April 22, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

April 22, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 19 Sahife 12 22 Nisan 1937 Bir nümünesini Fenerbahçenin 30 mayısta kutlıyacağı yıl dönmünde a el KA eml Gr BY en a yaptığı maçtan iki Dünya spor idarecilerinde telepati Büyük bir idarecinin ölümü yakın creed nasıl malüm oldu? Dünya futbolünde mühim bir mev- ki sahibi ve Avusturya futbolünün diktatörü olan Hugo Meislin kalp sek- 4esinden vefatını bir ay kadar evvel okuyucularımıza bildirmiştik. Bu ö- lüm hakkında «Guerino Sportivo> gazetesi aşağıdaki çok şayanı dikkat beş vakayi anlatmaktadır. N Garip tesadüf Meisl, öldüğü gün, saat 17 de Viya- na yahudi mezarlığında dindaşların- dân birinin defin merasiminde bulu- nâcaktı. Bunun için siyah giyinmiş- ti ve cenaze vaktini bekliyerek büro- sunda, nizamnameye muhalif hare- ket etmiş bir oyuncunun vaziyetile meşgul oluyordu. İşte o zaman cansız olarak masa- #imın üstüne yıkıldı, Saât 17 de me- zarlıkta bulunacaktı. Halbuki tam saat 17 de kendisinin cesedi, gitmek istediği mezarlığın cenaze odasına yerlestiriliyordu. Bir de ayni saate doğru Avrupanın dört büyük şehrine: Stokholma, Ko- lonyaya, Budapeşteye ve Zurihe gide- lim. Kırılan ayna Stokholmda Nockeby semti, Thalia sokakta 86 numara. Beynelmilel fut- bol federasyonu azası ve İsveç fede- rasyonu reisi bay Johanson burada ikamet etmektedir. Bay Johanson'un sekiz sene evvel bir hatıra olarak Hugo Melsi tarafın- dan verilmiş güzel bir aynası vardı. Ayna küçük bir mobilye üstünde du- rTuyordu. O gün bay Johanson mobilyeye da- yandığı sırada şiddetli bir hareket yaptı. Güzel ayna düştü ve kırıldı. Tam o sırada bay Johansona için- de dostu Melsl'in ölümünü bildiren Doktor Bouwens'in evinde Kölonyada Clever sokağı, 13 numa- ra: Burası Almanya federasyonunun pek maruf hakemi doktor Bauwensin ikametgâhıdır. Doktor Bauwvens, aktör Camenberg 150,000 seyircili maç Geçen cumartesi günü oynanan İn- giltere - İskoçya futbol maçının 3-1 İn- gütere aleyhine neticelendiğini telg- raflar ve ajanslardan öğrehimiştik. Bu mühim maçın, son gelen Avrupa gazetelerinde gördüğümüz tafsilâtını aşağıya yazıyoruz: «İngiltere - krallığı - topraklarında şimdiye kadar hiç bir futbol maçı, son İngiltere İskoçya maçı kadar ka- labalık olmamıştır. Fiahakika geniş- letilmiş olan Hampten Park stadın- da tam 149,407 kişi, bu iki millet ara- sındâü şimdiye kadar yapılan maçla” rın en heyecanlısını seyretmişler ve İskoçyanın İngiltereye 3-1 galebesini görmüşlerdir. 1-1 berabere! Birinci devre sonunda, netice bu idi ve merkez muhacimi Carler tarafından mükemmel idare edilen İngiliz hücum haftinın sarfet- tiği gayret insana, on beş senedenbe- ri ilk defa İngilterenin İskoçyayı ken- di topraklarında yeneceği kanaatini veriyordu. İkinci devre başlar başlamaz, ilk kırk beş dakikada mutad. tesirlerini gösterecek yerde topu kıvırıp duran İskoçlar birdenbire taktik değiştirdi- ler ve fevkalâde tehlikeli bir vaziyet aldılar. İskoçlar derinleme oyunu he- men bırakarak açıklarla ve hasım mü- dafaasını şaşırtan seri hücumlara ko- yuldular. Her ikisi de fevkalâde şütçü olan merkez muhacimleri O'Donnel ve $ol içleri Mac Phall İngiliz . kalesini bombardıman etmek fırsatını buldu- lar ve kaleci Woodley, takımını 3-1 den daha ağır bir neticeden kurtar- mak için bütün meharetini kullan- mak mecburyetinde kaldı. İlk devrede mücadelenin bütün yü- künü yüklenen, gayret ve insicamile takımına ekseryeitle hâkim oynamak imkânını veren İngiltere muavin hat- ta