11 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

11 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

a e Mili küme Silindi yalnız dördünü oynamış ve bu dört maç- ta iki puan kaybetmiştir. Yapaca- ğı daha on maçı vardır. Bunların en mühimlerinden birini bu pa- Fenerbahçe şimdiye kadar yap- tığı yedi maçta yalnız üç puan Kaybetmiş bulunmaktadır. Geri kalan yedi maçından ikisini bu hafta İzmirde yapacaktır. Son maçlarda sakatlanan Doğanspo- run hakkısı ile Fethisinin bu haf- ta oynıyabilmeleri ihtimali pek zar yıl olduğunn göre Fenerbahçe İz- Bu üç takım şimdiye kadar yap- tıkları maçlarda yedişer puan kaybetmişlerdir. Fukat Beşiktaş maçlarının çoğunu oynamış ve ge riye yalnız dört maçı kalmıştır. Bununla berâber bu dört maçın en sikı maçlar olduğunu kaydet- mek lâzımdır, çünkü: İkisi Gala- gelince Beşiktaşta bir eksik maç yapınıştır ve yapacağı daha beş maçı vardır. Bunun için bu hafta, Ankarada oynanacak Güneş - Gençlerbirliği maçı bilhassa mü- Owensin en büyük arzusu Antrenör olmak ve zencilere bütün dünya rekorlarını kırdırmak |! Bir gazeteci, olimpiyatlardan sonra, profesiyonel olan meşhur zinci koşu- cu Owens ile bir mülâkat yapmış. Bu mülüksti naklediyoruz: «Dünyanın en seri adamı harikulâ” de Owens ile pek enteresan bir mü- yoruz ve Owens cevap veriyor: «— Para mı? Ah, kazanmak, hem de mümkün olduğu kadar çok kazan- mak lâzım; çünkü evliyim ve Cleve- land'da birçok dostlarımı davet etti- gim bir evim var, #Meselâ en iyi dostlarımdan biri de Joe Louis'dir. Benden yüz mil uzak- ta ikamet ettiği için kendisini sık sık görürüm. «— Peki siz ollmpiyatlardan beri ne yaptınız?. «— Para kazandım; ben Amerika- yım, bunun için bence paranın bü- yük ehemmiyeti var. Kendime bir me- necer tuttum ve muhtelif vilâyetler- de küçük turneler yapıyorum. Başlan- gıçta ufak söylevler veriyorum. Göze çarptım ve cümhuriyet partisi, Roo- seveltin rakibi Landon, lehine nutuk» larirad etmem için beni angaje etti. «— Allah, Allah! Peki, bu nutuk- larda nelerden bahsediyordunuz?. — «Bunlar olimpiyatlar hakkında fıkralardı, fakat hepsinin sonunda «Landona rey veriniz, o Birleşik Ame- rika için ideal bir cümhurreisidir cümlesini ilâve ediyordum. «— Buna rağmen... «— Şüphesiz, para etmedi; hattâ bu hususta ters bir rekor yaptım, fakat... Dört hafta içinde 25090 dolar aldım. Itiraf ediniz ki, fena bir para değil! «— Peki ya intihabattan sonra? «— Cazbandlar teşkil ettim ve bir &i türnelere giriştim. Şimdiye kadar yapılan otuz iki maçtan sonra milli Küme takımları ne vaziyettedirler himdir, Şimdiye kadar beş maç yapan Güneşin daha dokuz mâ- çi vardır. Güneş, bu hafta Anke- rada iki maç yapacaktır. ri Güneşle, biri de ilk maçta ye- nildiği Gençlerbirliğile oldğuna güre en sıkı maçlarını yapacak de- mektir. Bu hafta Ankarada oyna- nacak Güneş - Ankaragücü maçı, Güneşin ilk maçta ve kendi sa- hasında mağlübiyeti dolayısile, a- lâka uyandıracaktır. Üçok şimdiye kadar yaptığı on maçta on altı puan kaybetmiş ol- makla milli küme fasnifinde s0- nuncu gelmektedir. Bu hafta İz- mirde Fenerbahçe ile karşilaşa- KM e ll imi rejim var mı? «*— Muledil hareket ederim, sigara içmem; mümkün olduğu kadar can- dan idman ederim ve kendi rekorları- mı kıracağamı çok ümid ediyorum, çünkü şimdi o rekorları yaptığım za- mankinden daha az asabiyim. «— Projeleriniz var mı?, «— Kâfi miktarda para kazandığım zaman tahsilime devam etmek. Olduk- <1 — — Olimpiakos 4 -1 mağlapı.. Yunanistan şampiyonasında en başta giden Pire şampiyonu Olimpia- kos takımı paskalya turnuasında Ati- na şampiyonu Panatinakos takımma 4-1 gibi açık bir farkla mağlüp olmuş- tur. Bu iki rakip klüp şimdiye kadar 32 muç yapmışlardır. Bunların 7.si beraberlikle neticelenmiş, 13 ünde Olimipiakos