24 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

24 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

24 Ağustos 1937 AKŞAM Çabuk, iyi çiğnemeden yemek yiyenler, fazla s 2518 bahara Midenize MN HAZIMSIZLIK, Dikkat ve İYİ HAZIM ediniz. ti ve biberli yiyenler, bilhassa içki içenler midelerini tahriş ederler ve ağırlık baş dönmeleri hissederler. MAZON Sahife 15 Hazımsızlığı Mide Ekşilik ve Yanmalar. gide rir. İnkıbazı defeder. Bugünden bir şişe MAZON alınız. Hiç bir mümasil müstahzarla kıyas kabul etnez. * 1'İ, Orta ve Lise kısımlarına sinde başlayacaktır. Kız ve Erkek lun en hav: u her gün ondan on yediye kadar Istanbul komutanlığı ilânları Çalalcada gösterilecek bir mahalde bir pavyon için ihale günü teklit edi- len flat komisyonda pahalı görüldü- günden ihalesi tekrar kapalı zarfla 13/Eylül/937 pazartesi günü saat 16 da yapılacaktır. Muhammen, keşif be- deli 30424 lira 64 kuruştur. Şariname- sl her gün öğleden evvel komisyonda görülebilir. İsteklilerinin 2282 liralık ilk ten makbuz veya mektuplarile 2490 sayılı kanunun 2 ve 3cü madde- lerinde yazılı vesikaları ile berabe: iha- 1e saatinden en az bir saat evveline kadar teklif mektuplarının Fındıklı. da komutanlık satınalma komisyo- nuna vermeleri. (5406) * Ordu sıhhi ihtiyacı içim 1500 şişe ooksijen satın alınacaktır. İhalesi açık eksiltme ile 10/Eylül/937 cuma günü saat 16 da yapılacaktır. Muhammen tutarı 1020 liradır. Şartnamesi her gün öğleden evvel komisyonda görülebilir. İsteklilerinin 77 liralık ilk teminat makbuz veya mektuplarile beraber iha- 16 günü vakti muayyeninde Fındıklıda komutanlık satınalma komisyonuna gelmeleri. (5401) İstanbul Levazım âmirliği ilânları İSTİKLÂL LİSESİ Direktörlüğünden: 2 --Hergün saat 10 dan 16 ya kağar mektebe müracaat edilebilir. 3 — Bu yil yeniden az talebe alınacağından mektebe girmek isteyenler biran evvel müracaat etmelidirler. 1 — Eski talebe Eylülün onuncu gününe kadar gerek mektupla gerek mektebe haşvurarak kaydını yeniletmelidir. Eski talebenin Eylülün onundan sonra miiracaatları kabul edilmiyecektir. 5 — Sekizinci ve on birinci sınıfların bütünleme ve engel sınavları Eylülün birinde, diğer sınıfların Eylülün 6 — İstevenlere mektebin kayıt şartlarını bildiren tarifname parasız gönderilir. > Adres: Şehzadebaşı Polis karakolu arkası. Telefon: 22534 IŞIK L Memleketimizin en eski hususi Jisesidir. Ana, ilk, orta ve lise kısımları, fen ve edebiyat kolları vardır. İstanbu- . adar ve sakin bir muhitinde Teşvikiye karakolu karşısında ve Teşvikiye camii ittisalind. müracaat -edilebilir, İstiyenlere mektep tarifnamesi gönderilir. Telefon: 44039 gündüz ve yatı, Kız ve Erkek talebe kaydına başlanmıştır. ESKi FEYZiYE mm, İSESİ sürü İSTANBUL - NİŞANTAŞI Kayit için Beyoğlu - 'Tünelbaşı - Yeniyol “< ALMAN LİSESİ s3s* Tam devreli Lise - Titaret Mektebi - Almanca öğrenmek için ibzari sınıf Derslere 9 Eylül Perşembe Başlanacaktır. Kâyıt muamelesi 1 Eylülden itibaren hergün saat 8 den 12 ye kadar, nüfus tezkeresi. aşı kâğıdı, sıhhat raporu, 4 fotoğraf ve mektep tasdikna- me veya diplomasile yapılır. Kazla tafsilât için mektebe müracaat veya 49486 ya telefon edilmesi, İpekli kumaş yapan ve satanlar Istanbul Ticaret ve Sanayi odasından: “Türkiyede dokuma ipekli kumaşların 30/Temmuz/1937 tarihli resmi ga- zete ile neşredilen ve neşri tarihinden itibaren on beş gün sonra meriyet mev- kiine giren «ipekli kumaş standardı nizamnamesisle tesbit edilen standard esaslarına uygun olmi lâzımdır. Mevcut stokların tasfiyesi için nizamnamenin meriyet tarihine