6 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

6 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

HABERLERİ Üskübüde kıymetli mozaikler bulundu Düzce (Akşam) — Kasabamıza beş Nlometre mesa fede Üskübü ka- sabast vardır. Bu eski şehir başlı başıma bir müze yaratacak kadar kıymetli tarihi eserlerle (o doludur. 'Tahtezzemin Ro- ma devrine aid eni bir salon köy- r tarafından Ja okazılırken meydana çıka- nlmıştır. Bu s&- Jon, içerisinde Şar heser mozaik. Yere tesadüf edil- miş. Burada eski Romalılara ald bir su terazisi ve bir amfiteatr var- dır. İki sene evvel gene köylüler ta- rafından © çıkarı Jan bir heykel İs- tanbul o müzesine nakledilmiş, kıy- meti barile “ pek çok değerli olduğu anlaşılmıştır. tarihiye iti- Köylüler tarafından meydana çıkarılan yeraltı salonundaki kıymetli mozaikler ve Anfiteatr Van gölünde nakliyat İşletme işleri, intizama girdi motörler nakliyatı temin ediyor Van iskelesinde işliyen vapur ve iskelesi Van (Akşam) — Van gölünde işlet- me işleri büyük bir intizama girmiştir, Vandan itibaren Erciş, Adilcivaz, Ah- Jat, Kevaş, Reşadiye ve Van kasabala- rını ihtiva eden gölde şimdi bir çok yenilikler vücuda getirilmiştir. Tatva- na beş kilometre mesafelik bir mahal- de ve gölün kenarında vapur inşasına mahsus yeni bir tersane yapılmakta ve bu tersaneyi mühendis Süreyya idare etmektedir. Yaz ve kiş günlerin- de perşembe ve pazar günleri olmak SEVENLER YOLU Edebi Roman Ben hayatını solmuş bir aile ocağına bağlıyan ve bunu kendine kâfi saadet olarak ka- bul eden bir kadınım. Hisleri tabit #cvgi kabiliyetini kaybetmiş bir ka- dının size verecek ne sevgisi olabilir? Halbuki yanıbaşınızda çiçeklenmek için tomurcukları ilk aşkın harareti- | ni bekliyen bir-güzel kiz var ki size her şey vadediyor. Aşk, saadet ve ha- yat ...Bunu görmemek İçin ne kadar insafsız olmak izim. Genç fakat zeki bir ilim adamı olarak tanıdığım şahsınızda yüksek hisleri takdir eden bir insan ruhu sezmeseydim bu satır- larım sizi gelip bulmıyacaktı. Fakat biliyorum ki siz de geçirdiğiniz buh- ranın sizi küçük düşürecek nelicele- rini takdir ettiniz. Ve isabet ettiniz. Bir asabiyeci gibi kendi kendinizi tehlil etmek için buhranın biraz gevşemiş olması kâfi idi. Şetmine ra- hatsızlığınızın ğunu söylemeniz bana cesaret verdi, Anladım şuurunuz hareket halinde- dir. Bundan cesaret alarak bu mek- tubu yazmağa karar verdim. gelinlik döşemeleri: | ambaragastrik oldu- | Bürhan Cahid MORKAYA Tefrika No. 73 8Simeringde yarımdan zı söylediniz. haklıydınız. Hayalimizde yaşattığı- mız arzular tahakkuk etmeyince muztarib oluruz. Fakat hakikatin ay- dınlığına kavuşunca yavaş yavaş his- lerimiz düzelir, Hayatın sizin asabiye kitaplarında pek güzel izah edildiği gibi bir hayal ve efsaneden ibaret olma- dığmı anlarız. Vahimelerden kurtul- duğumuz anda hayatın tabii güzel- likleri bizi gelir, bulur. Siz beni bir daha görmemek ve Şermine dönme- mek kararile Simeringi terkederken ben de sizin kadar müteessirdim, 'Te- «sürümün menbamı bilmiyorum. Yarattığınız sahnenin heyecanı mı, gözlerimin önünden gitmiyen güzel Şerminin mavi bir sel gibi akan göz yaşları mı tayin edemiyorum, Fakat bugün hissediyorum ki sizinle tekrar karşılaştığım gün bütün o gecenin aynlış dakikasına kadar duyduğum heyecan bana avdet etmiyecektir. Ve kendim gibi sizin de ayni haki- kate yaklaştığınızı görmek istiyo Bir çok yerlerde kamyon seferleri tatil edildi Diyarıbekir (Akşam) — Kış günle- rinin şiddetli zamanlarında bulunu- yoruz. Vakıa Diyarıbekire henüz kar yağmadı. Fakat sürekli yağmurlardan yollarda hasıl olan çamur yüzünden yollar kapanmış kamyoncular, kam- yonlarını ve tenezzüh arabalarını gar raja çekmeğe mocbur olmuşlardır. Şark illerinin kış günlerine mahsus olan bu yol kapanma keyfiyeti kamı- yoncu, şoför ve makine sahiplerine epice masrafa mal