23 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

23 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

AKSAM 23 Kânunusani 1937 ŞiDDETLİ soğuklara karşı Nezle, Boğaz, Göğüs üşüme- sinden ve ök- sürükden ko- runmak için en iyi çare ÇAPAMARKA salebidir. Çok saf ve besleyici olan bu nefis gıda, çay ve kahvenin mide ve âsab üzerindeki fena tesirlerinden de sizi korur. 15 gramlık paketleri her yerde (5) kuruştur. Avrupaya talebe gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden : Müsabaka günleri uzatılmıştır taliplerin dikkat nazarlarına 1 — «20» Maden Mühendisi ve «10» Jeolog yetiştirmek üzere müsa- baka ile Avrupaya «30» talebe tahsile gönderilecektir. İsteklilerin aşa- &ida şartları haiz olması lâzımdır. A — Türk olmak, B — Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyette ve sıhhati tam ol mek «Sıhhi muayene Ânkarada yapılacaktır.» C — Lise mezunu olup Fransızca, Almanca, İngilizce dillerinden biri- sini okuyup yazabilmek. D — Yaşı 18 den aşağ 25 den yukarı olmamak. 2 — Maden mühendisliği için müsabaka imtihanı 26 Şubat 937 ve je- İ olegluk için 2 Mart 1937 günlerinde Ankarada M. T. A. enstitüsünde | yâpilacaktır. Açılacak müsabala imtihanlarında kazanmış olmakla be- | raber göl ilecek talebelerin ihraz ettikleri derece- itibarile . Maden Mühendisliği için «20»-ve jeologluk için «10» arasında bulunmak şart- tır. İ 3 — Maden Mühendisliği için imthan: Hesap, Hendese, Cebir, Mi- | hanik, Fizik, Kimya ve yukarıda yazılı dillerden birinden, | 4 — Jeoloğluk için imtihan: Riyaziye «Hendese, Cebir», Hayvanat, Nebatat, jcoloji, Fizik, Kimya ve yutorıda yazılı dillerden Beisden yas Pılacaktır. 5 — Tahsile gönderilecek olanlar, ileride tahsil #üddetleri kadar mecburi hizmete tabi olduklarından. bu hususta mükellefiyetlerini tev- sik etmek üzere bir taahhütname ve:ecekler ve bunun için de muteber kefil göstereceklerdir. 6 — Maden Mühendisliği için: Son müracat 20 Şubat 937 cumartesi öğleye kadar, | Sıhhi muayene 26 Şubat 937 cuma | İmtihan 27 Şubat 937 cumartesi Teclogluk için: Son müracaat 27 şubat 937 cumartesi öğleye kadar. k Sıhhi muayene 1 mart 937 pazar tesi, İmtihan 2 mart 937 salı #ünleri olarak tesbit edilmiştir. Taliplerin nüfus hüviyet cüzdanı, hüsnühal varakasını, mektep şa- hadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretlerini 4 kıt'a fotoğraf ve| dilekçelerini son müracaat tarihlerin? kadar Ankarada M. T, A, Enstitü- #ü genel direktörlüğüne göndermeleri ve sıhbi muayeneleri için de tayin edilmiş olan günlerden öğleden evvel Bay Hasan apartımanındaki ens- titü dairesinde bulunmaları ilân olunur, (89) (318) KUŞTUYUNDE YATMANIZI TAVSIYE EDERİZ En soğuk havalarda bile size kalo'ifer ve sobayı arattırmaz. Yumu- şak ve sıcak yatakta yatarsınız. Kilosu 75 kuruştan başlar, Yastık, yor- gan, şilteler çok ucuzdur, Kumaşlarının her rengi vardır. Ankara sa taş yeri: Yerli Mallar pazarı. Fabrikası, İstanbulda satış yeri: Çak» makçılar Sandalyacılar sokak No. 18, | İstanbul Harici Askeri KITAATI İLÂNLARI İşte bu en ufak fark Erem Pertev'in faikiyetini size anlatabilir. Çünkü: Erem Pertev: Her hangi bir tesadüfün veya mahi- yeti meçhul bir keşfin ne- ticesi değildir. Krem Per- tev çok çalışılmış ve çok tecrübelerden sonra kibar mahafile: takdim edilmiş yegâne Krem olup başbea fevaidi: Cilddeki mesamatı yumuşatarak kapatır. Bü suretle bu masamatı hari- ci tesirattan muhafaza €- derek cildin pürüzlerini def'eder. Cildi besler ve bu suretle gençlik ve teraveti temin eder. Cildde şeffaf ve gayrikabi- li nüfuz bir tabaka yapar ki yazın sıcağın; > kışın s0- guğun tahribatına mani 0- lar. Teknisyen aranıyor Eâremitte Ihca - Palamutluk De- miryolunda çalışmak üzere bir teknisyene ihtiyaç vardır. İstekli- lerin Şirketin Galata'da Şarap iskelesi sokak Muradiye hanında- ki merkezine acele müracaatları. 