29 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

29 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Pam AKŞAM ll ve EN 29 Temmuz 1997 Galatâsaray klü ünün yıldönümü bayramı Avusturyalı. futbolcüler, Yunanlı güreşçi ve atletlerle müsabakalar yapılacak Galatasaray klübü, bu hafta otuz ikinci yıldönümünü. telif müsa- bakanlar ve ecnebi ile. tesid edecektir. Galatasaray ni aldığımız malümata göre, klüp tarafından da» vet edilen Yunan güteşçilerile atle- tizm federasyonunun getirtmekte ol- duğu Yunanlı atletler cuma günü Ro- manya vaputile saat 15 te şehrimize muvasalât edeceklerdir. Şehrimize gelecek Yunanlı güreşçi- ler B. Vâkusis'in riyaseti altında şun- lardır: 56 kilo Biris, 61 kilo Salis, 66 kilo Mitroplos, 72 kilo Marku, 79 kilo Kafaplis, ağır Çardis. Bunlardan 56 61 ve 79 Kiloda güreşenlet Yunan mil- li takımına mensup güreşçilerdir. B. İonas'ın riyaseti altığdaki atlet kafilesi ise şu sporculardan mürek- keptir: i 100, 200 melre veuzun atama: Lambro, 800 ve 1500 metre; Yorgakop- 5 1as, 400 metre: Skiadasi, “ gülle: Kusidis, yüksek ve lama: Sevastikoğlu. Londrada yapılan beynelmilel İn- giltere atletizm şampiyonasına iştirak etmiş olan Mandikas, Sillas gbi birin- ci sınıf beş atlet, dönüşte Paris sergi- si münasebetile yapılacak olan beynel- milel atletizm müsabakalarına iştirak etmek üzere Pariste kaldıkları için şehrimize gelecek atlötler arasında bulunamamaktadırlar. Futbol maçları yapmak iizere davet edilmiş olan Avustuya şampiyonu Ad- mira takımı ise cumartesi günü tren- le şehrimize gelecektir. Admira klübünün Galatâsaraya ver- diği malümata göre, takım şu oyuncu- lardan mürekkeptir: t adım ve rıkla at- Kaleci Platzer — 27 yaşında, 26 mil. 1 maç yapmış. Bugün de milli takım kalecisi, Sehall — Sağ müdafi. 29 yaşında. 'Milli takımın eski muhacimlerinden, Marischka — Sol müdafii 25 ya- şında, Claci — 18 yaşında. Yeni yetişen fut- #bolcülerden. Hahn — 29 yaşında. Merkez mua- * vin. Favoritner takımından son Zâ- “Ymanlarda alınmıştır, w Urbanek — Sağ muavin, 26 yaşın- da. 18 defa milli takımda oynamıştır. Vogl II — Sağ açık. 26 yaşında, Asıl ve meşhur Vogi kadar değilse bile dört defa milli takıma girmiştir. Hahnemann — Sağ iç: 24 yaşında. “Hırçın ve golcü. Stoiber — Merkez muhaçim. 26 ya- şında. Milli takımın eski oyuncuların- dan. Sehilling — Soliç. 26 yaşında. Vogl 1 — sol açık, 24 defa beynelmi- Jel maçlarda oynamıştır. sia Admira ihtiyat merkez muavini Giesser Admira ilk malını 1 ağustos pazar günü Galatasarayla yapacaktır. Öğ- rendiğimize göre, Galatasaray Admi- raya karşı çıkacak takımı, son cezala- rın tebliğinden evvel şöyle teşkil et- mişti: Ayni - Lütfi, Salim - Nobar, Ekrem, Suavi - Necdet, Haşim, Gündüz, Şeref (Beşiktaş), Bülend. Fakat cezaların dün tebliğ edilmi olması dolayıslle Galatasarayın takım» dan Lütfi, Ekrem, Necdet ve Gündü- zün yerine başka oyuncular koyaca- Eı tabildir. Nitekim geç vakit Galata- saray takımının Beşiktaş oyuncularile takviye