6 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Arsenal antrenörünün tavsiyesi “ Maçlardan önce beş dakika beden hareketleri yapmalıdır... İngiltere liginde başta giden meş- | hur Arsenalin futbol antrenörü Tom ! Whittaker yazdığı bir makalede di- yor ki: | «Başka klüpler de nasıl hareket | edildiğini bilmiyorum, fakat Arsensi- de biz, bir müsabakaya hemen takad- düm eden anları oyuncularımızın formu için çok mühim sayarız. «Hiç bir gizli usul kullanmıyoruz. | Oyuncularımız; evvelâ, soyunmak için hiç telâş etmezler: Tamamile yapıla» | cak maça hasredilmesi lâzını gelen ak» lı, soyunma odasında; «Bunerede? Şu nerede? Kunduralarını bulamıyo | rums diye bağırarak koşuşmak ka- | dar hiç bir şey'alt üst edemez. İ «Oyuncularımız başlama vuruşun- dan üç dört dakika evvel hazırdırlar ve bu müddet içinde teneffüs veket:| leri yaparlar. Bunu yapmak için ayak larınızı ayırınız, muntazaman nefes ahverişiniz | alıp vermenin Kentroludur. «Sonda, 8) tarak, vücu «Birkaç saniye sonra havaya sıçrar. ken ayaklarımızı birleştiriniz, sonra kollarınızı omuzlar hizasıns kaldıra- rak ayaklarımzı yeniden ayırınız. B: hareketi çabuk çabuk beş altı kere pıyız, kollarınızın göğsünüzü genişlet. | mesi ve ciğerlere serbesçe işlemek im- kânunı vermesi yüzünden teneffüsü- nüzün kolaylaştığını göreceksiniz. «Yerinizde sayarak biraz koşudan | sonra kendinizi mükemmel bir halde hissetiğinizi anlayacaksınız ve ciğerli rinizi mükemmel bir halde hissetiği- nizi anlayacaksınız ve ciğerleriniz o- yun esnasında fazla nefes yutmağa hazır olacaktır. «Fazla olarak, eğer amatör oyun- cular yukarıdaki Hareketleri yapar! sa birçok edale sakatlıklarının önüne geçilmiş olur. «Filhakika oyunculardan birçoğu, eri soğuk kış günlerinde sahaya, $1- cak elbiselerini ince bir forma ve pan- talonla değiştirerek kollarını bile sa)- lamadan giderler. Bann inanınız, vücudünüzü ihmal ede geleye, bozuk bir teneffü- se ve adale bozukluklarına doğru gidi/ ! yorsunuz. Halbuki en soğuk günlerde, ı! kanınızın damarlarınızda serbesçe doj döndür laşması lâzımdır.» C.F.R.nin maçları Romanyali. futbolcuların, dört klübümüzün ikişer ikişer yapacakları muhtelitlerle karşılaşması muhtemeldir Bükreşin en kuvvetli takımlarından | olup son günlerde Rapid ismini almış © lan C. F.R. futbol ekipinin bu hafta şehrimize geleceğini bir hayli evvel ha- ber vermiştik. Fenerbahçe - Güneş muhtelitile Bük- reşte kâ: maktan nasıl çekindiğini geçenlerde hikâye etmiş olduğumuz bu| takım, şehrimizde cumartesi ve pazar | günü olmak üzere iki maç yapacaktır. | Beşiktaş, Fenerbahçe, Gâlatasaray | ve Güneş klüpleri beynelmilel spor t0- | masları organizasyon komitesinden: 1 — Rumen profesiyonel €C. F. R. fut bol takımı 9/1/938 cumartesi günü bi- rince maçını Taksim stadyomunda sü- at 14,5 da Galatasaray Beşiktaş muh- teliti ile yapacaktır. 2 — İkinei maç pazar günü gene Taksim stadyomunda saat 14,5 da Fe- nerbahçe Güneş muhtelit takımlarile yapılcaktır. 