2 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

2 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

minen slam san. m mz Bu haftaki milli Küme maçları > gelecek hafta maçlarile değiştirildi Galatasarayın Ankaradaki son Dün akşam geç vakit öğrendiğimi- ze göre, Ankarada bulunan futbol federasyonu relsi B. Sedad Rızadan İstanbul ajanlığına gelen bir telgraf- ta, Fenerbahçenin o yıldönümünde getireceği Rapld takımile karşılaş- masını kolayşlalırmek. üzere 5 hazi- randa oynanacak Fenerbahçe - An- karagücü maçının 12 hazirana ve 6 haziranda oynanacak. Galatasaray « Ankaragücü maçının 13 hazirana gö- türülerek o tarihlerdeki Güneş - Do- ğanspor ve Galatasaray - Doğanspor maçların 5 ve 6 hazirana, alındığı, keyfiyetin. alâkadar klüplere tebliğ edilmsi bildirilmekledir. Bu değişikliğin. alâkadar klüplere dün geç vakte kadar tebliğ edilip edilmediğini bilmiyoruz. Fakat her halde tebliğ edilmiş veya bugün teb- liğ edileceğine göre alâkadar Oklüp- lerin bunu nasıl karşılıyacakları me- rak edilecek bir noktadır. Filhakika, bu hafta Ankarsgücile. maçi bulu- nan Galatasarayın. onun yerine Do- ğansporla oynaması büyük bir deği- şiklik ifade etmezse de, bu hafta maçı olmıyan Güneşin umulnuyan bir maçla Karşılaşması mhtmeldir ki maçına ait bir enstanians çok haksız. bir iş olacaktır. Çünkü Güneş belki bu maçı yapmakta bir mahzur görmiyecek ve belkide bu hafta maçı olmadığı için son Fener- bahçe - Güneş maçında zedelenen veya. yorulan futbolcülerini isliraha te çektiğini. işittiğimize göre müşkül vaziyete düşecektir. Mücbir. sebepler yüzünden flks- türünde tesbit edilmiş. bir maçın te- hiri şimdiye kadar görülmüş büyük mahzur olmıyan bir keyfiyettir. Fs. Dün akşam bazı Galatasaraylı ve Güneşlilerle görüştük. Onlar da bu değişikliğin kendi zararlarına. olaca» ğı fikrindedirler. Bununla beraber bu hususta idare heyetlerinin müş- bet veya menfi karar ve teşebbüsle- re salâhiyettar olduklarını söylemek» tedirler. Şu halde vaziyetin tavaz- zuhunu beklemek daha doğru olacak. demektir. 6 Haziranda Fenerbahçenin 29 uncu yılını kutlıyacağız Viyananın meşhur Rapidini Sarılâciverd takım karşısında seyredeceğiz kutlamaları her sene bize unutul- maz birgün yaşatır. Bu önümüzde- ki haftada 29 uncu yıllarını kutlı- yaenklar ve bize gene unutulmaz bir gün yaşatacaklardır. Fenerbahçe!. Bundan yirmi dokuz yıl evvel Kadıköyünde bir kaç ateşli gencin bir araya gelmsetle kuruldu. O nasıl teşekkül etti? Ne devirler ya» padı? severlerine bu sarsılmaz sev- giyi nasıl aşıladı? Bunları yazmak Jâzmgelse her birisi başlı başına bir tarih olur. Mütareke senelerinde İstanbul iş- gal altımda iken Türk spor tarihin- de ne sahifeler açtı. İşgal kuvvetle- rine karşı futbol sahasında kazan- dığı zaferlerle acıları bir dereceye kadar bize unutturan hep Fenerbah- çe oldu; Türk futbolünün yıldızları Arif- ler, Galipler, Kâmiller, Zekiler, Be- kirler; İsmetler, Kadriler, Caferler, Sabihler, Alâlar- hep bu yuvadan, bu mektepten yetişti. Futbol üstadlarna Slâvyaya, Uç- kere, Elittikada boyun eğdirdi. Yılmadan çalışan idarecileri Türk sporuna bir âbide şeklinde yükselen bir stad kazandırdılar, Yemyeşil fut- bol sahasını, o mükemmel pisti çer» çeveliyen- tribünlerile bu güzel stad» la Türk sporu ne kadar