edileceği söylenmekte idi, Genel merkez cezaları tebliğ etti Altı fatbolcü muhtelif müddetli müsabaka boykotu aldılar Fenerbahçe stadında 4 temmuz- da yapılan Güneş - Galatasaray maçında çıkan hâdiseler üzerine Türk spor kurumu genel merke- #i tarafından yapılan tahkikat ne- ticelenmiş ve verilen muhtelif ce- zalardan bir kısmı evvelce, bir kıs- mı da dün genel merkez tarafın- dan alâkadarlara tebliğ edilmiş- tir, Muhtelif membalardan aldığı muz mevsuk malümala göre gerek son hâdiseler ve gerek ona tekad- düm eden neşriyat ve saire dola- yısile verilen cezalar şunlardır: Galatasaray klübüne ihtar: Osman Müeyyede ihtar, Eşref Şefiğin teşkilâttan kaydının silin- mesi, bölge sabık başkanı Fethi Başarana bir ay haktan mahru- miyet, Galatasaray futbolcülerinden Ekreme bir sene, Lütfiye dokuz ay, Reşada sekiz ay, Gündüze dört ay, Necdete üç ay, Güneşten İsmaile yedi ay geçici müsabaka boykotu. Güneş futbolcülerinden İbrahi- me ihtar, Belgrad yoluna çıkarken Futbol federasyonu reisi futbolcülerden memnuni- yet beyan ediyor Dün bildirdiğimiz gibi Belgradda iki maç yapacak olan milli takım futbol- cüleri bu akşam Belgrada hareket edeceklerdir. Dün futbol federasyoğu-reisi Sedad Riza ile görüşerek takımın vaziyetini sorduk. Federasyon reisi bize futbolcülerin kampta lâzım geldiği kadar çalıştık- larını, formlarında olduklarını, en küvvetli bir takımı yapmağa çalışacar ğını ve biraz enerjik bir oyunla iyi ne- ticeler alınmasından ümidvar bulun- duğunu söyledi. - Ankarada yüzme teşvik müsabakaları Kazananlara madalya, klüplere de kupalar verilecek Ankara “su sporları ajanlığından: 43 haftaya aid yüzme Leşvik müsaba- « kaları programı aşağıdaki”şekilde ter- «tip edilmiştir. 15 ağustontaki müsa- baka Ankara Halkevi adına olacak- tır. Halkevi tarafından, ferdi müsa- “bakalarda kazananlarâ biter madalya ve üyeleri en iyi a ee bir kupa hediye edilecektir. 1 Akustas pazar günü saaj ih yapılacak bölge yüzme teşvik müsabakası programı 1 — 100 mele serben, 5 100 meire mrt. üstü, 3 — S0 metre serbes (bayanlara), 4 — 100 metre kurbağalama, 5 — 400 met- re serbes, 6 — Atlamalar;. A) Kırlangıç, B) Ceknayt, ©) Geriye bir perende, 7 — Ankara bayrak yarışı (80 sirtüstü X 100 kurbağalama X 50 serbes). 8 Ağustos pazar günü saat 14 de yapılacak bölçe yüzme teşvik müsabakası programı 1 — 100 metre serbes, 2 — 100 metre Birtüsü, 9 — 50 metre serbes (bayanlara), 4 — 200 metre kurbağalama, 5 — 800 met- re serbes, 0 — Atlamalar: <A) Kırlangıç, Em ©) Geriye balık- lama, 7 — Türk bayrak yarışı (100 sırt- üstü X 200 kurbağalama X 100 serbes). 