13 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

13 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

l ————— — — ——— YILDIRIML.. YILDIRIMI.. Bu ismi unutmayınız... Öyle yıldırımlar vardır ki, insanlara felâket değil, servet, saâdet, refah getirirler | ie Beyoğlunda istiklâl caddesinde, Saray Sineması karşısındaki | YILDIRIM PİYANGO GİŞESİ Talisizlikten şikâyet eden binlerce vatandaşı zengin ederek, eski baht ve tali nazariyelerini kökünden yıkmıştır. . Nisan 936 dan Nisan 937 ye Kadar Bir Sene Zarfında YILDIRIM GİŞESİNİN » Yalnız istanbul halkına kazandırdığı paranın i 2,000,000 LİRAYA * Yaklaşmakta olduğunu size hatırlatırız. 936 Nisan ayında 200.000 liralık büyük ikramiyeyi 'Tokatlıyan pastahanesinde iki işçi kıza dağıtan ve geçen Yılbaşında en büyük ikramiye olan 500 bin lirayı Doktor Orfanidis'e kazandıran gişemiz, bu sefer de, Tarlabaşında 15 numarada Apostol Dimitriyadis adlı bir vatandaşımıza 200 bin lira kazandırarak arka arkaya irişilmez, önüne geçilmez bir tali rekoru kırmıştır. Biletlerinizi mutlaka, Yıldıtım gişesinden aldırınız ! Mütenasip bir Endam 3. Raussal Korsulari (Bsine) ve Ka» marişri elouta sıkmakszın tenasiad) emin adar. Saslmliğina halal gelmek” SEKSÜLİN Pe Ya klan iktidar, Lİ gevşekliği, Dermansızlık, At İİT TT İİ) yorgunlüğunda pek müessir .. emin #bir ilâçtır. Kutusu 20O kuruş BEŞİR- KEMAL - MAHMUT GEVAT Eczanesi - Sirkeci Dr. NİŞANYAN Bayat Talay" gn yannda nudaralı muaye- nehanesinde tedavi: eder, Dr. FAHRİ CELÂL Sinir. hastalıkları * ve kekeleme tedavisi sonra Cağaloğlu, Halk Fırkası karşısı, Zorlu m barili No. 2 Te. 20/85 sm BAYANLAR Sizi çil ve lekelerden FAZIL ÇİL İLÂCI Kurtarır, Edirne Kimyager Fazıl i gl | mak şarttır.) Devlet Demiryolları Umumi Müdürlüğünden : Sağlık heyetimizce yapılacak muayeneleri neticesi hizmetimize elverişli çık- mak, Türk tab'asından bulunmak ve 35 yaşını geçmemek şartile idaremiz, An- karada çalıştırılmak üzere iki ressam ile işletmeler ihtiyacına göre lüzum gö- rülecek mahallerde istihdam olunmak üzere 6 şube şefi ve 15 kisim şefi hizme- te alacaktır. Ressamlık-ve kısımı şefliği içli Ankarada yol dairesinde, İstanbulda Haydar- paşa İşletmesinde, İzmirde de İşletme merkezinde 28/4/937 çarşamba günü mü- sabaka imtihanı yapılacaktır. Ancak şube şefi olarak alınacakların imtihan- ları ayni günde yalnız Ankarada yapılacağından bu istekte olanların muay- yen olan günde bizzat Ankarada Yol dairesine müracaatları lâzımdır. Şube şefi olarak alınacakların yüksek tahsil görmüş olması lâzımdır. Mühendis olanlar imtihansız alınır, diğer talipler ve Nafıa Fen Okulu mezunları arasinda imti- han yapılır. Kısım şefi ve ressamlık imtihanına gireceklerin en aşağı tahsil şartı ortadır. Nafıa fen okulu mezunları bu hizmetler için imtihansız alınır. Diğerleri arasın- da yapılacak imtihanda san'at okulları ile lise mezunları tercih edilir, İsteklile- rin dilekçelerine aşağıda gösterilen vesaiki de eksiksiz olarak iliştirerek en geç 26/4/937 tarihine kadar doğrudan doğruya adı geçen İşletme müdürlüklerine ve Ankarada yol dairesi reisliğine müracaat etmiş bulunmaları gerektir. Bu tarihten sonra yapılacak müracaatlar kabul edilmez. 4 1 — Diploma (veya Noterlikten surat) 2 — Hizmet vessiki (en son ve evvelki hizmetler için) 3 — Polisten tasdikli iyi ahlâk belgesi. 4 — Hüviyet cüzdanı (nüfustan tasdikli) $ — Askerlik vesikası (Askerliğini bitirmiş olmak veya alâkası bulunma- Şube şefi olanlardan yüksek okul mezunlarına bidayette 97, Yüksek bir mektepten mesun olmakla beraber yabanci bir memleketten yüksek bir ihtisas diploması bulunanlar 130 lira ücretle hizmete alınır. Ve tatbik olunari esdslar dairesinde terfi eder ve zam görürler, Kısım şefi ve ressam olarak alınacaklardan Yüksek tahsil görenlere 97, lise veya muadili meslek okulu mezunlarına 67, orta tahsil görenlere 57 lira ücret | verilir. Garp lisanlarından birini bildiği ayrı bir imtihanla belli olanlar bir dere- | ce daha yukarı ücretle alınabilirler. Hizmetimize gireceklerin terfileri ve görecekleri otomatik zamlar idatemiz için tatbik olunan kanunu mahsus hükümlerine tevfikan Yapılır. Ankarada kendilerine vazife verilenlerin alacakları mesken bedeli yukarıda gösterilen ücretlerden hariçtir. (853) (1987) Topçu Nakliye Okulu Komutanlığından: Topçu ve Nakliye Okulu tamirhanesinde