ve 10 nunda Panatina- kos gâlip gelmiştir. Geriye kalan iki maç, çıkan kavgadan dolayı neticele- nemiyerek yarım kalmıştır. A.E.K.3- Kylie Paskalya turnuasının ikinci maçın- da Alins ikincisi A. E.K. (İstanbul- | dan giden Rumlar birliği takımı), Ati- na üçüncüsü Apollon'u 3-2 mağlüp etmiştir. P.A.Ok2-iriklis 2 Paskalya turnuasının Selânikte 0y- nanan üçüncü maçında Selânik şam- vi ikincisi berabere kalmışlar. “sün İstanbulda oynamak istiyor Haziran ayında Romanya şampiyo- nu Venüs telımile maçlar yapmak üzere Bükreşe gidecek olan Pire ikin- cisi Binikos takımı bu vesile ile İş- tanbulda da maçlar yapmak üzere Fenerbahçe ve Galatasaray klüpleri- mize müracaat etmiştir. Bitok bu mi- racantı tedkik ederek bugünlerde Yu- nanistana bir cevap gönderecektir. Cim Londosun Yunan federas- yonuna yardımı Bugünlerde henüz Atinada bulu- nan Yunan pehlivanı Cim Londos Yunan güreş federasyonuna, 400,000 drahmi yani 4550 lira vermiş ve bu para ile güzel bir güreş salonu yapıl- masını temenni ederek Hindistan, Çin, Japonya ve Avuslralya turnesinde de ora Rumlarından bu maksadle pa- Ta toplıyarak göndereceğini vadetmiş, bu da kâfi gelmezse bu iş için hususi tekdirle karşılanan Cim Londosun bu güzel hareketi kral tarafından telg- rafla tebrik edilmiştir. DERİ | Sarav ve BABHÂLİN Yazan: SÜLEYMAN bez SOLEYMAN KANI İRTEM — Tercüme m iktibas hakkımahfuzdur. TI Mayın 1937 İN İÇ YÜZÜ La tıbbıye mektebinde hürriyet fikirleri, beş gencin kurduğu cemiyet masında beşinci sultan Muradı kur- tarmak için yapılan bir teşebbts hak- kında şu mallimatı veriyor: Yapılan bu teşebbüsün budefa Muvaffakıyetle neticeleneceği zanne- diliyordu. Bu bir cüretkirane teşeb- büs idi, ama muhal değildi. Her şey hazırdı, Bizzat sultan Mu- Teşebbüste muvaffakıyet hasil olur İse sultan Murad bir Fransız gemisi- ne bindirilecekti, Deliliği hakkında De düşünülmek lâzım geleceği mevak- 8iz Avrupaya gösterilöcekti. Muvakkat hastalığının şifa bulmaz olduğu yolunda yapılmış propagan- daların mahiyeti bu suretle meydana çikarılacaktı; tahtından mahrum bi- Hadok 21 puan Beogradski 19 puan Yugaslayya 17 puan. Romanya sampiyonasını kim Romanya şarıpiyonasının nihayet- şam; lenmesine bir hafta kalmıştır. Şimdi- Ki halde Venüs'le Rapld 23 puanla başta gitmektedir. Puanlar şöyle ledir: 23 Venüs, 23 Rapid, 20 Viktorya, 19 Ripenzin, 19 A. M.E.F.A, 18 Yu- ventus, 16 Giorya, 14 Üniverstata son | maçta Venüsün Gloryayi yenerek şam- piyon çıkması en kuvvetli ihtimaldir, Erzincanda at yarışları ve cirid oyunu Erzincan 10 (A.A.) — Dün Halkev. leri adıma tayyare alanında at yarış- ları ve cirit oyunları yapıldı. 1000 met- #elâs etmek keyfiyetini Jön "Türkler. Dektebi Tıbbiye nazırı Marko paşa # mağdur mevkiinde görerek bunlari kabule şayan sddetmemişlerdi. Ya- pılan itirazlarla hâdise büyümüş, o zaman serasker olan Hüseyin Avni Paşa bizzat mektebe gelerek ve mev- Zu nizamlarâ rlayetin mecburi oldu- ğunu anlatarak muteriz ve müteca- sirlerin hapis ve tardedileceklerini ilân eylemişti, Bunun üzerine talebe daha ziyade ses çıkaramamamış, mesele kapan- maıştı. Yalnız bu hâdise askeri tıbbi- ye talebesinin hükümetin her istedi- Jerile en ziyade H. 1287 de mektep ne- zaretine tayin olunan doktor ferik Marko Apostol paşa zamanında ünsi- ya islerdi Marko paşa tıbbiyeden neşet eyle- dikten sonra muallimlikte bulunarak meziyet ve irfanını herkese tanitmış- tı. (Vefatı 1888) Nezareti esnasında hak ve adaleti iltizam, idarede serbesti ve istiklâl esaslarını muhafaza eylemesile tale- be arasında namı büyük bir hürmet- le yadedilir olmuştu. Marko paşanın bu mesleği halefi Saib paşa tarafından da takib edil- mişti, Takat 1889 da artik hel ve zaman İle itilâf edemiyen bu serbesti gazetesini det bey Arapkirlidir.