20 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

20 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

ANKARA, İZMİR, BEYOOLU Simer Bok Ye Halar Pas Sahife 14 20 Mart 1937 Ankarayı ziyarete hazırlanınız Kömür cek ve Türkiyede kullanılmasını tamlm Sergisinde? Için kolaylıklar , gösterilenektir. Açılış tarihi : 23 Nisan 1937 Şatış ilânı İstanbul 4 ncü Icra Memurluğundan : 23596 ikraz numarasile Mehmed ve Hidayet taraflarından borç alınan (2600) lira mukabilinde Vakıf Paralar müdürlüğüne birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafın- dan (9089) lira kıymet takdir edilmiş olan Beyoğlunda Kamerhatun mahal- Jesinin Kiraz sokağında &ski 10, 10 mükerrer yeni 16, 18 numaralı sağ tarafı du- varcı Andon hanesi, sol tarafı Simun sokağında 10 No. lu çıkmaz mahal ve Ma- rika ve Zitüye haneleri, arkası Hiristo ve Aleksandros Valni ve Katarina arsa- Tarı, cephesi tarik ile yıahdud altında dükkânı olan kâgir aparlımanın nısıf hissesinin evsafı aşağıda yazılıdır, Evsafı umumiyesi; Âpartıman altı katlıdır. 18 No. lu dükkân; önü camekân ve istor kepenkli olup zemini karosimandır, Zemin kat: Üç mermer basamakie' girilen zemini karosimen bir antre olup buradan Üç mermer basamakla çıkılan diğer bir koridor üzerinde merdiven al- tı ve kömürlük ve mozaik merdivenle çıkılan koridorda kapısı herap diğer kö- mürlük ve arkada bir aydınlık mahalli olup birinci kata mermer merdivenle | çıkılır. İ Birinci kat: Sahınlığı karosimen 1 No lı daire olup bu dare bir koridor üze- rinde dört oda bir helâ; zemini kırmızı çini mermer küvetli bir mutbaktır. “En kullanışlı, en iktisadi, on ucuz ve « memlekete en faydalı teshin aleti seçile- 2,3, 4, 5, inci katlar: Birinci katın ayni olup altıncı kata çıkan merdiven ah- şapdır. Altıncı kat: Bir koridor üzerinde üç ola, bir mutbak bir helâdir. Zemini kırmızı çini, kazanlı, mozaik İşkneli çamaşırlık ve önünde zemini çi- mento olan tarası vardır. Ve demir meşlivenle çıkılan diğer bir taras vardır. Bunun zemini kırmızı çinidir. Ön cephede katların birer balkonları olup ön, are ka ve yanda birinci kattan itibaren çıkrşısı vardır. Elektrik ve su tesisatı olup bina muntazamdır. Sahası: Hepsi 107 metre murabbaı olup bundan 94 metre murabbai bina, 1$ metre murabbaı bahçe yani aydınlıkdır. rk leman Mn ei DRL msıf hissesi Açık arttırmaya konmuş olup sinin 25/3/937 tarihinden itibaren dal remizde herkes tarafından görülebileceği gihi 26/4/937 tarihine müsadif pa- partesi günü saat 14 (on dört) den 16 (on altı)ya kadar dairemizde açık arttır. mma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı tak- dirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 11/5/937 tarihine müsadif Salı günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttırms- gında gayrimenkul gene muhammen kıymetinin $ç 75 ini bulduğu takdirde en| gon arttırana ihale edilecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hü- kümlerine tevfikan satışı geri bırakılacaktır. Taliplerin muhammen kıymeti- sin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir Bankanın temi- nat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf ica- resi, ve belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumu satış bedelinden tenzil oluna» baktır. Taviz bedeli müşteriye aittir, 2004 numaralı İcra ve İflâs kanu- nun (126) ımcı maddesinin dördüncü fıkrasına tovfikan bu gayrimenkul üze- rinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hsusile faiz ve masarife dair olan iddialarını, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbitelerle bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hare- ket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/2660 dosya muma- rasile müracaatları ilân olunur. 