11 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

11 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

AKŞAM Son zamanlarda da bir kurbağa iği açıldı. B. Rikarda adında bi kulı Fransa ve İngiltereden İ kurbağa getirtti; muntazam ba- taklıklarda onları besledi, firetti. Ame- | rikada kurbağa eti çok yenir. Bu çit- lik İngiltereye de ihraç yapıyor. B. Rikardo bir de konserve fabrikası açlı. Kurbağa konserveside çok lez- | zetli imiz i Papağan serinliyor Güneşin harareti yalnız insanları rahatsız etmez; bazı hayvanlar da $1- caktan müteessir olurlar. İşte resmi- mizde görüyorsunuz, sıcaktan buna- lan bir papağana sahibi, serinlesin diye duş yapıyor. d Tayyare gemisi Fransanın 1, Amerikanın 3, İngilterenin 6 tane tayyare gemisi vardır. Geçen hafta 7 nci tayyare gemisini de denize indirdi. Bu gemiler kırk iki tayyare liyorlar. Her biri 22 bin küsur tonluktur. Saatte 20 milden fazla yol uzunlukları vardır. Tayyareler asansörler vasıtasile indi- taşıyabi alıyorlar. 120 r rilip çıkarılır'e ye terine yerleştirilir, Amerika hükümeti yeni bir yolcu | tayyaresini sefere başlattı. Bu tayya- renin adi Lockheed Elektradır. Her tarafı madenidir. 10 yolcu alıyor. İki pilotu bir de hizmetçisi vardır. 9 silin- dirli iki motörle işliyor. Motörlerinin İ kuvveti vasati 840 azami, 1.680 beygir kuvvetindedir. Hızı saatte 380 kilomet-| redir. Amerikanın hava yolları 97,100 ki- lometredir. Bir sene zarfında Ameri- | Deniz tüfeği Yeni icad edilen bir deniz altı tü- feği ilo balık sporcuları avlanıyor. Deniz altı gözlüklerile suyun altında nişan almak mümkündür, Resimde gördüğünüz balıkçı avmı yakalamış yor. İşte öpüşen iki ba- lık ve iki pelikan gö- - rüyorsunuz. kanın ticaret tayyareleri 102,000,000 kilometre katederler. Her sene 861.000 kişi tayyare ile seyahat eder. Her sene, posta tayyareleri 6,250.000 kilo yani 310,000,000 mektup taşır. Bir senede taşınan posta paketleri- | nin ağırlığı 2,500,000 kilodur. Otuz sene içinde tayyareciliğin in- Kişafı müthiş bir şeydir. Otuz sene evvel tayyareye binmek büyük cesaretti, Bugünse Avrupa ile Amerika arasında bir çok insan me- Dikkat oyunu p 4? el Bu rakamları 1den başlıyarak sırâsile siyah bir kurşun kalemle birbirlerine bağlayınız, bakalım ns olacak? Genç ihtiyar > Nev - Yorklu Abraham Vişkovs- kiyi yüz birinelsenei (devriyesi münasebetile ecnebilerde âdet olduğu gibi «Doğum pastası; keserken görü- yorsunuz. Vişkovski yüz yaşını gep- tiği halde gönlü ihtiyarlamamıştır. Geçen gün gazetelere verdiği bir (lân- da evlenmek için yirmi bir yaşlarında bir genç kız aradığı bildirilmiştir. | Hem de trahoması çok olan bir genç | kizi Allah akıl ve fikir versin mi diye- lim, yoksa tali açık olsun mu? kik dokuyor. İngiltere ile Fransa ara- sında ise, tayyarelgg bizde Haydarpa- şa - Köprü arasında işliyen vapurlar gibi oldu. İngiliz sabah sekizde tay- yareye biniyor, Parise geliyor, saatine bakıyor 2. Telâş etmeden işlerini görü- yor, yemek yiyor, akşam üstü gene tayyareye binip Londrüya gidiyor. | | Avrupa ve Asyada yaşamazlar, kanatlı kertenkeleler yalnız Avus- tralyada ve Afrikada bulunur. 