April 1, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

April 1, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Bugün okuyucularımıza Beykozlu futbolcüleri tanıtıyoruz Beykoz senelerdenberi “birinci kü- mede ve birinci plânda yer almış bir klübümüzdür. Beykoz bundan otuz sene'evvel. Ahmed Milhat; Şair Cev- det, muallim Seyfi ve birgök tanınmış simalar tarafından evvelâğkile içlimal klüp olarak İttihad teavütişini altın- da,tesis edildi. Fakat futbolliğ meşgul olmazdı. Bilâhare: Şeref fâmiğn . ismi altında faaliyete geçti. Ve futbolle de meşgul olmağa başladı. Diğer bir klüp daha açıldı, Beykoz Zindeter yurdu... İki 'Klübün beraber çalışamiyacağını düşünen Beykozun ileri gölenleri baş- ta eski sporcülerimizden Neğim oldu- ğu halde bu iki klübü birleştirdiler. Kiüb faaliyetini arttırdı. Denizcilik şubesini açtı, Birinci kitmöde futbolde yer âldı. Kürekte senelereö şampiyon oldu. Yüzme şubesini de açarak İstan- bul ve Türkiye şampiyonluğunu ka- zâandı. Biz bu sütunlarda Beykozun futbolcülerini tanıtacağız. Yalnız biz bu oyuncuları tanıtmadan “€vvel bir Mokta üzerinde durmak İsteriz, Bu yurdun. candan ve çalışkan bir idare- cisi, Artık en eski futboleülerden ol- masınâ ve yaşı da geçmesine rağmen sahaya fırlayan bir futbolcüsü, vel hasıl Beykozun her işi olah Kelle na- mile maruf İbrahimleri var. Evvelâ ondan bahsetmek lâzım. İbrahim: 1315 senesinde doğmuş, bay Hasanın oğludur. Beykozda fut- bole başladı. Altınordu birinci takı- mında yer aldı. Mili takımla 1924 olimpiyadlarına işlirak etti. Mıntaka- nın 5 numarasında müsecceldir. Doğuş tarihine, mıntaka numarası. na dikkat edilirse onun ne kadar eski bir futbolcü olduğu anlaşılır. Ne bü- yük fedakârlıktır ki o bugün bile ba- zan Beykoz futbolcüleri arasında gö- rünür, Nihad — 1331 senesinde İstanbulda, doğdu. Babası bay İlyastır. O futbole «Beykozda arkadaşları arasında başla dı. İlk klübü Beykozdur. Beykoz küs çüklerinde senelerce oynadı, ve iki 8e- ne var ki, Beykoz birinci takımında kaleci olarak yer aldı. Ve devamlı bir âurette oynuyor. Tıbbiyeye devam etmektedir, Halid — 1326 senesinde İstanbul da doğdu. Babası bay Halildir. Futbo- 1e Beykozda başladı, Ve küçük takım- lardan yetişti. Sonra birinci takımda yer aldı. Bugün birinci takımın en es- ki oyuncularındandır. Neft sendikat şirketinde memur- dur, Mıntakanın 181 numarasında kayıdlı bulunmaktadır. Bahadir — 1330 senesinde İstanbul- da doğdu. Babâsı bay Kâmildir. Fut- bole Beykozda başladı. Ve Beykozlu futbolcüler arasına karıştı. Genç ta- kımilarda oynadı. Seneler var ki, birin- ci takımda oynamaktadır. Ayni za manda takım kaptanlığı da yaplı. O futbol oynamakla beraber klübünün idari işlerile de meşgul olmaktadır. Bir müddet muhacim hattında oyna» dı, Şimdi müdafaada oynuyor. Mm- takanın 2368 numarasında müsecoel- dir, İstanbul liman şirketinde memur- dur, Sadeddin — 1333 senesinde İstan- bulda doğdu. Babası bay Mehmetlir. Futbole Beykozda başladı. Ve Beykoz klübüne dahil oldu. Beykozlu küçük- Sağ müdafi Halid ler arasından yetişti. Birinci takımda yer aldı, muavin hattında oynamak- tadır, Mıntakanın 5806 numarasında kayıtlıdır. Emirgin orta mektebine devam etmektedir, Mehmed — 1325 senesinde Diyarı- bekirde doğdu. Babası bay Faristir. Futbole Beykozda başladı. Seneler ver ki, birinci takim muavin hattın- da oyunuyor. Arkadaşları arasında Sekiz Mehmed namile maruftur. Mın- takanın 439 numarasında kayıtlıdır. Standard kumpanyasında memur- dur, Said — 1324 senesinde Bursada doğ- du. Babası bay Reşattır. Fulbole Bey- kozda başladı. Beykozlular arasında yetişti, birinci takımda yer ald. Ve bugün de birinci takımda oynuyor, Standardda memur bulunmakta. dır, Mıntakanın 266 numarasında ka» yıtlıdır. Turhan — 1332 senesinde İstanbul- da doğdu. Babası bay Salihtir, Futbo- le Beykozda başladı. Onların arasında EN Kaleci Nihad yetişli, Genç takımlarda nazarı dik- kati celbetti, İki sene var ki, birinei takım muhacim batında yer aldı. İstidad gösteren ve bize ümidler va- deden bir gençtir. Kabataş lisesinde talebedir. Mıntakanın 