20 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

20 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Dük dö Vindsor madam Simpsonla evlenebilecek Mahkeme itirazları varid görmüyor, Londrada halk sevinç içinde Londra 19 (A.A.) — Madam Simp- sonun boşanma meselesi hakkmda müddeiumumi bu sabah beyanatta bir muameleye tâbi tutulduğu hak- | ni unutarak, vakanın münakaşasına kında halkta bir şüphe kalmaması için İ dalmışlardır. Almanlarla B. Antonesko ticaret anlaşması | bu sabah geldi Yakında müzakere içi Haydarpaşa garında ME Hükümetimizin misafiri olarak An- betlerimizin iki memleketin menfaat- lerini temin edecek bir şekilde halle- Gileceğine ve bu suretle yeni bir iti. Miname aktedileceğine emin bulun- maktadır. İskân umum müdürlüğü Memurların sayısı artırıla- rak teşkilât genişletilecek Ankara 19 (Telefon) — Sıhhiye ve- kâleti iskân umum müdürlüğü teşki- Mtının her sene miktarı artmakta olan göçmenlerin iskânlarını karşılar mıyacağını nazarı İtibare alarak is- kân umum müdürlük teşkilâtını ter- sie karar vermiştir. Bunun için bir kanun projesi hazırlanmaktadır, Yeni lâyıhaya göre, iskân teşkilâ- tında bulunan memurların sayısı ar- tırılacak, bazı memurların maaşları. na da zam yapılacak, bazılarının da dereceleri artırılacaktır. Esrarlı bir yangın Bu sabah Silivrikapıda Türbe soka- Bında mezbahada memur Sabriye ait evden yangın çıkmış, evin üst katı yandığı halde söndürülmüştür. Evde hiç kimse yoktur. Yangının mahiye- İzmir 1 (Telefon) — İzmirli 78 yaşında amele Hüseyin Birincikor- donda deniz kenarında dolaşırken müvazenesini kaybederek denize düş- müş ve boğulmuştur. iy ns gün kalacağı süylenlmki?;1h boşanma mahkemesi reisi demiştir ki: <Mirs, Stephenson'un şimdi ortadan çekilmiş olmasına rağmen bu zat ta- rafından vukubulan beyanatı, bu hu- susta tahkikat yapması için kraliyet müddetumumisine bildireceğim. Hâdise, mahkemeye aksettiği tak- âirde müzakerelerin halkın gözü ö- nünde cereyan edebilmesi için mesele- nin aleni bir celsede mevzuu bahsedil- mesini emrettim, SON VAZİYET Londra 19 (A.A.) — Madam Simp- son hakkında verilen talâk kararınm karada kalan kıymetli misafirimiz Romanya hariciye nazırı B. Antones- ko ile refikası ve maliyeti erkânı, bu sabahki ekspresle Ankaradan şehri- mize gelmişler ve mutad merasimle karşılanmışlardır. Bir müfreze selâm resmini ifa etmiş, B. Antonesko hü- #usi motörle İstanbula geçerek Pera- palasta ikametine tahsis edilen dai- reye inmiştir. Pariste yeni bir toplantı Dahiliye nazırının yarası Paris 19 (A.A) — Dün akşam saat 20 de komünistler tarafından kışlık Velodromda tertip edilen miting bü- yük bir kalabalık iştirak etmiştir, Sa- at 20 den itibaren salon dolmuş ve mi- ting başlamadan evvel kapıları kapar mak zarureti hasıl olmuştur. Cilchy belediye reis muavini Naille, cereyan eden kanlı vakalardan polisin ve bilhassa faşistlerin şeriki cürmü 0- lan ikinci derecede memurların me- sul olduğunu söylemiştir, Komünist lideri Duclos, Clichy'deki müsademlerin mesuliyetini Larogue ile Deriotya yüklemek lâzımgeldiğini Iddin ederek demiştir ki; «Tam teşki- lâtlı bir tahrik sistemi karşısında bulunuyoruz.» LAROCÇUB'UN GAZETESİ ÇIKMI- YACAK? Paris 19 (A.A.) — Kitab sendikaları komitesi, Cllehy hâdiselerine karşı protesto mahiyetinde olmak üzere al- bay de Larocgue'un Fransız sosyal fır- kasınm naşiri efkârı olan Flambeau mecmuasının bu hafta intişarına mâ- ni olmağa karar vermiştir. DAHİLİYE NAZIRININ YARASI