25 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

25 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 AKŞAM 25 Mart 1977 Kont Ciano hareket etti Belgradda kati müzake- reler cereyan edecek Belgrad 24 (Akşam) — İtalya ha- rieiye nazırı Kont Ciano yarın (bu- gün) Belgrada gelecektir. Kont Ci- ano burada iki gün kalacaktır, Hari- | ciye nazırma İtalyada çıkan bazı ga- zetelerin siyasi muharrirleri refakat etmektedir. Kont Ciano istasyonda parlak me- rasimle istikbal edilecektir. Burada kalacağı iki gün içinde iktisadi ve siyasi iki mukavele imza edilecektir. Metinleri gizli tutulan bu iki mukave- le imzası tarihinden itibaren meriye- te girecektir. Pudapeşte 24 (AA) — Burada, İtalya hariciye nâzırı Cianonun Bek grad seyahatinden mühim neticeler ve İtalya ile Yugoslavyanın Akde- nizdeki vaziyellerinin kuvvetlenmesi bekleniyor. «Pesterlloyd», muhtemel bir Yu- goslav - İtalyan anlaşmasından bü- Guadalajara cephesinde taarruz devam ediyor Asiler Italyan kuvvetlerini çekerek yerine İspanyolları koymuşlar Madrid 24 (A.A.) — Resmi bir teb- Miğde cumhuriyetçi kuvvetlerin Gu- adalajara cephesinde ileri hareketle- rine devam etmekle oldukları bildi- rilmektedir. Pişdar müfrezeler, 112 ei kilometreye (okadar (o cüretkârane bir avci yüfrezesi ileri sürmüşlerdir. Bu müfrezeler, yalnız İspanyol as- kerleri görmüşlerdir, ihtimal bunlar İtalyan askerleri ile nöbet değiştir. mişlerdi. Sovyet Rusyada yeni idam kararlari Troçki taraftarlarından üç kişi idama mahküm edildi ! Asilerin mukavemeti, bilhassa ma- halli yol üzerinde bulunan Padilla de 'Hita'da çak kuvvetlidir. Burada Fran- ko'nun yanındaki sivi muhafızlar tahaşşüd etmişlerdir. Seville 24 (A-A.) — Radyo ile neş- redilen bir tebliğe göre, esi kuvvet- leri Padilla de Hita önlerine gelen hükümet kıtalarını tevkif ederek bun- ları bozguna uğratmşılardır. Gayrimüba diller hükümetten ne istiyorlar? B. Şehap, teşebbüslerde bulunmak için dün yük bir memnuniyet ya Kondra 24 (A.A) —Revter ajansı- e a li Roma 24 (AA) — > > nın Moskovadan öğrendiğine göre, ya gi #abah ekspresle Venedik yolile grada hâreket etmiştir. Geçenlerde cereyan eden Iktisadi ve siyasi müza- kereler neticesinde bu şehirde per- şembe veya cuma günü Kont Ciano ile Yugoslavya başvekili ve naib prens Paul arasında kati müzakereler ce- reyan edecektir, Hatay Türklerine iftiraya başl başladılar Gayrimübadiller cemiyeti umumi kâtibi B. Şehab güyrimübadillere ait yeni bazı teşebbüslerde bulun- mak üzere dün akşam Ankaraya git- miştir, Cemiyet umumi kâtibi Ankarada Jgayrimübadiller namına bazi dilek- . Bunlardan en Novosibirsk'de cereyan eden üçüncü 'Trotzki davası neticesinde maznun- lardan üçü idama mahküm olmuş, dördü üç seneden sekiz seneye ka- dar muhtelif hapis cezalarına çarpıl- miş ve ikisi beraet etmiştir. Londra 24 (A.A.) — Novosibirsk,de idama mahküm edilmiş olan 3 kişi, gayrimenkul satışlarında nakid ola- Bunlar, bir mektebi içinde kolay- mM minimi hkla yangın çıkabilecek tarzda inşa ettirmişlerdir. Efganistana gidecek mütchassis- larımız Anraka 24 (Telefon) — İstanbulda bulunan Kâbil tıp faköltesi rektörü doktor bay Hasan Reşad önümüzde- ki hafta içinde buraya gelecek ve Kâ- bil tıp fakültesi hesabına angaje edi- len üç doktorumuzla beraber Efganis- için kötü bir yol tuttu Halep 24 (Hususi muhabirimiz. den) — Sancakta türklere karşı ya- pılan