23 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

23 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

20- da m- oti 23 Kânunmsani 1937 AKSAMDAN AKŞAMA, ——————— Bir astrologun kehanetleri İnsanlar sıkıntılı zamanlarda fala daha çok meylederler. Bunun İçindir ki Son senelerde frenklerde fal iptilâ- #1 çok artmıştır. Her yılbaşı Avrupa- da meşhur bazı falcıların kehaneti malümdur. Bu sefer elimize fransızca bir kitab geçti, 1937 yılında olup bite- cek şeyleri yıldızlar ilmine dayanarak tam 182 sahifede anlatıyor. Eserinin başında, daha önceki yıl lar ne haber verdi ise çıktığını yaza- rak övünen ve cilmi nücumün» çok mühim bir bilgi olduğunu ispata uğ- yaşan bu astrolog, 1937 yılında me- danın ne olacağını bile gaibten keş fediyor. Hanımları merakta bırakma mak için hemen söyliyeyim ki bü yı Im moda rengi yeşil olacakmış. ETİ #eler dar ve bedene yapışık, yakalar dantelalı olacakmış. Kolye ve bilezik modası artacakmış. Hattâ, 1984 senesi müthiş bir dünya harbi Yarmış. 2 mart 1937 tarihi Fransa ii Habesistanda büyük müskü- le karsılaşacak, yerli asker isyan ©derek İtalya işgalini müşkül bir va- ziyete sokacaklar, Mulâsa: Fransa 1937 de harbe gir Miytcek, kışın çok sefalet olacak, pa- Ya buhranı çoğalacak, Fransa kanlı Mücadele günleri yaşıyacak. İnsan- tahrikât ve hiddet artacak, şid- det ve harbüdarb, sade Fransada de- Almanyada, İngilterede, Avustur- Yada, İtalyada, İsviçrede, İspanvada, ve Cezairde dahi isyan ve ihtilâl- er olacak. Hitler mevkdini kaybede- <ek, fakat 1939 da vefat edecek. Mu- #olini dahi çok sürmiyecek. Rusyada Stalin de 1938 de vefat *decek, eski rejim ibi bir idare avdet Ni rejim gi İspanyada bu yıl büyük bir ihtlâl hareketi olacak, Fransada Reisicumhur değişecek, kaş çok siddetli, birçok yerleri su ba. yaz ise çok sıcak ve kurak, il fena olacak. shu falcı, bütün bu kehanetle- ne İngiltereden bahsederken, Edvardın yıldızı çok parlak ol- MM uzun uzadıya anlatıyor ve ayla tac giyeceğini ve kral olarak, nya Üzerinde uzun zaman büyük €etirleri dokunacağını da kuvvetle, nla yazıyor. Halbuki kitab çıktık- bir ay sonra, bu kehanetin tam Tddı da çıktı: Kral Edvard tahtını birakıp gittir Bu sene elbise modasının yeşil ola- Cağmı kesfeden astrolog, bu mühim isede fena atladı... Buna ben ina- Bayım, öteki fallarına da siz inanın. Haliç vapurları | Demirfiatleri | Işliyemiyecek hale geldikleri haberi doğru değil Dün bir gazetede, Haliç vapurları- nın çok eskidiği için sık sık tamir e- dildiklerini, fakat bu gidişle 6, Tay sonra vapurların bir işe yaramıyaca- Eı için seferlerin duracağını yazıyor- du. Dün alâkadarlar nezdinde tahkikat yaptık: Haliç vapurlarının işletilmesi işi belediyeye devredildiği zaman sene- lerden beri tamir yüzü görmiyen va- purlar içinde sekizinin işliyecek va- ziyette olduğu görülmüş ve bunların sıra İle tamirine başlanmıştı, Bu se- tamirle vapurlar, uzun müddet işliye- cek vaziyete gelmişlerdir. Şimdi de sekizinci vapur kızaktadır, Haliç vapurlarının bir müddet son- ra işlemiyecek hale gelecekleri iddiası tekzip edilmektedir. Vapurların daha on sene İşliyebilecek vaziyette olduk- leri bildiriliyor. Istinye Dok şirketile müzakere İstinye Dok şirketinin hükümet ta- rafından