AĞIRLAŞTI Paris 19 (A.A.) — Populaire gazete- si, Dahiliye nazırı B. Domoy'un Cli- chy'de almış olduğu ve bidayette hafif! görünen yaranın ağırlaşmış olduğunu ve çok ince ihtimamlara ve tedaviye lüzum göstermekte bulunduğunu ha ber vermektedir. Suriye heyeti Ankara 19 — Suriye heyeti Cenev- rTeden Şama dönerken Ahkaradâ bir Dün Geceki ve Bu Sabahki Teleraflar ı8 martin (Amerikadaki müthiş yıldönümü Çanakkalede büyük me- rasim yapıldı, şehir donandı Çanakkale 18 (A.A.) — Genel harp- te Türkün namus ve hayatını kurta» ran ve muazzam bir kaç devletin çok kuvvetli donanmalarını acı bir peri- şanlıkla mağlübiyete uğratan 18 mart, 015 yılı Çanakkale deniz savaşının 23 inci yıldönümüne raslıyan 18 mart perşembe günü, bu şerefli zafer günü- nün kutsal hatırasını yadetmek Üze- re sabah saat 10 da müstahkem mev Ki komutanlığınca şehitler abidesi ei- varında askeri bir tören tertip edil- miştir. Bütün süel kıtaların, memurların ve binlerce halkın iştirakiyle yapılan tören çok pârlak olmuştur. Halkevi reisi ve bir deniz subayı tarafından bu şanlı savaşın 'Türk ulusu için ebedi if- Memleket baştan başa donanmış ve fener alayları yapılmıştır. Dahiliye vekili Diyarıbekirde Vekil, istasyonda kalaba- lık bir halk kütlesi tarafından karşılandı Atatürkün annesinin mezarı Mezar ciyarı' ağaçlarla tezyin edilecek yudaki mezarının civarında bulunan arsayı istimlâke karar vermiştir. Bu muhterem ölünün mezarının etrafı ağaçlarla tezyin edilecektir. Ziraat vekili Antalyada Antalya 19 (A.A.) — Dün şehrimi- infilâkta 670kişi öldü Yaralılar 250 kadardır, bütün Amerika matem içindedir New-London (Texas) 19 (AA) — müthiş bir infilâk, Tyler büyük kolle- Jini berhava etmiştir. Ölen talebe ve muallimlerin miktarı 670 olarak tah- min edilmektedir. Enkaz altından şim- diye kadar 300 cesed çıkarılmıştır, Texas valisi B. James, milli muha- fızlara yardıma koşmalarını emret- miştir. - New-London civarında örfi idare ilân edilmiştir. Bu infilâkm, mmtakada kâin bir petrol sahasından başlıyarak kollejin pek yakmından geçen bir petrol boru- sunun patlamasından ileri gelmiş ol- duğu zannedilmektedir. New-London (Texas) 69 (AA. — Şimdiye kadar Tyler mektebi enke- m altından 399 cesed çıkarılmıştır. Ö- Tenler miktarının 600 veya 700 e baliğ almasından korkulmaktadır. B. Roosevelt, son derece müteessir olarak kızılhaça müracaat etmiştir. Kızılhaç teşkilâtı, daha şimdiden tay- yare ile doktorlar ve hastabakıcılar göndermiştir. Mahalli hastane, ağzına kadar do- ludur. Cesedler, yakındaki mağazala ra ve kiliselere konulmuştur. Kiliseler, ayni zamanda yaralılara da tahsis &« dilmiştir, Yalalılar miktarının 250 ye baliğ olduğu söylenmektedir. Tetanos aşısının gelmesi (Obeklenilmektedir, Çünkü yarahlarda tetanos arazı gö/ rülmektedir. Yaralıların birçoğu da #ademe tesirile bihuş bir halde bulun» maktadır. li Çocuk velileri, büyük bir heyecan ve teessür içinde çocuklarının cesed» lerini tanımağa uğraşmaktadırlar. Bu hal, hazin bir manzara arzetmekte- dir. Nev York 19 (A A) — New ii daki mektebin enkazı &rasından, şim diye kadar beş yüz cesed çıkarılmıştır, Bunlardan 17 si muallim, diğerleri ise çocuk talebedir. Madrid civarında hükümet kuvvetlerinin mühim bir muvaffakiyeti Brinuega mevklini istirdad etti, asiler! mühim bir mağlübiyete uğrattı Guadalajara mıntakasındaki son te- arruzundan evvel Brihuegaya yerleğ- miş bulunuyordu. Pek mühim bir sevkülceyş noktası olan Cifuenles kasabası hâl& hükümet kuvvetlerinin