26 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

26 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 AKŞAM 27 Temmuz 1937 baharatlı ve biberli yiyenler, içenler midelerini tahriş ederler ve EKŞİiLIK, HAZIMSIZLIK, ağırlık baş dönmeleri hissederler. Mideniz Dikkat ve İYİ HAZIM ödiniz. Çabuk, iyi çiğnemeden yemek yiyenler, fazla bilhassa içki MAZON MEYVA TUZU Hazımsızlığı Mide Ekşilik ve Yanmaları gide- rir. İnkıbazı defeder; Bugünden bir şişe MAZON alınız. Hiç bir mümasil müstahzarla kıyas kabul etmez. MAZON isim horoz markasına dikkat Deposu: MAZON ve Boton ecza deposu İstanbul Yenipostahane arkasında KIZILAY — Cemiyeti Genel Merkezi - Başkanlığından : 1 — Eksiltmeye konulan iş: Diyarbekir'de yaptırılacak hastane in- şaat ve bilcümle tesisatları tahmini keşif bedeli (127 964) lira 50 kuruş- tur, 5 8 — Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır; A — Eksiltme şârthamesi B — Mukaveleprojesi C — Keşit hülâsaları D — Hususi ve fenni şartnameler E — Esbabı mücbire raporu F —26 adet plân İsteyenler bu şartname ve evrakı; A — Ankara'da Kığılay Cemiyeti Genel Blerkezinden B — İstanbul'da Kızılay Hanında Kızılay Deposunda C — Diyarbekir'de Kınlay Merkezinden 6 lira 40 kuruş mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 2/8/937 tarihinde Pazartesi günü saat 15 de Ankara'da Kınlay Kurumu Genel Merkezinde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü iledir. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 7648 lira 23 kuruşluk mu- vakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup ek- siltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 130,000 liralık bina ve tesisat işleri yapabile- ceğine dnir Nafıa Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikası, © B — Bu seneye'ait Ticaret Odası vesikaları, C — Şimdiye kadar yaptırdıkları işler için mal sahiplerinden aldık- ları iyi hizmet vesikalar, 6 — Teklif mektupları yukarda 3 ncü maddede yazılı saatten bir sa- at evveline kadar Kızılay Kurumu Genel merkezine getirilerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek tekliflerin nihayet 3 nci maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mümu ile iyice kapatılmış olma- sı lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Grip Baş veDi Şağrıları ALDİ LAPA LL Motörlü Tayyare Mektebinin mefruşatı Türk Hava Kurumu Genel Merkezinden: 1 — Ankarada yapılmakla olan Motörlü Tayyare Mektebinin mefruşatı eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme 3 Ağustos 937 salı günü saat on beşte yapılacaktır. 3 — Mefruşatın tahmini bedeli, «32,843» liradır. 4 — Muvakkat teminat «2448» liradır. $ — Eksiltme Ankarada Türk Hava Kurumu Merkez binasında yapılacak- tır, 6 — Şartnameler Ankarada Türk Haya Kurumu Hava Kurumu İstanbul şubesinden «10» liraya alınacaktır. ETİ BANK Ereğli Kömürleri işletmesinden : İşletmemiz satış şubesi için fransızcaya vakıf bir Türk Stenodaktiloya ihtiyaç vardır. 5 . Bu vazifeyi görmek istiyenlerin her gün 9 - 12 ye kadar Tophanede İskele caddesi 28 numarada şubemize müracaat eylemeleri, (4334) Tabip alınacaktır. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: Ankara ciyarındaki' Müesseseler için iki tabip alınacaktır. İsteklilerin şartları anlamak üzere Umum Müdürlük Sıhhat Şubesine müracaatları, (4124) ÇİLLER ve LEKELER Balsamin Eksiri BALSAMİN LİKİT Yüzdeki çil ve lekeleri izale ederek cilde mat ve cazib bir ten temin eder, İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL Cildinizi Genç hayvanların derin cild hüceyrelerinin kalbi olan BIiOCEL ile Besleyiniz ve her sabah daha | genç görününüz Meşhur bir üniversitede dâhi bir doktor profesör tarafından keşif ve istihzar edilen asrın en büyük ve kıymetli güzellik unsurudur. 