imtihan ile demircilik ve kaynakçı- lık işlerine ehliyetli ve motörcülükten ânlar 300 kuruş yevmiye ile bir usta alı- nacaktır. İsteklilerin aşağıda yazılı vesikaları is'idalarına bağlı Olarak 15/Mayıs/937 | tarihine kadar Halıcı oğlundaki Okula müracaat etmeleri. (660) (1865) A — Türkiye Cumhuriyeti tabiyetinde ve Türk olmek vo 40 yaşını geçmiş bulunmak B — Hüsnü haline dair mıntakası polisinin vesikası C — Sıhhat raporu v D— Evvelce çalıştıkları yerlerden bonservieleri E — Tahsil derecesini gösterir vesika F — Askerlik vazifesini bitirmiş olduğuna dair askerlik şubesinin vesikası, Istanbul Beşinci /cra Memurluğundan : Hamidenin tasarrufunda olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli bulunan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (6402) lira kıymet takdir olunan Beşiktaşta Sinanpaşayıcedit namı diğer Kılınç Alipaşa mahallesinde mescit sokağında eski 26 yeni 46, 48 No.lu konağın ve derununa cari yarım masura mailezizin yirmide sekiz hissesi, Hu- dudu: Bir tarafı muzikai hümayun mülâzimlerinden Şevket bey vereseleri menzili bazan Hüseyinağa camiişerif havlusu ve muzikai hümayun Kolağası Ata menzili ve bir tarafı tariklâm ve bir tarafı bazan Münip Ef. vereseleri men- 7ili bahçesile maliye ketebelerinden Hasan Tahsin menzil ve bahçesi ve bazen Ebülhüdanın hane ve bahçesi ve tarafı rabii tarikiâm ile mahduttur. Evsafı: Bodrum kat 46 No. lu methalden girildikte binanın yan cephesinin altına isa- bet eden kısımda zemini çimento alaturka ocaklı bir mutfak bir oda, kömürlük ve alaturka taşlı bir helâ, zemin kat; İki cepheden methali vardır. Zemini mer- mer döşeli birer taşlık zemini ahşap vasi bir sofa ve karşılıklı beş oda alaturka teşli iki helâ mermer kurnalı hamam odanın birinde yük ve dolap ve Gusulha- ne vardır. Odanm birinde bina ittisalinde harap mutfağa geçilen bir kapı var- dır. Mutfağın zemini bozuk çimento olup haraptır. Birinci kat: Geniş bir sofa üzerinde sağda ve solda beş oda alaturka taşlı iki helâ, Çatı katı: Bir sofa üze- rinde basık tavanlı iki oda dört çatı altı vardir. Ayrıca musakkaf birinci kat- | tan geçmek üzere.selâmlığını teşkil eden köprülü bir'oda ve zemin katında üç oda alaturka taşlı bir helâ ve bahçeye methali vardir, Selâmlık kısmının zemin kat duvarları kâğzir köprülü odanın duvarı ahşaptır; Bahçenin etrafı duvarla çevrilmişlir, Arka bahçede dört çam, bir manölya ve kırk muhtelif meyva ağacı ve etrafının çimento sıvaları dökülmüş metrük bir havuz ve kâgir su de- posu ve ön bahçede ayrıca altı meyva ağacı vardır. Bina her iki methalden işlenmek üzere ikiye ayrılmış İse de aradaki kapılarla yekdiğerine ( geçilebil- mektedir, Binanın beden duvarları kâgirdir. Dahili aksamı ahşaptır. Döşeme ve tavanları ile harici sıvası esaslı tamire muhlaçtır. Mesahasi umumi 1504 m2 olup bundan 340 m2 binalar kalanı bahçedir. Yukarda evsafı yazılı hisseli ko- nak tapudaki kaydında olduğu gibi açıkarttırmaya vazedilmiş. Tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya konmuş olduğun- dan 24/5/1937 tarihine müsadif (Pazartesi) günü saat İten 16 ya kadar dairede birinci — artlırması icra edilecektir. Artlırma bedeli kıy- | meti muhammenenin 94 75.ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakıla- caktır. Aksi takdirde.en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 8/8/937 tarihine müsadif — (Salı) günü saat 14 ten 18 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık artlırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin * 75 ni bulmadığı takdirde Satış 2280 No, lu kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muharmenenin 9; 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır, Hak- ları tapu sicili sile sabit olmıyan alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile falz ve masârife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmuyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müte rakim vergi, tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resminden mütevellit Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli ymüzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi borçluya aittir. Daha fazla malümat almak isteyenler 3/5/937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak art- tırma şartnamesi ile 93443416 No, lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (2055)