405000 kilo kuru ota istekli çık- | madığından ilk eksiltme günü olan 12/1/937 den itibaren bir ay zar- ! fında pazarlığa “bırakılmış ve ilk | pazarlık 25/1/937 pazartesi günü saat 10'da yapılacaktır. İsteklilerin | belli saatte kanuni vesikalariyle be- raber Konyada satınalma komisyo: | nuna gelmeleri. (579) (443) İsparta ni ihtiyacı olan 15000 kilo un kapalı zarfla ek- silmeye konmuştur. İhalesi 10/2/ | 937 çarşamba günü saat 14 dedir. İlk teminatı 1632 liradır. İsteklilerin kanuni vesikalariyle beraber teklif mektuplarını ihale sastinden bir sa- at evvel İspartada Tümen satınal- me komisyonuna vermeleri (578) (437) Fevkalâde Fırsat ARSA MÜZAYEDESİ Nişantaşında Rumeli caddesinde 2 ilâ 16 sayılı elyevm Tenis maballinin Bey- oğlu Sulh Hakimliğince , şuyuun izalesi zımnmda açık artrmeya konulmuş ol- duğundan 25/1/937 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 - 16 ya kadar Beyoğlu Sulh Mahkemesi | Başkâtipliği marifetile satılacaktır, İşbu fırsattan isti- fade etmek veya fazla malümat almak istiyenler Beyoğlunda Tokatlıyan arka- sında Topçular sokağında Sulh Mahke- meleri, Başkâtipliğine müracaat eyleme" eri ilân olunur. TURAN BAR'ın BÜYÜK MUVAFFAKİYETİ Pek yakında Berlin'e dönecek olan “ Türk filim artisti ZEHRA AHMED Onun san'atnı takdir edenlerin mütemadi o ısrarları (o üzerine Turan Barındadır. D. BLUM İtinalı iş - Mutedil fiat Beyoğlu İstiklâl caddesinde | Nar- manlı Yurdu Han, birinci kat No. 2 KADIN TERZİSİ MAKSUD Mevsim sonu münasebetile elbisele- rini sold ediyor. Beyoğlu İstiklâl caddesi Yıldız sineması karşısında Rabatel apartımanı No. 48/2 Taksim - Abide karşısında Kışık BEL VU salonu Bayan SAFIYE Her akşam saat 9 1/2 ve 1l de muntazaman iki seans Ayrıca Odeon plâklarında okuyup çalan meşhur Malatyalı TANBURİ FAHRİ tarafından Halk Türkülerinin en ktymetliler ni dinliyeceksiniz. SATIŞ ILANI Istanbul 4 ncü Icra Memurluğundan : 23039 ikraz numarasile Tevfik tarafından borç alınan (2400) lira mukabilinde Vakıf paralar idaresin> birinci derecede ipotekli olup ta- mamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (8100) lira kıymet takdir edil miş olan Kadıköyünde İbrahimağa mıhallesinde eski Köftüncü oğlu yeni Ali baba sokağında eski dört korre 1 mükerrer yeni 2,2 2/1 4 numara- larla murakkam sağ ve sol tarafı Ha'ime H, yun tarlası arkası merhum Mehmet B. vereseleri arazisi ve Şakir Ef. ve bazen Mahmut Ef. vere- seleri köşkü, cephesi Ali baba yolu ile mahdüud maa bahçe bir bap ahır ve iki bap hanenin tamamı açık arttırmaya konmuştur. Evsafı umumiyesi: ği 4 No. lu ev: Zemin kat: Merdivenden çıkıldıkta bir sofa üzerinde iki oda, zemini kırmızı çini bir kiler, karosimen zeminli mutbak, bir helâ Birinci kat: Bir sofa üzerinde bisi yüklü üç oda, bir helâdan ibarettir. Bina kârgirdir. 