tecavüzler şiddetini arttırmak- tadır. Bu şiddeti: hareketten dolayı kendilerini mazur göstermek istiyen alâkadarlar bu defa da türklere te- cavüz fili istinad etmeğe başlamış lardır. Nitekim İskenderunda neşre- 'dilmekte olan Elliva gazetesi 15 mart tarihli nüshasında türklerin bir bağa tecavüz ettiklerini yazmaktadır. Bu satılmış gazete iftirasına devam edereki diyor ki: — Kara Hüseyinli türkleri Mihail Bennaya ait bağa tecavüz ederek di- kenli telleri yağma etmişlerdir. Hü- kümetin bu hadiseyi nazarı itibara başka bir teşekküle bağlanmasını is- Diğer taraftan komisyonun ayda * 1eket devlet ricalinin buraya me 2 man gelecekleri ve burada kalıp kal muyacakları henüz belli değildir. Fransız meclisin- de gürültülü celse 215 reye karşı 362 reyle kabineye itimad edildi Paris 24 — Cllehy hâdiseleri mü- nasebetile verilen istizah takrirleri dün müzakere edilmiştir. Müzakere bu sabah saat altıya kadar sürmüş, m ye Cara fabrikası .dün gece yandı yemden yaşa azl Ateş elektrik ütüsünden | ineğe ik ime gazetesinin çıkmıştır yazdığı bu hadise ile alâkalı bulu nanların arasında bir tek 'Türk yok- puççularda bir çorap fabrikası yan- mıştır. Bu yangın hakkında zabıta tahki- katı henüz devam etmektedir, Şimdi- ki halde tesbit edilen şekle göre yan- bir teessür husule getirmiştir. Türkler yazının tekzibini istemektedirler. Humus 24 (Hususi) — Eliva ga zetesinin türklere karşı yaptığı kötü isnad, Vatanilerin ve manda memür- Jarının elinde bir ölet olmaktan baş- ka hiç bir meziyeti olmıyan İskendö- run müddelumumisi Ebuhaydarın, kanunları, sarahatleri, beşeri mev- zuatı çiyniyerek efendilerine yaran- mak için verdiği bir karara dayan- maktadır, Adalet ve hek mefhumu- nu ngarı itibara almiyan müddelu- müminin. bu sarih düşmanlığına karşı bütün adalet vicdanı münke- sirdir, Ziraat vekili seyaheti hakkında vekiller heyetine izahat verdi Ankara 24 (Telefon) — Vekiller he- yeti bügün başvekli B. İsmet İnönü- nün riyasetinde toplandı. Müzakere geç vakte kadar sürdü. Ziraat vekili may — Dün Geceki ve Bu Sahahki Teleraflar | he dara alnan Fransada yeniden seçim yapılması isteniyor Radikal sosyalist fırkası eski kâtibi umumisi bu yolda bir makale yazdı Paris 24 (A.A) — Radikal sesyalist fırkasının eski kâtibi umumisi B, Milhand, «Ere Nouvelle» gazetesinde memleketin reyini izhar etmesi için mebusan meclisinin feshini istemektedir. Ami Du Peuple gazetesi, diyor ki: «Halkçılar. cephesi kabinesi, manevi sermayesini tüketmiştir, Fransayı is- tikbalde artık Blum kabinesi deği), hağisat idare edecektir.» Echo de Paris, «Vakfe» siyasetinin ölmüş olduğu mütalâasmdadır. Le Jour gazetesi, «Clichy hadiselerinin selâmetbahş bir aksi tesiri olacağını ümit etmiş olan kimselerin hepsi de hayal inkisarına uğramışlardır» diyor. Paris Midi gazetesi, kabinenin B. Bium'un zâbitaya karşı hiçbir tedbir almuyacağını söylemesi üzerine yalnız 17 kadar radikal - sosyalistin reyleri- hi kaybetmiş olduğunu yazmaktadır. Valensia hükümeti Alman, Italyan filolarının kontrolünü reddediyor Ademi'müdahale komitesinin dünkü celsesi çok gürültülü ve mü ı oldu Londra 25 — Ademi müdahale ko- | zakereleri hakkında resmi tebliğden mitesinin dünkü içtimaı çok görül | başka birşey yazamamalarını ve gaz€- tülü olmuştur. Sovyet elçisi B, Mais- | telerde vukubulan bazı ifşrat hakkın- ki İtalyanın İspanyaya. yaptığı asker | da tahkikat” yapılmasını istemiştir. sevkiyatı hakkında ie e İngiliz murahhası, Almanya sefiri tas Gm ayan “ime rafından yapılan bu teklifin gayrita- Grandi süz alarak Sovyet teklifinin | pit olduğu ea vermiştir. 