17 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

17 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 AKŞAM 17 Mayıs 1937 e AKŞAM-SPOR o Beşiktaşlılar Galatasaray kalesi önünde Beşiktaş - Galatasaray, dün altı binden fazla bir seyirci kütlesi önün- de Milli küme karşılaşması yaptılar. Saat dörtte iki takım karşı karşıya geldiği zaman tam ksdrolarile ol duklarını gördük, Hakem Şazi Tez- canın idaresinde ve Galatasarayın hücumile oyuna başlandı. İlk beş da- kika sarı kırmızılıların hücumları ile geçti. Oyuna Galulasuray hâkim. Beşiktaş bu taziykten kurtularak k cuma, geçti.Yapılan hücum bir favulle durduruldu. Sıkı bir şüt avut oldu. O- yun mütevazin bir şekil aldı.Karşılıklı hücumlar seyretmeğe başladık, İkin- ci beş dakike Beşiktaş oyuna hâkim olmak üzere, Bir Beşiktaş hucumu. Bir gol fırsatı kaçtı. Beşiktaş lehine korner, fakat avut, 12 nel dakika or- tadan bir Beşiktaş hücumu. Sıkı bir p direğe vurarak geri geldi. işret hafif bir plâse ile topu ağlara taktı. Bu gol Galatasarayı canlandır- dı. Hücumlar birbirini takib ediyor. netice yok. Galatasaray Beşik- sıf sahasında oynuyor. Çok canıl bir oyun seyrediyoruz. Soldan bir Galatasaray top ortada, sık bir şüt fakat ofsayt ika 20 soldan inkişaf eden bir Galatasaray hücumu, Top ortaya geç- ti. ymanın sıkı bir şütü, top ağlarda ve gol Beraberlik temin edii- mis öldü. ” “Bir Beşiktaş hücumu top kalecinin ellerinde, 30 uncu dakika soldan bir Beşik- taş hücumu. Top ortada, yetişen Rıd- van sıkı bir şülle Beşiktaşın ikinci gölünü kaydetti. P : Bundan sonra Galatasaray hü- Mine cumda. Bu hücumlar arasında dev- Te 2-1 Beşiktaş lehine neticelendi. İkinci devre çok heyecanlı başlar dı. Mütevezin bir oyun seyrediyo- ruz. Bir Galatasaray hücumunda Mehmed Ali güzel bir kurtarış yapti İ Bu karşılıklı hücumlardan sonra Galatasaraylılar oyunda bir hâki- .miyet tesisine muvaffak oldular. İ Oyun Beşiktaş nısıf sahasında oy- ş nanıyor. Bir Galatasaray hücumu, i sağdan ortalanan topu Bülend çok hücumu, top ağlarda güzel bir kafa vuruşile ağlara taka- rak beraberliği temin etti. Oyun bundan sonra çok heyecanlı bir şekil aldı Her fki taraf ta gali- biyet golünü kaydetmek için didini- yor. O kadar heyecanlı dakikalar ge- çiriyoruz ki her iki kale de gol firsat- ları kaçırıyor. Mehmed Ali bir kaç gol kurtardı. Necdet bir kaç hücumu yaptığı lüzumsuz favullerle öldü- rüyordu. Bu devreyi hulâsa edecek olursak daha ziyade oyuna sarı kırmızıhla- rın hâkim olduğunu Kaydedebilriz. Sarı kymızılılar maçı kazanmak az- mile oynadılar. Beşiktaşlılar daha ziyade müdafaada idiler. Beraberlik golünden sonra bu beraberliği ka- bul eder bir oyun oynamağa başla- dılar Galatasaray takınunda, Süelyman ve Bülend en iyi idi. Necdet çok favul yaplı. Müdafanda Reşad Lütfi- den de daha şuurlu ve daha iyi... Muavin hattı canlı, fekat şuursuz. Avniye pek iş düşmedi. Beşiktaş takımında Mehmed Ali Çüzel kurtarışlar yaptı. Faruk takı- mın en İyi oyuncusu, Hüsnü asabi, muavin hattında Feyzi ilk on beş da- Kikadan sonra varlığı ile yokluğu mü- savi, Bülend scemi fakat canlı, Fuad vasat, Hücum hattında Eşref takım için oynuyor, Şeref senenin en gü- zel oyununu oynadı. Hakkı durgun, Muzaffer vasat, Rıdvan sağ açıkta muvaffak olamadı çünkü yeri değil... Bu suretle ker iki takımda birer puvan keybetmiş oldu. o M., Kemâl Türkiye güreş birincilikleri Ankara 16 (Telefonla) — Çocuk Esirgeme kurumu tarafından tertip edilen "Türkiye güreş birinciliği mü- sabakalarına (Tekirdağlı Hüseyin, Mülâyim pehlivan ile diğer tanınmış bütün pehlivanların iştirâki temin edilmiştir. 