olmakladır. Bu 6€- bepten kış sonunda Siird, Bitlis, Muş, Van ve hâvalisi yolcularını ve posta- ları hayvan sırtında nakledilmekte ve Diyarıbekirden Bitlise posta hayvan sırtında, ancak bir haftada varmaktadır. Diğer yerler de buna kıyas olunabilir. Burada kapanmıyan bir yol varsa oda Diyarıbekir - Mardin yoludur. ER VE Beş sene hapis Mezarlıkta bir kıza tasallut etmiş Karacâaâhmed mezarlığı İçimde Şâ- yan adında bir kıza zorla tasallüt etmekten suçlu Kâmil, Arif, Rıfat ve Mehmed adlarında dört kişi dün ağır ceza mahkemesinde muhakeme edil mişlerdir. Muhakeme neticesinde bunlardan Mehmedin zorla Şâyana tasallüt et- tiği sabit olduğundan beş sene ağır hapse konulmasına ve o kadar müd- det te emniyeti umumiye nezareti al tında bulundurulmasına karar ve- rilmiştir. Diğer suçlu Rıfat, Arif ve Kâmi- lin bu suçla alâkaları görülmediğin- den beraet etmişlerdir. mn sa üzere haftada iki defa bir motör kar- şılıklı olarak Van ve Tatvana gidip gelmektedir. Nakliyatı Cumhuriyet, Van, Erciş ve Ahlat motörleri icra ediyorlar. Van ve Tatvanda motörlerin yanaş- masına mahsus rıhtım ve iskele yapıl- mış olduğundan motörler doğrudan doğruyu iskeleye yanaşıyorlar, Ücret- ler de ucuzdur. Tatvandan Vana kadar motör ücretleri birinci mevki 110, ikin- ci mevki 52 bilumum hububatın beher tonu 125 kuruştur. Motör Tatvandan Vana kadar yedi buçuk saatle gitmek- tedir. Mevcüd motörlere bu sene yeni- den yapılan iki motör daha ilâve edil- mek suretile nakliyat daha muntazam bir hale ifrağ edilmiştir. Tersane ve Van gölü işletme idaresi müdürü Tev- fik Çirik Van iskelesinde kayalar Üze- rinde gayet güzel bir bina yaplırmış- tır. Binanın önü altı yüz kadar ağaç ile süslenmiştir. Gölü işletme idaresine mid olan bu bina iki kat ve yedi oda» dan mürekkeptir, rum. Hâdiselerş ve buhranlara hâ- kim olduğunuz anda adımlarınızın o kadar yaklaştığı mutlak olacaksınız. Şerminin ğı bahar gibi mavi yık bir erkek olduğunuzu anladı gün hayatımın en mesud hâdis ayrılırken İ artık bana görünmekten kaçacağını- | O zaman için bunda | tatmış olacağım. Bilmem ki tarihi pek uzun olmamakla b: r kıyme- tini bir zaman inkâr edemiyeceğim dostluğumuz için beni bu saadeti tat- İ maktan mahrum edecek misiniz? Azizim doktor Demirhan bey. genç- #iniz, önünüzde ümid ve saadet dolu bir istikbal var, Hayatın sade bir si- nir hareketi olmadığını pek iyi bilir siniz. Kalbinizi gelip geçici heyecan- larla yörmiya ne Jüzum var, Emin olunuz ki mutlak uşka erişmiş mesud bir İnsan yoktur. Sara nöbetleri gibi insanı felce uğratacak kadar mutlak görünen reaksiyonu bilseniz ne ka- dar elimdir. Sizi böyle bir alubste | düşmeden elinizden tutmak için uza- nani elimi reddetmeyiniz. Bakın, 8iz- den o kadar kaçtığım helde, bunu artık iti ediyorum, sizden kaçıyor- dum. Öyle iken tereddüt etmeden gene karşınıza çıkıyor ve elimi uzata- rak sizden ailemiz içindeki yerinizi terketmemenizi rica ediyorum. Hayatırızın bit noktasında olsun sizi biraz oyalamış bir kadının bu ri casmı kuvvetle ümid ediyorum ki KADIN KÖŞESİ SAÇ TUVALETLERİ Bü senenin son saş tuvatetlerine aid üç resim Denizin dibinde Balayı ! Amerikada yeni evlenen | bir çiftin garib seyahati! Gariblik meraklısı Dorothy Avrupa ve Amerikada evlenenlerden vakti hali yerinde olanların bal ayı seyahatine çıkmaları âdet olmuştur. Bir zamanlar bu seyahat vapurla, ya- bud trenle yapılırdı. Son senelerde tayyareyi tercih edenler çoğalmıştır. Yeni evliler içinde, nikâh dairesinden çıkar çıkmaz tayyareye atlıyanlar ve şehir şehir gezenler çoktur. Amerikada meşhur milyarder Gould gilesine mensup Dorothy isminde genç bir kız bir İngiliz lordu ile evlenmişti Nikâh merasiminden sonra karı koca bal ayı seyahatine çıkmışlardır. Fakat ne tren, ne vapur, ne de tayyare ile... İki genç denizaltı gemisine binmişler- dir! Karı koca nikâh müteckip