23 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

23 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

23 Ağustos 1937 İSTANBUL HAYATI Bir piyano dersi... zeçen akşam eski bir aile dostunu tiyarete gitmiştim. Kendisi elliyi çok aşmış olmasına rağmen bir türlü kırk beşten yukarı çıkamaz. Tekaüdlüğün- den bahsedilince; çok erken memu- riyete başladığından, dinlenmek için kendi isteği ile tekaüd edildiğinden Gem vurur, Yeniliğe de pek meraklı- dır Ev içinde gecelik entarisini giye kerime âcrs yapıyor. Gel sen de bu- hun. Biraz musiki dinlemiş olursun... Odaya girdik. Çil yüzlü, kır saçlı bir adam şaşı gözlerini kırpa kırpa elindeki kırık kemanın yayım çekiyor. Küçük bayan, ocak başma geçer gibi entarisinin kollarım sıvıyarak piya- den fasla başladılar. Keman bocası coştukça yaya çöküyor, küçük bayan parmaklarını sıkap piyanonun tuşları- na yumruklar savuruyor. Kızının he- yecamı dostumun da genç gönlünü coşturuyor. Vapur borusu gibi sesile 9 da şarkıya girişiyor. Komanın gıcır- tası le dostumun boğuk feryadları kaç defa tekrarladılar, Meğer destu- mun pek hoşuna gidermiş, eski gün- lerini hatırlarmış. Fasıl bittikten za terden sırsıklam kesilen yü boynunu kocaman bir havlu ile sile- rek: — Nasıl, dedi, şarkı pek güzel değil mi?.. Benim pek hoşuma gidiyor. — Eve, çok güzel. Fakat üç ay son- ra daha güzel olur.. Demekten başka çare bulamağım. CR. Bir hırsız eşya aşırırken yakalandı Karaköyde bir otelde misafireten yatıp kalkan İbrahim isminde biri; Yeşilköyde Panayotun vevinin açık bulunan kapısından girerek eline ge- çen eşyayı aşırıp kaçmak suçile ya- kalanmışlır. İbrahimin çaldığı eşya da meydana çıkarılmıştır. Patlıcan aşıran bir çocuk yakalandı Polis; bostanlardaki patlicanlara dadanan bir tursız yakalamıştır. 15 yaşlarında Ahmed ismindeki çocuk, Falihte Sultanselimde Dervişin bos tanımdan patlicanları aşınırkon yö kalamış ve mahkemeye verilmistir. — Güzel sanatlar akademisinde açi” dan sergiden geliyorum bay Amca... | İnkılâp müzesin- deki eserler Bu sene içinde bunların tasnifi kararlaştırıldı Beyandds eski Beyand medresesin- de tesis edilen inkılâp müze ve kütüp- hanesine konan eserler, otuz bin cilde Kitap ve Türkiyede bir asırdan- beri çıkan bütün gazetelerin kolleksi- yonları şimdiye kadar tasnif edileme- mişti. Bu yüzden halk bu kıymetli | eserleri tedkik ve kitaplardan istifade edemiyordu. Belediye, büyük maddi #edakirlıklaria tedarik edilen bu eser- lerin böyle yüzüstü bırakılmasını doğ- ru bulmadığından eserlerin tasnifine başlanacaktır, Ancak binanın vaziye- ti kütüphane için müsaid olmadığın- dan bazı ladilât yapılması dr düşünü- Büyor, Müze ve kütüphanedeki tasnif işi bittikten sanra müessese, İstanbu- i Han en çok istifade edilecek bir kük tür müessesesi haline geletek ve bir- | çek tetebbü erbabı “başka kütüpha- nede bulamadıkları- eserlerden bura- da istifade e Üç arkadaş Yapacakları gezinti yüzünden aralarında kavga çıktı Dün Küçükpazarda bir yaralama vakası olmuştur: Bu semtte Halk bahçesinde otur- makta olan Ali, Kemal ve Cihad isim- lerindeki üç arkadaş, bir aralık, ya- pacakları bir gezinti mübahasesin- banca kabzasile başından tehlikeli surette yaralamıştır. Zabıta memurları Cihadı yakala- Parti H larınm tenezzühü Parti Hasköy nahiyesi âzaları ev- velki gece, bir deniz tenezzühü yap- mışlardır, 'Halicin 17 numaralı vapuru, ak- şam sasi 18,30 da Halıcıoğlundan üm vetlileri almış, Köprüye de uğrıya- rak gece Boğaza çıknuştır. Boğazda yapılan mehtap gezintisini mütea- kip, Yeniköyde tutulan bir gazinoya Okmeydanında bahçıvanlık eden Mahmud, shurda bir katını timar ederken katırın attığı bir çifte ile ağır Sürette