8 bir tahrik olduğunu ve bu tahrike - 5 imis icab eden cevabın verileceğini söyle- Londra 25 — Valensiya de miştir. İngiltereye bir nota göndererek İs- Alman elçisi Fon Ribbentrop da | panya şark sahillerinin Alman ve söz alarak Sovyetler tarafından yâpı- | İtalyan filoları tarafından kontrol edilmesine mümaneat edeceğini vi. dirmiştir. Eski Arnavutluk | Balkan antantı prensi Istanbulda | iktisad konseyi Prens De Vid İstanbulu Dün mesaisini bitirdi, Atina görmek için geldiğini gazetelerinin makaleleri söylüyor Sabık Arnavutluk pren prensi Vilhelm de Vid dün çocuklarile ve labaron Siok- hauzenle İstanbula gelmiştir. Prens Vidin Balkan harbinden sonra Arma- vutluk prensliğine tayin edildiği fe kat orada bir seneden fazla kalama- dığı malümdüur. Prens De Vid kendisile görüşen gazetecilere demiştir ki; — Çocuklarımla, İstanbulda buluş- tuk. Onlar Berut tarikile Mısırdan geldiler, ben de Romanyadan geldim. Ben Romanyada &yerleşmiş bulunu- yorum, Rumen tabiiyetine de girdim. Banü siyasi meselelerden bahsetme- menizi rica ederim. Atina 25 — Bir haftadanberi mü- zakerelerine devam eden Balkan an- tanlı iktisat konseyi, dün mesaisini bitirmiş ve tâli encümenlerin verdik- leri bütün kararlar konsey heyeti umumiyesi tarafmdan kabul edilmiş- tir. Alina gazeteleri verilen kararların ehemmiyetini ve Balkan antantına dahil devletler arasındaki sıkı imi nüdü kaydediyorlar. Hukuk fakültesi » Ziraat enstitüsü futbol takımlarının ilk maçı | Ankara 24 (Telefon) — Buradaki yüksek: tahsil gençleri arasmda can-! Mi bir spor hareketi görülüyor. Hukuk fakültesi ve ziraat enstitüsü talebele-, Ti arasında futbol takımları teşkil e-' dilmiştir, Bu iki takım bugün ilk de- Emniyet ve asayiş Çelik fabrikamız Vekiller heyeti mühim İsmet İnönü 3 nisanda bir talimatname hazırladı fabrikanın ilk temel Ankara 24 (Telefon) — Vekiller taşını koyacak heyeti, emniyet ve Asayiş işleri etra- fında mühim bir talimatname ha- aırlamıştır. Bu talimatnamâye göre; Ankarâ 24 — Karabükte kürülacak demir ve çelik fabrikaları tesisatının temel atma merasimi nisanın üçüncü cumartesi günü Başvekil İsmet İnö-i nü tarafından yapılacaktır. Merasim« de bulunacakları Karabüke götür. mek üzere nisanın ikinci günü iki hu-” susi tren hareket edecek, yerasimde İktisat vekili ve diğer vekiller, me buslar, İngiliz sefiri ve sefaret erkânı da hazır bulunacaklardır. Başvekil İsmet İnönünün açış merâsiminde mühim bir nutu< söyliyeceği anlaşık maktadır, İ Karabük fabrikasının temi atma merasiminden bir müddet sonra Ma- latya bez fabrikasının temel atma W:€s yali, kaymakam - ve nahiye müdürle- ri mesuldürler, Her gün saat 11 bütün “Türkiye ermiyet ve Asayiş saatidir. Muayyen iş olsun olmasın tam bü saatte ve mühim hadiselerde saat kaydi ile mukayyet olmıyarak, emmiyet âmir. leri ve jandarma komutanları der- hal davet edilmeksizin valinin yâ mına gideceklerdir. Emniyet âmirleri ye jandarma ko- mutanları yirmi dört saat zarfında kendi memuriyet ve inzibat mıntaka- ları içinde olan bütün vukuatı, bun. | Tâsimi yapılacak ve ondan sonra Kor alinmasi İzm. | 79 Ereğlisi pamuklu mensucat, fabri- el Amade çe sperm Ereğli fabrikası ima»