23 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

23 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

AKŞAM 23 Ağustos 1937 eo AKŞAM-SPOR o Festival komitesinin yardımile başarılan dünkü müsabakalar Intizamsız olan atletizm müsabakalarında Macarlar büyük muvaffakıyetler gösterdi- ler- yüzmeler faydalı oldu ve bir rekor kırıldı - Su topunda Peşte muhteliti Istanbul muhtelitini 16 - O yendi - Bisikleti Ankaralılar kazandı - At yarışları heyecanlı oldu. Dünya güreş yıldızları karşısında aldığımız neticeler aymetidir Cirit atma: 1 - Melih 56,15; 2 - Nec- det 50; 3 - Şerif 49, t Disk atma: 1 - Veysi 41,36; 2 - Yav. z ru 35,90. 1500 metre: 1-Galip 415/7; 2- Gomböş (macar); 3 - Recep, Yüksek atlama: 1 - Pulat 173; 2- * Necdet ve Haydar 1/87. 400 metre: 1 . Geneş (macar) 50,8; 2 - Mölih 52,1; 3 - İbrahim, 5000 metre: 1 - Nemeş (macar), 15,36; 2 - Artin 16,18,8; 3 - Teo. o Üçadım: 1- Şambov (macar) 14,24, 2 - Melih 13,30; 3 - Pulat 13,15. 4X100; 1 - Macar takımı 44, 2-Türk takımı: Vedat, Nazmi, Kâzım, Firu- zan 454, Bisiklet yarışını Ankaralılar i Uzun atlayıcı Şambov, süratçi Geneş Yüzme ve su topu Macar yüzücülerile ikinci müsaba- külar dün gene Modada yapıldı. Bir gün evvel yapılan müsabakalarda yü- zücülerimiz 3 rekor yapmışlardı. Dün de 4x200 de takımımız bir rekor ye- niledi. Böylece bu Macar temasları münasebetile dört Türkiye rekoru ya- lar yaptılar. Yüzücülerimiz Her sene böyle müsabakalar yapabilseler az | zamanda derecelerini düzelterek Bal- kanlarda bir kuvvet olacaklardır. İki gündür yapılan müsabakalar- dan yüzücülerimizin büyük istifade- leri olduğunu yeni yeni istiller öğren- diklerini teemnuniyetle gördük. Dün yapan müsabakalarda şu neticeler alındı: 1500 metre mukavemet: Macar Böy- tek güzel bir yüzüşle Halili 8 metre | kadar geçerek 21.51.4 le birinci, Halli de 22,15 le ikinci ve Fikret üçüncü ol- dular, 100) metre küçükler: Mustafa (G.S.) 14124 Ile birinci. Vedad ikinci, Kâzım üçüncü. 100 metre sırtüstü: Bülend Macar rakibi Leminiyi geçmeğe muvaffak oldu. Bülendin derecesi 1:23 ve Ma- carın da 1.242 dir. Macardan sonra Fuad az bir farkla üçüncü oldu. 100 metre küçükler arasında kur- bağalama: Efdal (G. 5.) 1384 le bi- rinci, Fethi (G. 5.) ikinci Selim (G. 8.) üçüncü. 200 metre kurbağalama: Şimdiye kadar hiç görmediğimiz güzel bir is- tille yüzen Macar Törük 3:06.$ ile bi- rinei. Mekin 3.132 le yeni bir İstan- bul rekoru yaparak ikinci ve Semih de üçüncü oldular. , 4x100 küçükler arasında bayrak: Galatasaraylı Vedad, Küzm, Meh- med, Mustafadan mürekkeb takır 5,6 ile birinci, Beykoz takımı ikinci. 4x250 bayrak: Çok heyecanlı olan bu yarışta ilk yüzücülerimiz Macar- ları &peyce açmışlardı. Fakat üçüncü adam olan Orhan bu fırsatı kaybetti ve neticede Macarlar 10.112 yaparak birinci oldular. Bizim Mahmud, İsmail, ! Orhan Halli şeklinde olan ekibimiz 10.13 yaparak #kinci oldu ve yeni bir Türkiye rekoru yaptı. 200 metre küçükler: Mustafa (G. 8.) 