6 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

6 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 —— Dün akşamki güreşler Molla Mehmed, Mülâyim ve Amerikalı hükmen galip sayıldılar Güreşlere dün akşam saat tam 21,10 da iki binden fazin seyirci kar- şısında Taksim stadyomunda başlan- Bunların arasında Amerikalı Bulku- şampiyonu Bulkumarın menejeri es- ki şampiyonlardan Zibisko olduğu halk de güreşçiler halka takdim edildi. Bunların arasında Amerikalı Bolko- mar Bulgar şampiyonu deli Ormans- ki, Hacı İvanes, Bolulu Cemal pehli- van, Mülâyim ve Molla Mehmed bu- lunuyordu. İlk güreş Molla Mehmed'e Bulgar İvanes arasında yapıldı. İlk dakika- Tar birbirlerini denediler, bundan son- ra daha ziyade Bulgur &tak yapıyor- du. I7 nci dakikada Molla Mehmed #lta düştü. Bu oyunda Bulgar Molayı yendiğini iddia etti. Hakemin karar vermemesi Üzerine sahadan çekildi, Hakem heyeti üç dakika kendisini sa- haya davet etti, fakat gelmediği için Molla Mehmed hükmen galib sayıldı. İkinci güreş Mülâyim ile Delior- meanski arasında oldu. Çok sert ge- çen bu güreşte 54 üncü dakikada Bul- gar pes et, Ve Mülâyim hükmen galib sayıldı. Son güreş de Bulkuamarla Bolulu Cernal arasında oldu. Daha ilk daki- kadan Amerikalı Cemali kolaylıkla yenebileceğini anladığı için herkse danışıklı dövüş kanaatini verecek bir güreş yaplı. Müteaddid defalar Ce- mali yenecek vaziyete geldiği halde yenmiyor ve Cemal de kurtuluyordu. 14 üncü dakikada Cema) bileğinden sakctlandı, müsabakaya devam ede- medi ve Amerikalı galib sayıldı. Altın satışı Londra piyasasında çok altın satılıyor Londra 5 (A.A) — Birkaç günden- beri Londra piyasasında büyük mik- yasta altın satışları kaydedilmekte- dir. Fakat dün bütün rekorlar kırıl- muştır. £ milyon 200 bin İngiliz lirası piyasaya arzedilmiş ve İngiliz kam- biyo muvazene sermayesi fle Ameri- kan federal makamatı altının karşı- Yığını vererek (almışlardır. Kambiyo müvazene sermayesi takriben 3 mil- yon 400 bin lira vermiş ve Amerikan makamatı da mütebakisini tediye et- miştir. Tediye edilen fiat beher önce için 140 sehilling, 5 pence'dir. Bu fiat bir gün evvelkine nisbetle 4 pence daha aşağıdadır. Bu hadise, Rooseveltin mükerrer tekziplerine rağmen Amerikada altın iştira fiatının düşmesinden korkan hususi eşhasa aid altınların satışa çıkarılmasından ileri gelmiştir, Piyasaya arzedilen altınlar Yondra 5 (AA.) — Altın arzı, bir rekor derecesine çıkmıştır. Dün piya- saya 4,2 milyon altın İngiliz lirasi ar- zedilmiştir. “ Halkevi dağcılık kısmı Manisada spor faaliyeti AKŞAM Kuduz hastane- sinin ellinci yılı iDün Etibba odasın- da bir toplântı yapıldı Memleketimizde 1887 tarihinde ku- duz hastalığına karşı aşı yapılmasile başlıyan bakteriyoloij ve kuduz tedâ- vihanesinin 50 nci yıldönünmü müna- sebetile dün saat 16 da etibba odasın- da bir toplantı yapılmışlır, Toplantıyı Türk Mikrobiloji cemi- yeti başkanı doktor Osman Şerefed- din Çelik kısa bir nutukla açtıktan sonra doktor İhsan Sami Garan biz- de bakteriyolojinin ve kuduz tedavi- hanesinin tarihçesinden, baytar Rı- za İsmail baytarlığın bakteriyolojisin- den, doktor Osman Nuri profesör Ma- yis Nikonun memleketimizdeki bak- teriyolojik intibalarımı anlatmış ve bundan sonra kuduz müessesesi mü- dürü doktor Zekâi, bizdeki kuduz müessesesinin nasıl teessüs ttiğini, şimdiye kadar