22 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

22 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

; 22 Nisan 1937 T. C Şebin Karahisar Noter Muavinliği Tamzarada müteşekkil kooperatif dokumacılık Şirketi mukavelenâamesi 1936 senesi ağustos ayının birinci gü sü vaki taleb üzerine Şibinkarahisar no- ter muavini Mehmet Öztenğin Şibinka- | rahisar merkezine bir saat mesafede bu- | lunan Ş. Karahisarın Tamzara mahalle- sine gidilerek yanıma gelen ve hüviyet- leri şahit sıfatile hazır bulunan Tamza- ra mahallesinden Mustafa Yerlikaya ve Rahmi Zerenin tariflerile arlaşılı kanuni ehliyeti haiz oldukları görülen Ş. Karahisarın Tamzara mahallesinden Möhmed — Dinçer, Muharrem Dinçer, Şevket Dinçer, Ahmet Meletli, İbrahim Meletli, Süleyman Meletli, Nebi İnce- kara, Kadir İncekara, Şaban İncekara, Abdullah Batman, Asım Aydınlı, Mus- tafa Aydınlı, İbrahim Aydınlı, Mehmet Aydınlı, Yusuf Aydınlı, Şükrü Aydınlı, Muharrem Yazan, Cafer Yazan, Halit Yazan, İlyas Avşar, Süleyman o Avşar, Mustafa Avşar, Şerif Güler, Bektaş Şen- yuva, Şükrü Şenyuva, Recep Şenyuva, Mehmet Şenyuva, Şükrü Aşân, Cemil Aşan, Alucaralı Mehmet Eyüp Dönmez, İlyas Sivrikaya, Mustafa Sivrikaya, Hâ- bip Şişman, Zühtü Akgün, Osman Ak- gün, Muharrem Akgün, Salih Uysal, Res cep Kaynak, Yunus Emre, Süleyman Üstündağ, Hamit Dokutan, Niyazi Do- kutan, Sadettin Dokutan, Yusuf Başa- ran, Ali Yücel, Emrullah Yücel, Etem Özdamar, Osman Özdamar, Kâzim Ör- damar, İlyas Öznalbant, Yusuf Öznal- bant, Dilkon Mehmet, Mehmet Şimşek, Halil Özkorkmaz, Ahmet Özkorkmaz, Mustafa Kaya, Mehmet Kütükçü, Ahmet Kütükçü, Salim & Kütükçü, Fevzi İşler, Muharrem Gökalp, Kadir Özgür, Tev- fik Çakır, Baki Sarıkaya, Mehmet Sarı- kaya, Ahmet Köksal, Kâmil Köksal, Mustafa Köksal, Muharrem Gümrah, Ali Gümrah, Mehmet Uslu, Necati Genç, Hüseyin Kulaksız, Cemalettin Karskaş, Ziya oğlu Selim, Aziz Başgöze, Ali Baş- göze, Abdullah Üstünkaya, Musa Üs- tünkaya, Musa Tekbaş, Hasan Bölük, Şükrü Bölük, Temel - Ertürk, İbrahim Ertürk, Osman Kaya, Ahmet Kaya, Makbule Şişman, Hasan Aykaç, Hasan Silây, Salih Silây, Salih Avşar, Dursun, İnal Kâmil, Gürdamar, Ahmet Sekücü, Ali Sekücü, Şerif Vanlı, Hayri Şenol, Ahmet Şenol, Musa Şenol, Mehmet Öz- kan, Şerif Bekler, Rüştü Özsan, Etem Dinçer, H. Tahsin Okutan, Kâmil Gül, Hüseyin Gül, Mustafa Çakır, Mehmet Yaya, Mehmet Dursun oğlu, Hayri Ar- gün, Hayri Dikoğlu, Yakub Üstündağ, Kemal Kuduzoğlu söze başlıyarak doku- macılık üzerine her şahsın sermayeleri idare heyetince malim olduğu üzere beş bin lira sermaye ile bir kooperatif dokuma şirketi akdettiklerini şöyle ki: Akitler şirket talimatnamesine ve nizam- namesine harfiyen riayet edeceklerini ve şirkete iştiraklerinden en az iki sene sonra ayrılmak teşebbüsünde bulunabi- Teceklerini ve bu ayrılma keyfiyetini iki sene müddetin hitamından sonra üç ay evvel idare heyetime tahriren bildirecek- lerini ve şirketten ayrıldıktan sonra bir daba dokumacılık üzerine iş yaptıkları takdirde her çözgü için şirkete on lira- dan yirmi beş liraya kadar tazminat ve- -receklerini şirketin satış evinden gayri herhangi bir yerden dokumaya ait mal- zeme almıyacaklarını ve