4 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

4 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

f> Ni 1 Tipe asla mütehassıs tanımayıp ken- keyfimiz kalavız edinmek moda çı dağ şimdilik büyük spordur. 0 i Karabelen'den sonra oraya pe İçin, tipilerde, sislerde 6 saat fetin dağer cambazlıkları yapmık Buna rağmen otel dolu, Halk tinin evi dola... Çünkü Bursa gi- *siz bir sanat şehrinin hemen ya» Ulwdağ gibi essiz hir kış:cen- » Ve aynı zamanda yaz cenneti! rim icin diğer yapılacak şeyler İzlik. şehir yolu, ve saire), ge dediğimiz gibi, esasen bizim va- | Geçid yerleri o “âva müsaade ederse bu şam boyanmasına | başlanacak N ld yerlerinin boyanması için bir ty tin yaptığı teklifin belediyece ka» İ ayyy liğini yazmıştık. Belediye, bir Yere İle caddelerde ayrılacak geçid Yu, SİNİ göstermiştir. Şirketin ilk bo- Ğ1, Galatada Domuz sokağı ö- id yeridir. Bundan sonra köprü başında, Galatâsa- taki, © indeki geçid yerleri boyana» ha ir. Geçld yerleri boyandıktan son- © ş omobil, tramvay ve diğer nakil va» a buralarda seyirlerini hafiflete- Yaya geçenlere yal vereceklerdir. yerleri halkın karşıdan karşi- dey rbesçe geçmesini temin edeceğin ağa yerlerinde yapılacak bir ka- dan doğrudan doğruya şoför, vat ağı eya arabacı mesul olacaktır. Ha- şiş sal olursa Domuz sokağındaki Yerinin bu gece boyanmasına baş- Yacaktır. Şüpheli bir ölüm ergül civarında oturan Ay- Ünü altı aylık oğlu Orhan dün evde tik tür. Zabıta ölümü şüpheli göre- Tüy yfiyeti müddeiumumiliğe bildir. ez Adilye doktoru bay Enver dün kan cesedini muayene etmiştir. Bu! A Yene neticesinde de çocuğun ölü- Da şüpheli noktalar görüldüğün- İl morga kaldırılmış ve müd- umilik tahkikata başlamıştar, çiçek « götürmek - muaşeret Yanlış tabelâlar Tashih etmeyen- lerden ceza alınacak dar resmi datrelere tebligat yapılmış de- ğildir. Ancak son günlerde mağaza, dükkân, yazıhane ve sair yerlerin ka- pilarında bulunan tabelelerde görülen türkçe imlâ ve şive yanlışlıklarını göz8 çarpacak derecede çoğaldığı görüldü- günden belediye dilimize çok aykırı 0- lan bu yanlışlıkları düzeltmek için ted- kikatta bulunacaktır. Yanlış olan ta- beleleri düzeltmiyenlerden para ceza- sı alınacaktır, Her belediye şubesinde bu işle bilhas- sa meşgul olacak bir memur çalıştırı- lacaktır. Bu memur, tesbit ettiği yan- lışlıkları mahalli belediye zabıtasına bildirecektir, Belediye zabıtası yanlış tabele sahiplerine bu yanlışlıkları dü- geltmesi için kısa bir mühlet verecek bu mühlete rağmen tabelesini tashih etmiyenlerden para cezası alınacaktır. Hava soğudu Dün termometre 4 dereceye kadar düştü Dün öğleden sonra hava poyraza çe- virmiş ve ortalık soğumuştur. Son gün- lerde tertometre 16-17 derece iken dün 4 dereceye kadar düşmüştür. Dün muh- telif fasılarla yağmur yağmıştır. EVVELKİ AKŞAMEİ FIRTINADA BİR SANDALCI DENİZE DÜŞTÜ, KURTARILDI Evvelki akşam çıkan fırtınada; Güm- rük idaresine ald 74 numaralı sandal, Beşiktaş açıklarında birdenbire devril- İ miş, sandalcı Ahmed denize düşmüş ve boğulmak üzere iken bin müşkülütla kurtarılarak Beyoğlu hastanesine yü tarılmıştır. Sarhoşun paraları 85 lirasının aşırıldığını iddia ediyor Zabıta; dün garip bir hırsızlık iddi- ası karşısında kalmıştır: Taksimde bir sinemada bir adamın son derece sarhoş, bir halde olduğu polise haber verilmiş, hemen polisler Saffet isminde biri olan bu adamı, alıp karakola götürmüşler. dir. Bu adam, hakkında sarhoşluk su- çundan takibat yapılacağı sırada; or- taya bir iddia atmıştır. Buna nazaran; Saffet, yanma aldığı bir kadınla birlik- te bir költeci dükkânna girmiş ve adamakıllı içmiştir. Kadın burada, Saf- fetten bozdurmak üzere bir elli liralık almış, ortadan kaybolmuştur. Saffet, Bündan sonra gönlünü avundurmak İçin sinemaya girmiştir. Saffet, o 50 1i- ralıktan başka 35 lirasınm daha