yaptığı büyük ve ha- yati hizmetlerle aşı merkezleri ve te- davilerin mikdarlarıma dair istatistiğe müstenid malümat vermiştir, Bon sözü doktor İhsan Şükrü al. muş, kuduz hayvanların ve İnsanların dimağlarına ald teşrihi izahat ver- miştir, Her hatibin büyük bir vukuf ile verdiği izahata sahne olan bu toplan- tıya bu suretle nihayet verilmiştir, B, Ali Haydar Başvekâlet müsteşar müuavinliğine tayin edildi Ankara 5 (Telefon) — Bâsvekâlet müsteşar muavinliğine, vekâlet mua- melât umum müdürü ve sabık İstan- bul vilâyeti maarif müdürü B, Ali Haydar tayin edilmiştir. Maslak yolunda Kazaların önüne geçmek için alınacak tedbirler Şimdiye kadar anan (o tedbirlere rağmen Şişli - Büyükdere asfalt ş08€- sinde sık sık görülen vesaiti nakliye ka- zalarının yol kâfi derecede geniş ol- mamasından otomobillerin fazla sür- atlerinden ileri geldiği görülmüştür. Belediye dahiliye vekâletinin emir- lerine göre tahdid edilen sürâlin te- cavüz edilmemesi için yeni bazı ted- birler almağı düşünüyor, Bunun için yolun muhtelif noktalarına (daimi surette vazife ifa etmek üzere seyrü- sefer memuru bulundurmak istiyor, Ancak bu memurların o motasikletle yolu daimi surette teftiş etmelerimi yoksa muayyen noktalarda durmaları mı lâzım geldiği tedkik edilmektedir. İstihlâk resimlerinin indirilmesi hakkındaki lâyihalar Ankara 5 (Telefon) — Sınal mü- esseselerden alınmakta olan islihlâk resmi ile petrol ve benzinden &linan istihâlk resimlerinin indirilmesi hak- kındaki kanun projeleri Büyük Mil- let Meclisine verilmiş ve alâkadar en- cümenlerce müstacelen O tedkikine başlanmıştır. Üyelerinden bir grup Manisa (Akşam) — Halkevimiz spor kolunun Dağcılık kısmı muntozam etle tatbikat yapmatadır. Yeni teşekkül etmiş olan Atlı spor kolunun da 2 üyesi vardır. Manisada spor büyük adımlarla ilerimektedir. Dört ayaklı civciv Ölü doğan civcivin gagası ve ayakları tamdır Dört ayaklı ördek yavrusu Fatihte Mimarsinan mahallesinde oturan Mehmed isminde bir gencin, bir müddettenberi kuluçkada yatan ördeğinin yumurtaları yarılıp yayru- lar çıktıkları sonru bir yumurta sade- Ce çatlamış, fakat içinden yavru çık- mamıştır. Bunun üzerine Mehmed eli- le yumurtayı açmış ve içinde dört &- yuklı bir ördek yavrusu olduğu görül- müştür. Ördek cansızdır. Beyninden başka bütün teşekkülâlı tamamdır. Yalnız iki tarafında ikişer tane olmak Üzere dört ayağı vardır. Ayaklar lüzumun- dan fazla inkişaf etmiş bir haldedir. ler. Beyni teşekkül edemediği için ölü doğan ördeğin gagası ve kanadları ga- yet vazihtir. Yukarıda dört ayaklı ör- değin resmini görüyorsunuz. Ölülerin defni Belediye kendi vesaitile gömeceği ölüleri hastanelerde yıkayacak Belediye, cenazelerin oyıkanması için icap eden bütün vesaiti hazırla- mıştır. Şimdiye kadar ölü yıkamağa müsald olmıyan binalarda vefat e- denler ekseriya camilerin gasilhane- lerinde yıkanarak burada techiz ve tekfin ediliyorlardı. Belediye bunda- Yi mahzuru görmüş ve bu usulü kai- dırmağa karar vermiştir. Bunun için Beyoğlu tarafında vefat edenler Bey- oğlu, İstanbuldaki cen&zeler Cerrah- paşa, ve Üsküdarda ölenler de Zeynep Kâmil hastanelerindeki gasilhaneler- de yıkanacaklardır. Belediye bü ga- silhaneleri ihtiyava göre genişletmek- tedir. Belediyenin kendi vesâiti ile hazır- lanarek gömülecek ölüler de evlerde ölseler bile evlerinde yıkanınıyarak bu