11 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

11 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

cektir.» 11 Eyiğl 1937 AKŞAM Sahife 13 Emniyet memur- | Istanbul polis mektebi ları arasında Teşkilât kanununa göre yapılan nakil ve tayinler Ankara 10 (Telefonla) — Emniyet umum müdürlüğü yeni teşkilât kanu- nuna göre, yapılan nakil ve tayinleri iski Ankara polis memuru. Kâmil Erzuruma, Gaziantepten Ali Ankara- ya, Dahiliye Vekâleti memurlarından Hamdi Emniyet umum müdürlüğü ikinci şube muamelât memurluğuna, Harbiye mektebi mezunlarından Sa- lâhaddin, Siyasal bilgiler okulu mezun- larından Şevket, Namık, Muammer, Fahreddin ve Ziya üçüncü şube mua- melât memurluklarına, Dahiliye Ve- kâleti seferberlik şubesinden Cevad, muhasebe memurlarından Nedim, İz- mir İthalât gümrüğü memurlarından Şefik. Havayolları memurlarından Tur: gud polis titüsü memurluklarına, a Akmeşe nahiye müdürü Hâmi, Anka- ) ra belediy: memurlarından Fahri, Dahiliye Vekâleti muhasebe mümey- Yizi Tahsin, Emniyet umum müdür- lüğü birinci şube mahalli idarelerden Nevres, eski komiserlerden Emin, Ta- hir, hukuk mezunlarından Muhlis, üçüncü şube sansör memuru Ali, mü- gan, Keçiören nahiye kâtibi Cemal, Bursadan Etem, İstanbuldan Kemal birinci şube muamölât memurlukla- rına tayin edilmişlerdir. Nakiller 'Nakiller de şunlardır: Sivas polis- lerinden 14 İsmail, Ağrıdan 9 Cemil, Erzuruma, Bursa baş komiseri Sald, İstanbul komiserlerinden 14 Hakkı, Kayseri komiseri Nuri polis enstitüsü komiserliklerine, İstanbul baş komise- Ti $ Vasıf Karsa; Yozgad polislerinden Ömer Çanakkaleye, Çanakkaleden Bektaş Yozgada, Kars baş komiseri Ragıp Bursaya, İstanbul polislerinden 14 Süleyman polis mektebi memurlu- ğuna, Elâzizden Fehmi İstanbula, Ma- nisa muavini Kâmil Urfaya, Çankırı- dan Hüseyin Ankaraya, İstanbul mua-| vini 121 Remzi - Manisaya, İstanbul müamelât memuru Rıdvan Ankaraya nakledilmişlerdir. Japonyanın cevabı Ecnebi tabaanın zararın- dan kendisini mesul tutmuyor Takyo 10 a A.) — Revter ajansı- | nın muhabiri, Japonya hükümetinin devletlerin notasına verdiği cevapla devletler tebaasının uğradıkları zayi- attan kendisinin mesul olmaması lâ- zım geldiği mütaleasında bulundu- gunu, çünkü muhasamata Çin kıta- | atı tarafından nazarı itibara alınma- ması muhtemel olmakla beraber, ta- vizat meselesinin münakaşa edilme- sinin muvafık olmıyacağını ilâve et- ,, mektedir. Maliye memurları arasında tayinler Ankara 9 (Telfon) — İstanbul Beyazıd tahsil memuru Ömer Lütfü terfien ayhi yer tahsil şefliğine, İz- mir Alsancak şube şefi Abdülkadir İzmir Yeni şube tahsil şefliğine, İz- mir tahsil şubesi şefi Şevket İzmir tahsil kontrol memurluğuna, Gü- müşhane muhasebe müdürü Tahsin Erzurum muhasebe müdürlüğüne, : tayin