15 Ağustas pazar günü saat 14 de yapılacak olan HALKEVİ yüzme ve atlama teşvik müsabakaları programı 1 — 100 metre serbes, 2 — 100 metre sırtüstü, 3 — 50 metre serbes (bayanlara), 4 — 200 metre kurbağalama, 5 — 800 met- re serbes, 6 — Atlamalar: A) Kırlangıç, B) Öne toplu balıklama, O) Geriye balık- lama, 7 — Türk bayrak yarışı (100 sırt- üstü X 200 kurbağalama X 100 serbes), Yeni başkan T. 8. K. İstanbul bölgesi başkanlı- ğına getirildiğini dünkü sayımızda haber verdiğimiz Adil Giray yeni va- zifesi dolayısile, Güneş klübündeki faal idarecilik vazifelerinden çekilme- ği münasib görerek klübün idare he- yeti ve futbol teknik komite âzalıkla- rile atletizm kaptanlığından istifasını klüp başkanlığına göndermiştir, Fransa turunun galibi Lapöbie turun Her sene yapılan ve Fransayı oldu- ğu kadar bütün dünyayı da alâkadar eden Fransa bisiklet turu nihayet bite ti. Oluz yedinci defa tekrar edilen bu 4500 küsur kilometrelik ve yirmi mer- halelik yarışı Lapöbie ismindeki Fran- Otuz yedinci Fransa turu bitti | SERBES SÜTUN; o — — i İsabetsizlik var Ankaradan Sıdkı imzasını atan ka- | (Gen irliği), Fikret (Fener). Timiz kampa çağrılan bazı oyuncular- | İhtiyatlar: Haşim, Esad, Sald, la çağrılmıyan bazi oyuncularda İsâ | Hamdi, Rıza, Hüsameddin, betsizlik olduğunu ileri sürerek * E z «Bugün Fenerbahçe takımında mu- | Şampiyon, temsil etmeli hacim oynıyan eski muavin Esadın, hangi hatta olursa olsun oynotılmak üzere çağrılmasına mukabil İstanbu- | lun en müessir hücumcuları olan Ga- latasaraylı Haşim ve Bülendin çağrıl- maması bu isabetsizliğe en güzel bir delildir» diyor. Karlimiz bazı noktalara da itiraz ettikten sonra Milli takımı şöyle ya- Piyor: Cihad - Yaşar, Hüsnü - Reşad, Ay- tan, Fikret - Niyazi, Salahattin, Ra- sih, Rebii, Bülend. Milli ve muhtelit takımlar Ankaradaki okuyucularmızdan İ. Taşpınar Mİlli takımı şöyle yapıyor: Cihad - Yaşar, Hüsnü - Kadri, Ay- tan, M. Reşad - Necdet, Hakkı, Rasih, Haşim, Fikret. Temsili takımı da şöyle yapıyor: Hüsam - Faruk, Lütfi - İsmail, Ri- za, İbrahim - Niyazi, Rıdvan, Bülend, Galatasaraylı olduğunu söyliyen okuyucumuz H. Y.: «Her şeyden evvel şunu söylemek isterim ki biz, az değil, hiç milli te- maş yapmıyoruz. Bundan âdeta ka- çıyoruz. Senenin bazı tarihlerinde ya kınımıza kadar gelen bir milli takı- mı ve yahut bir klübü ufka bir him- metle memleketimize getirtebilmek kabil olabilecek iken bu fırsat hatırı- mıza bile gelmiyor» diye temas nok- sanından şikâyet ettikten sonra; mii- li- takımın teşkiline geçerek: «Bir çok arkadaşlarıma kabul et- tirdiğim bir fikrim var, yazayım; Mini küme maçları büyük alâka ile takip edildi ve Fenerbahçenin şam- piyonluğile bitti Acaba bu güzide ta- kım, arkasına milli formamuzı giye- Tek şeretimiz için çarpışamaz mı? Fe- ner bu işi mükemmelen yapar. Bazı yanlarda gördüm, aksıyan yerleri varmış. Hayır yoktur. Aksıyan yerle- ak ri var diye ısrar edilecek olursa bunu Kaleci kim oynamalı kendi takımı oyuncuları ile değişti- Ankaradaki © okuyucularımızdan | Tir. Bir klüp renginin yaratacağı bü- yük enerjiyi beş klüpte aramak ta- raftarı değilim: diyor ve her sene nı 20 yenen Mili takımımızda Hü- | memleketin o senenin milli köme sameddinin kaleci oynadığını hatır. | şampiyonu tarafından temsil edilme. latarak gene Hüsamın oynatılmasını | Sini istiyor. tavsiye ediyor ve Mili takımı şöyle | (Bu