şayet aldıkları takdirde şirket tarafından o malın mü- saderesine ve irad kaydine itiraz etmi- yeceklerini ve etseler bile bir güna hak- ka ve müdafaaya sahip olamıyacaklarını dokuyarak çıkarmış oldukları ayarlı ve ayarsız malları şirketin satış evinden baş- ka bir yerde paralı ve parasız satmıya- caklarını (esnaflar piyasaya göre satış evinden dokunmuş mal alıp satabilirler). Şirket tarafından verilen hususi talimat veya drektife göre mallarını dokumuş olarak çıkardıktan ve usulüne göre dam- galattırdıktarı sonra satış evine teslim edecekleri ayarsız ve kötü mal çıkardık- ları ve damgalattırmadıkları ve şirketin satış evinden (gayri bir yerde dokuma malı verdikleri takdirde şirket tarafın- dan o malın müsaderesine irad kaydine rza ve muvafakat gösterdiklerini elle- rinde mevcut malları bugünkü piyasaya göre satış evine teslim edeceklerini mü- sadere edilen maldan ve icab ederse şir- ket idare mürakabe heyetlerince verile. cek idari karardan lunsalar dahi hiç bir hak ve müdafaaya sahip olamıyacaklarını taahhüd eyledik- lerini akitler ortaya köydukları sermaye nisbetiride kâr ve zarardan mesul ol- duklarım beyan ve ikrar ve bu yolda bir kıta şirket mukavelenamesi edil. mesini istemelerile bizzat tarafımdan bir nüsha olarak tanzim olunan işbu şirket mukavelenamesi okunarak ikrar ve ta- lebe muvafık olduğu beyan ve tasdik edildikten sonra ziri cümlemiz tarafın. dan tasdik edildi, er, 3 Şevket Dinçer, 4 Ahmet Meletli, | 5 İbrahim Meletli, 6 Süleyman Meletli, 7 Nebi İncekara, 8 Kadir İncekara, 9 Şaban İncekara, 10 Abdullah Batman, 11 Asım Aydınlı, 12 Mustafa Aydınlı, 13 İbrahim Aydınlı, 14 Mehmet Aydın- h, 18 Yusuf Aydınlı, 16 Şükrü Aydınlı, 17 Muharrem Yazan, 18 Cafer Yazan, 19 Şükrü Yazan, 20 Halit Yazan, 21 İlyas Avşar, 22 Süleyman Avşar, 23 Mustafa Avşar, 24 Şerif Güler, 25 Bek- taş Şenyuva, 26 Şükrü Şenyuva, 27 Re- cep Şenyuva, 28 Mehmet Şenyuva, 29 Şükrü Aşan, 30 Cemil Aşan, 31 Aluca- ralı Mehmet, 32 Eyüp Dönmez, 33 İl- yas Sivrikaya, . 34 Mustafa Sivrikaya, 35 Habip Şişman, 36 Zühtü Akgün, 37 Osman Akgün, 38 Muharrem Akgün, 39 Salih Uysal, 40 Recep Kaynak, 41 Yunus Emre, 42 Süleyman Üstündağ, 43 Nazım Üstündağ, 44 Hamdi Doku- tan, 45 Niyazi Dokutan, 46 Sadettin Dokutan, 47 Yuruf Başaran, 48 Ali Yücel, 49 Emrullah Yücel; 50 Etem Öz- damar, 51 Osman Özdamar, 52 Kâzm Özdamar, 53. İlyas Özmalbant, 54 Yu- mus Öznalbant, 55 Dilkon Mehmet 56 | Mehmet Şimşek, 57 Halil Özkorkmaz, | 58 Ahmet Özkorkmaz, 59 Mustafa Ka- ya, 60 Mehmet Kütükçü, 61 Ahmet Kü- tükçü, 62 Salim Kütükçü, 63 Feyzi İşler, 64 Muharrem Gökalp, 65 Kadir Özgür, 66 Tevfik Çakır, 67 Baki Sarıkaya 68 Mehmet Sarıkaya, 69 Ahmet Köksal, 70 Kâmil Köksal, 71 Mustafa Köksal, 72 Muharrem Gümrah, 73 Ali Gümrah, 74 Mehmet Uslu, 75 Necati Genç, 76 Hüseyin Kulaksız, 77 Cemalettin Kara- kaş, 78 Ziya oğlu Selim, 79 Aziz Başgö- ze, 80 Ali Başgöze, 81 Abdullah Üstün- kaya, 82 Musa Üstünkaya, 83 Musa Tekbaş, 84 Hasan Bölük, 85 Şükrü Bö- lük, 86 Temel Ertürk, 87 İbrahim Er- türk, 88 Osman Kaya, 89 Ahmet Kaya, 90 Makbule Şişman, 91 Hasan Aykaç, 92 Hasan Silây, 93 Salih Silây, 94 Salih, Avşar, 95 Dursun İnal, 96 Kâmil Gür- damar, 