13 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

13 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife “4 (Baş tarafı 1 inci sahifede) met İnönü ve refikasının şereflerine büyük bir öğle ziyafeti vermiştir. Bu ziyafette Hariciye Vekili doktor Tev- fik Rüştü Aras, Yugoslavya Başve- kilis doktor . Stoyadinoviç ve refika- sı, mebusan meclisi reisi B. Stefan Tsiriç, Majeste kral ikinci Pierrin baş yaveri, Münakalât nazım B. Spaho, Harbiye nazırı B. Moite, Dev- Jet bakanı B. Behmen, Türkiyenin Belgrad elçisi B. Ali Haydar ve refi- kası, Yugoslavyanın Ankara - elçisi B, Franko Lazaroviç ile büyük Türk misafirlerin refakatlerindeki zevat ve Türkiye elçiliği erkânı hazır bulun- muştur. Başvekil Sofyada altı saat kalacak Ankara 12 (Telefon) — Buraya gelen malümata göre; Başvekil İs- met İnönü Belgraddan dönerken Sofyada beş altı saat kadar kalacak ve Bulgar kralı Boris tarafından 'Başvekilimiz şerefine bir ziyafet ve- rilecektir. Bu ziyafeti bir resmi ka- bul takip edecektir. Yugoslav başvekilinin nutku Belgrad 12 (A.A.) — Başvekil B. Btoyadinoviç tarafından bu akşam Orduevinde Türkiye OBaşvekili İs- mel İnönü ve Dış bakanı Dr. Tevfik Rüştü Aras şerefine verilen zi- yateti parlak bir resmi kabul ta- kip etmiştir. Başvekil B. Stoyadino- viç, ziyafelle aşağıdıti nutku söyle- miştir: Ekselâns, aziz meslekdaş ve dos- tum, Yugoslav hükümeti merkezinde, dost Türkiye Cumhuriyetinin.en gü- zide ve en selâhiyetli mümessillerin- den biri olan Türkiye Başvekilinin şahsında . çok aziz bir misafiri se- Jâmlamak fırsatına nali olduğumdan dolayı çok mesud ve memnunum. Bundan yedi ay evvel, memleketi- nizin hükümet merkezinde, bizzat #izinle ve yeni Türkiyeyi terakki yo- Yunda idare ederek onu şimdi bulun» duğu gıptaya şayan seviyesine ko- yanlarla şahsen temas ederek unutul- ,maz bir kaç gün geçirmiştim. Bu bir içinde tezahür elmiş olan bir unsur Türkiye - Yugoslavya arasında siyasi " ve iktisadi görüşmelere başlandı tedir. Başvekilimizin cevabı Belgrad 12 (A.A) — Türkiye Baş- vekili B. İsmet İnönü, bu akşamki ziyafetle Yugusla, Başvekili B, Sto- | | | İ için mesud bir hadise teşkil etmek- i yadinoviçin nutkuna cevaben aşağı- daki nutku söylemiştir: Bay Başvekil ve aziz dostum, —Sizi Ankarada, kabul etmek büyük şeref ve zevkine nail olduğum gün- denberi bu büyük ve güzel dost memlekette bulunmak sevincini ken- | dime emel edinmiştim. Bu memle- kete muvasalet eder etmez, güzel sözlerinin bütün vüsatile çok beliğ bir surette ifade edegeldiği sıcak sa- mimilik havasını hissettim. Yugoslav milletinin memleketim hakkında gösterdiği sempati ve bu senıpatinin tezahürü suretile beni şereflendirdiği dostluktan dolayı si- ze, dost memleket hükümetinin rek sine teşekkür ederim. Yugoslav mil- letinin bu tezahürünün ve söylediği- niz sözlerin bütün Türkiyede ve bü- tün türklerin kslbinde derin bir akis bulacağından emin olabilirsiniz. Balkan antantı En güzel ülkü için ve en güzel ülkü ile birleşmiş olan iki memleke- timiz ve onlarm müttefikleri, endi- şe ve ümidin şaşırtıcı bir süratle