oldu. Merkez muhacim ile iki iç, kaleye şüt çekeceklerine oldukları yerde pas- laşmakla kıymetli bir zaman kaybet- tiler, İngilizler oyunu, başladıkları gibi sövketselerdi hakemin düdüğü ma- çin bittiğini ilân ettiği zaman açık bir gol farkile galip gelebilirlerdi. Buna mükabi ilk devrede tutacağı yolu arar gibi görünen İskoç takımı, bütün ikinci devrede seri, temiz, mü- €ssir bir oyun göstermek suretile ken- dilerini topladılar, Merkez muhacim O'Donnel iki mü- him hata işlemekle beraber, bilhassa mükemmel pas tevziatı ve hücum hat tını dikkate değer idaresi ile takımına çok faydalı oldu. İki İskoç müdafii müdafaada mü- kemmeldiler ve takımları hasım tara- fından iyice tazyik altında bulundu- ğu ilk devrede bilgileri, yer tutuşları ve mükemmel degajmanları sayesin. de bütün hücumları durdurdular, ile gevezelik etmektedir. ai | mevzuu tiyatro, sonra da 'tabiatile ; futboldür. Berlin olimpiyatlarında Bauwens'in idare ettiği İtalya - Avus- turya maçı münakaşa edilmektedir. Oyuncular ve idareciler hakkında gö- rüşülmektedir. Söz Meisl'e intikal e- diyor. Camenberg diyor ki; — İyi hatırıma geldi, siz Meisl'i gör- miyeli çok oldu mu? Bauwens cevap veriyor: — Bir ay, fakat pek yakinda Vi- yanaya gideceğimi ve onunla buluşa- cağımı zannediyorum. Bu sırada doktor Bauwens'in karısı elinde bir tlegrafir içeriye giriyor: — Allahaşkına, artık Meisi'den bahsetmeyiniz. O bir saat evvel öldü. İşte ölümünü haber veren telgraf... Hususi oda Budapeşte, Andrassy sokağı, nu- mara 86: Macar federasyonundan mü- hendis Maurice Fiseher'in apartıma- nı, Fischerin kardeş gibi bir dostu olan | Meisi, Fischerin evinde kendisine bir oda ayırdığı Peşteye sık sık gitmek fırsatını bulurdu. O gün oda hizmetçisi, Hugo Meisl'in Odasını hazırlamış olduğunu bay Fise- her'e haber verdi, — Niçin?, — Çünkü bugün bay Hugo Meisl'i göreceğimizi hissediyorum. Kapının zili çaldı. Telgraf müvezzii bir telgraf uzattı. Mühendis Fischer telgrafta Meisl'in ölümünü okudu. Rüya Zurih'de Bahnof sokağı, numara TI: Burası beynelmilel futbol fede- rasyonu icra komitesinin merkezidir.. Federasyon kâtibi Dr. İvo Schricker ile ikinci kâtibi Rijikinks görüşmek- tedirler, - Bir gece evvel iyi uyumamış ve ga- rip rüyalar görmüş olan Rijkinks bun- ları Sehrickere anlatıyor: — Biliyor musunuz ki, doktor, bu gece rüyamda Meisi'i ölmüş gördüm. — Halbuki hiç bir şeyi yok. Çok ya- şıyacak. O sırada telefon çalmıyor. Viyana- dan arıyorlar, Schrieker gülerek: — İşte, ölü ile... Konuşacağız. Bizi arıyan muhakkak Meisl'dir, Sehricker telefona gidiyor. Yüzü buruşuyor, Sararıyor” Rijkinks soruyor: — Ne var doktor?, Doktor Sehricker ahizeyi elinden düşürüyor ve meslektaşına oMeisl'in ölümünü haber veriyor, Fransızcadan: Sadun Galip olduğu halde bu futbol | seyretmek imkânı bir türlü buluna- Fenerbahçenin yıldönümü gününde Kadıköydeki stadda bir profes- yonel Ingiliz takımı göreceğiz Sarı lâciverdlilerin ötedenberi kut- ledıkları yıldönümleri senenin mü- him spor hâdiselerinden biri olur. Bü- yük bir gayret sarfile Balkanların en güzel stadlarından biri haline getir- dikleri Fenerbahçe stadına bu - spor bayramlarında on binlerce kişiyi bir araya toplıyarak tam bir spor günü yaşatırlar, Futbol meraklıları için en büyük arzu kulaktan; kulağa duyduğumuz İngiliz futbolünü görmektir, üstadlarını mıyordu. Geçen sene bunun için bir teşebbüs yapıldı. Haftalarca muhabe- re edildi. Fakat bu teşebbüs bir türlü müsbet bir netice vermedi. Sarı lâciverdliler bu seneki yıldö- nümleri için bu teşebüslerini tekrar- lamışlar ve futbol meraklılarına he- men hemen kati olarak müjdeliyelim ki, müsbet neticeyi elde etmişlerdir. Hiç bir fedakârlıktan çekinmiyen Fe- nerbahçeliler, İngilterenin birinci li- ğinde şimdiki halde sekzinci vaziyet- te olan W. E. Vandres ile prensip iti- barile mutabık kalmışlardır. 