97 Akmet Segücü, 98 Ali Segü- cü, 99 Şerif Vanlı, 100 Hayri Şenol, 101 Ahmet Şenol, 102 Musa Şenol, 103 Mehmet Tözgan, 104 Şerif Bekler, 105 Rüştü Özsan, 106 Etem Dinçer 107 H. Tahsin Okutan, 108 Kâmil Gül, 109 Hü- seyin Gül, 110 Mustafa Çakır, 111 Meh- met Yaya, 112 Mehmet Dursun oğlu, 113 Hayri Argün, 114 Hayri Dikoğlu, 115 Yakup Üstündağ. Bu mukavelenamenin asl dosyada nin sonuna berveçhiâti fıkra ilâve edil- miştir; Madde Bir — Şirketin tesis tarihi hü- kümetçe esas mukavelesinin tasdik, tes- cil ve ilân edildiği tarih kabul olunmuş- tur, Esas Nizamnamenin beşinci maddesi- nin ilk fıkrasında (veya temdit edilme- dikçe) kaydından sonra berveçhiâti hu- susat ilâve edilmiştir. Madde iki — Ve ahkâmı kanuniye ve işbu esas mukavelenamede münderiç lât ve heyeti umumiyece ittihaz oluna- cak bir karara müsteniden kat veya tem- dit edilmedikçe teşekkülü kat'i günden itibaren 30 senedir. Esas nizamnamenin yedinci mad- desinin ikinci fıkrasında zikredilen 30/Ağustos/936 tarihi berveçhiâti tas- hih edilmiştir. Madde üç — Yedinci maddenin ikin- ci fıkrasında zikredilen 30/ Ağustos /936 tarihi şirketin kat'i teşekkül tarihi şek- linde tashih olunmuştur. Esas nizamnamenin elli yedinci mad- desinde gösterilen 1/Ağustos/936 tarihi berveçhiâti değiştirilmiştir. Madde 4 — Elli yedinci madde de zikredilen 1/Ağustos/936 tarihi değiş- tirilerek şirketni teşekkül kat'i tarihi ka- bul olunmuştur, de gösterilen 1 /Ağustos/936 tarihi ber- veçhiâti değiştirilmiştir. Madde 5 — 62 nci maddede tasrih edilen 1 /Ağustos/936 tarihi değiştirile- yek yerine şirketin teşekkül kal'i tarihi kabul edilmiştir. Esas nizamnamenin 24 üncü madde- sinin son fıkrası berveçhiâti değiştiril. miştir, Madde 6 — 24 üncü maddenin son fıkrasında zikredilen (bugün bir mua- melei ticariye ile alâkalı idare heyeti âzası eski alâkasını zaruri olarak devam ettirmeğe mecburdur) fıkrası kadırılmış- bır. Esas nizamnamenin 43 üncü mad- desinin 3 cü satırındaki (Fahri Baş- kanın tasdiki ile) kaydi berveçhiâti de- öiştirilmiştir: ». Madde 7 — 43 üncü maddede yazılı En hoş ve taze meyvaların usa- relerinden istihsal edilmiş tabii bir meyva tuzudur. Emsalsiz bir fen hârikası olduğundan tamamen tak- id edilebilmesi mümkün değildir. Hazımsızlığı, mide Oyanmaklarını, ekşiliklerini ve muannid inkibazları giderir. Ağız kokusunu izale eder. Umumi hayatın intizamsızlıklarını en emin Surette ıslah ve insana ha- yat ve canlılık bahşeder. İNGİLİZ Kon Eczanesi arti! ATOMU eg İL Ke EY İY A İŞ YY TATE ŞA PİC İLMİNİ İRTİTİ Lİ ağ li Pektorin ağ GL ts LU ci fıkrası berveçhiâti tadil olun- muştur. Madde 8 — 72 nci maddede (içtimm- lar ve rüznameler on gün evvel ilân edi- lir) kaydinin davet ve içtima günleri da- hil olmamak üzere içtimadan lâakal iki hafta “evvel ilân edilir şeklinde tadil edilmiştir. Esas nizamnamenin 78 inci maddesi berveçhiâti tadil olunmuştur. Madde 9 — 78 inci maddede zikre- dilen hesap yılının mebdei 1/Kânunu- sani ve müntehası da 31/Kânunvevvel gn a Esas nizamnameye berveçhiâti mad- delerin ilâvesi kabul olunmuştur. Madde 10 — Kooperatif iktisat ve- kâletinin daimi kontrolu © altındadır. Vekâlet mürakip komiserleri müfettiş