1 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

1 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

1 Nisan 1937 nBikkatler SiYASI MEKİK DOKUMA Son aylarda, memleketten memle- kete birbirlerine ziyarete, iadel Ziy0- rete ii hariciye ğe Din tutmak için çok Kuv- vetli bir hafıza ister; italya ile AF mManya, Almanya ile Avusturya, Avusturya ile Çekoslo- vakya ile Romanya, İtalya ile Yu goslavya, İsveçle Fransa ve saire ve saire... pe Hariciye nazırları, bu Kadar fik me politika işlerini biz” ?at hallettikten sonra elçiere n* iş kahyor? Bu gidip gelmeler mek üç, dört defa da Cenevre buluş” rini ilâve ederseniz elçiler? m kalmadığı meydana çıkar, vazifeleri eiçilerin siyasi istihbarat ii vardı. Bu asırda çok şükür Bi ve gizli haber kalmadığına, siyasi ar Tarı gazeteler neşrettiğine göre da lüzumsuz, Şu halde bütün der letler için epeyce mühim bir tasar- Yuf yolu bulunmuş oluyor. elçilik, nakliye ve muhebere vasıta leri olihadığı, bir yerden bir yere ik ayda gidildiği, üç ayda mektub gön” derildiği, telgraf, telefon, tayyare mevcud olmadığı devirlere mahsus bir Mmerruriyet galiba... FACİANIN SON PERDESİ Bi nisanda, müstakli Misir devle- tini Milletler Cemiyetine âza kay- detmek için Cenevrede Cemiyet asamblesi fevkalâde toplantıya çağı- rüdı. Bu içtimada, bir de menfi iş görülecek: İçtimaa gelen Habeş mu- Tahhaslarının hiç bir devlet ve mem- leketi temsil etmedikleri görülecek, edecek. Eğer hakiki bir beynelmilel adalet divanı olsaydı da Negüs oraya mü- yetinden, bilhassa hassaten B. Eden'den zarar ve ziyan istese... Milletlerarası adnlet henüz sade» ©e kuvvete dayanıyor! BİLEREK ÖLÜME GİDENLER Fransada meşhur bir radyolog doktor daha öldü. O da, röntgen ışık” si uğruşa uğraşı, evveli si irer parmaklarını ai ök — Tramvaydan atuyanlara tatbik Silen ceza iv netice verecek Sİ "mahkemeye Miş ücreti Tarife bugün Şehir meclisine veriliyor Hasan ve Cemal adında küdarda bir sinemada bir kadına sar- kantılık ettiklerinden yakalanımışlar, -binmektğetinmek tehlikeliği, AKŞAM | Hangisi çarptı? | Temizlik işleri ör otobüsün ve değil, çocuğun otobüse çarptığını iddia ediyor Geçenlerde bir pazar günü otobüs- ie Karagümrükten Acıçeşmeye doğru yet vermekten suçlu şoför Müheyyar nın muhakemesine ikinci ceza mah- kemsinde bakılmıştır. Tuhkikata na- zaran vaka şöyle olmuştur: Karagümrük civarında oturan Ya- şarla kardeşi Mehmed ve diğer bir ar- kadaşları pazar günü eşek kiralayıp gezmek üzere sokağa çıkmışlardır. Çocuklar Acıçeşme civarında cadde- nin karşı tarafına geçmek isterlerken karşıdan da şoför Müheyyanın otobü- sü görünmüştür. O sırada Yaşarın karleşi ile arkadaşı hızla koşarak oto- büsiin önünden karşıya geçmişler, fa- kat Yaşar karşı kaldırıma çıkacağı esnada otobüs yetişerek arka tekerle- gi çarpmış ve çocuk yere yuvarlan- mıştır. Başından ağır surette yarala- nan Yaşar orada ölmüştür. Suçlu şoför Müheyya mahkemede çocuğa çarptığını inkâr ederek otobü- tü gayet yavaş sürdüğünü ve karşı- dan çocukların yol ortasına