2.504 le birinci. Vedad ikinci, Kâ- zım üçüncü Bu müsabakadan sonra Galatasa- ray Beykoz küçükleri arasında su to- pu maçı yapıldı ve çok heyecanlı ge çen maç 8 - 3 berabere bitti, Nihayet İstanbul - Peşte muhtelit- Mefi arasinda su topu maçı yapıldı. (Ayakkahısmı bağlıyan) la beraber Çok güzel bir oyun gösteren Macarlar bizimkilere iyi bir ders vererek 16-0 gibi açık bir farkla galib geldiler, Yüzücüler salı günü tekrar bir maç | yapacaklar ve bu maçta bizim takım- a karışık m oyunun incelik- kım namzedierile yaptilar. Müsaba- kalarda bir gün evvel olduğu gibi dün de organizasyon kabil olduğu kadar bozuktu. Federasyon idaresinde ter- tib edilen bu müsabakaların hiç ol- müzsa Kolej yarışları kadar düzgün ve güzel olmasını bekliyorduk. Hal- buki pist bir antrenman gününden daha intizamsız ve daha karışıktı, Mü. sabakaların ilânı için hiç bir tertibat alınmamış, ve işler tamamile oluruna bağlanmıştı, Koşuların arasında kim- senin birbirinden haberi olmadığı için lüzumsuz yere uzun bir zaman hiç bir şey seyretmeden bekledik. Bir buçuk Saatte yapılacak işler, o da güçbelâ, dört saatte bitebildi! Alınan neticelere gelince: Bir ay- danberi kampta bulunan atletlerimi- zin aldığı dereceler vasattan çok dü- şüktür. Bizçe bu şekilde ciddi bir ka- biliyet gösteremiyeceği âşikâr olan kimseleri kampta toplıyarak masraf etmek hem bilgisizliktir hem de gü- ruhlar, Hiç olmazsa Bükreşe gidiş arifesinde federasyon işleri daha cid- di tutsa! Bütün mevsim var kuy! tağını, çalıştırıldığını her hangi bir. atleti hiç yapmadan bir fudbolcü gelir de ge- çerse milli ve temsili temaslarda © alete bel bağlamamamız lâzım gele- ceğini takdir etmeliyiz. bölcü Melih günün en muvaffak at- Tetiydi. Ciridde, üç adımda ve 400 de yaptığı dereceler bizim için cidden çök kıymetlidir. Dünkü dereceler gelecek hafta Bük- reşle yapılacak olan Balkan oyunları için bizi pek tatmin etmedi. İnşaallah le iktifa etsek ne faydası olur bileme- yiz? Melih koşuyu kazanırken yanı- mızda oturanlar şöyle fikirler yürü- tüyorlardı: «— Belki atletlere futbol oynat- mak yarıyor. Bak Melih hepsini geçi- yor. Bari öbürlerine de futbol oynat- tıktan sonra müsabaka yaptırsalar» Onları bu nüktelerinde haksız saya- bilir miyiz? Teknik neticeler 200 metre: 1 - Geneş (macar) 21/7; 2 - Near (macar) 22,1; 3. Vedat 23.8. | Kenan 56 kilo olmasına kazandılar Dün sabah festival münasebetile tertip edilen 65 kilometrelik bisiklet yarışı Beyazıd, Bendler ve Taksim a- bidesi arasında yapıldı. Müsabakalar Ta İstanbuldan Cevad, Tanaş, Garbis, İbrahim, Torkum ve Muhsin olmak üzere altı, Ankaradan Orhan ve Eyüp den mürekkep iki kişilik bir ekip gir- mişti. Müsâbaks sabehleyin saat 9 da Beyazıddan başladı. Zincirlikuyuya kadar Ankaralı bi- Nordlingle Kırık Sikletçiler İstanbuldan Muhsinle mü- cadele ettiler. Zincirlikuyuda Muhsin. yanlış bir hareket neticesinde düşe- İ tek yarışı terk edince Ankaralılar ra- kipsiz kaldılar ve yarışın bundan son- Taki kısmı kendi aralarında geçti; Neticede Ankaradan Orhan iki sa- at iki dakikada birinci yine Ankara- dan Eyüp az bir farkla ikinci ve İs- tanbuldan Torkum üçnücü oldular. Müsabakadan sonra galiblere hedi- : Dün geceki güreşler Festival güreş turnuvasının ikinci gecesi dün gece gene güreşçilerimizin muvaffakiyetlerile geçti. Saha ilk ge- ceye nisbeten tenha idi. Saat sekizde Balkan şampiyonası için seçmeler başladı. Bu münasebet- le yapılan dört güreş şu neticeleri ver- di: 66 kiloda Yusuf Aslan Faiğa sa- yı hesabile, Nezir Feriduna 55 sani- yede tuşla, İzzet Yahyaya sayı hesa- bile, Talib Kadire sayı hesabile ga- Hib geldiler, 72 kiloda da Mehmed Ali Kandemire sayı hesabile galib geldi. Bu güreşlerden sonra saat 9,50 de Pestival turnuvası başladı. 