ve salâbiyetli memurlarile kooperatifin tek- mil işlerini her zaman teftiş ve kontrola salâhiyettardır. Madde 11 — İhtiyaç halinde mesuli- yeti elzem (halleri görülen idare meclisi âzalarıma işten el çektirmeğe ve bunlar hakkında mesuliyet davası açıl- ması için ortaklar umumi heyetinin top- ley çağırmağa ve bu toplantının ruz- namesini tanzime İktsat vekâleti salâ- hiyettardır. Madde 12 — Heyeti umumiye toplan- tasını bir ay evvel İktisat vekâletine ha- ber vermeğe idare heyeti mecburdur. Madde 13 — Şirketin âdi ve fevkalâ- de içtimalarında İktisat vekâletini temsi- len bir komiser bulundurulur. Madde 14 — Umumi heyetin içtima- ında ortakları bildirilen şirketin bilânço- su kâr ve zarar hesaplarile idare heyeti ve mürakib raporlarile zabıtnamelerden ve toplantıda bulunan ortakların isimle- İcra Vekilleri heyetinin 26/2/1937 tarihli toplantısında kabul buyrularak Türkiye Cumhuriyeti Riyasetinin Al Sahife 13 NAFİA VEKÂLETİ Devlet Demiryolları Avrupa Hattı işletme Müdürlüğünden; 23 Nisan 1937 tarihinden itibaren Sirkeci - Küçük Çekmece Banliyösünde | tenzili D.D./131 No. hı yolcu tarifesinin tatbikine başlanacaktır. Bu tarifeyi | göre Banliyö hattı (İstanbul-Yedikule), (YedikülesBakırköy), (Bakırköy-Kğe çük Çekmece) olmak üzere 3 mıntakaya ayrılmıştır, Bu 3 mıntakaya göre şü' | ücretler alınacaktır. (2214) Gidiş Gidiş-Dönüş mi i nm an Yalnız bir mıntaka içindeki istasyon- * 12 OB 7 17“ 13” 0 Jararasında .... “2 ii İ İki bitişik mintaka, istamyonlaja arasın- O(İ6 12.9 “ a1 iş da iy ; dei Birinel ve Üçüncü mıntaka arasında .. (Kumkapı - Zeytinburnu) W ve & (yenimahalle - Küçük Çekmece) kısımları bie mıhtaka adedilecektir, Bi Bu ücretlerde köprüler resmi ve nakliye vergisi dahildir. © ÇOCUKLAR — 5 yaşına (beş dahil) kadar olan çocuklar öbeveyinlerinin yanında paratız taşınır. 5 yaşını geçmiş olanlar yukardaki ücreler tari ye» nır, 15 günlük kartlar için 15 gidiş - dönüş ücretinden 6 e 20 tenzilât Aylık kartlar için 30 gidiş. dönüş ücretinden “5 30 tenzilât i Üç aylık kartlar için 90 gidiş - dönüş ücretinden “6 40 tenzilât Hâlen satın alınmış bulunan aboniman kartları müddetlerinin nihayeti e dar muteberdir. BİLETSİZ YOLCULAR — Banliyö katarlarında biletsiz yolçulardan sınıf Aş mesafe gözetilmeksizin köprüler resmi ve nakliye vergisi ile beraber maktuan 26 kuruş alınacaktır. SINIF FARKLARI — Biletinin gösterdiği sınıfdan yüksek bir sınıfdâ seyahat edenler ayrıca 16 kuruş mukabilinde yeni bir bilet alacaklardır, i Anahat yolcu tarifesinde tenzilât *“ İstanbul - Edirne, Alpullu - Kırklareli hatlarında 23 Nisan 1937 tarihinden | itibaren D.D/130 No. lı tenzili yolcu tarifesinin tatbikine başlanacaktır. ia Mezkür tarife 106/107, 322/323 No. li muhteljit katarlarla seyahat edecek İ yolculara umumi tarife üzerine gidişte “4 50, gidiş - dönüşte “6 60 tenzilâti. dır. Yalnız 8/9 No, lı D.O. katarları ve 308/309 No, lı Otoray için gidiş-dönüş bileti almak şartile “© 60 tenzilâtdan istifade etmelistiyenler birer fotoğrafile» rini biletler üzerine yapıştırmak üzere gişelere veföceklerdir. Gidiş - dönüş biletlerinin dönüş kısımları 15 gün muteberdir. Yalnız gidiş bileti alan