10 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

10 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

çden 10 Nisan 1937 ği pm Crace Bradley çevirdiği son filmden bir sahnede Jean Harlova göre güzelliğin sırrı nedir ? Jean Harlüv, Hollivutun en güzel Yıldızlarından biridir, -Amçrikada bir çök kadınlar bu sevimli artiste ben- #ömeğe çalışıyorlar. Bir gazeteci ar- Gste, güzeliğini muhafaza “için ne Yâbtığını sormuştur. Jean Harlov şu Cevabı vermiştir: «Bir kadının güzelliği için her şey- vel sıhhatli olması lâzımdır. Sihhatli olmak için de açık hava, su ve beden hareketlerine ihtiyaç var- dır. Birçok kadınlar güzel görünmek için avuç dolusu para sarfederler. Bu- Da hiç lüzum yoktur. Kadın hayat ni iyi tanzim etmeği bilmelidir. Sa- bahleyin ev işlerile meşgul olmalı, öğ- leden sonra açık havada yürüyüş yap- malı, güneşten bol bol istifade Meli, banyosunu ihmal etmemelidi Yürümek “en iyi beden - hareketidir. Buna imkân ve yakit bulunamazsa €n beş yirmi dakika kadar beden ha- Teketi yapmalıdır. Sıhhi-hayat -gü- Yelliğin başlıca âmilldir. Saçlar kadının güzelliği üzerinde büyük tesir yapar. Fikrimce bir ka- dın saç tuvaletini kendisi yapmalıdır. Ben saçlarımı daima kendim tararım, Tuvaletim beş dakikadan fazla sür- 2 mez. Saçlarıma haftada bir defa zey- tin yağı yahut hint yağı ile masaj yapar, sonra güzelce yıkarım. Buda masraflı bir şey değildir. Geceleri erken yatmak en mühim noktadır. Ben daima saat onda yata- ğıma girer ve sekiz saat uyurum. Bulgaristanda .. : Türkler aleyhinde . .za bir filim “ojya den) — diye türkler mekte devam ediyorlar Son günlerde «Strahil namında virmeğe başlamışlardır. Dış ri Bulgaristanda Belogradçik ve Ber- kovitsa (o balkanlarında çevrildikten sonra İç kısımları Almanyada Mümnihi şehrinde «Bavarya: stüdyolarında Bulgar artistlerinin iştirâkile çevril- mektedir. Bulgar milli tiyatrosu artistlerin- den bayan Ruja Delçeva, İvan Dimof, Rog. Andreef, Borozanof ve diğer 18 Bulgar artisti Almanyaya gitmiştir. Film, Bulgarca sözlü ve şarkılıdır. Filme, Bulgar Operet ve Opera tiyat- rolarının belet heyetleri de iştirâk et- miştir, Bulgar gazetelerinin yazdıklarına göre, Münihteki stüdyolarda bir ha- rem dairesi vücude getirilmiştir. Bu- rada birçok şark dansları oynanmak» ta, bunlar filme alınmaktadır. Filmin baş kâhramanı İvana Tolü- nü aktris Ruja Delçeva oynamak- tadır, Filmin mevzuu şudur: «Türk zaptiyeleri, bir Bulgar ke filesini isyan töhmetile tevkif edi- yorlar ve paşa tarafından muhake- meleri yapılmak için en yakın bir şehre götürüyorler. Mevkuf kafile, 1ss1z, sessiz balkanlar ve kesif orman- lar arasından acele, acele geçiriliyor. Nerede ise gece olrcak, türkler, bal- Kenlara yayılan ve sığınan Bulgar asilerinden ve bilhassa Strahil Voy- voda'dan korktukları için süratle yürütmek için mevkuflara küfürler savurarak tüfek dipçikleri ve kamçi- larla vuruyorlar! Mevkuf Bulgarlar, böyle bütün gün hiç dinlendirilmeden yaya yürütül- dükleri için yorgundurlar! Meykuf- lardan bir ihtiyar yere düşüyor! Ar- tık kımıldamağa mecali kalmamış! Yere düşmekle