2947 numara sında kayıtlıdır. Mustafa — 1328 senesinde İslanbul- da doğdu. Babası bay Rizadır, Futbole Beykozda başladı. Beykozlular arasın- da yetişti. Birinci takımın en eski 0- yuncularındandır. Muhacim hattın- da devamlı bir surette oynuyor. Doyçe Bank'da memurdur, Mıntakanın 467 numarasında kayıtlıdır. Kemal — 1331 senesinde İstanbul- da doğmuştur. Babası bay 'Tevfiktir, Futbole Beykoz küçükleri arasında başladı ve onların arasında yetişti. B takımlarında oynadı. Ve birinci ta- kımda yer aldı. Beykoz gaz depoların- da memur bulunmaktadır. Mıntaka- nın 5735 numarasında kayıtlıdır. Şahap — 1331 senesinde İstanbul- da doğdu. Babasi bay Çemaldır. Fut- bole Beykozda başladı. Beykozda ye- tişti, Gençler arasında'B takımlarda oynadı. Birinci takım hücum hattın- da yer aldı. Seneler Yar ki, birinci ta- kımda oynuyor. Beykozun birçok ga- libiyetlerinde âmil oldu. Boğaziçi 1ise- sinde talebedir, Mintakanın 3279 nu- marâsında kayıtlıdır. Kâzım — 1332 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Mustafadır. Fut- bole Beykozda başladı. Orada yetişti. Geçnler arasında B takımlarda oyna- dı. Birinci takımlarda yer aldı, sene- ler var ki, birinci takımda oynuyor. Boğaziçi lisesinden mezundur, Mın- takanın 4304 numarasında kayıtlıdır. Sefa — 1333 senesinde İstanbulda doğdu. Babası bay Osmandır. Beyhoz- da futbole başladı. Orada yükseldi. Bugün Beykoz kalesinin ihtiyatıdır. Boğaziçi lisesinde talebedir» Mınta- kanın 6775 numarasında kayıtlıdır. 'Turgud — 1330 senesinde İstanbul- da doğdu. Babası bay Şeliktir. Futbo- le Beykozda başladı. Gençler arasında oynadı. Birinci takımda yer aldı. Mu- avin hattında oynamaktadır. Hayriye lisesinde talebedir. Mintakanın 4927 numarasında kayıtlıdır. Cahid — 1327 senesinde İstanbul- da doğdu. Babası bay Celâldır. Fut- Sol müdafi Bahadır böle o da Beykozda başladı. Orada ye- tişti, Birinci takımda yer aldı, Müte- vazi bir futbolcüdür. B takımlarında oynar. Klübünün gösterdiği ber yerde oy- namakta tereddüd etmez, liman işle- rinde memurdur, Mıntakanın 1339 numarasında kayıtlıdır. Faruk — 1333 senesinde İstanbul. da doğdu. Babası bay Celâldır. Futbo- le Beykoz küçükleri arasında başladı. Ve onların arasında yetişti, İstidadlı bir gençtir. Birinci takımda yer al- mıştır. Boğaziçi lisesinde talebedir, Mıntakanın 4443 numarasında mü- secceldir. Danyal iyileşti Galatasaray sol açığı Danyal son Güneş maçında ayağından bir sakat. lık geçirmiş ve hastanede tedavi edil mekte idi. Ayağının birkaç siniri kop muş olan Danyal tedavi edilmiştir. Ve bir iki haftaya kadar ekzersislerine İzmirliler bugün geliyorlar Fenerbahçe - Beşiktaşla milli küme maçını yapacak olan İzmir Üçok la- kımı dün İzmirden İstanbula hareket etmiştir. İzmirliler, bugün şehrimize gelecek- lerdir, Üçok takımı, ilk maçını cumar- tesi günü Taksim stadında Fenerbüh- eye, ikinci maçını da pazar günü Şe- ref stadında Beşiktaşa karşı oyniya- caktır. Üçok takımının İzmirde geçen haf- ta Beşiktaşı 1-0 yendikten sonra bu- rada yapacağı maçlar, büyük bir alâ- ka ve merak uyandırmaktadır. Geçen hafta Ankaranın iki (akımı- ni yenen Fenerbahçe, Mİlli küme maç- larının ilk haftasında Beşiktaştani uğ- radığı mağlübiyet İle şampiyonada biraz sarsılan vaziyetini ” düzeltmele için Üçoku yenmeğe çalışacağı gibi, Beşiktaşlılar da noksan kadrolarina atfettikleri İzmirdeki mağlübiyetleri- nin acısını çıkarmak için canla başla oynıyacaklardır. Ankara maçlarını Said Salâhaddin Cihanoğlu idare edecek Milli küme karşılaşması olarak An- karada yapılacak olan Doğanspor An- karagücü ve Gençlerbirliği maçlarını eski sporcülerden ve kıymetli hakem- lerimizden Said Salâheddin Ci lu idare edecektir. Federasyon kendi- sine bu teklifi yapmış ve kendiside kabul etmiştir. oğ- Enver bu hafta oynayamıyacak İzmirde yapılan Beşiktaş . Doğan- spor maçında hakem Beşiktaşlı Enveri cyundan çıkarmıştı. Futbol federasyo- nunun verdiği bir kararla bir oyun- dan hakem tarafından çıkarılan o- yuncu müteakip maçta oynayamıya- cağına nazaran Enver bu haftaki İz- mir Üçok maçında Oynayamıyacak- tar,