30 mayıs pazar günü kutlıyacakları yıldönüm- lerinde sarı lâciverd takımını bu meş- hür İngiliz takımı karşısında görece- ğiz. Profesyonel İngiliz #utbolcülerin memleketimize - gelmeleri - elbette ki spor bakımından büyük bir hâdise- dir. Bir İngiliz takımı, yalnız bizim için değil, Balkanlar ve Avrupa için bile bir hâdise teşkil eder. Futbol meraklılarına bir ey gibi az bir zaman sonra bu futbol üstadlarını memleketimizde seyrellirmek imkânı- nı vermek Fenerbahçe hesabına oldu- ğu kadar memleket futbolü hesabına da takdire değer bir muvaffakıyettir. Şunu da şurada kaydedelim ki, Fe- nerbehçe ile bu suretle bu muvaffaki- lardan bu futbol üstadlarını seyret mek için birçok futbol meraklısı İs- tanbula gelecektir. Çünkü futbol me- raklıları için bu hakikaten elde edil- mez bir fırsattır. Demek oluyor ki, sa- rı lâcveridliler muazzam bir kutlama günü yapacaklardır. Fenerbahçeliler için bu kutlama günü nasıl unutulmaz bir günse bütün sporcüler için de unu- tulmaz bir spor günü olarak kalatak- tır. Bu haberi vermek vesilesile biz bura- da bir noktâya ayrıca işaret 'etmek isteriz. Bugün Ankarada futbole kar- şı büyük bir alâka uyanmıştır. MU küme kurulduktan sonra her maç binlerce kişiyi bir araya toplamakta- Böyle | dır, İngiliz futbolcülerin İstanbuldan sonra Ankaranın modern stadında oy- namslerı temin edilebilir, Ankaralılar ufak bir iştirakle bu futbol üstadları- nı kendi stadlarında oynatmak, binler- ce futbol meraklısının futbol zevkle- rini tatmin etmek fırsatını kaçırma- malıdırlar, Bize yakın Balkan devletlerinin bi- le bu fırsattan istifade etmek yolları- nı arayacaklarına muhakkak naza- rile bakmalıyız. Onlar hiç şüphe et- miyelim ki bu fırsattan istifade için herşeyi yapacaklardır. Onlar bu fır- sattan istifade için çalıştıktan sonra biz elimizde olan bu fırsatı kaçırır sak muhakkak ki, çok yazık olur. Kulaktan kulağa âdeta bir efsane gibi ondan bundan dinlediğimiz ve- ya gazetelerden takip etiğimiz İngi- liz futbolünü seyretmek imkânını bi- ze veren sarı lâciverdlileri bu teşeb- büslerinden dolayı takdir etmemek kâ- bil değildir. Bu İngiliz takımı hakkında bildikle- rimizi ayrı bir yazımızda yazacağız. Beşiktaş - Güneş maçınâ kim idare edecek Bu hafta milli küme karşılaşması olarak yapılacak olan Beşiktaş - Gü- neş maçı için daha henüz iki klüp hakem üzerinde mutabık kalmamış- larsa da en kuvvetli ihtimal olarak bu maçı Sald Salâhaddin idare ede- cektir. İzmir maçlarına Adnan. Akın hâkem gidiyor Galatasaraylıların İzmirde yapaca- ğı Doğanspor Üçok maçları için fe- derasyon hakem olarak geçen hafta Galatasaray - Fenerbahçe takımını idare eden Adnan Akını hakem ola- rak intihap.etmiştir. Adnan yarın İz- mire hareket edecektir. Askeri mektepler | senelik spor müsabakaları mükâfat dağıtma merasimi İstanbul askeri mektepler senelik spor müsabakaları mükâfatı dağıtıl- ma merasimi, 2$ nisanda Taksim stadyomunda yapılacaktır, Merasime, saat 14,30 da Cumlüuri- yet âbidesine çelenk koymakla başla» nacak ve askeri mektepler spor baş- kanı tarafından bir nutuk söylene- cektir. Müteakiben mükâfat tevzi ya- pilacak ve bunu bir resmi geçit takip edecektir. Bu merasimden sonrâ muhtelit ta- kımla şampiyon takım arasında Hen- bol müsabakası yapılacaktır,