bütün kafilenin ha- reketini durdurduğu için, zaptiyeler- den biri onu, tüfek dipçiğile olduğu yerde öldürmek isterken, cesur bir Bulgar, hayatı pahasına bir siçrayış- ta zaptiyenin elinden aldığı tüfeğin süngüsünü ayni #aptiyeye - dayıyor. O anda balkanlarda. silâh sesleri pat- uyor. Strahil Voyvoda ve arkadaşları Voyvodas üçüncü bir film daha çe- ahnele- Sekiz saat uyku tazeliği muhafaza için | yetişerek, Türk muhafızlarının silâh- şarttır. Iri alıyorlar ve mevkuf bulgarları Yemeklere de çok dikkat etmelidir. | kurtarıyorlari Ağır yemekler sıhhat için zararlıdır. | gm, türkler öleyhinde daha bu Boş mide ile gezmek te muzırdır. Her şeyden yemeli, fakat az yemelidir. Tıka basa yemek en fena şeydir.> Meşhür Alman rejisörü Max Reinhard yahudi olduğu için Alman- yadan çıkarak Hollivuta gitmiş, Hol livutta Danton isminde bir film yap- mağa başlamıştı. Birçok masraf ih- tiyar edilerek flim hazırlandı. Fakat son günlerde Fransız sefareti filmin gösterilmemesi için teşebbüste bu- lunduğundan Arnerika hükümeti gös terilmesini yasak etmiştir. Rejisör hemen bütün parasmı bu filme koyduğundan büyük zarara uğ- romıştır. Bu izden Amerikadan keçmek istediği gibi birçok mânasızlıklarla doludur, Genç bir yıldız; Dorothy Lamour Amerikada çirkinlik Birçok kimseler Hollivutta mevki yapmak ve para kazanmak için güzel olmak lâzım “geldiğini zannederler. Bu zan doğru değildir. Beyaz perde- güzel değildir. Bunlar makiyaj, tu- valet ve büyük dekor içinde güzel gö- rünürler. Hollivutta tievki yapmak için gü- zelikten ziyade istidat, talih ve tese: düf iş görür. Birçok yıldızlar bugün- kü mevkilerini güzelliklerine değil, talihlerine ve tesadüf- lere borçludurlar. Güzellik bir insanı yıldız yapmaz; Sağda iki genç yıldız: Bruce Cabot ve Loiuse Latimer birlikte çevirdikleri filmden bir sahnede, solda plâtin saçlı Josseline Gael son yüzündenparakazananlar halbuki çirkinliğin yıldız yaptığı kim- seler vardır. Birkaç sene evyel Holli- yutta Ren Turpen adında şaşı gözlü ve çirkin birartis vardı. Şinidi de Ward Bond adında biri Hollivutta sırf çirkinliği yüzünden müthiş para kazanıyor. Dünyanın en çirkin adamı namı verilen Bond he- nüz gençtir. Üniversitede okurken çirkinliği nazamııdikkati celbetmiş ve filim şirketleri kendisine kârlı muka» vele teklif etmişlerdir. Haftalık ücreti 3,000 dolardir.: Birçok Amerikalı kız- Jar bu çirkin adamla evlenmek için cen atıyorlar, & ai — filminden bir sahnede SİNEMA HABERLERİ # Erich Von Stroheim Pariste ilk | filmini çevirmiştir. Meşhur artist ve sahne vazii yakında ikinci bir fil me başlıyacaktır. 4 Hollivatun meşhur yıldızların. | dan ve Metropolitan operası mugan- niyelerinden Grace Moore yakında Avrupâya gelecektir. Artistin Lendra- da bir film-çewrmesi muhtemeldir. Xx Amerikada bulunan Fransız ar- tsti Charles Beycr yakında Fransa» ya gelecek ve Pariste bir film çe- İ virecektir. Artist sonbaharda tekrar | | Amerikaya düdecektir. Ar Çok genç göründüğü için uzun müddet Kendisine küçük kızdan br- ka rol verilmiyen Joan Bennett ilk cefa olarak bir kadın rolü yapac. xt.