1 Z No. lu ev: Karosimen bapuçluk, bir Meiler üzerinde üç oda, bir mutbak, bir helâ. Birinci kat: Ayrı bir kapı ile kullanılır ve bir sofa üzerinde biri came kân bölme dört oda, bir hamam maballi, bir helâ, İkinci kat; Bir çatı arası, bir balkox. Elektrik tesisatı her iki binada vardır. Su vardır. ; Müştemilât: Üç ahır bir bozağ ahırı, iki yanaşma odası, bir bostan" kuyusu, tulumbalı kuyu, aşılı muhtelif meyva ağaçları dut, incir, ve sair meyva ağaçları vardır. Umumi mesahası: Yapılan mesaha ile 5260 metre murabbaıdır bun- dan 85 metre murabba: 2 No, lu hane, 85 metre murabbaı 4 No. lu hane, 25 metre murabbaı 2 No. lu hane ittisalinde mutbak, 306 metre murab- ! bat ahır ve müştemilâtı olan mezkür ma baliçe âhir ve iki hanenin ta- mamı açık arttırmaya konmuş olup şertriamesinin 22/2/937 tarihinden itibaren dairemizde herkes tarafındın görülebileceği gibi 15/3/937 ta- ' rihine müsadif pazartesi günü saat 14 deh16 ya kadar dairemizde açık arttırma İle satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin.yüzde yetmiş beşini bulnadı- ğı takdirde en son arttıranın taahlidü baki kalmak üzere 30/3/937 tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 kadar dairemizdö yapılacak olan ikinci arttırmasında gayrimenkul gene muhammen kıymetinin 96 ” 75 ini bulduğu takdirde en son-arttırana ibale edilecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan satışı geri bırakılan caktır. Taliplerin muhammen kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir Bankanm teminat mektubunu hâmil bulun- maları lâzımdır. Müterskim vergiler ile vakıf icaresi, ve belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumu ile dellâliye satış “bedelinden tenzil eluna- caktır. Taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanu- nun: (126) ncı maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu sayrimen- kul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı * sehiplerinin bu hakların ve hüsusile faiz ve masarife dair olan iddialar rını, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbiteleri- le bildirmeleri, aksi halde hakları tapu $icillerile sabit öolmadıkca satış bedelinin paylasmasından hariç kılıcaklari cihetle alâkadatan'n işbu maddenin mezkür fıkrasina göre harsket etmeleri ve daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 934/2367 dosya numarasile müracaatları ilâh ols nur, (424) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umüm İdaresi İlânları Muhammen bedeli (221775,15) lira olan 65000 normal 3825 makas 3500 köprülük kayın travers ile 100 adet meşe makas traversi 2/2/937 Sah günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binsaıda satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (12338,76) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, resmi gazetenin 7/5/1936 gün ve 3297 İ numaralı nüshasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesika ve tekliflerini ayni gün ve saat 14,30 a kadar komisyon teisliği- ne vermeleri lâzımdır. Şartnameler beheri (1109 kuruşa Ankara, Eskişehir, İzmir ve ei darpaşa veznelerinde satılmaktadır.) (291) Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonu tilânları Kırıkkalede yapılacak inşaat Keşif bedeli (37820) lira olan yukarıda yazılı inşaat Askeri fabri- kalar umum müdürlüğü satınalma komisyonunda 3 Şubat 1937 tari- hinde Çarşamba günü saat 15 te kapalı zarf ile ihale edilecektir. Şart name (bir) lira (90) kuruş mukabilinde komisyondan verilir. Talip- lerin muvakkat teminat olan (2836) lira (50) kuruşu havi teklif mek- tuplarını mezkür günde saat 14 e kadar komüsyona vermeleri ve ken- dilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3. maddelerinde yazılı yesa» ikle muayyen gün ve saatte Komisyona müracaatları. i (181) Vv