18 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

18 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

18 Subat 1937 AKSAMDAN AKŞAMA, Kadınla erkek, İyi çocuk doğurmaya mahsus makine... Irkın safiyetini muhafaza etmek için, şimdiye kadar sadece erkekle rin irsiyetine bakılıyordu. Evlenecek €rkeklerin şu veya bu hastalıktan, hattâ şu veya bu kandan malül olma- masma dikkat ediliyordu. Irk mesle sini, bugünkü Alman rejiminin te mel taşı yapan Hitler, yedi ceddine kadar yahudi kanı olmayanlardan başkasma Alman nazarile bakmıyor. Şimdi sıra kadına geldi: O tarzda erkeğe bu tarzda kadın lâsım. Almanyanın bir yeri muhafız hassa kıtaatına mensup erkeklerle evlenecek kadınlara mahsus bir karargâh kurulmuş. Bu askerler ni- şanlılarını mutlaka oradan seçecek Ter, Bu karargâha alınacak genç kızlar da bir takım şartlara bağlıdır. Yüz yıl önceki ecdadına kadar, silede ya» hudi bulunmuş olmıyacak, hiç bir hastalıkları, zafiyetleri bulunmıya- cak, boyları uzun olacak, iyi çocuk doğurmaya muktedir oldukları türlü muayentler neticesinde (anlaşda cak, ve nihayet Nazi partisinin esas- atma mensub efrad, her boyda ka- dın sevip evlenemezler. Meselâ 1,80 boyunda bir nazi, kendinden 30 san- timetre kısa bir kadınla evlenemez. İnsanların askerleşmesi bazı rejim- lerde mukadderdir. Almanya şehirle- rinde sokakta gezerken bile bir nevi askeri intizam İnsanın keyfini kaçr rıyor. Kadınlarm da askerleştiği ar- tık görülmemiş şeylerden değildir. Fakat aşkın ve izdivacın askerleşme- si, kadınla erkeği ancak şu veya bu şekilde çocuk doğurmaya mahsus bir kalb ve duygudan ibaret olan hayat zevkini ne raddeye indirecek, maa zallah, belli değil! Terakki ve medeniyet acaba bu mudur. dersiniz? Akşamcı Halkevleri Önümüzdeki pazar günü merasim yabılacak Halkevlerinin kurulması". yıldönü- münü kutlamak üzere önümüzdeki pa-| zar günü bütün Halkevlerinde mera- sim yapılacaktır. Eminönü Halkevinin müsamere programı tertib edilmiştir. O günkü toplantıyı Halkevi relsi Agâh Sırrı açacak, bundan sonra Halid Bayır ta- rafından bir konferans ve bunu mü- teakib konser verilecektir. O günün gecesi de Alay köşkünde (Meraki) pi- yesi temsil edilecektir. AKŞAM KadıköY suyu Şirket filtre tesisatı yapmıya başladı Nafıa vekfleti tarafından yapılan tebliğat üzerine Kadıköy su şirketinin abonelere verdiği suyu temiz akıtmak üzere tesisatı ıslaha başladığını yaz- muştak. Aldığımız malümat göre Şirket El malı bendinde filtre tesisatı yapmağa başlamıştır. On günden beri başlayan bu ameliyat bir aya kadar bitirilecek» tir. Bundan sonra su şebekesinin ihti- Belediye santrala tabi olmıyan şubeleretebligat yapıyor Belediye daire ve şubelerinde had- den aşırı yapılan telefon mükâlemele- rinin tahdidi için yeni tedbirler alın- dığını yazmıştık. Santrala tabi olma” yan şubelere bir sene içinde yapacak- ları âzami telefon mikdarı birer teğ- kere İle bildirilmektedir. Her abonenin geçen sene yaptığı fazla mükâleme adedinin yüzde kırkı ilâve edilmek su- retile bir mikdar tezbit edilmiştir. Belediye geçen sene telefon idaresi- ne yirmi bin liradan fazla telefon mü- kâleme ücreti ödemişti. Telefon şirke- ti belediye telefonlarında yüzde eli nisbetinde bir tenzilât yaptığı halde telefon İdazesinin hükümete geçmesi üzerine bu tenzilât ta kaldırılmıştır. Binaenaleyh belediye, bu tahdidatı koymadığı takdirde mükâleme ücre- tinin bu sene eli bin Tiraya kadar çıkacağı tahmin edilmektedir. 