27 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

27 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Milletler Cemiyetinin mayıs toplantısı kalacak? eylüle mi Alman istihbarat bürosu böyle bir temayül mevcut olduğunu söylüyor Cenevre 26 (AA) — Alman istihbarat bürosunun muhabiri bildiriyor: Son dakika İngilterede günde 100 bin gaz maskesi yapılıyor Mühim bir müzakereden sonra milli müdafaa tahsisatı kabul edildi Sancak Türklerini aç bırakıyorlar Müsellâh arap ve ermeniler dün bir nümayiş yaptılar maz ge ağ Adana 27 (Husuşi) — Sancakta Türklere karşı yapılan tazyik o kadar şiddetlidir ki hapishanedeki Türklere Siyasi mahafilde söylendiğine göre, mayıs sonunda Mülletler cemiyetinin | işkenceler yede ve günlerce aç girmesi için Mümra sık sık vukubulan göre, bu memlekete cemiyete Burada söylendiğine göre, geçen hafta Mısırın kabulünü çok arzu ettiğini beyan | bir davetname gönderen Irak hükü- mahafilde mevsimsiz addedilmektedir. Bu mahafil, Irak tarafından vukubulan bu teşebbüsün Mısırı mayısta Mil- etler cemiyetine girmek arzusundan vazgeçirmeğe matuf, evvelden hazır bunrmş bir takım tezahürata sebeb olmuş olduğunu ilâve eylemektedirler. Oviedo etrafında . muharebeler Bir aslan hırsızı yakaladı Hükümet kuvvetleri | Hırsız güçlükle aslanın yeniden bazı mevziler ele geçirdi. : Müdrlü 28 VA A.) — Oviedödan res- ssilerin üç hücumunu geri püskürt- müşlerdir. Valancia 26 (A.A.) — Asi tayyareler Valencia civarında kâin Gandiayı bombardıman etmişlerdir. Bombardı- man neticesinde bir kaç kişi ölmüştür. Hasarat mühimdir. ASİLERİN TEBLİĞİ Salamanka 26 (A-A) — Dün neşredi-| len resmi tebliğde, Karabanşalhbajoda| hükümetcileri bir mukebil taarruzun defedildiği, düşmanm 160 ölü verdiği Grado yakınında yaptıkları bir taar- Tuz defedilmiştir. Cenub ordusu Grenada vilâyetinde Motrilin 25 kilometre kadar doğu şi- mialinde bulunan Örgiva bölgesinde temizleme amealiyesine müessir bir Süretie devam etmiştir. Almanya - | Isviçre M. Hitlerin dostâne sözleri İsviçrede iyi karşılandı Bern 28 (A.A) — İsviçre konfede- rasyonu reisi, federal meclise eski reis M. Schultessin geçenlerde Alman- yaya yapmış olduğu seyahat esnasın- da M. Bitler ile görüşmüş olduğunu bildirmiştir. Hitler, Alman hükümeti- nin ve milletinin katiyen sulha az- metmiş olduğu noktasında israr et miştir, Almanya - İsviçre münasebatından bahseden Alman başvekili, aşağıdaki beyanatta bulunmuştur: <İsviçrenim şimdiki şekli ile, Avru-. pa için vücudu bir Zarurettir. Biz, İs- igili iy horaşağuk mamba lerinde bulunmak suretile dostea yar şamak temennisindeyiz. Aynı zaman- da aramızda zuhur edecek bütün me- tan memnuniyetle malümat almış ok- duğunu bildirmektedir. İtalyo, iptidai maddeler könfüran. sına iştirak etmiyecek Roma 26 (AA) — İtalya, bu ayın 8 inde Cenevrede toplanacak olan ip- pençesinden kurtarılarak hastaneye kaldırıldı aslanın pençeleri He sımsıkı yakala- dığı bir adamı güç hal ile kurtarmış- ler ve ümidsiz bir halde hastaneye götürmüşlerdir. Yapılan tahkikatla anlaşılmıştır ki, larından ve kömür madenlerinden hır-; sazlıklar yapan ve &on bir müsademe- de bir çokları öldürülen şebeke aza- etmektedir. Arşidük Otto Yakında Avusturya tahtına davet edilecek