27 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

27 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

7 Şubat 9 Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: — Karaköy » Tel. 42862 — Sirkeci Mübürdarınde Han < Tek 72760 TRABZON Postaları Pazar, Salı 12 de Perşem- be 16'da, İZMİR SÖR'AT postası Cumartesi 15 de. MERSİN postaları Salı, perşembe 10 da kalkarlar. Diğer postalar Bartın — Cumartesi, çarşam- ba 18 de, İzmit — Pazar, salı, perşembe 9,30 da, Mudanya — Pazar, Salı, Per- şembe, Cuma 8,30 da. Bandırma — P.ertesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, C.ertesi 20'de. Karabiğa — Salı, cura 19 da. Ayvalık — Salı cuma 19 da, İmroz Pazar saat9da. Trabzon ve Mersin postaları na kalkış günleri yük alınmaz. (1071) BOZ - KURT 7 Türkiye Umum SiGORTA ŞiRKETİ DAVETNAME Ticaret kanununun 361 nci maddesi ve şirketin dahili nizamnamesi ahkâmına tevfikan hissedarların 1937 senesi mar- tintn 3İ inci çörşamba günü saat 16 da Galatada, Voyvoda caddesinde Boz - Kurd hanında kâin şirketin idare merke- zinde söreti adiyede inikat edecek olan heyeti umumiyede hazır bulunmaları ri- ca olunur. Lâaksi 25 hisse senedine malik olan ve heyeti umumiyeye iştirak etmek arzu- sunda bulunan hissedarlar ticaret kanu- munun 37İ inci maddesi mucibince he- kezine teslim ve tevdi etmelidirler. Ruznamei Müzakerat: 1 — Meclisi idare ve mürakib rapor- Yarının okunması, 2 — 1936 devrei hesabiyesine aid € kâru zarar hesnbatının tastiki; darenin ibrası, Şirket dahili nizamnamesinin 2 inci maddesine tevfikân müddeti me- muriyetleri hitam bulan meclisi idare âzasının intühabile 1937 devrei hesa- biyesi için bötün özalara tahsin kılınacak hakkı buzurun tayini, 4 — 1937 devrei besabiyesi için mi- rakib intihabı ve mumaileybe verilecek Ücretin tayini, 5 — Meclisi idare âzüsile müdürlerin şerait ve muhassesatını tayin etmek hu- sosunda meclisi idareye vekâlet ve selâ- hiyet itas, 6 — Ticaret kanununun 323 üncü mad- desine tevfikan şirketle muameliti tica- riyede bulunabilmek üzere meclisi idare Aızasına mezuniyet İtası, İstanbul, 27 şubat 1937 Meclisi Türk genci aranıyor! Zonguldak civarında bir maden oca- ğında muhasebe ve kitabet işlerinde ça- hatarlmak üzere muhasebeye vakıf, el yazısı güzel, makine ile yazar ticaret mek- tebinden veya liseden mezun veya bu derecede tahsil ve ehliyeti haiz tecrübeli bir Türk gencine ihtiyaç vardir. Talip olanlarm ellerindeki vesikalarile birlik- te Galatada Gümrük salonu kafşısında Tahir hanında ikinci katta 8 numaraya müracaatları, Zayi cüzdan 23 Şübat 937 tarihinde İstanbuldan Aksaraya giden tramvay arabası içide busesi evrakım ve beş lirayı muhtevi Sevilmek için Hoşa gitmeli ve Güzel bir ten olmalı Birçok kadınlar, eski vsoller dairesin- de yapılmış olan âdi güzellik kremleri İ kullanmakla sukutu hayale uğrarlar. En iyisi fennin en son terakkiyatını takib İ ederek asrileşmelidirler. Parisli meşhur güzellik mütehassım Jean de Parys, iddia ediyor ki şimdi, bütün