25 yaşından itibaren cildiniz, kıymetli Biocel'ini kaybetmeğe başlar. Şayed, cild başka bir unsurla beslenmezse, bu zıya seneden seneye artar ve nihayet yü- zünüz buruşmuş ve — ihtiyarlamış olur. Cildinizin Biocel'i yüzünüzü taze tutar ve genç gösterir. Genç hayvanlardan is- tihsal edilen Biocel, tıpkı cildinizin tabi Biocel'i gibidir. Mümasil cild unsurları arasında en müessir ve en kıymetli bir cevherdir. Cild hüceyrelerinizin derinli- ğine nüfuz ederek buruşuklukların te- gekkülüne başladığı yeri hemen besleme- ğe başlar. Hattâ annelerin bile yüzünü gençleştirir. Ve genç kızlara hiç görme- dikleri sehhar ve terütaze bir ten temin eder, Bu Biocel cevheri, şimdi pembe rengindeki Tokalon kreminin terkibinde tam cildinizi beslemek için matlub nisbet dairesinde mevcuddur. Geceleri yatmaz- dan evvel kullanınız. Sabahları yağsız beyaz rengindeki Tokalon kremini kul. lanınız. Bu kremde bilhassa - birkaç gün zarfında biribirinden daha beyaz üç renk- te teninizi bayazlatacak olan - «Oksijen Beyazı» vardır. Bu iki krem kullanıldığı takdirde memnuniyetbahş semeresini ga- ranti ederiz. Dr. FAHRİ CELÂL Sinir. hastalıkları ve kekeleme | tedavisi Cağaloği, Furkan karş o apartıman No, 2 Tel, Sümer Bank Umum Müdürlüğünden; 1 — Bankamızın Gemlik Sungipek Fabrikası sahası dahilinde yaptıracağı ve muhammen keşif bedeli 129571,97 «Yüz Yirmi Dokuz bin Beşyüz Yetmiş bir Şe 97» lira olan III üncü kısım inşaatı kısmen götürü ve kısmen vahidi fiat usulü ile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Münakasa evrakı 77 lira mukabilinde Sitmer Bank İnşaat servisinden alınabilir. 3 — Eksiltme 6 Ağustos Cuma günü saat 15 de Ankarada Sümer Bani Umum! Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminât 7728,60 «Yedibin Yediyüz yirmi sekis 96 605 lira dır. 5 — İsteklilerin ihale gününden en âz bir hafta evvel Sümer Bank İnşaat servisine gelerek bu kabil inşaatı yapabilecek fenni ehliyetnamelerini isbat ve icabeden vesikalarla Milli Bankaların birinden alınmış 50000 elli bin liralık mali itibar mektubu ibraz ile eksiltmeye girebilmek üzere birer vesika almala- n şarttır. 6 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 14 « kadar makbuz mukabilinde Ankara Sümer Bank muhaberat servisi Müdürlü“ düne teslim edilmiş olmalıdır. Gi 7 — Bu imalâtı Banka dilediği müteahhide vermek hakkını muhafaza Ir. 8 — 5 inci maddede zikredilen vesika meyanına Nafıa vekâletince veril miş müteahhitlik vesikasının da konulması şarttır, (4381) Askeri Lisa ve orta mekteplere ücretle öğretmen aranıyor 1 — İstanbulda Asker Liselere: Fizik, Riyaziye Bursa Askeri lisesine: Edebiyat, Riyaziye, Almanca, Kırıkkale askeri sanat lisesi: Edebiyat, Coğrafya, Riyaziye Erzincan Askeri orta okuluna: Türkçe, tarih gurubu, Fransızca, musiki Konya gedikli hazırlama orta okuluna; Tarih gurubu Ankara Gedikli hazırlama orta okuluna; Türkçe, Riyaziye, Almanca öğretmeni almacaktır. 2 — İsteklilerin Lise ve orta mektep öğretmen ehliyetini haiz olmaları şarttır. Eh Üniversite mezunu olmak, Üniversitede imtihan vererek eh- yet almak, Kültür Bakanlığı kararile öğretmenliği tasdik edilmiş olmaktan ibarettir. 