1500 lâmba mukavelesi hazırlandı Lâmbaların konmasına haziran ayında başlanacak Mevcut sokak lâmbalarma 1500 lâmba daha ilâvesi için şirketle bele- jesi dün daim! encümende müzakere , Mukavele bugünlerde be- lediye ile şirket arasında imzalandık- tan sonra tasdik edilmek üzere şehir meclisine verilecektir. e ! Yeni liman projesinin esasları kararlaştırıldı Iktisad vekilinin tedkiklerinden sonra proje son şeklini alacak İstanbul Iimanmın modern bir hale getirilmesi için bir müddettenbedi yapılan tedkikler bitirilmiş ve manın müstakbel projesinin ihtiva edeceğini esaslar kararlaştırılmıştır. cektir. Sırt hamallığı kaldırılıyor Belediye Istanbulu mıntıkalara ayırdı rinin tatbiki için belediye tedkikat yapmağa karar vermişti. Bu tedki- kat bitmiştir. Sırt hamallığının birden bire kaldırılmasına imkân göremedi- ği için İstanbulun semtleri itibarile müsaid olan yerlerinde Sırt hamallığı derhal kaldırılacak ve bu emir diğer mıntakalarda da tedrici surette tat- bik edilecektir. Bu itibarla şehir mıntaklera ayril- mıştır. Üç dört güne kadar hazırla nun tatbiki şekli etrafında bir karar verecektir. » Taahhüdüne muhalif surette yumurta gönderen Taahhüdüne muhalif surette yu- mürta gönderen Sabri adında birinin mahkemeye verildiğinden bahsetmiş- tik, Karacabeyli yumurtacı Sabri im- zasile aldığımız bir mektupta mahke- meye sevkedilen yumurtacı Sabrinin Melâhati kandıranlar Zorla ahlâksızlığa sevk suçundan takibat yapılıyor pus kalan Melâhat nihayet zabıta ta- rafından bulunup çıkarılmıştı. Eski batakhane facialarını andıran bu vaka etrafında müddelumumilik tahkikatını ikmal etmiştir. Melâhati zorla ahlâksızlığa sevketmekten suçlu Dürünev adındaki kadın dün evrakile birlikte dördüncü istintak dairesine verilmiştir. Bu kadının biri erkek di- geri kadın olmak üzere (ki arkadaşı daha anlaşılmıştır. Bu iki kişi de dün İstintak hakimi tarafın- Sahife $ İSTANBUL HAYATI: Kurbağa fill görmüş del İkisi de yüzer kiloyu çok aşmışlar, Şişmanlık rekoruna girseler belki de na yürürlerken sığamıyorlar, sıkımtı- dan mütemadiyen ter döküyorlar. Hes tarafı gözden geçirdiler, nihayet kar «— Baksana, zavallı çiroza dönmüş. İki ay içinde tam on iki kilo düş- tüm. Fakat artık perhizi Obıre- kacağım. Bundan fazla zayıflayıp da iğne iplik olamam doğrusu. Öteki tasdik etti. «— Aa, o kadar fazlası da insanı bi- necek halde değiliz ki, vücudun güzel- liğini gösteren de biraz ettir. «— Öyle değil mi ya, Kardeşim, öy- le değil mi ya?. Bize şişman denmez, tam orta halliyiz. Çatır, çatır kupku- deri, bir kemik kalmış. Yetmiş beş ki- lo geliyormuş. Bir de, aman çok şiş- ni gördükçe imir imir imreniyor, etle- neyim diye günde beş defa yemek yi- yor amma, kaç para eder, Güzellik Al — Akay ve Şirketi Hayriye vapur- larında yolcuları rahatsız eden ne Yar- sa düzeltilecekmiş bay Amca... ». Meselâ bağıra bağım çay, kahve satılmıyacakmış.... ... Hamallar daha nezaketle çalışa» ,. Vapurların içi tertemiz olacak | &... Neden İzmit, Bandırma, Mudan» mışl... Çok güzel, Fakat bu kararı. ya gibi yerlere işliyen vapurlara tafe bik etmiyorlar acaba?... B.A. — Onlar vapur değil de ön dani...