çıktıkla- rını görünce derhal fren yaparak ka» zanm önüne geçmek için lâzım gelen tedbirleri aldığını, fakat küçük Yaşa» rın hizla koşarken müvazenesiin kay» bederek otobüsün arka çamurluğuna çarpıp Çer ve bu düşme neti- cesinde taşa çarparak yaralanıp öldüğünü Şahid olarak dinlenen otoblis bilet- çisi Osman da şoförün ifadesini teyid ederek otobüsün çocuğa çarpmadığı- deşi de başucunda: «Kardeşim, eşek Kiralamak yüzünden bu hale geldi» di- ye bağırıyordu. Ben bu feci manzarâ” yı görünce fena halde sinirlendim., de- ele geçirilememekte idi. Nihayet bu adamın Halid isminde bir delikanlı olduğu tesbit edilmiş, ve Taksimde gene bir hususi otomobil içinde bırakılmış olan bazı eşyayı ça hp kaçmakta iken sokak üzerindeki evlerden birinden görmüşler ve zabi- tayı da haberdar ederek yakalattır- muşlardır. Halid, şimdiye kadar işlediği hırsız- lıkların hesabını vermiş ve hepsini itiraf etmiştir. Hakkındaki takibağ devam etmektedir. Makine ve temiz- lik şubesi birbi- rinden ayrılıyor Sihhiye vekâletinin gösterdiği Jü- zum üzerine çöplerin şimdilik denize dökülmesi ve ileride fırınlar tesis edi- lerek çöplerin buralarda yakılması ka» rarlaştığından belediyenin şimdiye kadar tatbik ettiği çöp toplama işleri yeni bir şekle girecektir. Dahiliye vekâleti, ayni zamanda şehrin yeni esaslara göre de temizlen- mesini istediğinden, şimdiye kadar ol- duğu gibi, belediye fen heyeti makine şubesi müdürlüğü ile temizlik müdür- lüğünün bir zat uhdesinde bulunması muvafık görülmemektedir. Belediye temizlik ve makine şubelerini ayırma- ğa karar vermiştir. B. Nusret makine şubesi müdürlüğünde kalacak, ve te- mizlik şubesine yeni bir müdür tayin edilecektir, Garip bir intikam! Elbiselerini, çamaşırlarını çıkararak rıhtımda çınl çıplak gezmiş! İMahkeme bu garip hareketi vapura girmekten menet- miştir. Ali, bütün israrlarının fayda» sız olduğunu görünce fena halde hid- detlenmiş ve polise: Adliye vekâletince muhtelif vilâyet- Jer hâkim ve müddelumumileri ara sında yeniden bazı değişiklik ve tayin» ler yapılması kararlaştırılmıştır. Bu hususta vekâlette bir liste hazırlan- maktadır. Listede yeniden terfi eden hâkim ve müddelumumiler de bulun- maktadır. Listenin şu günlerde tebii ği beklenmektedir. ... Cezayı verince atlamanın zara- ral çok iyi anlari, ye, vene an emma Sonradan , görmelik İnsan için kolera, tifo, verem, kan- ser kadar feci bir hastalık daha vardır: Sonradan görmelik... Bu «son- radan görmelikr hastalığı kadar bir insanı acınacak hale sokan bir illeğ bilmiyorum. i tutulan birisinin feci Âkibetini oku. dum. Bu zavallı bir kadındır. Meş- hur bir kadm... Yer yüzünde bir çok miş, kalkmış gitmiş. bir de bakmış neceği muhakkak görülüyor. Altı ay hapis cezası idaresinin Sadıkzade vapurundan battaniye, yatak çarşafı, yemek takımı ve saire çalmaktan suÇ* lu Nureddin dün Sultanahmed birinci edilmiştir. Nureddinin suçu duğundan ati ay hapsine karar veril- 'B, A, — Bilâkis atlamıyanlar daha iyi anlarlar!.. — Perisi B. A, — Birer liraları ceplerinde