Paris 26 (A.A) — Oewvre gazetesin- — Buraları Suriyenindir. Diye bağırmışlardır. Çarşı kapalıdır. Adanada nehirler yükseldi Nehirler kıyısındaki köyler arasında irtibat kesildi B. İsmet İnönünün mart ayı içinde Yugoslav başveklli ve hariciye nazırı M. Stoyadinoviçe iadeli ziyarette bu- Tanacağı hakkındaki haber resmen teeyyüd etmektedir. Başvekilimize, bu seyahatinde ha- riciye vekili B. Rüştü Aras refakat edecektir. Seyahatin günü de pek ya- kında tesbit edileeektir. v ee selüknişiileieli Ankara 26 (Telefon) — kili B. Rüştü Aras bugün Anadolu ekspresile İstanbuldan şehrimize gek miştir. LR B. Şükrü ü Kaya bugün ün Adanaya Adana 20 (lum muhabirimiz. den) — Üç gündenberi Mersinde bü- Junan Dahiliye vekili ve parti genel sekreleri bay Şükrü Kaya yarın (bu- gün) Adanaya gelecektir. Dahiliye vekilimiz Adanadan son- ra Ceyhan, Payas, Kozan ve Dörtyol- da tetkiklerine devam edecektir. Mevsimsiz bir haber Ankara 26 (Telefon) — Ziraat ve- kili B. Muhlisin yakında Anadoluda seyahate çıkacağı hakkında bir gaze- tenin verdiği haber mersimsizdir. Tekirdağlı ile Dinarlı Ödemişte berabere kaldılar Ödemiş 26 (Telefon) — Tekirdâğlı Hüseyin ile Dinarlı Mehmed pehlivan arasındaki güreş beraberlikle bitmiş- tir. Seine nehri yükseliyor Sergi inşaatı k kısmen durduruldu Paris 20 (A.A) — Geçen gece zar- fında Seine nehrinin sulari 4,58 met- re yüksekliğinde olan tehlike seviye- si ve hava râsadlârmni gayri müsald Mi devam edeceği tahmin edilebilir. Bu yükseliş, beynelmilel sergi âme- Hiyatinı tehlikeye koyacak mahiyet- tedir, Ameliyat kısmen dürdurülmuş” tur. 'Beine nehri üzerinde seyrüsefer he- Men hemen durmuştur, Rhome ve Garoune nehirlerinin de suları yükselmekte ise de vaziyet teh- Wkeli değildir. -o—>— İstanbul ve Ankara iskön müdürlükleri Ankara 26 (Telefon) — İstanbul iskân müdürü bay Nazmi Sadık An- kart iskân müdürlüğüne, Ankara is kân müdürü doktor bay Reşad da İs- tanbul iskân müdürlüğüne naklen ta- Yin eğilâner, İ Hariciye ve- | rası mili müdafaa için istenilen few kalâde tahsisat hakındaki kanun lâ- yihasmi 132 reye karşı 307 reyle kabul etmiştir. Azadan Mac Govern hükümeti, Londra 26 (A.A.) — Avam kama | ik etmiş olmakla itham etmiş ve bun- dan sonra istizahlar serisi başlamış tar. İşçi mebuslardan Bellanger, hükü- metin Alman ve İtalyan milletlerinin sulh arzuların daha ziyade nazan itibare alması ve manda altında bu- Yunan Alman müstemlekeleri mesele- sini derpiş eylemesi lâzımgeldiğini söylemiştir. Muhafazakâr mebuslardan Maxwell, Milletler cemiyeti haricinde kalmış ol- duğu için müşterek emniyetin tatbiki müşkilât kesbetmiş olduğunu beyan etmiştir. Nazır tekrar silâhlanma plâ- nını tedkik etmiş ve muhtelif servis- ler arasında insicam husule getirmek meselesinin hususi bir dikkatle tedkik edilmekte olduğunu kaydettikten son- ra hava müdafaasına da ehemmiyet verildiğini ve bu maksadla bilhassa sivillerden mürekkep vasi bir erkânı harbiye teşkil edilerek eyalet ve bele- diye makamatının teşriki mesaileri te- min edilmiş olduğunu İlâve eylemiş. tir. Gaz maskelerine gelince, Sir John Siman, günde 100,000 maske imal edil mekte olduğunu ve bu miktarm da kâfi olduğunu beyan etmiştir. iptidai maddelerin tekrar taksiminin