elindedir. Madrid 19 (A.A) — Guadalajara e harekât olmamıştır. Hü- kümet kuvvetleri, son günlerde zap- tetmiş oldukları mevzileri tahkim et- İzmir 19 (Telefon). — Vilâyet umü- | yişler almışlardır. mi meclisi, Atatürkün annesi merhum la Ee mahallesindeki Zübeydenin Karşıyakada Soğukku- vaziyetlerini ıslah etmişlerdir. — Hükümet kuv- HÜKÜMET KUVVETLERİNİN MÜHİM BİR MUVAFFAKIYETİ Madrid 19 (A.A) — Hükümet kuvw vetlerinin dün Guadalajara cephesini de yaptıkları taarruz, asileri hakiki bir hezimete uğratmıştır. Erkân» harb zabitleri hükümet kuvvetleri» nin geçen ilkteşrinde Talevera - dek 'Tajoda uğradıkları hezimetin inlika- mini almış olduklarını beyan ediyor. lar, 1 Gijon 19 (A.A) — Milis kuvvet leri, Oviedo civarında Maracoda bir baskın yaparak birçok yeni mevzileg zapletmişler ve bu suretle Oviedoda- ki asilerin iaşesini müşkilâta uğrat- mışlardır. > çok vahim Yeniden bir yahudi ve bir arab öldürüldü Kudüs 19 (A.A.) — Arab - Yahudi V Ke yi iv las ze gelen Ziraat vekili B. Muhlis Erk- | gerginliği vahim bir safhaya girmiş- men dün akşam umumi meclisin ta- | tir. Bir arab ve bir de yahudi katle- ti münasebetile tertip cdilin >iya- | dilmiştir. fette bulunmuş, bugün Böcekçilik Tel - Aviv ve Kudüs ticari mahfil mektebinde bir ders vermiştir. Vekil | leri emniyet tedbirleri alınmasını İs- bugün öğleden sonra Manavgata gi- | temektedirler. decektir. Polis müfrezeleri, Kudüs sokakla- Zu | rında devriye gezmektedir. > lânör GC ül Ü k | YÜKSEK KOMİSER DÖNDÜ Kudüs 19 (A.A) — Yükesk komi- Enektebi İmzime Orta mektep mezunları | deriye yolile buraya dönmüştür mektebe imtihansız ea sinacaklır Balkan antantı Anküra 19 (Telefon) — İnönünde Yunan başvekili bir göm mektebi age Metaksasın nutku bildirmiştim. Bu mektep için yapıla- Da ay cak hangarlarm 40 bin liraya mal m pe ii kil B, Metaksas bu münesebetle söy- Mektep yalılı olacaktır, Orta mek- tep mezunları imtihansız olarak mek- tepe alınacaklardır, Plânörcülük mek- tebi Ankara sivil tayyare mektebinin bir şubesi olacaktır. ii büt Alman sefirinin Ankaraya dön. | ekonomik sahada değil, fakat şimen- düğu haberi asılsızdır diferler, denizyolları, posta münaka- Ankara 19 (Telefon) — Bazı gaze. | Iâtı ve turistik gibi mühim sahalarda teler merunen memleketine gitmiş | da müsbet meticeler vermiştir. Mem- olan Alman sefirinin Ankaraya dön- | leketlerimiz arasında mevcut çok sıkı düğünü yazmaktadırlar. Bu haberin | teşriki mesainin ekonomik sahada aslı yoktur. Söfir Ankaraya dönme- | mütemadiyen daha ziyade sıklaşüca- miştir, is dandan eminim, iye eğ le Filistinde vaziyet) Belçika devlet teşkilâtı Bir şürayı devlet kurul- masına karar verildi Verviers 19 (A.A) — «Devlet teş kilâtında eceli islahat yapılması zaru- reti hasıl olmuştur. Bu ıslahat ezcür- le, bir şürayı devlet ihdası, memurla Ta aid nizamnameler ve mesleki teşki« lât vücude getirilmesi gibi şeylerdir.» Bu sözleri B. von Zeeland, ticaret odasında irad etmiş olduğu bir nutulğ ta söylemiştir. i Belçika başvekili, maliye işlerini sa | deleştirmek için bir proje tanzim olu nacağını bildirmiştir. Başvekil, “Belçikanın iktisadi faalla' yetinin münakaşa götürmez bir şekil de artmış olduğunu ve milli kalkın. maya sükün, inzibat ve hüsününiyet İçinde devam edilmekte bulunulduğu nu ilâve etmiştir. 4 İsmir 19 (Telefon) — Menemendel Iranla Arjantin dostluk pakti ! yaptılar ii Buenos Aires 19 (A.A.) — Arjantin dile İran, bir dosluk ticaret itilâtname- si imzalamışlardır. 2 de in