3 — Birinel maçın hakemi Şazi 'Tez- can, ikinci maçın hakemi Sadi Karsan- dır, 4 — Piatler, duhuliyo; 25, Tribün! | 50, Balkon 100 kuruştur. a A A A A 4 » Bacak hareketlerinde bu resimde görülen Amerikan futbolcusu mu, yoksa yanındaki sinema yıldızı mı daha usta? yükseğe kalkması noktasından sinema Bacağın daha düz bir vaziyette daha yıldızı Martha O'Driscoll futbolcuyu mağlüb etmiş görünüyorsa da böyle bir vaziyette top İleriye ve uzağa değil, cak geriye gider. | şiktaş, Güneş - 5 Kümunusani 1937 ESTİĞİ GİBİ: Dediklerimiz çıkıyor ki bir yazımızda ç yıl önce düşünülüp ana konulamamış olan mojlli kümenin yapılması zamanı artık gelmiş tir. Afihi küme, hem maçları enteresan bir hale getirerek, hem Tutbolden bık- mak üzere olan seyircileri çoğaltacak- tır. Çünkü, en kuvvetli takımlar ara- sında yapılacak maçlarda oyun tarzı yükselecek, bu da <arsa futbolüz sey- | rTetmekten tiksinen futbol meraklıları» nın tekrar stadları doldurmalarını se» bep teşkil edecektir. Bu söylediklerimiz çıkıyor: Henüz mili küme maçları başlamamıştır ve biz mili kümeye tekaddüm eden ayır- ma maçlarının son günlerini yaşıyo- ruz. Böyle olduğu halde, göçen pazar, Galatsasray - Vefa ve Fenerbaliçe - Gü-| neş maçlarının Taksim stadına topla- dığı halk, maçların içinde oynandığı | raporlörlerinden Ali Ulvi, Adana hukuk | kimi Mustafa Nuri, Ordu hukuk hâ- | kimi H. Hip hava, seyircilerin Fenerbahçe - Güneş maçından duydukları zevk ve heyecan,! mihi küme'maçlarının Türk fütbolüne nasıl bir hiz vereceğine en kuvvetli bir | misaldir Bugün İstanbuldan milli kümeye gi- reoekleri artık tahakkuk etmiş dört klübümüz bugüne kadar aralarında | maç oynadıl. şiktaş - Galati - Güneş maçlarıdir. Bu maçla ra ile göz önüne getirecek olursak, mil- nın tahakkuküna | doğru gidildikçe, maçların bir evvelki haftasında oynanan Beşiktaş - Galata» saray maçından daha sonra oynanan | Fenerbahçe - Beşiktaş maçı daha güzel ve dâha enteresan olmuştu. Bir müd- det sonra oynanan Güneş - Galatasa- ray maçının hızı, Fenerbahçe - Beşik taş maçını bastırdı. Son yapılan Fener» bahçe - Güneş maçı ise her hususta ew velkilerden güzel oldu. Geri kalan Be- şiktaş - Güneş ve hele Fenerbahçe - Gâ- latasaray me , hepsinden entes İ Şimdi böyle olursa, ufak farklarla bi- ribiri ayarında olan dört takımın mil- li kümede daima biribirlerile yapacak- ları maçların ne olabileceğini tahmin etmek güç bir şey değildir. İ Bunun dışmda bu dört takımın lig maçları başındaki kuvvetlerine, form- lerine, oyun tarzlarına bakmak V: Ta da bugünkü hallerini düşünmek, aradaki yükselişlerini göstermeğe kifa. yet eder. Çünkü artık hepsi işin cid diliğini ve her zaman kuvvetli olmak | lüzumunu anlamışlardır. Gene yeni yeni elemanlar bulmak, ihtiyat, oyunculara ehemmiyet vermek, aksa- yan tarafları ilk imkânda aksamaz ha; le getirmek zaruretini idrak elmişler- dir. Kadrosunda fazla bir değişiklik göstermemiş olan Fenerbahçenin mun! tazam çalışmasını kaydettikten sonra, Beşiktaşı ve bilhassa Galntasarayla Güneşi ele alalım: Beşiktaş her gün biraz daha kuvvet- lenmek ve en iyi kadrosunu bulup tes- bit etmek için uğraşmaktadır. Gala- tasarayın bugünkü takımile iki ay ev- velki takımını mukayese etmek imkân yoktur. Galatasaray hissedilir bir 48- kilde kuvvetini ve randımanımı atttır- mıştır. Güneşin Fenerbahçe ile'yaptı- ğı son maç, bu takımın gittikçe istik- rara ve güzel bir oyun tarzına doğru gittiğini göstermektedir. “Bu söylediklerimiz yalnız İstanbul için varid değildir. Mit kümeye ikişer takım verecek olan Arikara ve İzmirde de maçların, bilhassa milli küme nam- zedlerini alâkadar eden maçların daba enteresan bir hale geldiğini ve bu ta- kımların da daha kuvvetlenmek, daha