200 muhtelif cinstir. Kanatlı kertenkele çok güzel bir hayvandır. Yazık ki resmi simsiyah çikıyor. Bu kertenkeleler bin bir par- lak renklidir. Ağaçlarda yaşarlar. Kanatlı kertenkele uçluğu zaman “ kocaman bir kelebeğe benzer. Ancak 4 metreden fazla uçamaz. Boyları 20 santimetre uzunluğundadır. Dişisi ağaç kovuklarına yumurtlar, Sond adasile Sengapurda çok var- dır. Bu âsrın en güzel, en rahat, en ça- buk nakil vasıtası muhakkak ki tay- yaredir, Ateş yakmak Alageyik. uslu olur he Si Eğer korkutulmazsa, iyi muamele edilirse, vahşi hayvanların bir çoğu insana alışır, resmimizde de bir ala- geyik görüyorsunuz. Çocuklarla bera- ber bakkal dükkânına gelmiş, yiyecek versinler diye uslu uslu bekliyor. Eski insanlar iki odunu biribirine sürterek ateş yakarlardı, Bugün kır- muzi derililer bu usulü kullanıyor. lar. Amerikalı izciler de kırmızı deri- ülerden bu suretle ateş yakmağı öğ- reniyorlar. 1 inci harfim «Anadolu» da 2 tane «Rumeli» de hiç yoktur. 2 nci harfim «Nazilli. de 1 tanedir İzmirde yoktur. 3 üncü harfim «Kafes» te var, «oda» da yoktur. 4 üncü harfim oev» de bulunmaz, «av» dâ bulunur. 5 inci harfim «raki, da var, sşarap» ta var, eslkole de yoktur. 6 ncı harfimi Amasya'nın başında ve sonunda bulursunuz, bulamazsınız. Acaba ben neresiyim? «Bilecik» k “ ” Bu bilmecemizin hal müddeti 8 teşrinievvel cuma gününe kadardır. Yeni.bilmece ve hediyelerimiz «Çocuk Dünyası» karilerinden sık sık mektup alıyorduk. Küçük kari: lerimiz, hallettikleri bilmecelerin hediyelerini beğenmediklerinden bah- sediyorlar, daha zengin ve daha mütenevvi hediyeler vermemizi istiyor- lardı, Karilerimizin bu arzusunu yerine getirmek için bilmece şeklini ve hediyelerimizi değiştirdik. Bu aydan itibaren 80 karimize zengin ve muh- telif hediyeler vereceğiz, Eylül bilmecesini halledenlerden: Birinciye: 10 LİRA, ikinciye: 5 LİRA, üçüncü ve dördüncüye: 3er LİRA; beşinci, altıncı yedinci, sekizinci, doku- zuncu, onuncuya; 1 er LİRA, on birinciden yirminciye kadar yirmi karilmi- 7e: BİRER ŞİŞE KOLANYA, yirmi birinciden otuzuncıya kadar on karlimi- ze: BİRER KIRAVAT, otuz birinciden ellinciye kadar 20 kariimize BİRER MENDİL, elli birinciden © yetmişinciye kadar 20 kariimize . MUHTELİF HEDİYELER, yetmiş birinciden sekseninciye kadar 10 kariimize birer kitap verilecektir, Elsiz çocuk . İki kolunuzu birden kaybetseniz ne yaparsınız? Hiç değil mi? Ellerinizin yerine ayaklarınızı kullanabileceğini- zi şimdiye kadar herhalde düşünmemişsinizdir. Halbuki resmini gördüğünüz on dört yaşlarında Belgrad Toma Kolariç kolsuz doğmuştur. Fakat bu kolsuzluğunu katiy- yen hissetmemektedir. Üstteki resimde onu sizi selâmlar» ken görüyorsunuz. Toma ayaklarını sade selâm için kul- lanmaz, onlarla gayet iyi çatal bıçak kullanır, saçlarını © tarıyabilir. Ağzı ile ceketinin düğmelerini, ayakkaplarını çözer, Toma bisiklete de biner. Bisiklet üzerinde gidonu dişleri ile kullanır, Şim- di en büyük arzusu yâzi makihesi İle yazabilmekmiş.