satın alınmasına karar veril- diğini yazmıştık. Hükümetle temas et- mek üzere şehrimize gelen M. Roben tekrar talimat almak üzere Parise git- miştir. Yakında dönerek Ankaraya gi- decektir, Veresiye yemek Krediyi kesen köfteciye ateş ettiler Beyoğlunda Darcaltı sokağında köf- teci Feyzinin dükkânında Yakub, En- biya, Hüseyin, Dursun, Ali, Midhat adlarında alı kişi bir müddet veresi- ye yemek yemişler ve bunlardan bir kısmı borçlarını ödememişlerdir. Dün gece bu altı işçi gene Feyzinin ye yemek is- dan yemek veremiyeceğini söylemiştir. Bunun Üzerine altı işçi birden hiddet- Jenerek dükkânda Feyzi ile kavgaya tuluşmuşlurdır. Altı işçi Feyzinin ü- zerine hücum etmişler. kavga büyü- müş ve bunlardan Yakub tabancasını çekerek Feyzinin üzerine yedi el ateş etmiştir. Fakat kuvşunlar Feyziye isa- bet etmemiş yalnız bunlardan birisi dükkânda çırak 26 yaşlarında Niya- zinin elini parçalamışlar, Tabanca ateşi karşısında köfteci Feyzi derhal dükkândan çıkıp kaçma- &s başlamıştır. Fakat altı işçi de Fey- zinin arkasını bırakmamışlar ve ta- bancalarla, bıçaklarla sokukla kova- Inmağa başlamışlardır... Bu Vâziyet karşısında Feyzide taBüncasını çek- miş ve kendini kovalıyanların üzerine eteş etmeğe başlaraıştır, Feyzinin at- tığı kurşunlardan Ikisi de kavgacılar- dan Hasanın koluna ve eline saplan- mıştır, Vakaya polis el koymuş, yara- » Hüseyin ile köftecinin çırağı Niya- zi hasbaneyo kaldırılmışlardır. Diğer kavgacılar yakalanarak tahkikata baş- lanmıştır. AKŞAM Alâkadarlar tarafından tetkikat başlandı Demir fiatlerinin bütün dünyada yükseldiğini yazmıştık, Alâkadarlar demir ithalâtçılarmıh bu umum! fi- at yükselişinden istifade ederek ihti- kâra kalktıklarından şikâyet ediyor- lar. İddialara göre, demircilerin ellerin- de daha altı aylık stok mal vardır, Bu demirler eski normal flatlerden alın- mıştır. Bundan başka demirelleri fi- atlerin yükselmesinden evvel sipariş verdikleri için yeniden demir gelebi- lecektir. Şu vaziyete göre kânunuev- vel başında kilosu 8,5 kuruş olan de- mirin 13 kuruşa çıkarılması doğru değildir. Alâkadarlar bu meseleyi ih- tikâr bakımından tetkik etmektedirler. Ağacamii ZAN Beyoğlunda İstiklâl caddesinde A- ğacamii uzun müddetten beri tamir ediliyordu. Tamirat bilmek üzeredir. Cami çok güzel bir şekil almıştır. Mi- narenin de büyük bir kısmı yeniden inşa edilmiştir. Resmimizde camiin yeni hali görünüyor. İstanbuldaki konso'oslar arasında değişiklikler Polonyanın şehrimiz baş konsolo- su ölup Trieste baş konsolosluğuna tayin edilen M. Vegneroviç ikametgâ- ında bir veda ziyafeti vermiştir. Bu ziyafette vali ile diğer erkân ve bazı konsoloslar hazır bulunmuşlardır. İtalya hükümeti şehrimizdeki vis konsolluğunu lâğvetmiştir. Şimdiye ka dar bu vazifede bulunan vis.konsol 'M, Armeo Romada bir vazifeye tayin edildiğinden şehrimizden ayrılmıştır. Münhal bulunan İtalyan beş kon- solosluğuna M. Badogliyo tayin edil- miştir. Yeni konsolos meşhur maro- şal Badoğliyonun yeğenidir. Yakında şehrimize gelecektri. Münhal bulunan Alman vis konso- losluğuna tayin edilen M. Meçinke de şehrimize gelmiş ve vazifesine başla- mıştır. Muümaileyh tayyarecilikte de ihtisasile tanınmıştar, Kanalizasyon Mevcud tesisattan uzun