14 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Atatürk ile Prens Pol arasında samimi telgraflar teati edildi Başvekil Ismet Inönü dün Kral Aleksandrın mezarına çelenk koydu
 Atatürk gençleri kurumu Gençlik teşkilâtı hakkında bir rapor _hııırlındı Ankara 13 (Telefon) — Vücude getirilecek gençlik...
 Türk-Ingiliz iş münasebatı yakında genişletilecek Iş bankası umum müdürü B. Muammer Erişin Londra seyahatine ehemmiyet...
 Haâmidin cenazesi bugün merasimle kaldırılacak Abdülhak Hâmidin ölümü her tarafta büyük bir teessür uyandırdı Büyük Şairin

sahife Sene 19 — No, 6840 — Fiati her yerde 5 Kuruş ÇARŞAMBA 14 Nisan 1937 İ Devlet Nüshası | Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — Atatürk ile Prens Pol arasında Hâmidin cenazesi bugün samimi telgraflar teati edildi Başvekil Ismet Inönü dün Kral Aleksandrın mezarına çelenk koydu Gece Türk elçiliğinde bir > bir ziyafet verildi ve ziyafeti bir resmi kabul takib etti Başvekil İsmet İnönünün Belgrada muvasalatına, istasyonda takdim merasimine dair birkaç enstantane Belgrad 13“ (Hususi muhabirimiz. | den) — Başvekil İsmet İönü, haricis | ye vekili B. Tevfik Rüştü Aras ve | Türk gazetecileri bugün öğleden ev- vel hususi trenle Oplenatz'a giderek kral Aleksandrım mezarını ziyaret et- mişlerdir, Çelenkler konduktan son- ta B. İsmet İnönü ve B. Rüştü Aras türbeyi gezmişlerdir. Saat 13 te Avala tepesine çıkılarak meçhul asker Abidesine çelenkler kon- muştur. Bundan sonra Avala otelinin Bel- gtad vö havalisine hazır Laraçasında Yugoslav başvekili B. Stoyadinoviç tarafından başvekil İsmet İnönü ş8- refine mükellef bir öğle ziyafeti veril- miştir. Öğleden sonra iki başvekil hayva- nat bahçesini, askeri müzeyi gezmiş- lerdir. B. İsmet İnönü Atatürkün ta- bil büyüklükte bir rösmini askeri müzeye hediye etmiştir. (Devamı 13 üncü 'sahifede) Türk-İngiliz işmünasebatı! yakında genişletilecek Iş.bankası umum müdürü B; Muammer Erişin Londra seyahatine ehemmiyet veriliyor İş bankası umum müdü- rü B, Muammer Eriş, dün sabah Ankaradan şeh- rimize gelmiş- tir. Muammer Griş öğleden, | sonra obanka- ya kelerek, ban- kaya ait işlerle meşgul olmuş- tür. Kendisi bus rada biriki gün kalacak, cuma B. Muammer Eriş günü akşam üzeri Londrâya hare- ket edecektir, Dün bir muharririmiz, İş bankası umum müdürünü, bankada zi Yaret etmiş, kendisinden Lopdra s€- yahati hakkında malümat istemiştir. B. Muâmmer Eriş, deiniştir ki; — Londrada iki ay kadar kala- çağım, bu müddet zarfında orada dostlarımla görüşeceğim, Pek tabii olarak bankayı alâkadar eden mev- Zularla da meşgul olacağım. Muharririmiz bu iİzahattan son- ra kendisine şu suali sormuştur: — Londrada yapacağınız temas larda, bankanın İngiliz gruplarile yeni bir teşebbüse girişeceğinden bah- sedilmektedir. Bu mesele hakkında izahat verir misiniz? — Demin söylediğim gibi, Lon- drada yapacağım (seyahat orada dostlarımızla temaslar yapmaktan ibarettir. Esasen bu dost memleketle, aramızdaki ekonomik münasebetler gittikçe artmaktadır. Bilhassa Ka- rabükte kurulan demir sanayi ile aramızdaki ekonomik dostluklar da: ha sıkı bir hale gelmiştir. İki mem- leket arasındaki, bu dostlukların (Devamı 4 üncü sahilede) l Atatürk gençleri kurumu Gençlik teşkilâtı hakkında bir rapor hazırlandı Ankara 13 (Telefon) — Vücude ge tirilecek gençlik teşkilâtı hakkında salâhiyettar makamlar tarafından ya pılan otedkikat bitmiş ve bu hususta bir rapor hazırlanmıştır. Bu rapora göre, gençlik teşkilâtı, askerlik çağına henüz girmemiş genç- leri kendilerine ve memlekete müfld olabilecek bir şekilde yetiştirmek ga- yesini istihdaf edecek ve Atatürk gençleri kurumu) adını taşıyacaktır. (Atatürk gençleri kurumu) esasen İnkılâbın malı olan Türk gençlerini, İnkılâbı daima yaşatacak ve yükselte- cek bir'seviyede bulundurmağı hedef tutacaktır. Kuruma 16-21 yaşındaki erkek ve kız her türk genci alınacak» tır. (Atatürk gençleri kurumu) na girecek gençler başlıca su üç şeyle uğraşacaklardır. 1 — Beden terbiyesi ve spor 2 — Askerlik 3— Ahlâk ve yurd bilgisi Raporda teşkilâta “dahil olacak gençler için bazı imtiyazlar kabul © dilmektedir, | ölümünden bir sahife 20113 (Klişe) merasimle kaldırılacak Abdülhak Hâmidin ölümü her tarafta büyük bir teessür uyandırdı Büyük Şairin cenazesi ilk olarak Zincirlikuyudaki asri meral GUİAŞERECEK Ölümünü dün tesssürle (o haber verdiğimiz büyük Türk şairi Abdül- hak Hâmidin ce- nazesi bugün saat rilacak ve ebedi is- tirahatgâhına bi- müd evvelki gece saat biri beş geçe gözlerini o dünya- ya ebediyen yum- muştur. o Hâmid kaç gün evvel bronşite yakâlan- mış, ateşi artma- sı üzerine derhal yatağına yatırı mıştır. ri İztırapsız ve ra hat bir uyku için- de idi. Cuma gü- nü şiddetli bir kriz geçirmiş, fa- kat bunu atiat- mişta. Nihayet evvelki dün öğleden sonra derin bir uy- kuya dalmış, bu uyku ölümüne ka- dar devam etmiştir. Bu uyku, Hâmidi ebedi uykuya bağlıyan bir köprü olmuştur. Bu es- nada Hümidin başında birkaç dok- tor bulunuyordu. Hâmid. ölümünden beş on dakika evel gözlerini açmış, kendisini teda- vi etmek için uğraşan doktora fısıltı (Devamı 4 üncü sahifede) Abdülhak Hâmidin son resimlerinden biri lar fotol Büyük Şaire aid hatıralar Beşinci sahifemizde Hâmid hakkında ne düşünüyorlar ? Yedinci sahifemizde okuyunuz eri vi d men — (Arkası yarın) İ !