iftihar etse yeridir. Görülüyor ki onlar idarecilik sa Fenerbahçelilerin o yıldönümlerini | hasında da tevazu içinde çalışarak Türk sporuna hizmet etmiş bulunu- yorlar. Türk sporuna, tarih yapan Fener- bahçe, bu hafta. bir sahife daha aça» cak. , Ve meraklılarına bir gün yaşa» tacak, Futbolcülerini, atletlerini, denizel- lerini velhasıl bütün sporcularını nide sarılâcivert takım karşısında seyretmek fırsatı bize verilmiş bulu- nuyor. Bumu bildirmek bugünün ne unutulmaz bir gün olacağını isbata kâfidir, M. Kemâl Konya mmtakası lig maçları Karaman (Akşam) — Konya mıntakası lig maçlarına hezirann 15 inde itibaren başlanmıştır. Konya klüpleri de bir küme teşkil edeceklerdir. Bu iki grupun geliple- ri karşılaştıktan sonra Konya birin» cilik müsabakalarına girecek klübü tefrik etmiş olacaktır, ÖR ei | Dört takım bir hizaya gelebirler mi ? Mili kümedeki dört İstanbul takımı, şimdiye kadar birbirleri- le birer maç yaptılar: Aralarıns daki bu maçlara göre takımla- rın aldıkları puanlar şöyledir: Beşiktaş: İki galibiyet, bir be- raberlik:3--3-2 —8 puan. Fenerbahçe: Bir galibiyet, bir beraberlik;, bir mağlübiyet: 3 Güneş: Bir beraberlik, iki mağ- Tübiyet 2-141 —d4puan. Şimdi, dört takımın geride ve birbirleri arasında şu altı maçı le berabere ve Fenerle Galatasa- raya yenilirse maçların sonun- da şu yekün tutinuş olacaktır: SEZ II İZpuam Fenerbahçe, Beşiktaşı yendi- ğini farzettiğimize göre Galata. sarayla beraber kalır ve Güneşe yenilirse şu yekünu doldurmuş olacaktır: 6-3-2 -1—12 puan. Galatasarayın Beşiktaşı yen- diğini, Fenerbahçe ilede berabe- re kaldığını yukanda farzettik. Güneşe de yenilirse pulanları şu yeküna varacaktır: 0-3-2 1-12 Beşiktaşla berabere kaldığım,” Fenerbahçe ile Galatarayı yen- diğini yukarda farzettiğimiz Gü- neş te şu rakkama ulaşacaktır: 442-43-43 — 12 puan. Görülüyor ki zayıf ihtimaller- le de olsa İstanbulun dört takı- mının aralarındaki maçlar neti cesinde on ikişer puanla bir hi- zaya gelmeleri imkânı vardır. Geriye kalan altı maçın muh» mn puanlarıdabirçok şekil lere girebilir. Faket dört klü- bün bir hizaya gelmesi ancak yu- karıda saydığımız neticelerin ta- hakkukile kabildir. Arlarmda dosüuk kurarak Bitok'u olan dört klübümüze bu bir hizaya gelmek' ihtimalini temenni etsek acaba bu dostluğa yardım etmiş Polonya atletlerile karşılaşan Çek atletleri Atinadan dönüşte Zağrebe uğramışlardır. Burada önümüzde ki pazar günü Yugoslav atletlerile müsabakalar yaptıktan sonra İtal- meydana çıkaran bir maç yapılmış tır. Bu maç kümenin başında giden Venüs ilş: sonunda bulunan Unireş Trieolor arasında oynanmıştır, İlk devreyi 3-2 bitiren Venfs ma çı 4-2 bitirmiştir. 52 punm siyaış olsn Venüs, geri kalan maçlara, rağ- men, Romanya şampiyonu olmuştur. dek ve Me, İ Gelenler herkesi Kapkara bulur, —i Günaydın; ilkbahar! günaydm; mayas!