meç- hul eller tarafından aşırıldığını söyle- mektedir, Tahkikat ilerletilmektedir, geçer, sünbül mü?.... X ği Xa Emniyet sandığı taksitle emlâk satmağa başladı Sandık, emlâk üzerine ikrazda alınan komisyon mikdarını indirdi Emniyet sandığı, müşterilerine yeni bazı kolaylıklar temin 'etmiş- tir: Bunlardan biri emlâk satışma, diğeri de emlâk ikrazları için alman faiz ve komisyona tanllâk ediyor. Son senelerde borcu ödenmiyerek Emniyet sandığının elinde kalmış ol dukça mühim miktarda emlâk vardır. İstanbulun muhtelif semtlerinde bulu- nan bu emlâki Emniyet sandığı kendi namına tapuya bağladıktan sonra s0 tılığa çıkarmaktadır. Fakat sandık idare heyeti, mülkü eski sahibine iade etmek üzere bu mülkü daha altı ay müddetle satılığa çıkarmıyarak bek- letmekledir. Şayed mülkün eski sehi- bi, gene malını kendi üstüne almak i8- terse Emniyet sandığı bu mülkü mü- zayedeye çıkarınaksızın mal sahibine bedeli mukabilinde iade etmektedir. Fakat bu alti ay içinde de müracaat etmediği takdirde Emniyet sandığı bu mülkü müzayede ile satılığa çıkarmak- tadır. Sandık idaresi, elinde kalan bu emlâke kolayca müşteri bulmak için yeni bir usul ihdas etmiştir. Emlâk, kıymetinin dörtte biri peşin verilmek ve mütebakisi sekiz senede, sekiz mü- savi taksitte ödenmek üzere talibine satılmaktadır. Sandık bu taksitler için Klisede ibadet ederken.. Bir kadının evine hırsız girdi, elmaslarını çaldı Beyoğlunda 'Tarlabaşında, Kilid kır- mak suretile bir hursızlık olmuş ve bir hayli kıymetli mücevherler çalınmış- tır. Yapılan tahkikata göre, vaka şöy- le olmuştur: 'Tarlabaşırda Toprak sokakta 10 nu- maralı evde Yunan tebaasından madam Jana isminde bir kadın oturmaktadır. Madam Jana, sabahleyin erkenden, iba- detini yapmak üzere kiliseye gitmiş ve bir buçuk saat kadar sonra eve dön- müştür. Madam Jana, odaya girince, kamodinin gözünde bulunan kilidinin kırıldığını görmüş ve ilk heyecanlarını bastırdıktan sonra gözü açıp tedkik ets) miştir, Fakat madamın bu tedkiki yapma» sile koltuğa yığılıvermesi bir olmuştur. Çünkü; komodinin gözünde bulunan $ altın bilezik, beş taşlı göğüs iğnesi, 2 altin küpe ve 2 altın yüzük ortadan sır olmuştu. Madam Jana doğru polis mer- kezine giderek vaziyeti anlatmıştır. Za» bıta; işe el koymuş olup, ilk şüphesi, Antuvan isminde bir adamın üzerinde toplanmaktadır. Tahkikat derinleşti- riliyor. Yeni iskân müdürü geldi İstanbul vilâyeti iskân müdürlüğüne) tayin edilen bay Rüştü dün şehrimize gelmiş ve yeni vazifesine başlamıştır. Ankara iskân müdürlüğüne tayin edilen İstanbul iskân müdürü bay Naz-! mi de bugün şehrimizden hareket edö- cektir, de senede yüzde beş faiz almaktadır. Ancak, borçlunun resülmalden yapa- cağı teslimat üzerine faiz miktarları da indirilmektedir. Bundan başka sandık, sandığa İpo- tek edilen kârgir ve ahşap binalarda şimdiye kadar alınan komisyon miktar rmi da biraz indirmiştir: Emniyet sandığı şimdiye kadar kâr- gir binalarda yüzde dokuz faiz ve yüz- de bir buçuk komisyon, ahşap binmar için de yüzde dokuz faiz ve yüzde Iki Ko- misyon alıyordu. Borçlu senelik faiz've komisyon da dahil olduğu halde borcunu zamanın- da tamamile ve yahud resülmalden yüz» de on vermek üzere ödediği takdirde kârgir binalarda alınan bu yüzde yarım! komisyon borçluya iade ediliyordu. Fa- kat zamnmda borcunu ödemiyen borç- Yuların hesabına komisyon miktarı yüz- de üç olmak üzere yürütülüyordu. Şimdi Emniyet sandığı, kârgir bina» lardg normal şekilde alınan bu yüzde bir buçuk komisyonu yüzde bire ve müddeti geçen günler için alınan yüzde| üç komisyonu yüzde ikiye indirmiştir. Ahşap binalarda tabii vaziyette alman yüzde üç komisyonu da yüzde ikiye in- dirmiştir. Akay idaresinin yeni vapurları Bunların Yalova hattına tahsisi düşünülüyor Denizyolları idaresile Akay ve İzmir liman işletmelerine ısmarlanan