25 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

25 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

25 Mart 1937 Iki genç mahkemeden kolkola çıktı Üçüncü ceza mahkemesinde Akif dinda birinin muhakemesi yapılmış- tr, Akif, henüz sinnirüşde vasıl olma» muş Müşerref adında bir kızı sonra €Y- lenmek Üzere zorla yanında ahkoy- maktan suçludur. Mahkemede Akif suçlu yerinde, Müşerref ile kendisine vasilik eden Abid adında bir adam da davacı yerinde bulunuyorlardı, Bun- lardan Abid davayı şöyle anlattı: — Müşerrefin babasi (ölmüştür. Kendisi ölmeden evvel vasiyet ederek kızını banâ emanet etti ve çocuğun terbiyesi, doğru yoldan ayrılmaması için ona vasi olmamı istedi. Babasının ölümünden sonra ben hukuk mahke- mesine müracaat ettim ve Müşerref için vesayet kararı aldım. Kız epice büyüdü. Bir yuva kurmasını İstedim. Kendisini Ali adımda biri ile evlendir- meğe karar verdim, Daha evvel Mü- şerref ile bu suçlu Akif arasında bir nişan bahsi geçmiş imiş. Fakat benim bulduğum: Ali zengin idi. Bunun için Müşerrefi herhalde Aliye vermek isti- yordum. Herşeyi hazırladık. Fakat tam evlenecekleri gün Müşerref evden kayboldu. Araştırımca kendisnin evim- den bana aid 95 lira para çalarak Aki- iln yanına, kaçtığını öğrendik. Şimdi ben, Müşerrefi iğfal ederek kaçırdığı için Akiften davacı olduğum gibi, dok- san beş liramı aldığı için de Miüşerref- ten davacıyım. Paralarımı isterim. Suçlu Akif bu iddiayı reddederek Müşerrefle daha babasının sağlığında nişanlanmış olduklarını, sonra arala- rında çikan bir meseleden dolayı kav- ga etmişlerse de tekrar barıştıklarını fakat Abidin vasilik bahanesile Mü- şerrefi başka bir adama vermek isti- yerek nişanı geriye rıttırdığını söyle“ miş ve: — Ben Düğerrefi kandırarak Kaçı rıp zorla yanımda alıkoymadım. O, kendisi evden kaçıp bana geldi, ben de sonra evlenmek üzere akrabalarımın yanına bıraktım. Demiştir. Bundan sonra kendi üze- rinde bu kadar gürültü kopan Müşer- ref: «Bay reis ben size hepsini anlata- yım» diyerek şunları söylemiştir: — Babamın sağlığında bu Akifle ni- şanlanmıştık, Bir aralık aramız açıl dı, ayrıldık. Fakat sonra gene barış“ tık. Kendisile evlenecektik, Babam öl dü. Ölümün kırkı çıkmadan bana vasi olan bu Abid beni Ali adında bira damla evlendirmeğe kalkıştı. Abid be- ni evlendirerek evvelce Liman şirke- tinde amele olan babamdan banz dev- redilen parayı almak istiyordu. Zorla nişanımızı bozdurdu. Benim yaşımı büyüttü. Lâkin ben Aliyi hiç sevmi- yor, evlenmek istemiyordum. Ali ihti. yar ve çirkin bir adamdı. Ben gene Akifle evlenmek istiyordum. Abid 2or- layınca evleneceğimiz sırada evden kaçıp Akifin yanına gittim. O da evle- ninceye kadar misafir kalmak üzere beni akrabasından birinin evine b raktı, Netice itibarile beni Akif kandı- rıp kaçırmadı. Ben kendim kaçtım. Abidin parasını da almadım. Bu mu- hakememiz biter bitmez Akifle evle- neceğiz. suçu olmadığı, Müşerrefin Ali ile evle- m&cekleri sırada bir gür kapının ö- nünde başka kızlarla saklambaç Oy- Mevsimsiz yaz Dün termometre 26 dereceye kadar çıktı Birkaç gündenberi havalar ılık gi. diyordu. Dün adamakıllı ısındı. Öğ- ie vakti gölgede sıcaklık 26 derece idi, sAkşam güneş battıktan sonra 22-23 dereceden aşağı inmemiştir, Dün Köprü üzerinde, sokaklarda terini silenlere sik sık tesadüf edili- yordu. Sucu dükkânlarına, yaz günle- rinde