bir- sını cesini tanımışlardır. Barış davası için her şeyi yaptık ve yaptığınız her şey de memleketlerimizin beynelmi- lel teşriki mesai ve dünya barışı da- hilinde saadetini istihdaf etmiştir. Bu itibarla, teşekkül ve inkişatına Yu- goslavya ile Türkiye ve onlarm müttefikleri tarafından bu kadar hararetle yardım edilmiş olan Bal- kan Antantınm bugün tam bir inki- şaf halinde ve kendisine düşen mü- him vazifeyi tamamen yapabilecek kabiliyette olduğunu, mülâkalımız münasebetile müşahade ve tesbit et- mekle bahtiyarım. Barış siyaseti Biraz evvel zikrettiğim yıllar zar- fında,- Balkan Antantınm, faaliyeti hiç bir zaman endişe çerçevesi için- .de değil,-fakat dana ümit çerçevesi olmuş “bulunduğuna itiraz imkânı yoktur. dostluklarımızdan asla bir şey ek- silmeksizin bunlara dalma ilâve im- kânını veren sağlamlık ve ademi in- | hisardır. Gene bu itibarladır ki, Yugoslar- yanın hem kendisinin hem de Tür- | kiyenin komşusu bulunan ve kendi- k lerile ayni dostluk münasebetini ida- me ettirdiğimiz iki memleketle ahi- ren yapmaya muvaffak olduğu kıy- rn ayrı Balkan Antantı Âzası ile di- ğer devletler arasinda karşılıklı ta- | dı ziyaretlerine tahsis etmekte ahhüd çerçevesi dairesinde vukubu- lan bütün sureti tesviye ve anlaş- malar gerek Balkan barışı ve gerek beynelmilel barış için tesirli ve kıy- metli bir müzaherettir. Antantımızın karşılıklı bir itimad içinde birleşmiş olan âzasıni bağir yan menfaatler, Balkan camiasını alâkadar eden dış işlerimizin sevk ve idaresinde hiç bir zaman falsolu bir mize çizdiğimiz hasında itimad verici Türk - Yugos- lav münasebetlerini bekliyen gün- den güne daha mesud istikbalden şüphe etmiyorum, “ Bay Başvekil ve aziz dostum, si- ze dost ve müttefik memleketin kah» ramanca başarmasını bildiği bü- tün işler hakkındaki samimi takdir ve hayranlığımı söylerken, mütte- fik Yugoslav siyasetinin mesud in- kişafmın hiç şüphesiz yüksek şahsi- yetinizin eseri olduğunu tebarüz et- tirmek isterim. Kadehimi 8. M. kral ikinci Piye- e AKŞAM hayirkâr basiretile ilham eden S. A. naib prens Paulun ve 8S. EE. niya- bet meclisi âzasının şereflerine kal- dırırım. Dost ve müttefik Yugoslav- yanın ve asil Yugoslav milletinin daima daha yüksek olmasını temen- ni ettiğimiz refah ve saadetine ve sizin şahsi sandetlerinizle, nazik ev sahibi bayan Stoyadinoviçin sande- tine İçiyorum. Nis istasyonunda kabul resmi Belgrad 12 (A.A.) — Sabah gaze- teleri ilk sütunlarını Türi Baş- l vekili İsmet İnönü ile Hariciye Ve- || kili B, Tevfik Rüştü Arasın Belgra- ve dün'akşam istasyonda © vukubulan karşılama merasiminin mutantan &yni zamanda dostane olduğunu kay- deylemektedir. Gezeteler o Türkiye 19 Nisan 1937 Küçük Lord Fauntleroy kimdir ?.. N Küçük Lord Fauntleroy'un tali ne olacak ?. “vam (SARAY Sinemasının akşamı Göstermeğe başlıyacağı Fransızca sözlü KÜÇÜK LORD filminde görecek... ' sevecek ve alkışliyacaksınız... e” Bir zevk harikası... Fevkalâdelik.. His ve “heyecan. KIRAL EĞLENİYOR Amerikanın altın sesli iki yıldızı KARL BRİSSON - MARY ELLİS NEŞE - ZEVK - NEFİS - ŞARKILAR - EĞLENCELİ BİR MEVZU Önümüzdeki PERŞEMBE MELEK'te Başvekili ile Hariciye Vekilinin Bul- garistan ve Yugoslavyadan geçişleri hakkında da malümat vermekte: dirler. Niş istasyonunda yapılan ka bul resmi bilhassa pek dostane - ol muştur, Kalabalık bir halk kütlesi Başve- | kil İnönü ile B. Teyfik Rüştü Arası şiddetle alkışlıyarak eyaşasın Türki- ye, yaşasın Kâmâl Atatürk, yaşasın İnönü ve Rüştü Aras diye bağır- muşlardır. Trenin Niş istasyonundan hareketi esnasında muhterem misafirler ye- niden hararetle hlkışlanınışlardır. Diğer cihetten Türk malbuatının, Başvekil İsmet İnönü We B. Tevfik Rüştü Arasın Belgrad seyahatlerini Türk efkârı um ini heyecanla karşıl sirlerini dercetmektedirler. Valide Kraliğenin ziyafeti Belgrad 12 (A.A.) — Valide Kraliçe) Mari bugün saat 17de Başbakan ve bayan İsmet İnönü şereflerine bir çay vermiştir. Çayda Hariciye Ve- kili B. Tevfik Rüştü Aras ile Türk he- yetinin diğer âzası, Yugoslav Başve- kili ve bayan Stoyadimoviç, Türki- yenin Belgrad elçisi ve bayan Ali Hay- dar Akbay ve elçilik erkânı da ha- #ır bulunmuşlardır. Ankara 12 (Telefon) İzmir ve Hay- darpaşa emivazı sâriye hastaneleri ile Heybeliada Verem sanatoryomu, İs- tanbul Çocuk ve Ankara Nümune “hastanelerindeki “ecnebi hemşirelerin vazifelerine önümüzdeki mali yılın- . dan itibaren nihayet verilecektir. Tıp talebe yurdu bütçesi Ankara 12 (Telefonla) — İtsanbul "Tıb Talebe yurdunun daha fazla ta- Jebe alabilmesini temin için yurdun önümüzdeki sene bütçesine doksan bin küsur lira fazla tahsisat konul duğunu bildirmiştim. Konulan .be fazla tahsisatla yurdun gelecek s& ne salaş 284,876 liraya Yolal olacaktır. Diğer taraftan yurdda yeniden üç idare tabipliğide ihdas olunarak idari tabiplerin sayısı yediye çıkari- Jacaktır, Müreftenin köyleri telefonla mer- kez nahiyeye bağlandı Mürefte 11 (Akşam) — Nahiye müdürü. B. Kemalin geceli gündüzlü çalışması, Mürefteyi nümunelik bir nahiye haline getirmektedir. Meydana getirilen eserlerden baş- Hcalarmı beton çarşı ve park teşkil etmektedir. Bütün köyler telefonla nahiye merkezine — bağlanmıştır. En küçük bir köyden santral vasıtasile İstan- bul, Edirne, Tekirdağ ve Şarköyle mükemmelen konuşulmaktadır. Bu işte de telefoncu Alinin büyük hiz- meti olmuştur. Edirne ve Kırklareli hattında tenzilâtı tarife Ankara 12 (Telefonla) — Devlet demiryolları umüm müdürlüğü Şark demiryollarından -satın alnan Sir- keci - Edime ve Alpullu - Kırklareli | hatlarında tatbik edilecek tenzilâtlı yolcu tarifesi etrafındaki tedkikleri- Fevkalâde bir musiki temsili zamanımızın Karozosu olarak şöhret alan, Milâno öperası tenoru ALESSANDRO ZİLJANİ AŞK ŞARKISI Büyük musiki filminde (Verdi, Puccini, Giordano) nun klâsik parçalarını, Napo- liten serenatlarını İtalyanca ve Almanca taganni edecektir. Diğer yıldızlar: Carola Höhn, Paul Horbiger, Fita Benkhoff .Cumadan itibaren TÜRK sinemasında BU akşam TURAN Tiyatrosunda ee il GECESİ raliçesi bayan HAMİYET ve Yavruyu zi saz arkadaşlarının iştirakile sanatkâr İİ NAŞİT ve arkadaşları tarafından Kurt ağ- (hh zında Kuzu komedi 3 