yolcular tam tarife üçreti vereceklerdir. Mektep talebesine mahsus aylık abonman k kartı Umumi tahsil dereceleri dahilinde tedrisatta bulünan : resmi ve musaddak hüs i, ilk, orta, lise mektepletine, Üniversitelere deyam eden ve 25 yaşını göğmi- en ve kazanç getirir bir işle meşgul olmıyan talebelere 1 Mayıs 1937 tarihin. den itibaren D.D/119 Ne. lı hususi tenzili abonürğh tarifesi tatbik edilecektir, Bu tarifeye göre alınacak ücretler şunlardır: . r rn. nr, 1 — 8 Kilometroya kadar olan mesafeler için 150 100 9— 14 Fi ; .. 200 125 vi — 2 , , Mig 250 . 175 — 45 , » » EZER 450 300 “ — > , » 70 50 Mufassal tarife istasyonlara asılmıştır. — saz 'T. C.D. D. AVRUPA HATTİ 9. MÜDÜRLÜĞÜ Erzincan Vilâyet Merkezinde yapılacak Halkevi binası eksiltme ilânı Erzincan Vilâyeti Cumhuriyet “H. P, iynlru Başkanlığından : 1 — Erzincan şehrinde yapılacak Halkevi Dona kapalı zarfla eksiltmeye ko- nulmuştur, 2 — Bu inşaatın muhammen bedeli 05 ban dr. 3 — İstekliler bu inşaata aid proje ve plânları 200 kuruş mukabilinde > ti yönkurulu heyeti muhasipliğinden alabilirler, 4 — Eksiltme 14; Mayıs/937 tarihine rasllayan cuma günü saat 16 de Erin. cen parti binasında toplanacak parti Uyönkurulu heyetince yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için istekliler aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat 12 ye kadar heyet başkanlığına teslim etmiş olmaları. lâzımdır, A — İsteklilerden 2490 sayılı kanunun 16 ıncı ve 17 inci maddeleri ; mnelbin- ce 5100 liralık muvakkat teminatı, 'B — Kanunun tayin ettiği vesikalar C — Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir mâni bulunmadığına dair imzalı bir mektup. ğ D — Ehliyet vesiksları Erzincan Nafıa müdürlüğünden tedkik ve, tasdik edilecektir. 6 — Teklif mektupları ihale günü saat 14 de kadar makbuz mukabilinde komisyon başkanlığına verilecektir, Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının ideli teahhütlü olması ve nihayet bu scate-kadar komisyona gelmiş.bulun- | ması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak İsteyenler Erzincan . Halk Partisi İlyönkurul heyetine müracaat etmeleri, (2093) z . Kapalı zarf usuliyle eksiltme ilâns Kütahya Vilâyetinden: 1 — Bkaltmeye konulan iş: Kütahya Mfemleköt hastanesi kaleler tesisat i dır, Keşif bedeli: 15402 lira 20 kuruştur. 2 — Eksiltme 30/4/0937 tarihinde Cuma günü saat «153 de Kkütaliğa iye hükümet konağında Daimi Encümen huzurunda kapalı zart usulle yapılan caktır, 3 — Eksiltme şartnamesi, hülâsal keşif, Nafia vekâletinin kalorifer talimağe” namesi ve buna müteferri evrak bilâbedel Kütahya Kafıa Müdürlüğünde ve Ep cümen kaleminde görülebilir. İ 4 — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 1155 lira 50 kuruşluk muvakkağ | teminat vermesi ve Nafıa vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikasinı haiz ole ması ve 10000 lira değerinde bir kalorifer tesisatını iyi bir şekilde yapmış oldu» ğuna dair vesika ibraz etmesi lâzımdır, İsteklilerin teklif mektuplarını 2 inci maddede yazılı ihale saatinden bit saat evveline kadar yani tam saat «14» de Dalmi Encümen relsliğine mal buz mukabilinde vermesi şarttır. Bu saatten e ” m 3 Mİ Aa Re e ii