3 — İstanbul, Bursa, San'at liselerine birinci maddede yazılı dersler için 108, 126, Orta ve gedikli orta mekteplere aid dersler için 98, 108 liraya kadar ücret verilecektir. 4 — İstekli olanlar; dilekçelerine aşağıda sıra ile yazılmış evrakı bağlaya- rak, Ankarada Milli Müdafaa vekileti Askeri Liseler Müfettişiiğine gönder- melidirler. 1 — Tasdikli ve fotoğraflı fiş 2 — Yüksek tahsil şahadetname, tasdikname benzeri veya ehliyetname tasdikli benzeri, 8 — Nüfus tezkeresi "tasdikli sureti, 4 — Askerlik durumu hakkında vesika 5 — Hüsnühal varakası. 5 — 4 Maddede yazılı evrakla Müfettişliğe müracaat edip durumu uygun olanlardan bilâhara şu vesikalar istenecektir. 1 — Tam teşkili Askeri hastanelerden alınacak sağlık raporu 2 — Nöterlikçe tanzim edilecek taahhüt senedi. Örneği Mü- fettişlikten verilecektir. 6 — İsteklilerden yazılı şartları haiz olanlar 15 Ağustos 1937 gününe ka- dar müracaat etmelidirler. 7 — Dileği yerine getirilemeyenler bir hak iddia edemezler. M. M. Vekâletinden: Askeri Mekteplere talebe alınacaktır. 1 — 937 - 938 ders yılı için Kuleli, Maltepe, Bursa Liseleriyle Konya va Erzincan Askeri Orta okulların bütün sınıflara, Kırıkkaledeki Sanat lis“ sinin birinci 9 sınıfına, Ankara ve Kanya gedikli erbaş hazırlama mektep- lerinin hazırlama ve orta kısımların ilk sınıflarına talebe alınacaktır. 2 — Kaydükabul şartları geçen senenin ayni olup bütün askerlik şube- lerinde ve Askeri mekteplerde vardır. 3 — Kaydükabul müddeti bütün mekleplerde 1 Temmuzda başlar ve 10 Ağustosta biter. Yalnız Ankara Gedikli mektebinin kaydükabul müddeti 30/Eylül/937 ye kadar devam eder, 4 — Askeri mekteplere girmek isteyenlerden Ankarada bulunanlar Ce- becideki Gedikli Erbaş hazırlama mektebine ve Askeri mekteplerin bulun- dukları yerlerde oturanlar doğruca mekteplere ve başka yerlerde oturanlar da bulundukları mahallin Askerlik Şubelerine müracaat etmelidirler. 5 — Kabul şartlarını taşıyan istekliler evrakını tamamlattırıp Askerlik Şubeleri vasıtasile ve noksansız bir halde girmek istediği mektebe göndermeli xe mektep tarafından seçme imtihanı için çağırılmadıkça hiç bir istekli bey- hude yere mektebe gitmemelidir. 6 — Seçme imtihanı için çağrılan isteklilerin mektebe kadar gitmek ve bu imtihanı kazanamayınca geri dönmek için yapacakları masraflar tama men kendilerine aittir, 7 — Seçme imtihanında kazananlar kadronun müsaadesi nisbetinde meli teplere namzet olarak alınırlar. Ve bunlardan talimata uygun olarak kati kabulleri yapılmayanlar hiç bir hak iddia edemezler. 8 — İpka veya ikmal vaziyetinde kalan okurlarla bir sene tahsil fasılas olanlar ve mektebe girmek için nüfus kâğadında yaşını tashih ettirenler Aş- keri mekteplere alınamazlar, 9 — Gedikli Erbaş Hazırlama mekteplerine üç ve beş sınıflı köy ilk mek- tep mezunları alınır. Ve bu köy çocuklarından iki sene tahsil fasılası olanlar. da mekteplere kabul edilir. (3835) Askeri Matbaa Direktörlüğünden: Askeri Matbaada mevcut olan ve kırk ton kadar tahmin edilen kırıntı ve Kenar ince kâğitlar açık arttırma usülile satılacaktır. Müzayede ve ihlesi 2/ Ağustos/997 pazartesi günü saat 15 de Askeri Matbaada yapılacaktır. Tah- min bedeli beher tonu 10 liradır. İlk teminatı 30 liradır. İsteklilerin teminat akçelerile birlikte muayyen gün ve saatte Askeri Matbaada bulunmaları ve görmek isteyenlerin her gün Askeri Matbaaya müracaatları, (42) (4204) (3949) Ş helis deökeraneğc