elbiselerini ler ve bir ötomebile Nevyorkta o sıhtım. Burada o sureti merasimini reddetmiyeceksiniz, Beni pek mesud edecek bu sevinç haberini Şerminden evel sizden ala- cağımı tahmin ederek müşterek aile izi simdiden tatmak Kermin anu bitirdiği üzülen n ellerini ıslaftığını Genç kadın mek zaman gözlerinden damla ketti, Bunlar gözlerinden değil, kalbin- den sizıyordu. Onun sevilmek ihtiya- cı ile yıllarca bekleyip katılaşan vo ancak bu son ayların hâdiseleri için- i baharını tatmağa başlıyan kaç 1 far- Kadın ruhunun her zaman taze bir aşk yaratabileceğini anlatan bu hâ- discler ona beklediğinden ve İstedi- ğinden çok güneşli bir bahar vadedi- | yordu. Fakat tesadüflerin hazırladığı bu ikinci baharı 6 kendi eli ile iade etmiye mahkümdu. Kalbini ısıtan bu hummalı aşka gözlerini kapar ken. duyduğu ıztırabın bir kaç dam I& halinde sızıp dökülmesine nasıl mâni olabilirdi. pek masum, usaresi olan bu damla göz yaşı birer zehir rken mektu- Çağırdığı oda hizmetçisi doğnadar sönen bu derin aşkın hazin macera- Muğlada postane kasasını soyanlar Yakalanan hırsızlar derhal mahküm edildiler İzmir (Akşam) — Geçenlerde Muğ- lada mühim bir soygun vakasına t€ şebbüs edilmiş, postane suyulmak is- tenmiş, fakat vaka failleri derhal yar Kalanmıştı. Hırsızlar üç kişidir. İçle- rinde Hasan adında bir de polis vardır, Diğer iki suçlu Hüseyin ve Osmandır. Tahkikata ve muhakeme safhasına göre bunlar üç ay evvel postane kasa- sını soymağa karar vermişler ve bunun için postaneye fazla para gelmesini beklemişlerdir. Son ay içinde postaneye fazla para gelince bu kararlarını da tat- bik etmişlerdir. Hasan, postanenin yâ- nına giderek orada devriye dolaşıyor- muş gibi vaziyet takınmış, Fakat haki- katte vakayı kimsenin görmemesini t€- min için çalışmıştır. O sırada Mehmed, Osmanın verdiği anahtarla kasayı aça rak içinde bulunan 1500 lirayı atmış, kaçmış, fakat binanın üst katında ça- şan telgraf memuru Ahmed, gürültü üzerine aşağıya inince kasanın soyul- duğunu görmüş, dışarı fırlamış, bir şahsın kaçmakta olduğunu görünce an kasına takılarak takibe başlamış, ayni zamanda islik çalmak suretile istim- dad etmiştir. Islık sesini duyan komi- set de yetişmiş, hirsiz çaldığı paraları bir ağaç dibine bırakarak kaçmıştır. Hırsız tutulmuş, suç ortaklarını itiraf etmiştir. Meşhud suçlar kanununa göre mu- hakemeleri derhal yapılmış, Hasan ve Osman ikişer buçuk yil hapse, Hüseyin beş yl hapse mahküm edilmişlerdir. Adaletin, bu kadar çabuk yerine getiril mesi halk üzerinde fevkalâde iyi tesir- İ ler husule getirmiştir. | tr srmn asma ladıkları bir denizaltı gemisine atlar mışlar ve denize açılmışlardır. Bal ayi- ni suyun alında, balıkların arasında geçireceklerdir!... gariplik rekoru kırılmış sayı lamaz. Yarın başka bir çiftin de tay- e hava tabakasının üstüne stra- tosfere çıkarak orada bal ayını geçir- meğe kalkışacğı şüphesizdir. sını alıp götürürken genç Kadın ye- nemediği ağır buhranın perişanlığı içinde kendini yastıklara attı, Şimdi, doya do ra hıç | ağlıyordu NERMİN H Dİ PALAS Ümüd ediyo alacağınız sizl bulmuştur, Sabırsızlıkla beklediğinizi söyledi- ğiniz bu mektubun sizi sevindirecek bir cevap taşıyacağından nasıl şüp- he edebilirdiniz. Gözlerinizde bir dam- Ja tebessüm görmek için bütün bir ömrü ayaklarınızın altına bırakmak zevkini nasıl feda edebilirdim, Dediğiniz gibi zamanın vereceği hükümleri bekliyerek kalbinizde de- gl, alleniz içinde verdiğiniz yeri kas bul ediyorum. Bir hafta sonra dü- gün davetnamenizi aldığınız zaman belki dahâ çok sevineceksiniz. Fakat ben öyle tahmin ediyorum ki tahakkukunu istediğiniz bu izdiya- cn masum kurbanını karşınızda gördükçe kalbiniz sızlıyacaktır. Yefit başlıyacak hayatımda »sizi daha ya» kın ve daha sık görebilmek ihtimali dder facianın yegâne tesek Ir. n Demirhan Arkası var) / ubum Şers haberden evvel