geçtiği tarihten itibaren üç ay mühlet bırakılmıştır. Fabrika ve mağaza sahipleri bu müddetin hitamından evvel nizamname hükümlerine aykırı olarak dokunmuş ipekli kumaşların, cinsini, vasıflarını tafsilâtile göstermek üzere ellerinde kaç top bulunduğunu ve her topun kaç metreden ibaret olduğunu bildiren bir be- yanname tanzim ederek ve bu beyannameleri fabrika veya mağazanın mübü- rile ve kendi imzalarile tasdik eyliyerek Odamıza vermeleri ve kumuşları Oda- mıza getirerek damgalatmaları nizamnamenin 15 inci maddesi emri iktizasın- dandır. Bu suretle damgalanmış olan kumaşlar damgaları üzerinde bulunmak şartile satılır ve ihraç edilebilir. Odaca beyanname kabulü ve damgalanma işine başlanmıştır. Alâkadar- ların kumaşlarını damgalatmak ve izahat almak için her gün İş saatlerinde Odamız Sanayi şubesine müracaat edebilecekleri ilân olunur. «5471» yüz yedi bin kemik küçük düğme üç milyon kemik büyük düğme, yetmiş bin kemik caket düğmesi 10/9/1937 Cuma günü saat on beşotuzda İs- tanbulda Tophanede LV. âmirliği sa- tınalma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Hepsinin tah- min bedeli on sekiz bin kırk lira oğuz , İlk temineli bin üç yüz elli üç İira iki kuruştur. Şartname ve nü- muneleri komisyonda görülebilir. İs- teklilerin 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı belgeler- le beraber teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri. (88) O (5486) Askeri okullar El 7101 çift terlik 31/8/9317 salı gün at 16 da Topha- nede satınalma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 12426 lira 75 kuruştur. İlk te- minatı 932 liradır. Şartname ve nü- munesi komisyonda görülebilir. İstek- Milerin kanuni vesikalariyle birilkte tek- if mektuplarını ihale saatinden bir sa- at evveline kadar komisyona vermele- — en le ısıtılması işinin kapalı zarf usulile müteahhide ihalesi ilân edilmişti. ZAYİ 2 — Tayin edilen günde talip çıkmadığından eski şartlar içinde tekrar ilân Galatasaraj lisesi Ticaret ve Banka- | olunur. Galık kısmından 932-983 senesi mezu- 3 Muhammen bedeli 18000 on sekiz biri lira muvakkat teminat teklifin nuyim, Mektepten aldığım şahâdet- & 15dur nameyi kaybettim. Yenisini alacağım- dan hükmü yoktür. z Ali Ratib Bincel OSMANLI BANKASI İLÂN Osmanlı Bankasının Galata, Yenicami ve Beyoğlu devairi, Zafer Bayramı müna- sebetile 30 Ağustos 1997 (Pazartesi) ka» palı bulunacaktır. Eminönü Halkevinden: Evimize bağlı spor klüplerinin faaliyeti hakkında görüşmek üzere 24/8/5357 Salı günü saat (18) de Evimizin Cağaloğlundaki merkezine birer murahhas göndermeleri tebliğ olunur. Istanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları Miktarı Muhammen bedeli İlk teminat , İhale günü Cinsi Tonu Lira Kuruş (Lira Kuruş. Tonu Kok kömürü 300 17 75 399 375 6/9/937 pazartesi Saat 15 de Gureba hastanesine lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı kömür kapalı zarf usulile eksilmeye konulmuştur. İhalesi yukarıda yazılı gün ve saslte Vakıflar Başmüdürlüğü binasında toplanan komisyonda yapılacaktır. Şartnamesi her gün levazım ksleminde görülebilir. İstekliler teklif mektupla- rını «2490» sayılı kanunun tarifatı veçhile hazırladıktan sonra ihale saatinden | bir saat evvel komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Posta ile gönderilecek teklif mektupları yine ihale saatinden bir saat evvel komisyoda gelmiş bulunmaları meşruttur. Postada olacak gecikmeler kabul edilemez. (5390) * Miktarı Muhammen bedeli İlk teminat İhale günü Çift Lira Kuruş. Lira Kuruş Dahili ayakkabı 90 837 60 62 82 27/8/9371 Cuma saat 15de Terlik muhtelif boyda 500 Gureba Hastanesine lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı dahili ayakkabılar ile tertikler açık eksiltmeye çıkarılmıştır. İhalesi yukarıda yazılı gün ve sasite Vakıflar Boşmüdürlüğü binasında toplanan komisyonda yapıla- caktır. Nümune ve şarinrmesi her gün levazım kaleminde görülebilir. (5155) m <<< —<—<———<——— Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: . 