8 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Mart 1957 Güneşle Beşiktaş 1-1 berabere kaldılar Güneş, dünkü fena şartlar içinde bile, çetin bir takım Güzel bir hava, Taksim stadının her tarafı dolu. Askeri mektepler şampiyonası finali, arkasından d& Galatasaray - İstanbulspor arasında» ki hususi maç bitti, Saat dört. Sıra dostluk turnuvasının finaline geldi. Önce Beşiktaşlılar, sonra Güneş- liler alkışlar arasında sahaya çıktı- ar. Yazdığımız gibi iki takımın kap- tanları bugünün hatırası olmak Üze- *e klüplerinin bayraklarını değiştir. diler. Biraz sonra Fenerbahçenin İri vücullü İngiliz antremörünün idare- sinde maç& başlandı. MAÇIN SAFHALARI Maçı dakikası dakikasına anlatma- ğa lüzum yok. Oyunu beş safhaya “ayırır ve bu safhaları tebarüz ettirir. sek maç hakkında az çok bir fikir vermiş oluruz. İlk sama. Oyunun birinci devresi bu safhayı baştan başa doldurur. Umumiyetle Güneşin haf'f bir hâki- miyeti altında geçen bu safhada, Güneş müdafaasının her zamanki oyununu gösterememesi Beşiktaşlıla- ra da, Güneşin hücumlarına muka- bela edebitmek fırsatlarını verdi. Bununla beraber Güneşin hücumları Beşiktaşinkilere nisebetie daha düz- gün ve daha tehlikeli oluyordu. Eğer Güneş müdafaası her zamanki oyu- nunu çıkarabilmiş, Güneş sağ açığı Refli de hareketlerinde daha faydalı olabilmiş bulunsaydı Güneş ilk daki- kalardan itibaren hakimiyeti ele al- mış olacaktı. «Beraberlik safhası» di- yebileceğimiz oyunun bu ilk devresi iki tarafa sayı olmadan karşılıklı akınlarla geçti, Bu devrede Beşiktaş müdafaası vazifesini bihakkin yaptı. İkinci safha: Buna «haksızlık sef- hası» diyeceğiz. İkinci devre başla- dıktan biraz sonra İngiliz ântrenör, sanki soyunma odasında «bu oyunun golsüz gitmesi can sıkıyor; bir penaltı yaratayım ki iş kızışsıns» seklinde bir karar vermiş gibi, Güneş aleyhine ilk hücumda müdafilerden birinin topu kafa ile karşıladığı sırada düdüğünü çaldı ve Beşiktaş lehine penaltıyı ver- di. Bu penaltı, hakikaten; soyunma odasında verilmiş bir kararla çalın- mış& © kadar benziyordu ki önce Be- şiktaşlılar bile bir durakladılar. Fa Kat önümüze gelen nimeti tepmek biz insanlara pek yakışmaz. Haklı, çok güzel bir şütle bu penaltıdan Beşik- taşın sayısını yaptı, Üçüncü safha: «Buna aksülâmei safhası> adını takacağız Bu haksız gol Güneşliler üearinde derhal tesirini gösterdi. Bilhassa mühacimler Beşik- taş müdafaasını tazyike başladılar. Bu tazyikle beraber hakemin tuhaf görmemezlikleri, ellerini iki yana açarak Güneş hücumlarını durduruş- ları, hele sol açık ve sol iç Melih le Rebiiye yüklenişlere. aldırmamaları dâ başladı. Fakat haksız penaltı Güneş- lilere o kadar tesir etmişti ki haks- «şans osafhasi»> dır. Beşiktaşlıların arasıra yaptıkları ve bir tanesi az kal sın Hayatinin daha iyi vuruşile gol olabilecek Omünfetid hücumlarına mukabili Güneşliler bir düziye karşı tarafı sıkıştırdılar. Bu sıkıştırma e$- nasında çok müsait golluk vaziyete lerde Selahaddinin, Rebiinin, Necde- tin birer şütü direğe çarptı. Cena Necdetin golluk ani bir şütüne Beşik taş kalecisi hissi bir el kaldırışı ile mani oldu. Hemen hemen kanaati gelmişti: Güneşliler haksızlığı telâfi edemiyecekler, Beşiktaşın şansı cid- den kuvvetli, — Ne şans, De şanal İçlerinden biri umuma cevap ver- Yukarda: Galatasaray - İstanbulspor maçından bir enstantane aşağıda; Güneş - Beşiktaş maça başlamadan evvel bayrak merasimi sittin sene direğe çarpacak değil yal Biz hakemle ve direkle değil, Beşak- taşla oynuyoruz. Elbette gol yapa- cağısi» der gibi sağdan