fikri yürüttükten sonra da Yu- yapıyor: | göslavayaya karşı oynanacak mili Hüsamedin - Faruk, Yaşar - Meh- | takımı şöyle teşkil ediyor! med Reşad, Esad, Fikret - Rebii, Hak- | © Cihad - Hüsnü, Faruk - M. Reşad, kı, Rasih, Said, Niyazi, | Aytan, Lütfi - Necdet, Haşim, Rasih, İhtiyatlar: Cihad, Avni, LütfI, Hüs- | Naci, Fikret. nü, Eşfak, Salâhaddin, Fuad, Hamdi. Ea küyük bati Milli küme oyuncularıma göre| yuhtar Sencer ismnideki okuju Mili küme maçlarının İstanbulda | cumuz, milli takımı şöyle teşkil edi- oynananlarını hiç kaçırmadığını v6 | yor: bu suretle Ankara ve İzmir takımla” | . Hüsameddin - Yaşar, Faruk - Esad, rındaki oyuncular hakkında da bir | Aytan, M. Resad - Niyazi, Said, Hak- fikir edindiğini yazan Kasımpaşada. | kı (İzmir), Hakkı, Fikret. ki okuyucularımızdan Faik Çelik, en | © Takımı bu şekilde yapan okuyücü- kuvvetli milli takım olarak şunu taY- | muz: «Bence en büyük hâlâ, bugün siye ediyor: 5 sahalarımızın en İyi santrhafı oldu- Cihad (Güneş), Yaşar (Fener), | guna kimsenin şüphesi bulunmiyân DRE in : > ye aileyi Aytanın çağırılmamasıdır» diyor, aaa. (Ganelerbi tiği), Srabim. Ankaradan N. F. 8. imzasile yaz- neş), Niyazi (Fener), Salâhaddin yor: İsak (Güneş), Rasih » (Güneş), Ni; > vi (Güneş) (Güneş), Niyazi | eni takım: Hüsameddin - Yaşar, Hüsnü - M. Reşad, Hasan, Fikret - Niyazi, Said, Rasih, Hakkı, Rebii, 'Temsilt takım: Cihad - Faruk, Ad- nan - Eşfak, Rıza, Esad - Selim, Ni yazi, Salâhaddin, Niyazi, Fikret, Abdürrahman Göker Balkaniyat mü- sabakalarında Yugoslav milli takımı- Galibiyet istiyoruz Pendikten B. Feridun Sözeri: Her milli takım teşkilinden evvel gösterilen alâka ve yapılan dedikodu- ların iki sebepten İleri geldiğini ileri sürerek sebepleri şöyle sayıyor; 1 — Biz milli takımımızın galibi- yetine susamış kimseleriz. Böyle bir temas olunca galip gelmesini istedi- ğimiz için fazla alikadar oluyoruz. 2 —, Sık sık milli temas yapmıyo- Tuz. Eğer biz de sık sık milli maçlar yapsaydık muhakkak bu fazla dedi- kodular tabii seviyesine inerdi, Okuyucumuz, milli takıma çağırnı- Janlarda, bir ikisi istisna edilirse isâ- bet olduğunu - ve bunlardan pek Alâ en kuvvetli bir milli takım çıkarlar bileceğini yazdıktan sonra mektubu» nu şöyle bitiriyor: «Ben milli takımı seçeceklerin hüsnü niyetinden eminim, kuvetli bip milli takım çıkaracağız. Onun için dir ki: — Galibiyet istiyotuz... Çünkü bis galibiyete susamış kimseleriz.» erasasasssanasasanssssssasansan sassasaaam 3 — Amberg: 139 S. 4D. 48, 4 — Camusso: 1398. 25D. 248. 5 — Marcaillou: 139 8.34D.78. 6 — Vissers: 1395.38 D, 448. Umumi tasnifte altıncı olan Visserg son merhalenin birincisidir. Umumü banisi Auto gazetesi sahibi H. Desgran- ge'in görü önünde hareket fişini imzalarken sız kazandı. Umumi tasnif şöyledir: | 1 — Lapöbie: (Fransız) 1386.38 D.315. tasnif birincisi olan Lapöble ise son 2 — Vicini: (İtalyan) 139.6 D. | merhaleyi diğer yirmi iki bisikletçi ile | 48, birlikte altıncı olarak bitirmiştir, l