olduğu gibi, tehacim vardı. Sokaklarda paltosuz, pardesüsüz, hattâ yeleksiz gezenler pek çoktu. Bu mevsimsiz yaza aldanmamalı, ihtiyatı elden bırakmamalıdır, Küçük bir ihtiyatsızlık birçok hastalıklara sebep olabilir. Diğer taraftan birçok yerlerde yağmur ihtiyacı duyulmağa başlamıştır. Belediye turizm şubesi müdürlüğü Münhal bulunan belediye turizm şubesi müdürlüğüne yataklı, vagonlar şirketi memurlarından B. Semuh Ye- sari tayin edilmiş ve yeni vazifesine başlamıştır. Yeni müdür, seyyah işlerile öte- defiberi meşgul olduğundan yeni va- | sifesinde muvaffak olacağı ümit edi- liyor. Imralı hapishanesi Adanın muhtelif yerlerine ağaç dikilecek İmralı adasındaki mahkümların ziraat işlerinde çalıştırmaları etra- fında şimdiye kadar yapılan tatbi- kat çok iyi netice vermiştir, Bursa müddejumumisi B, Cemil bu işlerle daimi surette meşgul Ol- maktadır. Bu sene adanın muhtelif semtlerinde ağaç yetiştirilmesi için yeni tedbirler alınmaktadır. Bursa müddelumumisi B, Cemil İstanbula glemiş ve Büyükderedeki vilâyet fidanlığından altı bin ağaç fi- danı almıştır. Bu fidanlar İmralı adasına götürülecek ve muhkümlar tarafından muhtelif yerlere dikile- cektir. Diğer taraftan adada mah- kümlara ait paviyon, kulübe, yemek ve istirahat yerlerinin genişletilme- vilâyetler guldağa nakledilen mahkümların nakil işelirle de meşgul olmaktadır, ons mr amma narken kaçıp Akifin evine"gittiği bil- diriliyordu. İddia makamı bu işte Akifin suçu görülemediğinden rim. Diye Müşerreften davacı olduğunu söyledi. Mahkeme, müzakereden son- ra davada Akifin suçu sabit olmadı- ğından beraetine karar verildiğini ve Abidin de doksan beş lirası için isterse hukuk mahkemesine müracaat edebi- Jeceğini bildirdi. Akifle Müşerref kol- Kola mahkemeden ayrıldılar, İ yeri... Tramvay kazala- rına karşı tedbir Sahanlıklardaki demir kapılar kapalı bnlundurulacak 'Tramvaylara yürürken atlıyanlar- dan para cezası alınmasının yerinde bir tedbir olduğunu yazmıştık. Belediyl, bu mücadelenin yalnız tramvaylardan atlıyanlara hasredil- mesini doğru bulmamış ve yeni ba- zı kararlar vererek alâkadarlara bil- dirmiştir, Verilen bu kararlara göre tramvay sahanlıklarının oOön kapılarını vat- manlar, arka kapılarını biletçiler ka- pamağa mecbur olacaklardır, Bu ka» pılardan birinin açık bulunduğu gö- rüldüğü takdirde belediye emrine ita- st etmediğinden dolayı vatman ve yahut biletçiden para cezası âlına- caktır. Tramvay kapılarının bu suretle kapanması ile atlıyanların bir Kat daha azalacağı muhakkak görülüyor. Diğer taraftan bazı belediye Z7a- bıta memurlarının, her hangi bir se- beple istasyondan biraz geride du- ran tramvaylardan inenleri de kâ- Takola götürmeğe teşebbüs ettikleri yapılan şikâyetlerden anlaşılmıştır. Verilen emre ve belediye zabıtası talimatnamesindeki mâddeye göre ancak tramvaylar seyir halinde iken inenlerden para cezası almak lâzım- geleceğinden buna aykırı hareket edilmemesi ve şikâyetlere meydan ve- rilmemesi alâkadar memurlara bil dirilmiştir. Kazaların bir sebebi de istasyon- larda tramvaydan inen bazı yolcula- rın caddenin soluna geçmek Üzere henüz hareket eftmiyen tramvayın önünden geçmeleridir. Halkımızın indikleri tramvay ha- reket etmeden evvel karşıya göçme- meğe dikkat etmeleri lâzımdır. Tramvay yürürken inip binmek is- İlyenlerin takibine zabıtaca devam edilmektedir. Bu şekilde