yerlere nakledileceklerdir.. Ve- fat edenler sabahları Saat 8,5 a kadar belediyeye haber verilirse öğle vakti, daha sonra heber verilenler de öğle- den sonra kaldırılabileceklerdir. Dahiliye Vekâleti imar komisyonu fen müşavirliği Ankara 5 (Telefon) — Ankara imar müdürü B. Semih Şevket istifa et- miştir. B. Semih Şevket dahiliye ve- kâleti imar komisyonu İcn müşarir- diğine tayin edilecektir. Türk - Macar ticaret anlaşması Ankara 5 (Telefon) — Yeni, Türk - Macar ticaret anlaşması tasdik edil- mek üzere Vekiller heyetine veril- miştir. Eski anlaşma | hazirandan 30 hazirana kadar uzatılttıştı. Yeni anlaşma 30 hazirana Kadar tasdik edilerek meriyete girecektir. İzmir limanı ve klavuzluk işleri Ankara 5 (Telefon) — Buraya ge- len İstanbul deniz ticaret müdürü B. Müfid Necdet, ilman ve klavuzluk iş- lerini tedkik etmek üzere buradan İz- mire gitmiştir. B. Müfid Necdet bir gün İzmirde kalacak ve İstanbula dö- necektir, a Ankarada bir sarhoş bir garsonu yaraladı Ankara 5 (Telefon) — Deli Mah- müd adında biri, dün gece Şehir bah- çesinde fazla içmiş, sarhoş olmuş, garson Ahmedle kavga etmiştir. Deli Mahmud bıçakla Ahmedi yaralamış- tır. Mahmud yakalandı, gürson te- Cavi gltma alındı, | inci mektepler Bürhan ve Refika, 281 | inci mektepten Aliye Türkân, Cebeci ) allimi Midhat, Kumburgaz baş mu- Kıdem zamları Kıdem zammı alan mu- allimlerin isimlerini neşrediyoruz İlk mekteb muallimlerinin . geçen eylülden itibaren müstehak oldukları kıdem zamınının dağıtılmasına baş- lanacağını yazmıştık, 936 senesi eylül syından beri kı- dem zammı alan muallimlerin isim- lerini kaydediyoruz: İstanbul 11 inci mektepten Hak- kı, 14 üncü mekteplen Ertuğrul ve Nuri, 1 Sinci mektepten Semiha ve Ha- tice, 20 nci mektepten Feride, 24 tin- cü mektepten Dürriye, 25 inci mek- tepten Hâmid, 30 uncu mektep ten Midhat, 31 inci mektepten Faika, 36 ncı mekteplen Fahri İlhan, Hik- met Ali ve Sacide, 42 nci mekteplen Muhiddin ve Fehmi, 55 inci mekteplen Naciye ve Dündar, 61 inci mektepten Hilmi, 63 üncü mektepten Nahide, 5 inci mektepten Ayşe Seniye, 9 uncu mektepten Necmiye, 10 uncu mektep- ten Hayri, 43 üncü mektepten Ali Ri- za, 20 nci mekteplen Enise, 24 üncü mektepten Müzehher, 29 uncu mektep- ten Zeliha, 31 inci mektepten İsmail Rıza, 35 inci mektepten Fehmi ve Be- hiye, 38 inci mektepten All Aiza ve Muzaffer, 39 uncu mektepten Sıdıka Nüzhet, 42 nci mektepten Rıfkı, 45 mektebinden Bayram Şadi, Hâkimi- | yeti Milliye yatı mektebi Müdürü Hayri, Beyoğlu 17 nel mektepten Ri- fat, Üsküdar 8 inci mektepten Zeliha, 15 inci mektepten Nimet, S4ün- cü Omeklepten Nimet, 36 ncı mektepten Mediha, 47 nci mek- tepten Hatice Ziya, Ümraniye köyü baş muallimi Kâzım, Hamidiye köyü baş muallimi Fatma, Çatalca Subaşı | köyü muallimi Hamdi, Kabakça köyü | muallimi Osman, Sazlıbosna baş mu- allimi Zeynep Saide, Kartal birinci mektebinden Didar, Maltepe ikinci mektebinden Nimet Vecihe, Pendik birinci o mektepten - Refika, Şile birinci meklebinden Nuriye, Ortaköy- den Abdülmümin, o Yalovaden Nec- meddin, Yalova Taşköprü köy müal- limi Seyfeddin, Ortaburun köy mual limi Sami. Türk - Japon ticaret anlaşması Ankara 5 (Telefon) — Vekiller heyetine verilen Türk - Japon anlaş- masınm müddeti 22 mayıstan başla- mak üzere bir senedir. Dört ay evvel feshi ihbar edilmedi- ği takdirde anlaşma