perde, Ayrıca Kalaycı Kuartetosu umum şantözler tarafından Acele bir memur aranıyor Ankara'da Resmi bir müessesede İyi şartlarla çalışacak bir Bayan me mur aramıyor. Türk olması şarttır. İyi referans, bir fotograf ve bir mek- tupla (N. X.) rumuüzile İstanbul 176 numaralı posta Kutusu adresine gönderilmesi, - Denizyolları İşletmesi Direktörlüğünden : 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ortaköyde Denizyolları İşletmesi Kömür depe- sunda Rıhtımın bitirilmesi. Keşif bedeli «7165.00, yedi bin yüz altmış beş li- radır. 2 — Bu işe üld evrak şunlardır. A — Eksiltme şartnamesi « B — Mukavele projesi, Ç — Fenni şartname. D — Keşif cetveli. E — Proje. * Talipler bu işe sid evrakı «5.00» Böp lira mukabilinde “Denizyolları İşletmesi veznesinden alabilirler. 3 — Eksiltme 27/Nisan/937 sulı günü saat 14 de Tophanede - Denizyolları Levazım şefliğinde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usüliyle yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için 45383 beş yüz otuz sekiz lira muvakkat temi- nat vermesi ve burdan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme zarfının içerisine koyması şarttır. A — Rıhtım ve deniz içinde inşaat yaptığına dair resmi vesaik. 6 — Teklif mektupları 3 üncü maddede yazılı gün ve saatten yarım saat ev- veline kadar kabul edilir, Postada vaki olacak gecikmeler nazan ilibara ahn- maz. (2019) Anadoluda kar Şibinkarahisarla Kütah - yaya 10 santim kar yağdı Şibinkarakisar 12 (A.A.) — İlçe Müessif . irtihal mizde bir haftadan beri devam eden | m Ankarada İktisadi Vekâleti İş büre- sunda şeflik etmekte münev- hafif fırtınalı yağmur ve sis meticesi | TEL idi, üre ei bu gece on santim kalınlığında kar yağmıştır. Kütahya 12 (A.A.) — Dört gündür devam eden soğuklar neticesi olarak kugün merkeze ve yaaa san- tim kar yağdı. İstanbulda havalar mi; Birkaç günden beri soğuk giden hs- va dün ısınmış, termometre 20 dere- ceye kadar çıkmıştır. En aşağı sıcak- lık 14 derece İdi. ————— a Eminönü Halkevinden: 11/10/, 936 tarihinde başlıyarak 21/3/937 ta- zihinde nihayetlenen Evimiz futbol lig maçlarının neticesinde Akınspor bir ciliği, Aksaray Gençler Birliği ği ve Şark Şimendifer aynca yapılan (B) takımları şildi birinciliğini kazan- mışlardır. Mükâfat tevzi 13/4/937 tarihinde Evimiz merkez salonunda: yar EVLENME Merhum emekli yarbıy Hayri oğlu Us. Bah. atelyeleri | ustalarından bay Kadri ile “İzmitte mimar Bahaaddin kızı bayan Semahat evlenimişlerdir. sa- | adetler dileriz. TÜRKİYE TIB ENCÜMENİ Türkiye Tıb Encümeni 14 Nisan 1937 çarşamba akşamı saat 18,30 da, Etib- ba odas salonunda toplanarak pro- fesör Limpman'ın «Had dumuru as farı kebed» hakkındaki tebliğinin mü- Sakamelip > Jevayı edieik g6, prafinle M. Kemal Öke. tarafından (Hususiyet gösleren ve nadir mide tümörü), (Ko- ledok etrafındaki büyük bir ganlionla koledokun tazyikinden ileri gelen sa nlık ve müdahale), ile profesör Sani Yaver tarafından (Had ceybi fekki ve nutuu halemi iltihaplarında translu- mination'un ehemmiyeti) ve (Meri cis- mi ecnebisi) hakkında tebliğlerde bur. İz g