4 > m Mevduat için elverişli şartlar Para plasmanı için öğütler Kiralık Kasalar Bülün gün arasız açıktır Kuştüyü kullanmanızı tavsiye ederiz Hem sıhhatinize faideli, hem de kesenze elverişlidir. Kuştüyü yastık 100 kuruş, koştüyü ve yatak takımları da çok ucuzdur. Kuştüyü kumaşları vardır. Fabrika ve & İstanbul Çakmakçılar Sandalyaclar sökük Tel. 23027. Satış yerleri: © 5. MW “rg ik wi Parisli bir kimyagerin keşfi sayesinde a kremin başlıca hasas dhavalandırıl- maş» olmasıdır ki bu sayede cilt hü- ceyratının tenelfüsüne müsait kılar, Gündüz SİAMOİSE, CREME'i tene mat ve tabii güzelliği verir, pudrayı bü lemek için yüzü şayanı hayret bir Cold Cream olan GECE SİAMOİSE KREMİ ile temizlemek kâfidir. Muvüf- fakıyet teminatıdır. Aksi (takdirde paranız iade olunur, CREME SİAMOİSE Her yerde satılır. İngilizce - Fransızca Türkçe, Almanca, İtalyanca, muhar sebe ve muhaberatı mükemmelen bilen organizasyon ve müdürlük yapmış, iyi releranıla bonservisi haiz 27 yaşında Türk tabaası bir genç gerek İstanbulda gerekse A- nadolda iş arıyor. Müracaat: eM kutuğu fi, - Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum Müdürlüğünden: 1 — Hareket ve Münakalât servisimiz için müsabaka ile en az orta tahsil bitirmiş olanlardan istasyon memur n?mzedi anacaktır. 2 — Müsabaka imtihanı Sirkeci, Haydarpaşa, Ankara, Kayseri, Adana, Ma- latya, Afyon, Balıkesir, İzmir, Mudanya, Erzurum İşletme merkezlerinde yapı- Jacaktır, i ş 3 — Müsabaka imtihanı: Fen bilgisi, hesap, hendese, memleket coğrafya» sı ve yabancı lisanlardan yapılacaktır. Yabancı dil veya lise derecesindeki tah- sil ayni notların kazanılması halinde tercih hakkını verir. 4 — Müsabakaya iştirak edebilmek için taliplerin bulundukları işletme mınta- ka müdürlüklerine aşağıdaki fıkralarda yazılı şartlara ait vesaiki ve altışar vesika fotoğraf ile beraber pulsuz bir istida ile müracaat etmeleri gerektir. Şartlar: A) Türk olmak, B) Yaşı 18 den aşağı ve 28 den (dahil) yukarı olmamak, C) En az iki sene için askerlikle alâkası olmadığına dair askerlik şubesin« den vesikası olmak, Ç) İyi hal eshabından olduğuna ve devlet hizmetinde çalıştırılmasına mani bulunmadığına dair alâkadar makamatın musaddak vesikası bulunmak, D) Müsabakaya iştirak etmeden evvel idaremiz merkez sıhhat heyetleri ter rafından muayene edilerek faal servisde çalışmağa mani bir güna sıhhi arızası ve hastalığı olmamak, lâzımdır. 5 — Sıhhi muayene vesikası istida verildikten sonra idaremizce temin edi- lir (talipler sıhhat merkezlerimize davet edilmek suretile muayeneleri yaptarı- tır). N 6 — Ayni şartları hriz olup da iyi telgraf muhaberesi bilenler yalmız telgraf- dan imtihan edilirler. 77 — En son müracaat tarihi 10 Nisan 937 ye kadardır. Bundan sonra vaki olacak müracaatları muameleye konulmaz. 8 — Müsabaka imtihanı 17 Nisan 937 cumartesi günü saat on dörtte yapılar caktır, 9 — Kazananlara şehri 57 lira ücret verilecektir. İsimleri de gazetelerle ilân edileceği gibi kendilerine ayrıca tebligaf yapılacaktır. (1540) UMUMİ MÜDÜRLÜK Akay İşletmesinden: 1 — Akay İşletmesinin bir sene zarfında getireceği kömürlerinin İstanbula nakli açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme, $1/Mart/937 çarşamba günü saat 15 de idare merkezinde şefler encümeninde yapılacaktır. $ — İstekliler 2250 lira muvakkat teminat getirecekler ve ihalenin kesbi kati'- yet etmesini müteakip bu mikdar, bedeli ihale üzerinden yüzde 15 şe iblâğ edi- lecektir. 4 — Şartnameyi görmek ve tamamlayıcı malümat almak isteyenlerin her gün İdare Levazım Şefliğine müracaatiyrı (1167),