25 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

25 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 17 AKŞAM 25 Mart 1937 — —a - Bugün okuyucularımıza İstanbulspor onbirini tanıtıyoruz 1925 senesinde Süleymâniyenin ü- güncü takımını çalıştırmakta olan Kemal Halim çıkan bir ihtilâf yüzün- den bu genç takımı alarak ayrıldı ve Ş, K. K. namı altında bir Klüp teşkil ederek kendi kendilerine çalışmağa başladılar. sw 1926 senesinde İstanbulspor namı Aajtında teşkilâta dahil oldular. İstan- bül lisesini arkasına alarak bu lisenin genç oyuncularile liğe dahil olan bu Klüb o sene üçüncü küme şampiyon- luğunu kazandı. Ve ikinci kümeye geçti, ve kinci kümede şampiyon Ol- Gu. Fakat terfi müsabakasında bazı haksızlıklarla yenmelerine rağmen bi- rinci kümeye geçemediler, İkinci se- nede tekrar birinci olarak birinci kü- meye geçtiler. Ve birinci (oküme- Yilin birinci plânında yer aldılar, Haf- t&bir sene dört klübün 'Tiglerden çekilmesi üzerine. İstanbul “şampiyo- Nü ve Türkiye birinceiliklerinde bulu- Tüh rakiplerini yenerek Türkiye şam- piyonu da oldular. Şimdi bu übün genç oyuncularını size fanitıyoruz: Hikmet: 330 senesinde Balıkesirde doğdu. Babası bay Hulüsidir. İstan- bul lisesinde futbole başlıyan Hikmet mektebin kendi klübü olan İstanbul- “8&porlular arasına karışti. Genç ve B takımlarında oynadı, İk) sene var ki, & birinci takım kalesinde Oyhamakta- dir Ve kendi Tıp fakültesine devam Etmektedir. Hasan: 329 senesinde Tarsusta doğe du. Babası bay Esattır, Kendi sem- tinde arkadaşları arasında fufbole basladı. Bir müddet gayrifedere teşek» küllerde oynadıktan sonra yeni teşek- Ki) etmiş olan İstanbülspöfa geçti, Bir müddet sol açıkta oynadı. Bilâha- Yö merkez muavine alırdı. Ve seneler- €e bu mevkide oynatıldı, bugün mü- dafaada oynuyor. Rusya seyahatine iştirak etti, Maliyede memur bulun- uyaktadır ve milf takım oyuncuları- muzdandır ve takımın da kaptanıdır. Samih; “329 senesinde İstanbulda doğdu. Babası Altınordu kurucuların dan ve teşkilâtta senelerce - çalışmış Mahmud ağabeydir. İstanbul lisesin- do talebe iken İstanbulspora dahil O ” lan Samih teşekkülündenberi bu klüb müdafasında oynamaktadır. İstanbul muhtelitinde oynamıştır. Yüksek Ti- caret talebesindendir, ayni zamanda maliyede memur bulunmaktadır. Fahri: 326 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Rizadır. Futbole Bakırköyde arkadaşları arasında baş- ladı. Ve İslanbulspora dahil oldu. Se- neler var ki birinci takımda oynamak» tadır, Bir müddet muhacim hattında da oynadı, bugün muavin hattında oynuyor. Yüksek ticaret mektebinde talebedir. Enver: 330 senesinde Adanada doğ- du. Babası bay Mahmuttur. Futbole Adanada başladı. Ve senelerce Adana İdmanyurdu birinci takımında, oyrla» dı. Tahsil dolayısile İstanbula gelerek İstanbuaspora girdi. Üç dört seneden beri birinci takımda oynuyor. Bugün merkez muavin oynamaktadır. Hem hukuk fakültesine devam ediyor, hemi de İş limited'de memurdur, Aziz: 329 senesinde İstanbulda doğ- du. Babası bay Salâhaddindir. Futbo- , “le Eyüpte başladı. Ve lisede talebe ol- mak dolayısile İstanbulspora geçti, Senelerden beri onu İstanbulsporun muavin hattında görüyoruz. Hukuk faktiltesine devam ediyor. Ayni zi manda İş limited'de memurdur, Nevzad: 327 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Emindir. Nevzad İstanbulsporun müessislerinden sayi labilir ve teşekkülünden beri birinci takımda oyunuyor, Hukuk fakültesi ne devam ediyor,.ayni zamanda mâ Uyede memurdur. Seyfi: 332 senesinde doğdu. Babam bay Salimdir. Genç ta- kımlardan yetişti. Ve kademe kadem6 yükselerek bu serie de birinci takım- görüyoruz ve bize istikbal vadediyor. Feyziye lisesinde talebedir. Orhan: 327 senesinde İstanbulda hacim oynamaktadır. Bir müddet fut- bolti bıraktı ve tekrar başladı. Afyon inhisarında memurdur. İsmail: 320 