve korsa yaptırarak 695 lira harcamıştır. 934 yılında bu iş- ker için İzmir Hilâliahmer cemiye- tinin yaptığı masrafın tutarı 3417 iz kuruştur. Bayram münasebetile yüzlere. fakir kadına ve çocuğa dbiselik kumaş dağıtmıştır. Yugoslavyadan gelen Türk kardeşlerimize iskân edilecekleri yere 7 kadar sıcak yemk dağıtmakta v. iskânlarım da temin elk zer Şehidler indeki ve kur yemeği beş kuruşa Dn olan hazalklr bezir lerde bitecek Bir macar Landrusu Genç bir macar 20 sene evvel 50 kadın öldürmüş! Cinayet meydana çıktı. Fakat katil çok zaman evvel ölmüştür zabıtası Budapeşte civa- rında li çifliğinde, meşhur Lân- drudan daha müthiş ii caninin yaptığı bir sürü cinayetleri m. dana çıkarmıştır. Fakat bu cinayetleri yap adam, umumi harb esnasında si. düğü cihetle, bu cinayetleri; sabını veremiyecektir. Bu cinayetlerin meydana çıka- siki; Mİ acar efkârı umumiye- sinde o kadar derin bir heyecan ve | ürperten tafsilât vermeğe mı İ fak olmuşlardır. Peşte gezel nin verdiği tafsilât şud Satılık bir çiftlik mında ihtiyar bir kadın ölmüştür. Bu kadın yapyalnız yaşıyor ve kimse ile münasebette bulunmu- yordu. İhtiyar kadının oğlu 1918 senesinde zel harb cephesin- | de telef olmuş! İhtiyar ünl varisi olmadığı cihetle, emlâki Macar hükümetine geçmiş ve bir müddet sonra Gior çifliği hükümet tarafından müza- yede ile satılmıştır. Çifliği satın alan adam, binayı İ çok berbad müzahrafat yığın- ları içinde bulmuştur. Her tarafta örümcek ağları bulunuyor ve ak- zulmuş, duvarlarda da büyük bü- yük oyuklar açılmıştı. Çifliğin yeni sahibi, derhal bu pislikleri, harab olmuş eski mobil- yaları kaldırmağa ve binayı tamir ettirmeğe karar vermiştir, Insan kemikleri Bu eski mobilyaları kaldırtır- ken eski büyük bir dolabın rafları jizerinde sararmış bir takım insan kemikleri bulmuş, fakat çiflikte oturmuş olanlardan birinin dok- tor olması ihtimalini düşünerek o ar ehemmiyet vermemiştir. Fakat evin içine çekidüzen ve- rirken, bulduğu şeyler, hayret ve san kemikleri ve başka bir sandı- ğın dibinde lime lime olmuş eski esvablar lke altı insan kafası bulmuş Zar > Korda atlıya rak aşağıya inmiş e Mn s0- lanacaktır. Ayın muhtelif Mn rinde muhtelif hamamlar kirala narak fakirler parasız yıkattırıl sakladır. in Memir. şebesi Me ez ek reisi â luğunu almıştır. üm üzerine Mi müdürü, yanına iki jandarma ne- feri alarak çiflik binasına gitmi ve yeni mal sahibinin anlattığı şeylerin doğru olduğunu gö örüne ze, Macar Lanarusunun a kadınlardan Sliv eşte emniyeti umumiye müdü- rü, adli tabib, müstantikle bera- Adliya tahkikata başlıyor iy | yedi insan kafası, beş iskelet buk i muşlardır. Adli tabib, bu kafalar ile iske geldiğini söylemiştir. | Bunun üzerine, jandarmalar, getirttikleri ameleler vasıtasile, | çifliğin bahçesini kazarak her ti | rafını araştırmışlar ve o kadar de muayene için binanın içine naklet tirmişlerdir. Demir tıçılardan çıkan koku u demir fıçılardan birini aça içinden o kadar fena bi koku yayılmış ki, bayılmamal pencerelerin ilk hayret ve heyecan zail oldul tan sonra fıçılar birer birer 4 rak içerleri muayene edilmiş etleri çürümüş kadın iskeletleri di dolu oldukları vi ür, A tık, müthiş canini! meharet ve soğuk kanhlıkla işle diği bir takım cinayetler karşısın da bulunulduğuna ve birer bahan ile çifliğe iri m ka dınları öldürdüğü: yoktu Yeni İzler Ertesi günü, iza araştırmaları devam edilmiş ve bu bu cinayetleri ni yeni bir li m izleri meydani çal nıştır. Hükümet, bu vps 9 dırdıgı heyecanı dindirm resmi bir tebliğ Mimi ve bil an yirmi sene evvel işlenmiş bi cinayetin meydana çıkarıldığın a cihi tefsilâile Gidi “akse tmesini