müddeti hir se- ne daha kendiliğinden uzayacaktır. Türkiye menşeli mallar Japonya- ya, bugün meri olan idhal reijmi da- hilinde girecektir. Dayak atmanın cezası Fatma, adında bir kadınla Meh- med adında ihtiyar bir adamı döv- mek ve sövmekteh suçlu Hasan g- dında biri Sultanahmed üçüncü sulh ceza mahkemesinde muhakeme edil- miş, bir ay yirmi beş gün hapsine ve 110 kuruş para cezasına mahküm €- dilmiştir, Sarhoşun marifetleri Kâragümrükte oturan İbrahim #- dında bir adam dün son derece sar- hoş bir halde evine giderek yumruk- larile camları kırmağa « başlamıştır. Kırılan camlardan biri İbrahimin sağ koluna saplanarak ağır sürette yara- lanmıştır. Yaralı sarhoş hastaneye kaldırılmıştır. maçta Ay takımı 4-2 gelip gelmiştir. Maç çok heyecanlı olmuştur. i klişe galip Ay takımı oyuncularını bir arada gösteriyor. Ay takımı Yıldıza 8 Haziran 1997 Almanya ile Italya (Baş tarafı 1 inci sahifede) ve İecavüzi hiç bir gayesi bulunun! dığını ilâve ediyor. Romada tekzip ediyorlar Roma 5 (A.A) — salâhiyetisf mahfiller, Almanya ile İtalya a95” da tedafili bir ittifak akdediceö hakkında ecnebi memleketlerde VE” redilen haberleri tekzip etmekle” ler, Bu mahfiller, Giornale d'İH gazetesinde oçıkan Gaydenın makalesinin ecnebi memleketi yanlış tefsir edilmesi neticesinde haberlerin dolaşmağa başladığı ve etemktedirler. NR aa ERİMİŞ vd Amerikanın siyasetinde değişiklik yok > Veşington 5 (A.A) — Relsici” mur Rocsevelt gazetecilerin toplar tısında yaptığı beyanatta Amer nın siyasetinde hiç bir değişiklik piş edilmediğini söylemiştir. Portekizde ihtilâl çıkmadı... * Lizbon 5 (A.A.) — Portekizde ihtildi çıktığı hakkında ecnebi 9 leketlerde dolaşan şaylalar katiY tekzip edilmektedir. Lizbon ve bütün memlekette 1 bir sükünet hüküm sürmektedir. Haliç vapuru bir sandala çarp! Haliç şirketinin 8 numaralı vap” ru evvelki gün Kasımpaşa iskelesi? İ yanaşırken iskele civarından geçmek” te olan Seyfeddinin sandalına mıştır. Sandal devrilmiş, Seyfeddin ile sandalda bulunan David, Yu ve Luna adlarındaki üç yolcu dene dğkülmüşlerdir. Derhal yetişileri kazazedeler kurtarılmışlar, kaza © rafında tahkikata girişilmiştir Bulgaristanda lekelihümma vakaları Sofya “ (Akşam) — Bulgarista”” d&r son günlerde Jekelihün adan 3 hastalananlar çoğalmıştır. Ferdinand kazasında 37 kişinin hastalardiği tesbit edilmiştir. Filibede de lekeli” hümmadan 19 kişi hastalanmış Hasköy kazası köylerinde birkâç X şinin bu hastalığa tutulmalarında” dolayı bu köyler karantina altında bU” lunuyorlar, İlk tedrisat müfettişlerile besm” allim ve muallimlerin mesken zamını Ankara 5 (Telefon) — İlk yedisi müfettişleri ile baş muslilm ve e limlere ayda beş liradan on Jiray& dar wesken zammı verilmesi in kındaki kanun lâyihası hükümler”. yerine getirilmesi bir sene daha 1€“ edilmiştir. ; Sıvas muallimleri Tokadd Tokat (Akşam) — Bura ai dlrektörlüğünün daveti üzerine “vg vas Msesile erkek muallim yi ve orla mektep öğretmenlesindö” ve Erban - Niksar tik okul öğreti” lerinden 24 kişilik iki kafile Tok gelmişlerdir. Misafirlere Parti fından Ülkü okulunda bir akş9 * meği verilmiş, Halkeyinde bir SÜ. re tertib ve Ülkü okulunda İsti” Isrı temin edilmiştir. Ertesi günü > bah kahvaltısını müteakib Mal sı bağlarında öğle yemeği yenilmiş” tir. Akşam Halkevinde orta okü retrsenleri tarafından ziyafet vE sil verilmiştir,