61 kilo (Finlandiya) Kerkkinen - Kenan | yapan Ahmed Avrupa şampiy rağmen "| Yarışları seyredenler bu gece 61 de güreşti ve ilk dakikalar- kafa kol kaparak 9 dakika 54 saniye- de tuşla galib geldi. Ankaralı Ahmed - Koloğlu İyi bir güreşçi olduğunu dün gece Finlandiyalıyı yenerek göstermiş 0 lan Ankaralı bu gece de güzel bir reş yaplı ve nefis bir salta ile 3 daki. Ka 14 saniyede tuşla galib geldi. 72 kilo Ankaralı Hüseyin - Bayot Ankaralı hemen bir kafa kol kapa- rak rakibini altına düşürdü ve Be- yotun köprüsünü kırarak 2 dakika 35 saniyede tuşla galib geldi. Ankara- ayı bu sene tam formünde görmekle memnun olduk. 79 kilo a mer aş (Finlândiya ) 'Bu gece ilk defa olarak bir Avru- Nordling 2 dakika 15 saniyede kolay bir tuş yaptı. Adana - Rızık Güreşin ilk on dakikası ayakla ve berabere geçti. İkinci on dakikada güreş bir itişme halinde cereyan et- ti ve daha fazla oyun gösteren Adnan sayı hesabile galib geldi. 87 kilo Şevki - Kadye (İsveç) Bu kiloda dünya şampiyonu olan Kadye tecrübesiz rakibini yenmekte güçlük çekmedi. Hemen ilk tutuşta Şevkiyi altına alan İsveçli ard arda fevkalâde oyunlar gösterdi ve 2 daki- ka 8 saniyede güzel bir tuş yaptı Mersinli Ahmed - Neo (Estonya) Dün gece Ahmed dünya şampiyo- nu Kaduje ile yaptığı grekorumen gü- reşinde sayı hesabile galib gelmesine râğmen bizi tatmin edememişti. Fa- kat bu gece mükemmel bir serbesci olan Ahmed 87 kiloda dünya ikincisi olan Estonyalıyı ezen muvaffakıyetli bir güreş yaptı. İlk dakikalarda Ah- medin oyun üstüne oyun çıkardığını ve Estonvalının mütemadiyen kenar- lara kaçmak suretile tuşlardan kaç. tığını gördük. Bu arada âni bir dalış unun bacaklarını yakaladı ve sert bir ham- le ile arkaüstü düşürerek tuş yaptı. Fakat kurnaz bir güreşçi olan Eston- yalı hemen bir köprü kurdu ve tuşu hakemin gözünden sakladı. Bundan sonra Estonyalı biraz açıldı. fakat fazla bir oyun gösteremediği için Sa- yı hesabile mağlüb oldu. Ahmedin bu galibiyeti cidden çok kıymetlidir. Tahsin - Ahmed Mehmed Bu güzel güreşten sonra 56 kiladan iki güreşçi seçme güreşi yaptılar, Böy- le gecenin geç vaktinde mühim güreş- sabakalar karış- tırmak bir organizasyon hatasıdır. Neticede Tahsin sayı hesabile galib geldi. Ağır sıklet Samsunlu Ahmed - Niman (İsveç) Dün gece Çoban Mehmede mağlüb olan Niman bu gece daha güzel bir güreş yaplı ve Samsunluyu sayı he- sabile yendi. Çok teknik bir güreçşi olan Estonyalı fevkalâde kuvvetli bir pehlivan olan Samsunludan çok az oyun tatbik edebildi. Çoban - Nisturun (Finlândiya) , Güreşin ilk dakikaları ayakta bir- birlerini denemelerile geçti. Biraz son- ra Çoban açıldı ve Finlândiyalıyı e2- meğe başladı. Fakat oyun tatbik ede mediği için ilk on dakika beraber. bitti. İkinci devrenin ilk kısmında Çoban üste başladı. Fakat puan kazanama- dı. Finlândiyalı da üstte bir oyun ya- pamadı ve neticede Çoban Mehmed sayı hesabile galib geldi. İki gece yapılan güreşlere göre salı gününe şu güreşçiler finale kalmış- lardır: 6i kiloda: Yaşar - Kerkinen, 79 kilo- da: Adnan - Nordling, 87 kiloda: Mus- tafa - Kaduje, 87 kiloda: Kaduje - Neo, Ağır: Niman - Nistrun. Salı günkü güreşler saat 21 de baş- uyacaktır. Kadıköy biçki ve dikiş biçki ve dikiş yurdu sergisi Beş yıldanberi Kadıköyünde Altıyol ağzında büyük bir faaliyetle çalışan ve memlekete birçok sanatkârlar yetiş- tiren bu sanat müessesesi bu yıl da bir sergi açmıştır. Sergide şimdiye kadar yetişen 95 şehadetname almış bayanın çok mu- vaffakıyetli eserleri teşhir edilmiştir. Kadıköy muhitinde sanat bakımın- dan büyük bir varlık ve muvaffakıyet gösteren bu sanat müessesesinin açti ğı sergi bu yıl çok rağbet görmüştür