yaralanmış den dolayı kavgaya tutuşmuşlar, az | zamanda iş büyümüş, Cihad, Aliyi ta- | İ AKŞAM Haklı şikâyetler Pencereden sokağa sigara, meyva kabuğu atanlar ! Nişantaşında oturan bir karii- miz yazıyor: Son zamanlarda Belediye #uç- ların: takib için büyük faaliyet gösteriliyor. Bu çalışma takâire lâyıktır. Ancak henüz noksan ba- zı noktalar vardır. Onları burada işaret edeceğim: Sokakta giderken başınıza si- gara tablası muhteviyatman, ya- hut yazmış bir sigaranın atıldığı vaki olmuş mudur? Olmamışsa talihlisiniz, demeklir. Çünkü otur- duğum semtteki birçok eparli- manlarda bu münasebeisiz hare- keti yapanlar vardır. Yalnız bu kadar da değil... Ye- meklerden sonra sofra örtüsü sokağa silkilir, halılar keza 40 kağa sarkıtılarak vurulur. Yemiş kabukları ığa alılır. Bazan Ko- za ile su dök! i Belediye bu gibi bulunanlardan ceza dlnacağım ilân else ve birkaç kişiden ceza alınsa hem sokaklar Kkirletilmek- ten, hem gelip geçenler rahatsız. Titan kurtarılmış olurlar. m e Orta mektepler Bu sene İstanbulda daha 8 orta mektep açılacak bul maarif işleri ve bu arada orta ted- risat kadroları ve yeni açılacak orta mekteplerle meşgul olmuştür. Haber aldığımıza göre Maarif Ve- kâleti, İstanbulun orta mektep #hti- | yacını tamamile karşılamak üzere bu sene şehrimizde yeniden sekiz orta mektep açacaktır. Bu mekteplenden biri de Çapada kız muallim mektebi civarında bir yerde açılacaktır. Bu- nun için münasip bir bina da bulun- yauştur Yeni orta mekteplerin kadroları ha- zırlanmağa başladığından ders sene- ş ve Beyoğlu has- Bir deniz canavarı yakalandı Evvelki gün Murmaroda Hayırsız- ada kıyılarından yeniden bir eniz canavarı canlı olarak tutulmuştur. Canavar canlı olarak muhafaza edil- mekte ve Balıkpazarında yüzlerce ki- şi canawarı seyre gitmekledir. Cana- var bir gök dalyan ve balıkçıların ağ- larını harap etmiştir. daha .. Teşhir edilen eserler arasında en siyade heykeller beni alâkadar etti. Zühtü'nün figürlerine... si başlayınca yeni meketepler de açıl- mış olacaklardır. Bir çocuk merdivenden dü- şerek yaralandı Beyoğlu İstiklâl caddesinde Sent Maarif Vekili B. Saffet Arıkan dün | öğleden evvel İstanbul Maarif mü- | Seyyar köfteciliğin bu tarzda devam | dürlüğüne gelerek bir müddet İstan- Antuan kilisesi bahçesinde portatif | bir merdiven kurarak oynamakta vlan 12 yaşımda Nikola, bir aralık müvazenesini küybederek düşmüş, tehlikeli suretle yaralandığından has-| taneye kaldırilmıştar. İncir ağacından düşerek yaralandı Kumkapıda Kantarcı sokağmda 29 numarada oturan tücesrdan 'Di- yamandi; dün, kendi elile bahçesin- deki ağaçtan incir koparıp yemek İs- temiştir. Diyamandi, ağaca çikmis, bir aralık müvazenesini kaybederek düşmüş, muhtelif yerlerinden yara- Taksimde bir kadın kocasını yaraladı Koca hastaneye kaldırıldı kadın yakalandı Polis, dün karısı tarafından yara» lanan bir kocayı tedavi altına «i- dırmış ve karısını da carih olarak yakalamıştır. Vaka Taksimde geç- Taksimde bir evde garson Todori Me karısı Anastasya oturmaktadırlar. Aralarında sık sık geçimsizlik olan bu karı kocanın bu geçimsizlikleri son günlerde büsbütün artmış ve nihayet dün son haddini bulmuştur. Bir aralık Anastasya, eline bü ve keskin bir demir parçası geçir- miş ve bunu bütün kuvvetile Todori- nin başına yerleştirmiştir. Todori ba- şından yaralanarak fazla kan kay- bettiğinden derhal tedavi altına alın- mıştır. Anastasya da yakalanarak hakkında kanuni takibata başlan- mıştır. “ Seyyar köfteciler Üstü kapalı mangallarda köfteleri pişirecekler Şehrin Bilhassa kenar mahsilele- rinde ve amelenin bulunduğu semt- lerde seyyar köfteciler alelâde bir man- gal üzerinde açıkta köfte