iyi oynamak, bunun için de daha fazla çalışmak lüzumunu duyduklarını Ka- ber almaktayız. Dediklerimiz. çıkıyor: Fakat dedik- lerimiz asıl yojlli küme maçları başla diktan sonra meydana çıkacaktır, Sadun Galip Terfi eden hâkimler Terfi listesin Ankara (Hususi muhabitimizdern) — Adliye vekâleti tarafindan hazırlanan son terfi listesinin bir kısmını bildir. miştim. Kalan kısmını dâ bugün Dil diriyorum: İstanbul asliye reisi Mahmud Selğ- haddin, Ankara hukuk relsi Vehbi, İstanbul ağır ceza reisi Mehmed Refik, | Kastamonu reisi Nuri, İstanbul hukuk! reisi Mehmed Zeki, Kütahya hukuk hâkimi Mehmed, İstanbul asliye hukuk reisi Suphi, İstanbul asliye ceza reisi Sadettin, Eskişehir İbrahim Ethem, İ Diyarbekir adli ihtisas hâkimi Sadık, | İzmiricra hâkimi İsmail Hakkı, Bursa Kukuk hâkimi Hasan Hilmi, Temyiz hâkimi İbrahim Senih, Bursa ceza hâ- kimi Mehmed Hilmi, Afyon hukuk hür | i, İzmir ceza hâkimi Ismaij | Kemaleddin, Antalya hukuk hâkimi Rau? Üsküdar hukuk hâkimi İrfan, Kastamonu hâkimi Emin, Ordu reisi Ahmed Cevdet, Kütahya reisi Asım, Ankara ceza hâkimi Abdülkerim Na- ci, Konya hâkimi Mehmed Sabir, küdar'ceza hâkimi Mehmed Emin, İs- tanbul alsliye reisi Ahmed İrfan, İs- | tanbul ticaret reisi Faiz, Gaziantep reisi | im Eta ni Manisa hukuk | Ahmed Nüt- »âklmi Mehmed Nuri, Sinop relsi Abdülliiz Nuri, Bit- lis reisi Ali Hikmet, Mardin hukuk hâkimi Mehmed, Binin, Erzincan reisi Abdullah, Temyiz raportörlerinden Sadık, Balıkesir hukuk hâkimi Arif, Çanakkale reisi Cemal, Çorum reisi Ali Afif, Kocaeli reisi Naili, Bursa hu- kuk hâkimi Arif Sırrı, Nevşehir reisi Ömer Seyfeddin, Uşak reisi Mustafa, Üsküdar ceza hâkimi Mehmed Ali, Yozgad reisi İbrahim Ethem, Ankara icra hâkimi Abdürrahman, Kayseri reisi Said, Afyon reisi Sezai, Malatya relsi Ibrahim Ethem, Balıkesir müd- iumumisi Hasan Arif, Zonguldak müddelumümisi İsmail Hakkı, İstan- bul adli ihtisas müddeitumumisi Meh» med Mithat, Istanbul müddelumumisi Mehmed Hikmet, Aydın müddelumu» 'd Reşid, Maraş reisi Oğuz, s müddelumumisi Osman Asım, Afyon müddetumumisi Mehmed Tevfil T rı seksen liraya çıkarılarak bu- landukları makamlara ibkaen ve terfi- en iden tayin edilmişlerdir. Temyiz raportörlerinden Muhiddin, Konya ceza imi Abdülâziz, Vezir köprü relsi İbrahim, Denizli hukuk | mi Ali Hakkı, Burdur reisi Said Şibinkarahisar reisi Cemal, Bursa hukuk hâkimi Mustafa Lütfi, Edirne müddelumumisi Edib, Artvin müddetumumisi Ali Rıza, Bürhaniye müddelumumisi İfaydar; Balıkesir ce | za hâkimi Hasan Hüseyin, Kastamo- | nu müddelumumisi İlhami, Muğla müddelumumisi Ragıb, Samsun müd- delumumisi İbrahim Ethem, Gelibolu hukuk hâkimi Hamdi, İzmir icra mua-| vin hâkimi Nimet, Sungurlu hukuk hâkimi Derviş, Çatalca hukuk hâkimi Şevket, İzmir sulh hâkimi Ahmed, İs- tanbul sulh hâkimi Mustafa Hayred- din ve Osman Necdet, Ankara icra muavin hâkim! Ali Kemal Söke hukuk hâkimi Ali, Afyon hukuk hâkimi Me- kin, temyiz raportörlerinden Nuri Mus» tafa, Manisa müddelumumisi Rifat Tokat müddelumumisit Alinin de maaş» ları yetmiş liraya çıkarılarak bulün- dukları makamlarda ibka suretile ters fileri yapılmıştır. Bunlardan başka Diyambekir ceza hâkimi Ömer Cemil Tuncelt reisliğine, İstanbul Azasından Fazıl İstanbul ce- za mahkemesi relsliğine, Bilecik reisi Celâleddin Adapazarı reisliğine, Ada- pazarı reisi Nuri Bilecik