müddet istifade edilecek Bir refikimiz, İstanbul kanalizas- yonunun müstakbel imar plânına ne dereceye kadar uygun olacağının da- hiliye vekâleti tarafından sorulduğu- nu ve belediyenin bu hususta icabe- den izahatı verdiğini, ayrıca şehir mü tehassısı ile de temas edeceğini yarzı- yordu. Yaptığımız tahkikata göre vaziyet şudur: İstanbulda asri, sıhhi, lâğımlar yap- mak için eski şehremini operatör Emin zamanında kanalizasyon şirketile be- lediye arasında bir mukavele imza edil- işti, Bilâhare bu mukavele tadil edilmiş, ileride alacağı şekil henüz bilineme- diğinden mevcud caddeler ve sokak- lara göre olmuştur. Belediyenin telfikkisine göre İstan- bul imar plânı nasıl bir şekil alırsa al- sın, İstanbulun büyük ana caddeleri- nin İstikametleri değişmiyecektir. Bi- Daenalsyh bu caddelerden geçen ka- nalizasyon da ilerideki plâna uygun olacağından yapılan masraf beyhude olmıyacaktır. Fakat küçük , dar s0- kaklar böyle değildir, “Yapılacak plân- da bu sokaklardan çoğu değişecektir. Bununla beraber şehircilik mütehas- sısınm yapacağı plân derhal tatbik edilecek diğlidir. Senelere ayrılacak- tar. Bu Süretle mevcud tesisattan w- un müddet istifade edilecektir. Vapur ücretleri Tenzilât yapılacağı hak- kındaki haber doğru değil Bazı gazsteler Akay, Şirketi Hayri- ye ve Haliç vapurları yolcu tarifelerin- de tenzilât yapılacağını yazmışlardır. Bu haber doğru değildir. Tarife ko- misyonu bir ay sonra toplanacaktır. Bu hususla şimdiden bir tasavvur mev-) cud değildir. Esasen tarife komisyo- nu bügünkü fistler hakında vapur iş- letme idarelerinden mutad olan he- sap listesini bile henüz istememiştir. Yalnız Şirketi Hayriye tarife komis- yonunun fiailer hakkındaki vereceği karar haricinde ve yaza mahsus olmak üzere tenzilâtlı bir tarife yapmayı dü- şünmektedir. Anneler birliğinin müsameresi Çocuk esirgeme kurumu İstanbul merkezi anneler birliği tarafından 3 martta, Saray sinemsaında fakir ço- cuklar menfaatine bir müsamere tertip edilecektir. Müsamere için şimdiden hazırlıklara (o başlanmıştır. Madam Maryam Kuverin idaresi altında kla- sik danslar yapılacaktır. Tertip he- yetinde Fatma Atıf, Celile Fikret, Mahfuza Yöniken, madam Vili de bulunmaktadır. Müsamerenin mu- vaffakiyetli olacağı anlaşılmaktadır. SOHBET: — diğer edebi eserlerde okuduğu sözleri de - hiç olmazsa mealen - hatırlama- 5 kabildi. Bir başka arkadaş: — Maşallah! dedi, ne kuvvetli haf zanız vari Bu adamlar - kelimenin eş manası ile birer cezbercir dir. Çünkü: «Ezbercilik zekâyı söndürür; zaten aptalların harcıdır» sözünü - ne de- en kötü adamların «kültür» sahibi oldukları- na inanmam, Çünkü «kültür», yalnız Onların yaşamalarını görür gibi söylediklerini işitir ve benimser. Siz evinizde veya arkadaş arasında ko- nuşurken: «Geçen falanı gör- ( Devams 11 nci sahifede ) Nurullah Ataç > Bana olmuş bir hikâye anlata im da dinle bay Amca, .. Güzel sanatlar akademisine İeopold Levi adında yeni bir resim hocası getirildi biliyorsun... v.. Akademi direktörü bu zat şere- fine geçenlerde bir çay ziyafeti verdi, ve memleketin güzldelerini çağırdı... Bay Amcaya göre... ... Fakat güzide bir muharrir «Lise diploması olmıyan bir profesörün çayına gidilmezl» diye daveta gitme- miş...