senesinde Eskişehirde doğdu. İstanbul lisesinde talebe ol- mak dolayısile İstanbulspora dahil ol du. Genç takımlarda oynadı. Bilâhare birinci takımda yer aldı. Seneler var ki birinci takımda . Hu- kuk fakültesinde talebe; maliyede de memurdur. Bahri: 332 senesinde Görelede doğ- du. Babası saylavlardan bay Şevket- tir. Futbole semt ve mektep arkadaş- ları arasında başladı. İstanbul lisesin- den Haydarpaşa lisesine geçtikten sonra Fenerbahçe klübüne dahil oldu. Ve genç takımlarda oynadı, Geçen se- ne de İstanbulspora girdi. Bu sene bi- | rinci takımda yer aldı. Hukuk fakül- tesinde talebe, maliyede memurdur, Orhan: 382 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay İsmail Hakkıdır. İstanbulspordan Galatasaraya geçen merhum Teğfiğin kardeşidir. Genç ta- kımlardan yetişti ve üç dört sene var ki, birinci takımda oynamaktadır. i » Mülkiyede talebedir. Mülkiyenin An- karaya nakli dolayısile Ankaraya git- mesine rağmen klübünden ayrılma- mıştır ve klübün her davetinde maç- larına gelmektedir. Reşad: 329 senesinde Ankarada doğdu. Gençlerbirliğinde oynuyordu. Tahsil dolayısile İstanbula gelerek İs- tanbulspora girdi. Ve birinci muhacim hattında o; kiye ile tekrar Ankaray fakat klübünden ayrılmadı, halinde maçlar iç mektedir, Mülki Fahri: 330 senesi Eskişehirde doğdu. Babası bay Bilâldır. Biz onu Ankaragüçlü olarak biliyoruz -Ankara gücü m n hattında senelerce oy- nadı. Vazifesini İstanbula naklederek İstanbulspora dahil oldu. Hususi bir iki maçta oynadı. Maliyede memur bulunmaktadır. Kemal: -$32 senesinde İstanbulda doğdu. Babası Bolu sayları bay Ce vad Abbastır. Futbole lisede arkadaş- ları arasında başladı. Genç takımlar- takım Sol müdafi Samih da senelerce oynadı. İki sene var ki bi- rinci takım muhaçim hattında yer al- maktadır. Talebedir, Fönerbahçeliler ve Beşiktaşlılar bugün gidiyorlar Milli küme karşılaşması olarak cu- martesi günü Ankaragücü ile pazar > günü Gençlerbirliğile çarpışacak Fe nerbahçe takımı bugün öğle trenile Ankaraya hareket edecektir. Bazılas rının izinleri alınamadığından cuma günü akşamı ekspresle gideceklerdir. Beşiktaşlılar da bu akşam Bandır- ma tarikile İzmire gideceklerdir. Fenerli Niyazi de gidemiyor Niyazi de ayağından sakat bulun- maktadır. Bunun için Ankara maç- larına iştirak edemiyecektir. Şeref gidemiyor Son Beşiktaş - Fenerbahço maçında ayağından sakatlanan Şeref İzmirde yapılacak maçlara iştirak edemiyes cektir. İ güreşçisi Pereyra'ya yenilmiştir. Sekiz klübün turnuasi Sekiz klüp turnuası tertip heyetin- den: Birinci kümenin sekiz klübü bi- rinci takımları arasında lig usulü ile bir devrelik futbol turhuası tertip &- dilmiştir. I — Bu turnua yedi hafta devam edecek ve fikstür mucibince sekiz klü- bün karşılaşması ile ayni günde dört maç yapılacaktır. ? — Bu maçlarin puvanları Türk spor kurumu müsabaka nizamname- sine gör birinci gelen klübe kı pa £ stadın- iniz spor hareketinin temini için tertip edilen bu maçların duhüli- yesi umumiyetle (on beş kuruş) “ola- rak tesbit edilmiştir. ca “tenzilât yoktur. 5 — Türk spor kurumu nizamnai si mucibince müttefik stadlara mecca- nen girmek hakkı olan zevat bu hu- sustaki vesikalarını ibraz etmeleri şartile serbes olarak girebilir): 28/3/937 pazar programı Şeref stadı. Saha komiseri: Halit Ga- Hip Ezgü Saat 11,45 Süleymaniye - Anadolu, ıakem: Ahmed Adem 13,25 Beykoz - Topkapı, hakem: İz- zet Muhittin Apak. 15,05 Hilâl - Eyüp, hakem: Burhan Atak. 16,45 Vefa - İstanbulspor, hakem: Feridun Kılıç İzmir maçları için kim gidecek Beşiktaşın İzmirde yapacağı m için hakem olarak Şazi Tezcanın gön- derilmesi kararlaştırılmıştır. Pariste bir güreş Solya 24 (Akşam) — Dün akşam Pariste Pale d'Sport salonunda 'yâpı- lan serbes güreşte maruf Bulgar gü- reş şağhpiyonu Dan Kolof, Portekiz Bununla Dan Kolof, Avrupa serbes güreş şampiyonluğunu elinden kaçır-