Soldan işli yorlar, Fakat soldan yaptıkları hü- cumlar daha tehlikeli oluyor. Çün- kü o tarafta hem topu istediği gibi hasmından kaçıran Rebii, hem de top ayağına geçince Feyzinin bütün yük- lenmesine rağmen ok gibi fırlayıp gis den Mejih var. Nitekim, oyunun bitmesine on ik$ dakika kala Giüneşliler soldan teh- Ukeli bir iniş daha yaptılar. Rebii, topu ortaya doğru gönderdi. Necdet, hafif bir kafa vuruşile topu Melihin önüne bırakıverdi. Melih, topu, al- tından hafifçe falsolıyarak (kaleye doğru şandelledi. Beşiktaş müdafi, lerile kalecisi dertleşmeğe başladıklan rn zaman top Beşiktaş kalesinin ağ- larına takılmış bulunuyordu. Bundan sonra Güneş hücumleri- ca vücut çalımlarile bunları boşa gönderiyor ve «futbol filozofus gibi kâh gülerek, kâh kendisine yüklenen oyuncunun sırtını okşıyarak hücum, larına devam ediyor... Nihayet hakemin düdüğü oyunun bittiğini ilân etti ve Bitokun kararı mucibince temdit edilmesi iâzımgelen bu maç, Ihtimal, vaktin gecikmesine den temdi$ edilmedi. Bu maça iki taraf şu şekilde çık- mışlardı: Güneş: Cihad - Faruk, Reşad - Daniş, Rıza, İbrahim - Refli, Salâhad- Melih. Güneş bücum hattı bu şeklile daha tehlikeli ve da- ha müessir olduğunu güsterdi. İkinel devrede Beşiktaş ta Hakkı- yı merkez muavine ve Enveri sağ içe almak suretile takımını ufak bir ta- dile uğrattı. Beşiktaş takımı birinci devrede İYİ bir oyun çıkardı. Fakat ikinci de” rede ikinci dakikada penaltıdan 8 tığı gol avantajına rağmen Güneşin üstün oyunu karşısında âyni muvaf- fakıyeti gösteremedi. Beşiktaştan kaleci çok taliliydi. KA” le direğile birlikte iyi çalıştılar. Hü# nü çok temiz, sakin ve fevkalâde gü” zel oynadı. Faruk ta Hüsnü dorec& sinde olmamakla beraber iyidi. Hü cum hattında Eşref, Şeref ve Hi yati muvaffak oldular denebilir. Güneş takımının birinci devredeki öyunile ikinci devredeki oyununu yas etmek kabil değildir. Müdafsf birkaç misli düzelmiş olduğu gibi bö“ cum hattı da randımanını çok art tarmıştı. Hücum hattında Refilden başkasi iyidiler. Müdafanda Cihad, Reşad en fazla muvaffak olanlardı. Sadun. Galip GALATASARAY - İSTANBULSPOR MAÇI Akseri Wiseler şampiyona finali 119 Güneş - Beşiktaş maçı arasında Gi- latasaray ve İstanbulspor A takımlar ri hususi bir maç yaptılar. Feriduf Kılıcın idare ettiği bu maçın ilk dev resinde Galatasaray bir gol yapti. İkinci devrede iki taraf ta birer gol yaptılar ve maçı 2 - 1 Galatasaray ka” zandı. ALTAY GÖZTEPEYİ 6 - 5 YENDİ İzmir 7 (Akşad) — Bugün Alsancak stadyomunda Altayla Göztepe futbol takımları karşılaşmış, Altaylılar güzel bir oyundan sonra beşe karşı altı ile galib gelmiştir. Göztepeliler de iyi o“ namışlardır. Askeri liseler şampiyonluğu İl Kuleli Maltepeyi yenerek şampiyon oldu Dün Taksim stadında âskeri liseler şampiyonluğunun finali Kuleli ile Maltepe arasında oynandı. Şazi 'Tez- canın idare ettiği bu maç, çok te miz, canlı ve zevkli oldu. Birinel der- renin nihayetlerine doğru Kuleli merkez muhacimi müsait vaziyette topu yakalıyarak ilk golü yaptı ve devre 0 -1 Kuleli lehine bitti, İkinci devrede, Kuleli hâkim oy- nıyarak üst üste üç gol yaptı. Kule- dinin bu dört sayısına Möltepe ancak penaltıdan yaptığı golle mukabele etik. Maltepenin merkez muavini, sağ müdafii, Küulelinin merkez muhaci- mi, kalecisi bilhassa temayüz etk tiler. Haklı bir şampiyonluk kaz nan Kulelilileri tebrik ederken te miz oyunlarından dolayı her iki takır mu da takdir etmek bir vazifedir. Yukarıda: Maltepe - Kuleli maçinden bir enstantane, aşağıda; Kuleli - Maltepe takımları bir arada