vapur” lara aid mukavele imzalandıktan son- ra Alman vapur inşaatı grupu mümes- silleri bazı teknik ve teferrünta aid iş- ler üzerinde müzakerelerde bulunmak için şehrimizde kalmışlardı. Almanlarla yapılan müzakereler pek yakında bitecektir. Konuşmalar mün- hasıran Akay vapurları üzerinde top- lanmaktadır, Yeni yapılacak iki va- purun salonlarına ve süratine aid mü- zakereler bitmiştir. Bazı teferrüat Üze- rindeki konuşmalarda neticelendikten sonra Almanlar memleketlerine döne- ceklerdir. Akayın bu iki vapuru her türlü isti- rahati, konforu havi olacaktır. Vapur larıs sürati. mevcudlardan birkaç mil daha fazla olacaktır. Yeni vapurların Yalova hattına tahsisi kararlaştırılmış- tar. Şimdiki vapurlar en az 25-3 saatte Yalovaya gidebilmektedirler. Yeni va- purların bir saat kırk beş dakikada Ya: lovaya gidebilecekleri tahmin edilmek»! tedir. Mevcud vapurların bazıları bu müddet içinde ancak Büyükadaya gide bilmektedirler, Udi Nevres için mevlâd okatalacak "Türk musikisinin sayılı üstadlarm- dan udi Nevresin geçenlerde vefat et- tiğini yazmıştık. Merhumun ruhuna ithaf edilmek üzere 6 mart cumartesi günü saat üçte Kadıköyünde Osman- ağa camiinde mevlüd okutulacaktır. Bay Amcaya göre ... 456) id hi B. A. — Nereye Besi çifliği Gazetede okuduğum bir serlevha beni derin hayallere daldırdı. İşte âci- xi hayalden hayale sevkeden serlevha: Besi çifliği, ihrae edilecek hayvanlar Hayatta bütün vazifeniz, işiniz gü einüz en iyi şeyleri yiyip. içip. bol bot istirahat edip mümkün olduğu kadar semirmek olâcak.. ne nefis bir yaşa- ma... Ah ne olurdu. Bir semirme, bir Besi çifliği de muharrirler, ressamlar ve dlğer sanatkârlar için açılsaydı... Ya- zısından kafası şişen, maişet pesinde yorgun düşen sanatkârı derhal bu Besi çifliğine çekmeli. hazır reseam- ara da 60 Tira aylık bağlamağı düşüm- müyor mıvız?. İste mükemmel., maaş yerine Besi çifliği... Sanatkâr, muharrir, aktör biraz zayıfladı, kansızlandı, sararıp solda mu? Havdi bayım Besi çifliğine... Bir de sanatkâr çiflikten şehre dönüyor ki.. yanaklarından kan damlıyor.. Tuttuğunu koparıyor. Güçlü, kuvvet MH oluyor.. Şimdi herkes şehir plânını düşünü. yor.. acaba bu plân düsünülürken şehrin söyle güzel bir sayfiveciğinde muharrirler, sanatkârlar için mini mini bir «Besi çiflik de kurmak mümkün olamaz mı?.. Hem o zaman muharrir de, sanatkâr da, aktör de, sea dn daha iyi, daha iştihalı ça- — Aman su fahlomu biran evvel bitireyim de Resi çifliğine çekilevim. — Aman romammı tamam ıyayım.. ondan sonra doğru Besl cifiği., — Su hevkeli bir bitirsem de ken- dimi Resi cine bir atesm.. Ne ensih hayal değil ml?.. Yani An. ha simdiden benim acılan Resi çifliği ne sidecefim yelivor — H. F. Karakollar geceleri sık sık teftiş edilecek Emniyet direktörlüğü bütün merkez memurluklarına verdiği bir emirle, her merkez mıntakasındaki nahiye ko- miserliklerinin alelâmum karakolların. gereleri sık sık teftiş edilmesini, herhangi sebeple olursa olsun, ya va- zifesi başında ve yahud karakolların- da bulunmıyan polis ve belediye zabı- ta memurlarının şiddetle tecziyeleri- ni bildirmiştir. Bu şekilde vazifesi başında bulun- mıyanlar hakkında polis nizamname» sinin maddel mahsusesı tatbik edile cek, bunlardan büşka, sık sık yapılar cak konurollarda gece vazifesini hak- kile yapmadığı anlaşılan bekçilere der- hal işden el çektirilecektir, Müstehcen plâk davası Müstehcen şarkı bestelemek ve plâ- ğa okumak suçundan beş, bu plâkları bilerek satmak suçundan da dört kişi dün ikinci ceza mahkemesinde muha- keme edilmiştir. Şarkının bestekâr Bunun müstehcen olmadığını, bir sene. den beri her tarafta çalındığını, şarkı plâğa okunduktan sonra iki nüshası- nın müddelumumilik tetkik bürosuna gönderilmiş olduğunu söylemiştir. Suçlulardan biri gelmediğinden mu» hakeme başka güne bırakılmıştır.