hareketlerin- den dolayı muhtelif mıntaklarda ya- kalanarak cezaya çarplırılanların ye- künu 3701 bulmuştur. Halkevi Yeni inşâat bir müteahhide ihale edildi Eminönü Halkevinin ihtiyaca uy- gun bir şekilde genişletilmesi, bil hassa içtima salonunun sekiz yüz ki- şi alabilecek dereceye getirilebilmesi için geçen seneki belediye bütçesine tahsisat konmuştu. vw Eh ölür a, mesele © değili,.. Eşe Kadıköy suyu Şirket delegesi talimat almak için Parise gitti Nafıa vekâleti le Kediköy su Şir- keti arasında cereyan eden satın al- ma müzakeresine iştirâk etmek üze- re geçenlerde şirket meclisi idare âzasndan B. İsmail Hakkı Ankaraya gitmişti. Müzakere tabii bir mecrada cere- yan etmekle beraber, müzakereye şirketin daha salâhiyetli bir mümes- #ilinin iştirâki lâzım gelmiş, bunun üzerine Paristeki meclisi idareden B. Menache isminde bir murahhas gel- miş ve Ankaraya gitmişti, nache dün sabah Ankaradan gel miştir. Bugün Parise gidecektir. Şirket delegesi şirket merkezinden talimat aldıktan sonra tekrar Anka- Taya gidecek ve müzakereyi neticelen- dirmeğe çalışacaktır. Müzakerenin bir aya kadar bite- ceği ve satın alma mukavelesinin im- zalanacağı muhakkak görülüyor. Floryada hazırlık Yeni kabineler için artırma açıldı Deniz mevsimi yaklaşıyor. Beledi- ye, Floryanın tam zamanında açıl ması için geçen sene yaptırdığı kabi- neleri taliplere ihale etmek üzere bir arttırma açmıştır. Yakında talipler- yapılacak yeni tesisata da hazirandan sonra başlıyacaktır. Bu seneki büt- çe ilede yapılacak şeyler teferrüata aittir, Florya için şehircilik mütehassım Yörükali plâji Belediye, bu sene Büyükadada Yö- rükali plâjının inşasını ikmal etme- ğe ve plâjı yaz mevsiminde açmağa karar vermiştir. Belediye, Yörükali plâji açıldık. tan sonra Akay idaresile yapacağı an» laşma neticesinde plâj ile Büyüka da iskelesi arasında, bilhassa cumar- tesi ve pazar günleri, vapur işletir. meği temin edecektir. Kız orta mektebinde konferans Operatör B. Kâzım İsmafl, dün İs- tanbul Kız orta mektebinde talebeye güneş ve faydaları mevzulu bir kon- ğin ölüsü uzun müddet açıkta yal» | larına mevzu oluyor!... Fakat telefo- *İ uu, telgrafı olan bir şehirde bundan büyük ihmal olur mu?.., Istanbulda bir yıldız.. İstanbulda yeni bir yıldız türedi, Tâin bu yıldızın ne Marlene Ditrieh gibi ifadeli gözleri, ne Jan Harlev gibi plâtin renginde saçları, ne Mas West gibi cinsi cazibesi var. Bilâkis bu yıldız yüz bilmem kaş kiloluk vücudü, kocaman ağrile müt- hiş bir mahlüktur. Son zamanlarda gazetelerde meşhur bir sinema artisti gibi sık sık, pos mışsınızdır. Bu yakalanan canavar dan şimdi aşağı yukarı Mae West kadar bahsediliyor. — Kilosu ne kadarmış? — Dişleri çok mu büyük?. — Kokusu çok fena imiş öyle mi?, Dün, ben bile, şimdiye kadar bir kaç canavar görmeme rağmen, yeni yakalanan bu deniz ejderini seyret- vaek için kalktım, Balıkhaneye gittim. Canavar henüz daha halka teşhir salonun önü hıncahınç.. Genç bir kadın soruyor; — Acaba hâtıra olarak bir dişini istesem verirler mi? Tıpkı sinema artistierinden hâtıra, olarık öleberi istiyen meraklılar gibi.. Genç kadına baktım. Son derecede de güzel. İçimden: — Ne talili canavar. dedim. Hâ- tara olarak böyle güzel genç kadınlar dişlerini istiyor. Ne mazhariyet!... acaba 32 dişimi söksem bu bayan hâ- tıra olarak bir tanesini bile kabul eder mi? Tabii etmez. Çünkü ben bu