6 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Adananın kurtuluş günü münasebetile dün büyük bir top- lantı yapıldı ÇARŞAMBA — 6 KÂNUNUŞANİ 1937 Sene 19 — No, 6545 — Fiati her yerde 5 kuruş İspanya vekayliin- den dolayı yeniden endişeler artmağa başladı Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) « 20113 -(Klişe) on Atatürk K reisi, hariciye vekili de Ankaradan hareket ettiler Ankaradan hareket eden zevat Eskişehirde Atatürke mülâki oldular Istanbul 5 (A.A) — Atatürk 5 ikinci | nunda İstanbulu terk etmeğe ve şim- dilik Konyaya gitmeğe karar vermiş- tir, Müşarünileyh bu gece saat üçte | aydarpaşa istasyonundan hususi tren- | lerile Konyaya hareket buyurmuşlardır. Ankara 6 (Telefonla) — Başvekil Is- met İnönü, büyük erkânıharbiye reisi | Atatürkün bir tek İşaretini bekliyoruz.. Adananın kurtuluş günü münasebetile dün heyecanlı bir toplantı yapıldı amm Bir hatip nutkunda dedi ki: “Afafürkün Adana için söylediğini nasıl yerine getirdikse Antakya için söylediğini de yerine getireceğiz. Bunun için de yalnız Adanalılar kâfidir. ,, Dahiliye vekili de Eskişehire gitti | mareşal Fevzi Çakmak, hariciye vekili B. Tevfik Rüştü Aras ve daha bir çok zatlar, bu sabah saat beşte hususi trenle Eskişehire müteveccihen hare- ket etmişler ve orada Atatürke mü- lâki olmuşlardır. Müşarünileyhim Ata- türke Konya seyahatlerinde refakât edeceklerdir. Ankara 6 (Telefonla) — Atatürke | millâki olmak üzere bu sabah hareket | eden sevat arasında Dahiliye vekili rü Kaya. ve riyaselicumlhur umumi vardır. i iktisad vekilile | görüştüler (Telefon) — Umumi mü- gırlayarak ba Müfettişler İktis; de yaptıkları to; üzerinde vekille görü: isadi işler Tdir, Bir ateşçinin | | iki bacağını tren kesti Dün akşam Ssat 10,30 sıralarında tasyonunda tren makasçı Ahmedin ası neticesinde mâ- şçi Halilin idare et- ateşçi Ahmede çarpmış- ık toplantı esnasında Eminönü Halkevi salonundan İki görünüş ve kurtuluşunun on beşinci | yz dün Toroslu gençlerin ve evâiii ba abulluların iştirekile Halk- landı. Se tezahürat yaparak kut- Teeâ vag Sok vatanperverzne tezahür- İ olduğunu hı sözlerle 2 ii bu toplantıda Adana- | uş mücedelesi tan ğı ay aralanda İstiklği u anlatan hatipler Adananın hemen ya- | ında istiklâl bekleyen Hataylı Türk- erin bugünkü vaziyetine tem: â | İ kinist tikleri trt tar, : Ahmedin iki bacağı trenin eltında kalarak diz kapaklarının üst tara- fından kopmuştur. Yaralı derhal has- | taneye kaldırılmışsa da kapının önün- de ölmüştür. rarladılar, Bu le dünkü toplantı Sancak Türklerinin kurtuluşu için de yeni bir tezahüre vesile oldu. (Devamı 10 uncu sahifede) İ Türkülü bu ğrunda yap-| | £ SAVAŞ ve kahramanlıkları yaya hareket etti Adananın kurtuluşu dün coşkun tezahüratla kutlandı Adanalılar, emirlerine hazır bulunduk- larını Atatürke bildirdiler ve Hatayın da kurtulmasını dilediler Adana 5 (Akşam) — Kurtuluş tö- | renine, dün gece yarısı atılan toplar | ve fabrikaların dakiknalerce süren dü- dük seslerile başlandı Daha şafak sökmeden evvel, halk, merasimin başlanacağı Saat kulesinin etrafına akın etmeğe başladı. Merasi- me saat onda başlanarak on üç buçu- ğa kadar devam etti. Bu münasebetle büyük bir resmi geçit yapıldı. Daha İ dünden şehrin her tarafı bayraklarla | ve ağaç dallarile donatılmış ve süs- lenmişti, Merasimin en büyük husu- siyetini, bu merasime İştirak etmek üzere Adananın dört yanından gelen Hotaylılar teşkil ediyordu. Hataylıların kendi bayraklarile halk arasından gö- çişi, şimdiye kadar misli görülmemiş | heyecan uyandırdı, Hataylılar, büyük iztırablarını, gü-| gzel ve manalı sembollerle ifade etmiş- lerdi. Sembollerin üzerinde Atatürkün | resmi ve altında da «Bizi de kurtar!» cümlesi vardı. Semboller göçerken, halk baştan başa höyetan kesilmişti. Heyecandan ağlı- | | önce yanlar pek çoktu. Arada sırada yük- selen <Hatay kurtulacaktır; sesi he- yecanı artırıyordu. Gece şehrin muhtelif taraflarında fener alyları yapılmış ve bir de balo ve- rilmiştir. Adana 6 (Akşam) — Adananın kurtuluş bayramı münasebetile vali ve parti başkanı B. Tevfik Hadi tara- fından Reisicumhur Atatürke, Baş- vekil İsmet İnönüne, ik erkâm harbiye reisi Mareşal zi Çakma ğa, Dahiliye vekiline tazim telgrafla- Yı çekilmişti Atatürke len şudur: «Halk, köylerden gelen 50,000 den fazla atlı ve yaya, Adananın 15 inci kurtuluş yıldönümünü kutlamak için toplanmıştır. Adanalılar her şeyden Büyük Atalarının kurtarıcı varlıklarını karşı sonu gelmiyen xay- gı ve sevgilerini candan canlandır. telgrafın metni | muşlardır. Ulu Şefin kendilerine ve- receği emre başlarını düşünmeden (Devamı 2 nci sahifede) Parti grupu mühim bir toplantı yaptı | Hatay işinde Fransanın takib ettiği usul şiddetle tenkid edildi Ankara 5 (A.A) — C. H. partisi ; kamutay grupu bügün Trabzon say- lâvı B. Hasan Sakanın başkanlığın- | da toplandı. Dr. Aras vede Sancak meselesi üzerin ie. zakereleri ve murahhas n | çalışmasını C. H. P; içtimamda hu- Jâsa etti Bu hulâsa (geçen hafta P.G. teb- liğinde zik Dr. Aras bu- en aynlırken Pariste ve müşarünileyh hakiki bir hüsnü niyet gös! ek iki memleket ara- sında iyi münasebatı muhafaza ede- i bulmak lüzumün- da israr el el ve yılbaşı sebetile bir kaç gün nra “Sancak işile ken: igal edeceğini söylemiş ve diğer ta- râftan ak ji Fransa harici- vur edilen ve fiili sah bizi tatmin edebilecek mah yesince t da e zannedilen - re, | — Hayat pabalı diyenler acaba bizi görmüyorlar mı?..