reisliğine, Kirklareli müddelumumisi Asım Amas- ya müddelumumiliğine Amasya müd- mediumumisi (o Cemal Kirklareli müddeiumumiliğine, İzmir sulh hâki- mi Elâziz ceza hâkimliğine, Elâziz ce- za hfkimi Mehmed Kadri Afyon âza- | lığına, Giresun âzası Mehmed Ali Gi- resun hâlkimliğine, Giresun hukuk hâ- kimi Mehmed Hulüsi Giresun âzali- ğına, Kırklareli âzasından Süleyman Şükrü Gerede ceza hâkimliğine, Urfa im mütebaki i kısmını da neşrediyoruz Azası Abdülcelil Birecik hâkimlilğne, Afyon âzası Hasan Tahsin Uşak ceza hâkimliğine, Uşak ceza hâkimi d Behçet İzmir sulh Kâkimliğine, Sam- sun Ça Mehmed Rüştü Gerze r Kırşehir âzası Ahmed Ispar e hukuk hâkimliğine, Isparta âsasından Vehbi Eskişehir Azalığına, Gürün âzası Şükrü Şarkışla hâkimliğine, Ankara ceza hâkimi 'İs- mail Hakkı Gürün ceza hâkimliğine, Alâiye âzası Metimed Salim Urfa ceza hâkimliğine, Bursa sulh hâkimi Ne- şet Alâiye ceza hâkimliğine Denizli âzası Şükrü Elbistan hâkimliğine, hu- kuk işleri mümeyyizi Aziz Ankara sor- gu hâkimliğine, Urfa icra memuru Ayşe Kadriye Denizli hâkim muavinii- gine, Görele hâkim muavini Fatma Bedia Adapazarı hâkim muavinliğine, Sürmene müddeiumumisi Haşmet Ba- baeski müddeiumumiliğine, Cihanbey- Wi müddeiumumi muavini Baha Dizok müddelumumiliğine, Ankara müddei- “umumi muavini Rabia Mukadder Si- vas Aza mugvinliğine, Vakfıkebir müd deiumumi muavini Fehmi Akçaâbad müddelumumiliğine, başın m umu» mi mani kimliğine, Tunceli müddetumumi muavini Cemal Van müdde miliğine, Karadeniz E- imi Ali Koşan hukuk hâ- isi. M Tigm hâkir Vezirköpi sından Hiki (d icra memur! ğuna, Alaca müddejumumisi Kemal Karaburun müddelumumiliğine, birin- mum müfettişlik adli müşaviri med Tahsin ikinci umum müfet- tişlik adli müşavirliğine, eski Yozgad âzası Osman İlhami Pertek hâkimliği- ne, Tekirdağı müddelumumi muavini Refik Tekirdağı müddetumumiliğine, Mardin müddetumumi muavini Şekip 'Turgud Karaisalı müddelumumiliğine, Kadirli müddetumumisi Nedim Cihan- beyli müddelumumlliğine Karaisalı müddelumumisi. Ömer Siverek müd. delumumiliğine, Ankara sulh hâkimi Osman Zihni Ankara müddetumum!- liğine, Kırşehir Aza muavinlerinden Mehmed Hilmi Kirşehir sulh bükim- med Kadri Boyâbad müddetumumili- gine, Şile sorgu hâkimi İhsan Vakfıkes bir müddeiumumiliğine, Kastamonu âza muavini Faruk Kastamonu sulh hâkimiiğine naklen ve terfien tayin edilmişlerdir. Rize müddelumumi muavini Doğan, Muş sorgu Kükimi Mürşid, Palo sorgu | hâkimi İsmail Hakkı, Diyarbekir müd- delumumi muavini Mehmed Sâdık, İBitlis sorgu hâkimi Nuri, Ulubor'u müd- detumumi muavini Mithatın da maaşlar rına zam yapılarak yerlerinde terfileri yapılmıştır. Trabzon sorgu hâkim vekili Ali, Ma- latya sorgu hâkim vekili Süküti, Ma- raş sorgu hâkim vekili Hakkı, Elbistan sorgu hâkim vekili Nadir, İçel sorgu hâkim vekili Mehmed Emin, Ayvalık sorgu hâkim vekili Necmeddin, Daday sorgu hâkim vekili Cemil, Alosra sor- gu hâkim vekili Nuri, Tire sorgu hâ- kim vekili Necati, Kasaba sorgu hâkim vekili Rıza, Ürgüp sorgu hâkim vekili Rıza, Rize sorgu hâkim vekili İbrahim, Gerede sorgu hâkim vekili Hamdi, Na- zilli sorgu hâkim vekili Ziya, Bor sor- gu hâkim vekili Fehmi de bu yerler sorgu hâkimliklerine terfi ettirilmiş- lerdir. aa a nan <7 5 7) İstediğiniz gibi BIR OTOMOBİL İYİ YİYİN Yi İV İGİLİ Şİ BE ,. Jarından EY gZ Xe la eli iri