kadınlar, en son keşfi olan GÜNDÜZ KREM 2 İ kullanarak nermin, yumuşak ve bir ço- cuk cildi gibi açık bir cilde malik olabi- iler. Bu krem havada şeffaftır ve cildin mesamatını kapamadan pudrayı bütün gün sabit tutar, Cildi, tozlardan temizle- mek için GECE SİAMOISE “KREMİ (Geld Cream) kullanınız. Beşerenizi bü- tün gayrisaf maddelerden kurtaracaktır. Muvaffakiyet garantidir. Memnun kalma" dığımız takdirde paranız ide edilir. Cröme Slamolse Her yerde satılır. En tabii, en lezizdir. Adapazarı Türk Ticaret BANKASI İdare Meclisinden Fevkalâde ve alelâde Toplantı davetnamesi Adapazarı Türk Ticaret Bankası his. sedarlarınm biri fevkalâde ve diğeri de alelâde olmak üzere biribirini takiben iki toplantısı 3İ mart 1937 çarşamba günü saat 15 de Ankarada Işıklar caddesinde Banka Merkezinde yapılacaktır. Esas mukavelenamenin muaddel 24 | yettar olan hissedarların 26 ıncı madde- | ye tevfikan toplantı gününden hakal iki İ hafta evvel duhuliye varakası almaları lâzımdır. Vekillerin de hissedarlardan ol- ma meşruttur, Hissedarların duhuliye varakan sömak üzere Banka Merkezine veya şubelerine müracaatlarını dileriz. Müzakerat Ruzmamesi: A — Fevkalâde toplantı rumamesi: Bankalar kanunu dolayısile esas mu- welenamenin bazı maddelerinin tadili ve bazılarına yeni hükümler ilâvesi (me- tinler aynca ilâh edilecöktir.) B — Alelâde ruznamesi 1 — 1936 senesi müamelâtna aid İdare Meclisi ve mürakabe heyeti rapor- larin okunması. 7 — 1956 senesi bilinçosü ve kâr ve zarar hesaplarının tetkik ve tastiki ve idare meclisinin ibrası. 3 — Müddetleri biten idare meclisi intihabı, cüzdanımı kaybettim. Bulan beş lira ken.) âzam yerine âza i disine sid olmak üzere hususi evrakımı aşağıdaki adresime göndermesini inşa- niyet namına rica ederim. Galatada Beyazıd sokağında 31 No. k m dükkânda İsak Fis aki Heceden Sadak yi ayal Akşam ruatbaası 4 — 1936 senesi murakip ücretlerinin tayini ve yeniden iki mürakib intihabı. $ — İdare meclisi âzasının huzur hak- lannın tesbiti, İdare Meclisi Paranıza Zahmetsiz ve Sağlam En Yüksek Geliri ADAPAZARI (Bahçekapı . Türk Ticaret Bankası Seg Size Temin Etti Bankanın «Kuponlu vadeli mevduat » servisine yatıracağınız Her 100 lira için Yılda 6 lira faiz alırsınız. Faizlerin her aya isabet eden mikdarı kuponlar mukabilinde ay başlarında ödenir “Yeryüzü Gö ikyüzü Yazan Faik Sabri Duran 150 ve diyeler şunlar: COĞRAFYADA İLK ADIM Yazan: Faik Sabri Duran 50 kuruş Çocuklara Coğrafya Kıraatleri Yazan: Faik Sabri Duran 50 kuruş Tarih Oğreniyorum ıstanbüldan Londraya Şileple Bir Yolculuk Yazan: Faik Sabri Duran zn Bir Türk Kızının Amerika Yolculuğu Yazan; Faik Sabri Duran Mi Nereden Geliyorüs Yazan; Faih Sabri Duran 40 kuruş İ İspanyol edebiyatının ölmez eseri M. Cervantes Don Kişot 25 kuruş Pierre Benoit'nin en güzel eseri DEVLER KALDIRIMI Türhçeye çeviren: Halit Fahri 75 kuruş Arzın Merkezine yi 25 kuruş Para yerine 0 içinde pul lin. - (AKŞAM) okuyucularına mahsus tenzilât ze BASURA HEDENSA E- ğe e üne” kimi aile av