20 mayısta başlıyarak üç gün de- vam edecek olan bu müsabakalarda birinciye 500 lira mükâfat verile cek, diğer derece alanlarada 700 Hira dağıtılacaktır. i Beşiktaş - Galatasaray 2 - 2 berabere | Fenerbahçeliler Üçokla İ Birinci devrede Beşiktaş, ikinci devrede de J- 3 berabere kaldılar Kerimi m hünel oyun çıkardılar İzmir 16 (Telefonla) - — Fenerbah- - Üçok takımları yedi sekiz bini aşan bir seyirci kütlesi önünde kar- şılaştılar. Fenerbahçe takımı Hü- sameddinden mahrum olarak şu ş6- kilde idi: Necdet - Lebip, Aytan - Cevad, Fik- Bir İzmir hücumu, topu Sald kaptı. Şahsi bir hücumla ve onsekiz pastan sıkı bir şütle beraberliği temin etti, Ve devre de 2-2 beraberlikle netice- tendi. İkinci devre topu gene Said kaptı ve ayağından topu açtı. Necdet sıkı bir blonjen yaptı. Topa geçti, kaleye gi- rerken Lebip kurtadı. Bundan dört dakika sonra bir Fener hücumu, Ni- yazi Orhana bir pas yerdi. Orhan fevkalâde" bir şütle üçüncü golü yap- ta. Vaziyet 3-2 Fşner lehinde, Üçoklular ve Fener mütevazin bir oyun oynuyorlar. Bir aralık öyun Fener nısıf sahasında oynanmıya baş- Tadı. Hücumlar birbirini takip edi- yor. 43 üncü dakikada bir İzmir hücumunda Aytan topu avuta gidiyor diye bıraktı. Fakat Namık sıyrılarak güzel bir orta yaptı, Said de nefis bir kafa vuruşile beraberlik golünü yaptı. Ve oyun 3 - 3 beraberlikle ne- ticelendi. Hakem oyunu iyi idare etti. Üçek- lular daha güzel oynadılar, Hiç bir fırsatı kaçırmıyorlardı. Sarı lâcivertliler yorgun ve can- sızdı. Halk çok büyük bir alâka ve zevk- le coşkundu. Oyun nihayeline kadar takip edildi. Ankarada Güneş - - Ankaragücünü 6 - 1 yendi Ankara 16 (Akşam) — Güneş ta kımı bugün ikinci karşılaşmasını Ankaragücü ile yaptı. Sahada bin- lerce insan vardı. Oyuna Ankaragüçlüler başladılar, Her iki tarafın güzel bir oyun oy- nadıkları görülüyordu. 15 inci da ATLI emmi Kolej seçmeleri yapıldı Mtletlerimiz bugün Ankaraya gidiyor Ankarada 19 Mayıs gençlik spor bayramı münasebetle yapı- Tacak olan Ankara - İzmir - İs- tanbul atletizm maçında mınta- kamızı temsil etmek üzere 16 at- let, atletizm ajanı bay Mazhar Nazımın idaresinde bugün öğle- den sonra Ankaraya hareket ede- cektir. Gidecek atletler şunlar- dır: Halük, Nazmi, Ömer, Fürü- zan, Galip, Faruk, Mehmed, Re- Cep, Artin, İbrahim, Haydar, Pu- lat, Veysi, Rasim, Etem, Zeki, râk etmiş ve seçmeler büyük bir in- tizam içinde yapılmıştır. 30 mayısta > nihal müsabakalara kalanlar şunlardır: 100 metre; Nazmi, Halük, Kâm- ran, Papadoplos, Vitalis. 200 metre: Ömer, Vefik, Kalfoplos, Nazmi. 400 metre: Faruk, Fürüzan, Meh- kı, Azmi, Nuri, Artin, Çalikis, “Teo, Salih, Sokrat, Nedim. Yüksek: Pulat, Haydar, Hirsofop 1oö, Menteşoğlu, Asmanidis. Uzun: Zeki, Sadi, Akel Enver, Taşçıoğlu, Asmanldis. Üç adım: Zeki, Pulat, Çankos, Sasi, Amboref, Karfoplos, Dimitri, Gülle: Etem, Sabahaddin, Çubuk, Sakalakis, Hezencoğlu, Vefik, Veysi. Disk: Veysi, Sabahaddin, Yusuf, Yavru, Hezencoğlu, Etem, Cirit; Rasim, Şerif, Hüseyin, Rİ- Zoplos, Pagoryan, Tomas, —. Haydar, Şerif, Münir, Ci- had, Vikoroplos, Vasfı, . | GAlınan dereceler umumiyetle iyi değildir. Fakat bu müsabakaların söçme Olduğunu göz önünde tutan ve iki gün sonra Ankarada müsaba- kalar yapacak olan sporcular ken- İ dilerini yormak istememişlerdir. Ankarada yapılacak olan müsaba- kalarda takımımızın birinci gelme- si ve içlerinden bazılarının rekorlar yapması beklenmektedir. Pek büyük bir ihtimalle Recep 1500 de ve Pulat yüksek atlamada rekorlar yapacak- lardır. Atletlerimize muvaffakıyetler dileriz