1 — Yüksek Enstitümüzün önündeki kış mevsiminde kalöriterli binaların kalöriferle, kaiöriter olmıyan binaların, kok kömürü sobasile 165 gün müddet- 4 — İhale Yüksek Enstitü Rektörlük binasında toplanan komisyon tara- fından 4/9/937 tarihine zastıyan Cumartesi günü saat 11 de yapılacaktır. 5 — Teklif mektuplarının ihaleden bir saat evveline kadar makbuz müka- bilinde komisyon reisliğine vermeleri ve ihale saatinde komisyonda hazır bu- Tunmaları. 6 — Daha fazla izahat ve parasız şartname almak isteyenlerin Enstitü Daire Müdürlüğüne müracaatları ilân olunur, «2811» «5337» M EYV A TUZU MAZON isim horoz markasına dikkat Deposu: MAZON ve Boton ecza deposu İstanbul Yenipoebeliie arkasında Cumur.başkanlığı Filormonik Orkestrası Şefliğinden : Cumurbaşkanlığı Filormanik orkestrasına bağlı, ayni zamanda Salon or- kestrası vazifesini de görmek üzere bir caz heyeti, teşkil edilecek ve namzetler kabul imtihanına tâbi tutulacaklardır. İmtihanda kazananlar çaldığı sazların nevine göre ayda 80-150 lira ücretle angaje edileceklerdir. Salon Müziği ve Caz İçin — Bir piyanist, - bir birinci kemancı — Bir ikinci kemancı (başka bir âlet de çalabilecek) — Bir Tenor saksofon (Bandonion yahut Akordiyon çalabilecek) — Bir Batori — Bir Kontrbas (başka bir alet de çalacak) — Bir Tromboncu (başka alet de çalabilecek) — Bir trompet çalan (b: bir alet de çalabilecek) — alınacaktır, İsteklilerin iyet cüzdanları ve elindeki sair vesaikle birlikte imtihan edilmek üzere 6 Eylülden itibaren 11 eylül 1937 cumartesi gününe kadar İstan- bulda Galatasaray lisesine ve Ankarada imtihana girecek namzetlerin ise 15 eylülden 20 eylül pazartesi gününe kadar Cumhurbaşkanlığı Filormonik or- * kestrası şefliğine başvurmaları lâzımdır. Müracaat ve imithan zamam saat 10-13 arasındadır, (2722) (5224) İstanbul Defterdarlığından: Lira Kuruş, Küçükpasarda Sarıdemir mahallesinin Alipaşa derününde kain yeni 36 sayılı dükkânın tamamı. 180 Aksarayda Baklalı Kemâlettin mahallesinin Küçük Langa 80- kağında kâln eski 19/19 sayılı ve 40 metre 90 santimetre murab- bal arsanın tamaniı. Şehtemininde Fatmasultan mahallesinin Edhem efendi söoka- ğında kâin eski ve yeni 17 sayıh evin tamamı, go Büyükçarşıda Çuhacı han ikinci katta 32 sayılı odanın tamamı. 250 Beşiktaşta Sinanpaşa mahallesinde Beşiktaş caddesinde kâin eski 73 yeni 52 sayıl üstünde odaları bulunan dükkânın 1440 hissede 945 hissesi , 50 Yukarıda yazılı mallar 31/8/937 salı günü saüt 14 de satılacaktır. Satış bedeline istikrazı dahili ve yüzde beş faizli hazine tahvilleri kabul olunur. Talip- lerin yüzde yedi buçuk pey akçelerini muayyen vakitlen evvel yatırarak yev- mi mezkürde Defterdarlık Mini Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satış ko- misyonuna müracaatları. (F.) (5347) Ankara Valiliğinden: Keşif bedeli «16989» lira «46. kuruştan ibaret bulunan Ankara Kayaş yolunun 05-000 ile 3-500 uncu kilometreleri arasında şose tamiratı ve taş ihzaratı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 2/9/937 tari- hine müsadif Perşembe günü saat 15,5 da Ankara Vilâyeti Daimi Encümenin- de yapılacaktır. “ > İsteklilerin teklif mektuplarını, Ticaret odası vesikalarıni ve «1274, lira «2iw kuruşluk muvakkat teminatlarını, Nafıa Vekâletinden aldıkları 937 sene- sine aid müteahhitlik ehliyet vesikalarile birlikte ayni günde saat 145 kadar Encümen riyhsetinc vermeleri. İstekliler keşif evrakı ile şartnamesini Nafa Müdürlüğünde gözden geçirebilirler, «273n «5234, Ankara Valiliğinden : Haymana kazasının muhtelif köylerinde yapılacak ceman 200 adet aynı tipte kerpiç gücmen köy evi 1/9/9357 Çarşamba günü saat 16 da Ankara vilâ- yeti binasında toplanacak komisyon huzurunda ihale yapılmak üzere kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. i — Keşif bedeli beher ev için 481 lira 51 kuruştur. 2 — Muvakkat teminat 6065 lira 10 kuruştur. Teminat Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezi bamına Walsandıklarınca emanet kabzolunacaktır. Alâkadar- ların yukarıda adı geçen günde tekliflerinin ticaret odası vesikasını ve temi- nat mek*ubu veya makbnzlarını nihayet saat 15,30 za kadar Ankara vilâyeti evrak kalemine teslim edip mukabilinde bir numara pusulası almalar: şarttır. İsteyenler şartname ve plânları Ankara, İstanbul İskân Müdürlüklerinde görebilirler. 21560 «5204» y 245 40 1 — 6/Ağustös/837 gününde yapılan münakasasında teklif olunan fiata yüksek görülen (85000) kilo nohut, 25/Ağustos937 tarihine rastlıyan Çarşam- ba günü saat 14 de pazarlıkla alınmak üzere münakasaya konulmuştur. 2 — Beher kilosunun tahmin edilen bedeli «9u kuruş «95» santim olup mü- vakkat teminatı «634» lira «32. kuruştur. Şartnamesi komisyondan parası; ola- rak her gün alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunda yazılı vesikâlarla birlikte ve belli gün ve saatte Kasımpaşada bulunan komisyona müracaatları, (5431) 1 — Tahmin edilen bedeli nie) lira olan (65000) kilo sadeyağı 25 Ağustos 1937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 14 de kapalı zar! usulile alınmak üzere münakasaya konulmuştur. 2 — Muvakkat teminatı (3947) lira (50) kuruş olup; şartnamesi komis- yondan (270) kuruş mukabilinde her gün ahnabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tanzim edecekleri kapalı teklif mektuplarını en geş belli gün ve saatten bir saat evveline kadar Kasımpaşada bilunan komisyon başkanlığına vermeleri. (4899) eş İştanbul Defterdarlığından: . Senelik muhammen kiymeti Lira K. Eminönü Ahiçelebi mahallesinde sarraf ve kantar ocağı sokağında (180 kâin 8/9 sayılı dükkân: 180 Fenerde Küçük Mustafa paşa mahallesi mektep sokağında kâin 94/2 sayılı dükkân: m Büyükçarşı Keşeciler sokağında kâin 46 sayılı dükkân: , Fenerde Küçük Mustafa paşa sokağında 92 sayılı dükkân: 7 Fenerde Küçük Mustafa paşa mahallesinde mektep sokağında 4 sayılı ev 8 Büyükçarşı Çuhacı han ikinci kat 32 sayıh oda 48 ” . * ” uyu Boğaziçi Lisesi Direktörlüğünden: Orta Okul ve Lise son sınıf bitirme engel ve bütünleme sınavlarına 1 Ey- Tülde ve diğer sınıfların bütünleme ve engel sınavlarına 1 Eylülde ve olgunluk imtihanlarına 9 Ey'ülde başlanacaktır, Programları öğrenmek üzere alâkadar- ların mektebe müracaatları, Sarıdemir mahallesinin kıble çeşmesi sokağında 26/81 sayılı dükkân; 120 Yukarıda yazılı malların bir senelik iceyı 3148/937 salı günü sent M4 de ihale olunacaktır. İcar bedeli dört müsavi taksitte ve taksitler peşinen tah-il olunur, Taliplerin yüzde 7,5 pey akçalarını muayyen vakitten evvel yatırarak nezktir günde Deflerdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satiş kormin- yonuna müracaatları. (F.) (5528) 4 ik dük çeker ekimine ear | | Aaaa kli