11 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

11 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

İNKIBAZI, HAZIMSIZLIĞI, EKŞİLİK ve YANMALARINI DOYÇE LEVANT LİNYE G.M.B,H. HSMBURG.. Doyçe Levant Linye Hamburg A. G. Hamburg. Adas Levant Linye A. G. Bremen. Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ya Babrisiyah arasında azimet ve «vdet muntazam postaları İstanbulda beklenen vapurlar ,Larisa vapuru limanimızda “Adana vapuru 14 Maysa doğru Mara vapuru 16 Mayısa doğru Burgaz, Varna, Köstenre, için limanımızdan hareket edecek vapurlar Adana vapuru 15 Mayısa doğru Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları hareket edecek vapurlar Akka vapuru 8 Maysa doğru Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanında DOYÇE LEVANTE UNYE vapur acentalığına müracaat, Telefon: 44760 - 44769 Scandinavian Near East Agceny Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 -2-3 Svenska Orient Linjen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark Karadeniz başkıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve evdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslodan beklenen vapurlar Bissen vapuru 9 Mayısa doğru Bardaland vapuru 13 Mayısa doğru İsa vapuru 25 Mayısa doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Rotet- dam » Kopenhag, Gdynia Gothenberg, | Dantzig - Stokholm, ve Oslo, limanları işin hareket edecek vapurlar. ve Bissen vapuru 9 Maya doğru Bardaland vapuru 17 Mayısa doğu İsa vapuru 25 mayısa doğru Fazla tafsilât için Gi in Tahir han 3 üncü katta köln ace: ın MÜACAMR, Tel: 44991 2-3 Fatih satış Münevver, ve Hatice, ve Aziz v sarnf oldukları an Selimde Mimar Şecanddin mahallesinde atik Mimar ve cedit Cabi sokağında 1 No. lı bir tarafı Hüseyin ustanın hanesi ve bahçesi ve bir tarafı İbrahim hane ve bahçesi ve bir tarafı müteveffa Hüsnü veresesi muhterik hane ve arkası ve bir tarafı tarik ile mahdud 530 lira muhammen kiymetli ikiye bölünmüş iki kapılı ve beherlerin- | de ikişer odadan 4 oda ve kuyu ve biraz bahçeyi havi muhtacı tamir bir bap ha- ne izalei şuyuu zımnında açık arttırma suretile şeraiti atiye dairesinde 10 hazi- zan 937 tarihine müsadif perşembe gü- mü saat 14 ten 16 ya kadar muhammen kıymetinin *e 75 bulmadığı takdir- de en çok arttıranın ti ödü baki kal- mak Üzere 25 haziran 937 tarihine mü. sadil cuma günü saat 14 ten 16 ya ka- dar baş kitabet odasında satılacaktır. | » Arttırma peşin para iledir. Arttır ya iştirak edecekler 9e de 7,5 nisbetin- de pay skçesi vermeğe mecburdur. 2 - | İşbu gayrimen müseccel hak sahipleri ta; indan baren 20 gün zarfında memuriyetimize müracaatla haklarını tesbit ettirmeleri aksi takdirde gayri müseccel hak sahip- leri paylaşmadan hariç bırakılacaktır. | 3 - Üzerine ihalesi icra kılınan müşteri | bedeli ihaleyi vermediği takdirde ihale- nin feshinden mütevellit fark ve zarar- dan mesul olacaktır ve bu fark bilâhü. küm kendisinden alınacaktır. 4 - Della- İlye ve 20 senelik vakıf vergisi müşteriye ve tarihi ihaleye kadar vergi ve saire borçlar hissedarlara r. Şartname her- kesin görebileceği surette açıktır. Fazla istiyenlerin 75 satış na müracaatları ilân olunur. (M. 1069) ANTİKA ALIYORUM Eski Türk eserleri, gümüş, tahta, ba. kır, Baykoz vesair işlerle eski yağlıboya tablo, gravür, porselen, fayans vazo ve memurluğundan : Ayşe | sr kızı Ayşe ve Reşide şayian muta- ilde müseccel ve gi | ceye girilir biblolar, bronz heykeller, her nevi sa- len tezyinat eşyasi alıyorum. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde eski Polonya sokağında Merkez apartımanı 5 Çi) numaralı dairede Mimar Knol, MİDE İstanbul Yedinci İcra Mer Necmiyenin İsmet zimmet ğağından dolayı mahcuz bulunan Ak. sarayda Oruçgazı mahallesinde Selim- paşa sokağında eski 30/50 yeni 32 No. h man bahçe bir bap hanenin dört- te bir hissesi açık arttırmaya karar verilmiştir. Hududu: Sağ tarafı Rızanın hane ve Bahçesi sol tarafi Oruçgarı İsmail 40- kağı arkası Nafiz hane bah Gene Selimpaşa yokuşu ile huduttur. Umum mesahası: 474 metre sabba: olup 173 buçuk metre murs bar ahşap hane 35 buçuk metre yabbai kârgir mutfak ve vazına nu 215 metre İ murubba da bahçedir. Tamamına üç ehli vukuf tarafından (7985) lira kıymet takdir edilmi Evsahı: Dört buçuk katlıdır. Bodrum katı kârgirdir. Bina arkasında bahçe ve selâmlik ve arabalık mahalli olup bu kata bahçedeki kapıdan girilir, Zemi. ni karesimen antre, divenle İki yanı zemini kare niş bir taşlık ortadan camekânle böl melidir. Tulumbalı bir kuyu Solda zemini kırmızı çini kırık tekneli alaturka ocaklı halli olan mutfaktır. Diter kısma ge- çilen bir kapı ikinci taşlıkta mel musluk taşı kırmızı çini iç ortada ahşap rüer va ve iki odadı zemin ni mermer e bir he erdi- venle çıkılan ve sofa camekânla bö- lünmuştur. Sağda bir oda geniş bir #2- lon yük ve dolabı olan iki oda #latur- ka bir helâdır. Mayıs 936 dan itiba- ren bir sene müddetle ve sekiz liraya Nuri kiracıdır. Birinci kat: Zemin katinin aynıdır. Bir kiler vardır. Üçüncü kat: Sofa camekânla bölün- müş hk merdiven altı ve helâ çatıya çıkılan merdives Çatı kat beş çatı altıdır. Binanın dahili tamamen yağlı boyalıdır. Elektrik, ter- kos ve havagazı tesisatı vardır. Ahşap ve bodrumda kârgir kısmı sıvaları kıs- men dökülmüştür. Basık tavanlı bir sofa ve aksamı 3. üncü katın tava- nı müzeyyendir. Selâmlık kısmı hâlen Selimpaşa yokuşu, Mustafa Kemal pa- şa caddesi 81 Nu. taj. Önü divarla bir kapıdan Zemini kırmızı çini etrafı harap camekârli bir kapıdı ini mermer ântre olup buradan bodru; inilen bir ahşap merdiven ve zemin kat ahşap sofadır. Bodrum zemini kırmı- zn ve diğer kısma geçilen bir kapı ve diğer kısmı bahçeden geçilen bir kö- mürlüktür. Zemin katı sofa ve karsı- lıklı iki oda sofada alaturka bir belâ Sari ayda sekiz liraya kiracıdır. Birine ci kat merdiven başı camekânla bö- Minmüş bir sofa ve karşılıklı iki oda bir helâdır. Ve sofadan diğer kısma ha- reme geçilen bir kapı vardır. Bahçe Oruçgazı sokağı cephesi duvarla rilmiştir. Harem ve arasında bir duvar ve bir kapı olup ar- ka bahçede harem kısmında küçük bir havuz arkada zemin katı beden du- varları kârgir üstü ahşap ve harap 26 timini malta döşeli bir mutfak ve 26 mini toprak bir ahir mahalli vardır. Binn haricen yağlı boyalıdır. Hâlen bo- yokuşu eadde- sinde ön kısmında ve iki tarafta birin- ci kattan itibaren birer çıkma olup yan cehpe kaplaması kismen tamire muh- taç ve çerçeveleri çürümüştür. Zemin zeri selâmlık rulmuştur. Selimpaşa ve bodrum katı pencereleri demir par* | maklıklı yan sokakta birinci katta birer çikma vardır. Bina köşe başındadı Arttırma peşindir. Artırmaya işÜ edecek müşterilerin kıymeti muhamme- nenin 96 7,5 nisbetinde pey akçesi ve- ya milli bir bünkanın teminat mektu- bunu hamil olmaları icap eder. Aarttır- ma şartnamesi 18/5/937 tarihine mü- mah- masi tarihine müsadif per- şembe günü dairemizde saat 14 den 16 ya kadar icra edilecek birinci art tırmada bedel, kıymeti muhammenenin # 75 ini bulduğu takdirde üstte bıra- kılır. Aksi takdirde son arttıranın ta- ahhüudu baki kalmak üzere arturma 15 güna daha temdit edilerek 3/9/937 tarihine müsadif cuma günü saat 14 den İ6 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıra! üstünde bırakılacaktır. 