| Kış bitti, şehirde artık kalmayız: Bu yıl da gitmeli bir yazlık köşke!.. Diyoruz: Bitmese bu mevsim keşke: Ne rüzgür, nesoğuk, ne kar,ne ayaz; Daimi olmalı İstanbulda yaz!.. Altr ay Adada, Pendikte bir ay, Beş ay da Burgazda ev bulmak kolay!. Bu sözüm olmalı kulakta küpe: Hepsinden güzeldir bence Göztepe; Ahali oraya ediyor akın!.. Köşkünüz olmalı denize yakın: Kendine alırsın bir küçük sandal, Kıyıda neşeli bir hayata dali. Ermeni, emmi araya İstanbul. bunlarla dolu dört başı, Ayıklanmak gerek pirincin taşıl.. Şişmandır Ermeni, biçimlidir Rum, Çerkesler uzundur, Araplar malümi, Yahudi kızını ararsan eğer; Dikkat et: Hep kahakçekirdeği yer!. Hepsine bakarsın sen ayrı ayrı; Bu zevkten mahrumsun temmuzda gayrı: Bu plâj kömürcü dükkânı olur!.. Aklı yok «burası fena.» diyenin, Köşkleri çirkin mi «Suadiyes nin?.. Hepsi de bir içim suyu benziyor!.. Ah, çapkın! Duyunca verdin mi karar; Haydi kalk, bu ayda herkes köşk arar, Korkarım açıkta kalırsın sonra!.. ... Böylece düşünüp işte bay Bora, Bu köyde bahçeli bir evi tuttu, Keyfine sınır yok; bu yaz mesuddu: Koy hemen masayı, tabakları diz, Sağında bahçe var, solunda deniz!.. Neşeye kalbolur günün emeği Bursda yenirse akşam yemeği: İçilsin bir şişe Klüp rakısı, Yesari Asımın bir hoş şarkısı Söylensin.. balkonda geçsin bütün yaz, Bu tatlı hayatın dengi bulunmaz!.. —y Bahçeye bir baygın koku saçılmış, Payu camin olmuyordu ılık rüzgüral.. Fransa çil e şampiyonluğunu ga er Hransndn beynelniii: tanlaçilerim. de iştizakile Fransa feni çazmpiyonlulb” Romanyayı: Orta Avrupa kupasında, | Jarı maçları yapılmaktadır. Erkekler arasında çift şampiyonluğu neticelenmiş şampiyon Venüs takımı temeli ede. | ve Almanların Gramım - Henkel çifti finalde Cenubi Afrikalı Parguarhson « Kirby çiftini yenerek şanıpiyonluğu. almıştır, Yukarıdaki resim. Almanların galibiyetile neticelenen maçta Farguarhsonu servis. yaparken göstermektedir, TAVUK - HOROZ Yazan: NECDET RÜŞTÜ | Bir ümid ummuştu bu köşkten gerçek: Sonunda yaşlanmış bir dulu döndü: i Bunlardan uzaklı fakat büy Bora; O genevişlle meşguldü her güni. Baharda tabiat yaparken. düğün, Bülbül saz çalarken her sabah erken, Gonceler açarken, Kuşlar öterken Uyuyor bahçenin bir“kenarında, Kanı hiç yanmıyor damarlarında, Yaz ona bir taze can vermiyordu, Kadına güler yüz göstermiyordu!.. Doğrusu şasmıştı buna karısı: Ömrtinün dolmamış daha yarısı, Bu sene gelmişti en genç yaşma; Yaşımak reva mı yalnız başına? Kocası daima ondan uzaktı, Yalnızlık yaş oldiz, gözünden aklı? Sanmıştı yaz ona tesir edecek, Dünyanın cenneti olan bu yerde Sevişeceklerdi gölgeliklerde? . Ne gezer. kadının ümidi söndü, —<Kendime eğlence bulayım!.. diye Bu sefer sarmıştı merak bahçeye: Kolunu sıvadı, çapayı kaptı, Otları kopardı, göbekler yaptı!.. Bir günde köşeye kurdu bir kümes; Kadına şaşmıştı komşuda herkes, Bravo bayana!.. Bu ne emekti: Kümeste civcivler büyütecekti!., Kuluçka yapmalı. almalı çabuk Bahçeye bir horoz, bir anaç tavuk!.. : Bir gündü. tesadüf, tavukçu geldi, Genç. kadin çağırdı, firsat güzeldi: Bahçede yapılmış hazırdı kümes!,. Bir alın, üstünde koca bir kafes, Tavukçu bahçeden girdi içeri!. Çocukça bir sevinç sardı «Ülkeri>, «Bora» da hazırdı alışverişte!.. Tavukçu dedi ki; —ıBu horoz işte «Bulunmaz bir cinstir, size çok yarar!» Genç kadın şaşırdı: —Ne hüneri var?.» —<Hüner mi?., Civcivler sürüyü bulur: «Bu horoz tavukla çok meşgul olur! » Genç kadm ranseyman alınca böyle, Dedi ki; —Si Tavukçu bunu git baya söyle!.> Bay Bora dedi ki: —eBunu hoş bulduk; «Fakat: Yetişir mi ona bir tavuk?.> Tavukçu bu söze etti itiraz: —eYok, bayım!.. Bir tane tavukla durmaz!..» Bay Bora adamı çekti bir yana, Dedi ki: —Bunu da söyle bayana!.>