pişirerek satıyorlar. Etrafa koku ve duman neşretmekten başka, gayet pis ve gay- ri sihhi şerait altında yapılan ve na- sıl bir etten yapıldığı beli olmıyan etmesine müsaade edilmiyecektir. Seyyar köfteciler, tozdan, toprektan müteessir olmıyacak, üstü kapalı | Yeşilköy Cumhuriyet Halk partisinin senelik balosu Yeşiiköy Cumhuriyet Halk partisi, senelik balosumu, istasyon civarında- ki yeni binasının,“muntazam ve mü- kemmel bir şekilde süslenmiş bahçe- sinde verdi, Bahçenin her tarafı, ağaçlar renkli elektrik ampulleri ile süslenmiş ve muayyen yerlerine projektörler kon- muştu. Saat onda. İstiklâl Marşı ayakta dinlendikten sonra dans başladı. Dans ve eğlenceler sabaha kadar devam etti ve bir çok müsabâkalar yapıldı. Dans müsabakasında muvaffak olanlara, güzel, hediyeler verildi. Balonun mükemmeliyetine, mun- tazam bir şekilde tertip ve tanzimine, davellilerin istirahatlerinin teminine ve balonun neşeli bir hava içerisinde cereyan etmesine kıymetli hizmetleri sebkeden B. Yusuf Ziya ve B. Hakkı Ha- lid ile diğer mesai arkadaşları tebri- | ke şayandırlar, | .. Büdünün übide kompogisyonları- na... “Tam minasile bir aile balosu clan ve aileler arasında sevgi, saygı ve mubabbel uyandıran, bu gibi kır ba- Tolarının, senenin rauhtelif zamanla” bu genç Türk heykeltraşlarına birer | Şimdi gidip Bahite 3 Sigaradan sigara yakmak... Polisin bunun yasak edildiğinden haberi yok Dün bir gazete, sigaradan başka bir sigaranın yakılması yasak edildiğini, buna muhalif hareket edenlerden ce- za alınmasına başlandığını yazıyordu. Bu gazete yaptığı tahkikatta yasar ğın doğru olduğu söylendiğinden ba- hisle şu sebepleri gösteriyordu: Sigar radan sigara yakmak yolda durmağı icab ettiriyor, gidiş gelişin intizamını boruyopmuş. Ayni zamanda hastalık sirayetine de sebep oluyormus. Dün polise müracaatie tahkikat yaptık. Altıncı şubenin böyle bir ya- saktan haberi olmadığını öğrendik. Galatada (şüpheli birinin üzerinde esrar bulundu Kaçakçılık bürosu memurlarından biri, dün Galatada dolaşmakla iken Cemal isminde birinin vaziyelinden şüphelenmiş, yakalıyarak üzerini ara, dığı zaman, bir mikdar esrar bul muştur. Cemal hakkındaki tahkikat derin- leştirilmektedir. “15 ” Nazilli fabrikası Yerli basmalar üç hafta sonra piyasaya çıkacak Nisanın sot yünterinde İaaliyeie ge- çen Nazilli basma ve dokuma fabrika- sı istihsalâta baştamıştır. Üç hafta sonra piyasaya her nevi yerli basma- Tarı vermeğe başlıyacaktar. Fabrika- vaziyettedir. Fabrikanın bu istihsal miktarı daha şimdiden piyasaca sipa- Tiş eğilmiştir. Fabrika, basma istihsal etmek için ayrıca yerli pamuktan iplik doku- yor. Bu itibarin Nazilli ve Aydın ha- 'nün başlıca müşterisi fabrikadır. Ni- tekim bu sene Nazilli ve Aydın havali- sinde istihsal edilen 340 bin kilo pa- muk kâmilen fabrika tarafından sa- tan slanmıştar. Burrun on beş bin kilo- çalışan el tergâhlarına da yardım et- mek üzere senede 300-490 bim Kilo rad- desinde Üplik verevek tertibat, almış- tar, Bütün bu istihsalâtı temin etmek üzere Tabrikada 29 bin iğ çalışıyor. Arazi tahriridevam ediyor yan arazi tahririne bütün kazalarda devam edilmektedir. Yeni arazi tah- riri, umumi harpten evvel ilk defa olar Tak yapıldığı için bütün araziye ve bu arada arsalara kıymet konmaktadır. Arazi tahriri neticesinde konacak kıy- metlere göre vergi tarhedilecektir. Kartal kazasında arazi tahriri di- ğer kazalardan fazla olduğundan, tahrir komisyonunun iki kola ayrıi- ması Kârtal kaymakamlığı tarafın- dan münasip görülmüştür. İkinci ko- misyona Belediye âzasından ve gaze- temiz Kartal muhabiri Nafiz Eralp ile Sabri Helvacıoğlu memur edilmiş- lerdir. heykeltraşlara da benim taratımdan,