2004 No.h ra ve İflâs kanununun desine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmiyan ipotekli alacaklılarla di- ğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hipleinin bu haklarını ve hususile fniz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında ev- rakı müsbitelerile birlikte dairemize bil- VE YY bir salon üzerinde beş oda bir ara” | zemini çimento döşeli bir bah- kısmı | 126 ıncı mad- | ri Çocuk arabalarımız hakkın- da telefonla vaki olan bütün müracaatlere ayrı ayri cevap vermek imkânsızlığı hasebi: le, keyfiyeti gazetelerle n etmeği münasip gördük. Açık ve kapalı tekmil çocuk arabalarının zengin ve emsal- siz çeşitlerini bu hafta gümrük- ten çıkardığımız ve her yerden ehven fiatlarla satma- ğe başladığımızı muhterem halka müjdeleriz, | Beyoğlunda | Baker mağazaları Müdürü Fatih sulh üçüncü hukuk hâkimliğin- den: . | 937 - 590: Fntihte Etmeydanında 36 sayılı hanede oturan küçük Nimetin sin- ni rüşde vüsulüne kadar bütün işleri görmek Üzere ayni evde ablan Saime- nin küçüğe 8/5/937 tarihinden itibe- ren vasi tayin olunduğu ilân olunur. dirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hak- İari tapu sicillerile sabit olmiyanlar sa- | tıp Bedelinin paylaşmasından hariç ka- | kırlar. Müterekim vergi, tenviriye ve | tanzifiyeden İbaret olan belediye rüsu- mu ye vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi bedeli müşteriye aittir. Daha faz- İn melâmat almak 936, 1490 No. lı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet ra- porunu görüp anlıyacakları ilân olunur, (32532) yenlerin ZU erir. Hiç hastalığı olanlar bile » ALIŞTIRMAZ. Yerini hiçbir yoktur. Şeker BARSAKLARI imdir. İçilmesi lâtil mümasil müstahzar tutamaz Mazon isim Horos Markasına dikkat. Deposu: Mazon ve Bo- İstanbul Yenipostahane uUvE rim arkasında No, 47 ton ecza deposu OLGUNLUK İMTİHANLARINA Gireceklere Yardımcı Kitabları : 100 Filozofi al kitabı Cemil Sena 100 Kimya bakaloryası 200 Felsefe ve içtimaiyat 80 Kimya meseleleri notları 100 Kimya tecrübeleri e Üekaleryası 65 Kimya kılavuzu 125 Riyaziye ( Olgunluk hazırlanma meseleleri Mitat Doğan 75 Kılavuz Cebir 2. nci derece Mitat Doğan 75 Kılavuz Cebir (tah- Kili) Mitat 75 Genel Biyoloji A 100 Yeni Biyoloji A. Harp Okulu Komutanlığından: I — Harbiye okulu 997 Yarsubayları için aşağıda cinsleri, miktarları, tah- min bedelleri, fiyatları yazılı eşyaların ohizalarında yazılı günlerde eksiltme» leri Ankara Harp Okulunda müteşekkil komisyonda yapılacaktır. 2 — İsteklilerin şariname ve nümüneleri görmek üzere her gün, eksili- meye getireceklerin muayyen gün Ye Sâatte teklif ve teminat makbuzlarile mek fuplarını ve veşikalarını zarfların ve ekslltmelerin açılma saatinden bir saat #vveline kadar komisyona vermeleri. (2496) Saat Gün Eksiltme (o Eksiltme İlk teminatı Miktarı Cinsi tarihi gekli Lira 14 © Pazartesi 17/5/837 Kapalı zarf (473 1445 > , > 630 16,30 > , » 1005 14 Gel 18/5/937 A. eksiltme (o 213 14,45 > » » 197 1930 , » Kapalımari 1182 14 Oo Çarşamba 19/6/937 > “3 1445 > » » 183 1530 » > » 7157 Mazhar İzzet Kemal Avni Refik Avni Refik Cemil Sena M. Namık Muvaffak t, edebiyat terihi Sad. Nüzhet 30 Fizik kanun ve düsturları © Şevki 30 İnsan anatomi ve Fizyoloji A, Nezihi 60 Tabii bilgiler el kitabi A. Nezihi | 150 Tabii ilimler A. Nezihi | Doğan Tevfik Tevfik Sandık - Portatif karyola Battaniye Matra Manevra kemeğ Çizme r Kılınç Sırma kemer : Elbise 7 Eczacı ve Tabib alınacaktır. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: Ankara civarında Kayaş, Küçükyozgat ve Erzurumda kullanılmak üzere bir operatör ile iki tabib ve bir eczacı alınacaktır, İsteklilerin istida ve vesi- kelarile Umum müdürlüğe müracaatları. 2305) 1050 1050 1050 1060