İyey? ZIRMLILAR SİPARİ; > ENİ İŞ EDİLİYOR ve Milletler cemiyetinde yapılmasının muvafık olduğunu be- yan etmiş, fakat Almanyaya müstem- Sir John Simon, hükümetle muha- İifler arasında ciddi bir görüş farkı olmadığını söyliyerek KA rette arttırmak lâzım geldiği hususun» da müttebidiz. Hedefimiz dünya sul- bunu a N Sir John Simon"bundan sonra kuv- vetli silâhlara malik büyük devletler» Londra 26 (A.A) — Bahriye ba- kanlığı, yeni silâhlanma proğramı mucibince, önümüzdeki aylar içinde en ez 28 milyon İngiliz liralık sipariş- te bulunacaktır. Bilhassa beheri yuvarlak hesap se- Bundan başka yakında Dido tipin- de beheri 5000 tonluk diğer üç kruva- zör inşa edilecektir. Diğer siparişler arasında bir filotilla ana gemisi ile sekiz torpite muhribi ” 8'bin tonluk yedi kruvazör miktar küçük gemilerle deniz ön genlik En kuvvetli denizaltı filosu Sovyet Rusyada Şark sularında 40, baltık denizinde 90 denizaltı gemisi var Londra 26 (A.A.) — bütün devletlerinkinden kuvvetli bir Daily Telegraph gazetesi, Sovyetler birliğinin hâlen denizaltı filosu mevcud olduğunu bil diriyor. Bu gazeteye göre, şimal pasifik denizindeki denizaltı gemisi adedi 40 a, Baltık denizindekiler de bir kısmıinşa halinde olmak üzere cnaz 90 & baliğ olmaktadır. Her ay, Pasifik filosuna bir gemi ilâve edilmektedir ki, bu Mp Suretle sene sonundaki adedi elli olacaktır. Gazete, Japonyanın bu inkişafı büyük bir endişe ile takib ettiğini ve çünkü EE a en bölgesi içinde bombardıman tayyare- leri için bir çok limanlar inşasını tasarladıklarını bildirmektedir. Bu sabahki sahki yangın Cezairde hadiseler Iki katlı eliz ye yumurta ardiyesi yandı Bu gece sabaha Karşı saat 4,50 sı- ralarmda Tahtakalede Kantarcılar caddesinde TI, 73 numaralı binadan yangın çıkmıştır, Üç katlı olan bu bi- nanın birinci katı Ahmed adında bi- rine âit makama fabrikası, ikinci ve üçüncü katları da Leon adında biri tarafından yumurta ardiyesi olarak kullanılmaktadır. Yangın yumurta ardiyesi olan üst Kattan çıkmıştır. İçerisi yumurta san- dıkları ve talaş dolu olan binada alev- ler birdenbire genişliyerek etrafı sar- mıştır. Derhal itfaiye yetişmişse de ateş süratle genişlemiş olduğundan kası olan en alt kattaki eşya da ha- rab olmuştur. Yangının neden çıktı- ğı henüz anlaşılamamıştır. Burasının yüksek bir meblâğ muksbilinde sigor- talı olduğu söylenmektedir. Yanan binayı zabıta muhafaza altımd almış | ve tahkikata başlanmıştır. Bugün alâ- kadar kimseler tarafından yangın ye- rinde bir keşif yapılacak ve bu suret- le yanığının hakiki sebebi meydana çıkarılacaktır. & ei ve b ve komünist düşmanı gazete müvezzileri çarpıştılar Oran 26 (A A.) — Dün öğleye doğ- Tu komünist ve komünist düşmanı gazete müvezzileri arasında bir arbe- de çıknuş ve iki taraf birbirlerini taş- Jamıştar. Seyircilerden biri bir ruvelver kur- şunile ölmüştür. Her iki tarafta yara lar vardır. Kuvvetli polis müfrezeleri asayişi iade etmeğe muvaffak olmuş Hariciye vekilimizle M, Litoinof Ankara 26 (Telefon) — Sovyetler Hariciye vekilimizle M. Metaksas arasında samimi telgraflar Ankara 26 (Telefon) — Balkan ân- tantı konseyi toplantısından sonra ha riciye vekilimizle Yunan başbakanı M. Meteksas arasında dostane telgraflar. şi ein