23 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

23 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

il & ii di ği dj çi ka et Holivutun yeni yıldızlarından Shirley Ross Yeni bir Valentino Del Campo adında Arjantinli yeni bir jJönprömiye Valentino'nun ölümünden sonra Hok Mivutta birçok Valentinolar çıktı, Ra- mon Novarro, Vlark Gabile, Gary Coo- Per, Robert Taylor, Cary Grant bu züm- Tedendir, Fakat bu artistlerden hiç bi- Tİ Valentinonun mevkiini alamadı, ltan gelen son haberlere gö- İ yeni bir Valentino peyda ol- Muştur. Bu Valentino Del Campo adın- da Arjantinli bir artisttir ve Amerika- Muh mühim filim şirketlerinden birile bir mukavele imzalamıştır. Del Campo simsiyah saçlı, iri siyah gözlüdür. Valentinodan daha uzun boy. İi ve daha erkek güzeli imiş. İlk filmini Yily Damita İle birlikte çevirmeğe baş- hyacaktır, * Hollivutun tanınmış erkek artist- İerinden Fredric Mareh, evlenmesinin Onuncu yıldönümünü kutlamıştır. Bu Münasebetle arka rına büyük bir Aiyafet vermistir Franciska Gaal Artistle filim şirketi arasında ihtilâf çıktı Prantinka Gaal idare edilmesi eni güğ artistlerden biridir, Çok hırçındır. He- le senaryo hiç beğenmez. Artist geçende Viyana filim şirketlerinden birile bir filim çevirmek için mukavele imzala» mıştır, Bu filim için 40 bin lira kadar | para alacaktı. Alelhesap olarak kendi- sine 8000 lirada verilmiştir. Fakat Franciska senaryolardan hiç birisini beğenmemiştir. Artiste 12 senaryo gösterilmiştir. Ki- misinde kibar kadın rolü hoşuna gitme» miş, bazısında müzik hol artisti olma- sını muvafık bulmamış, hasılı hepsine itiraz etmiştir. Bunun üzerine filim şirketi kontratı fes için mahkemeye baş vurmuştur. Fakat bu hırçın kızdan korkan şahid- ler mübhem sözler söylemişlerdir. Yal- nız genç bir rejisör artist hakkında pek acı sözler söylemiştir. Mahkemenin na- sıl karar vereceği benüz belli değildir, Hardy ile Laurel son filmlerinden birinde bir beygiri güldürüyorlar Sahife $ Yıldız olmak kolay bir şey değildir Fakat yıldızlık mevkiini muhafaza etmek ondan Hollivutun meşhur artistlerinden Jo- | an Cravford, yıldızların hayatı hakkın- da çok dikkate şayan bir makale yaz- mıştır. Artist diyor ki: i «Yıldız olmak kolay bir iş değildir. | Fakat bir insan, istidad sahibi ise ve çok çalışırsa, talihi de biraz yardım €- derse günün birinde yıldız olabilir. Ba-| zı kimseler yıldız olduktan sonra geniş | bir nefes alarak rahat edileceğini zan- | nederler. Halbuki iş hiç te böyle değil- | dir. Yıldız olmak güçtür, fakat yıldız olduktan sonra mevkiini muhafaza ede- bilmek için mütemadiyen çalışmak, hergün bir yenilik göstermek lâzımdır. Ben son zamanlarda şarkı dersi alıyo- Tum, tiyatro tekniğini öğrenmeğe ça- hşıyorum, hergün jimnastik yaparak vücudümü zinde bulundurmağa £ ret ediyorum. Sabahları saat alti buçukta kalka- rım. Duşumu yaparım, bir fincan sütlü | İyi giyinmek için Adolf Menju Hollivutun en iyi giyi- nen adamlarından biridir. İyi giyinmek hakkında mütaleasını soran bir gaze- teciye demiştir ki: — İyi giyinmek için çok para sarrı lâ- nm gelmez. Bu zevk meselesidir. Bir İn- sanın üç kat elbisesi, bir süvare elbise- si, dört çift ayakkabısı bulunması kâfi- dir. Haftanın yedi gününde giymek için yedi gömlek yeter. İbtiyat olarak daha iki gömlek bulundurmalı. Bun lar zor bir şey değildir. Bu levazımı te min ettikten sonra her sene bir kat ef se ve bir çift ayakkabı, iki gömlek yu tarmak kâfidir. Mistinguette evleniyor Fransız artistlerinden Mistinguettein Kübalı bir zenginle evleneceği haber v6- riliyor. * Giaüdette Colbert iki ay istirahat edecektir. Bu müddeti Avrupada geçir- mesi muhtemeldir, m | bir daha güçtür kah Mal içtikten şonra slüdyoya koşarım. ajimi yapar, giyin başlamağa © Öğle yemeğim, sebze, mahallebi ve vadan ibarettir. Yemekten sonr yrek saat dinlenirim. Sonra tek rar işe başlarım, beş buçuğa kadar gu- ışırım. Stüdyodan çıkınca eve giderim Radyoda.-biraz müzik dinledikten sonre okumağa başlarım. Okumak, mütems- diyen okurak, yeni yeni şeyler öğren: mek lâzımdır. Amerikada en çok sevi. len artistlerden biri Norma Shearer'dir Norma mevkiini mütemadi çalışması okuması, zekâsı sayesinde temin e! tir, Bir artist dalma terütaze olmalıdır Bunun için sihhatinin İyi olması lâzım dır, Sıhhatinin iyi olması içim de yiye- ceğine, içegeğine dikkat etmelidir. Ha- fif yemeli, hafif jimnastikler yapma dır. niş- Sinema haberleri " Hollivutia evlilik hayatı ekseriyetle kısa sürer, Evlenen artistler bir iki se ne içinde ayrılırlar. Fredric Mareh ve zevcesi Florence Eldridge on seneden- beri pek mesud bir hayat geçirmişler- dir. Aralarında çok iyi bir anlaşma var- dır. 4 Bir çok filimlerde kapıcı kadın, hizmetçi rallerini yapan Fransız artis ti Madeleine Gitty geçenlerde ölmüştü Artistin mezarını yaptırmak için Fran- sız artistleri bir müsamere tertibine ka- rar vermişlerdir. Harold Loid, Paramount şirketile bir mukavele imzalamıştır. Bu muks- vele mucibince senede iki filim. yapa- Yukarda genç bir yıldız Helen Bur gess aşağıda yeniden filim çevirmeğe başlıyan Dolores Castello ar Ee dalin.