edilmişlerdir. Nurenberg kol berg Kongresi Alman matbuat reisinin bir nutku Nurenberg 10 (A.A.) — Alman mat- buat reisi doktor Dietrich, kongrede söylediği nutukta matbuatın bugün beynelmilel hayatta birinci derecede bir rol oynadığını ve binsenaleyh va- dilelerinin ne olmak izim geldiğini “anlattıktan Sonra dünya matbuatının bugün geçirmekte bulunduğu anarşi- yi kaydelmiş ve Fransız devlet adamı Caillauxnun şu sözlerini hatırlatmış- tr: » “ora Mw «Bugün sulh için en büyük tehlike matbuattır, Gelecek harbi o ilân ede- ! | vezzi Mustafa, lise mezunlarından Do- | | | ş | | İ çankaya, İ Libertad kruvazörü arasında vuku bu- | namzetleri Muhtelif vilâyetlerden seçilen namzedlerin imlerini yazıyoruz Ankara 10 (Telefon) — Muhtelif vilâyetlerden İstanbul polis mektebi- ne seçilen namzedlerin isimlerini bli- diriyorum: Kocaeliden: Özsoy, Mehmed, Nec- det, Veli, Mahmud, Tevfik, Arif, Ni- yazi, Mustafa, Hasan, Recai, Kütah- yadan; Ali, Mehmed, Maraştan: Meh- med, Ahmed, Sivastan: Ömer, Ahmed, Trabzondan: Fehi Fevzi Temel, Seyfeddin, Mehmed, Emin, Mustafa, Örer, Rasim Kahraman, Yusuf, Meh- med, Ziya, Hakkı, Salâhaddin, Balı kesirden: Ali, Mehmed, Zekeriyya, Ahmed, İbrahim, İsmall, Ahmed, Meh- Giresundan: Hüseyin, Hamdi, in, Tokattan: Ali, Emin, Ordu- Akbaş, Osman, Elâzizden: Du- rak, Nazım, Mürsel, Ispartadan: Ali, Hüseyin, Ahmed, naim, Âlim, Remzi, Mehmed, Vehbi, İsmail, Mustafa, Ço- ruhtan: Musa, Niyazi, Yılmaz, Bolu- dan, Hayreddin, Tahir, Ali; Hüseyin, İsmail, Mustafa, Fahri, Mehmed, Re- ceb, Mehmed, İzmirden: Süleyman, Raşid, Şahab, İhsan, Fethi, Enver, Diyanbekirden: o Ali, o Malatyadan: Öğütcü, Kadir, Behçet, Osman( Cu- | malı, İskender, Erzurumdan: Faik, Münir, Yusuf Temizer, Eskişehirden: Mehmed, Hüsnü, Erzincandan: Yal- Fuad, Zekâi, Denizliden: Mehmed, Şevket, Muğladan: Osman, Cafer, Hasan, Ankaradan: Mehmed, Gümüşhaneden: Salih, Çanakkale- den: Rifat, Sami, Sanay, Seçer, Cahid, Halil, Burdurdan: Mustafa, Hasan, Yozgaddan; Eriker, Osman, Bilecik- ten: Mahmud, Ağrıdan: Fahri, Çan- | kırıdan: Yahya, Yakup, Kırşehirden: Kizım, Mardinden: Yusuf, Ahmed Su- zan, Abdülmecit, Musa, Vandan: Hü- seyin, Buldandan: Şeref, Ahmed, Af- | yondan: Hikmet, Tekirdağından: Ha- Yil, İsmail, Karsain: Hakkı, Ali, Sam- sundan; Şükrü, Yusuf, Manisadan: Mehmed, Edirneden: Şeref, Fevzi, Se- fer, Mustafa, Mehmed, Fethi, İsmail, Fehmi, Abdürrahıman, Mitat, Niğde- den; Fehmi, İstanbuldan da Halid. Ispanya harbi Hükümetçiler Nasyona- listlerin taarruzlarını tardettiler Valensiya 10 (4 A.) — Mint müda- faa bakanlığının bir tebliğinde denili- yor ki: Şimal cephesinde, sahil boyunda 'dünşmanın tazyiki dün bütün gün de-| vam etmiş fakat düşman tardolunmuş! | tur. Pola ve Cordon mıntakasında: Cüm- hüriyetciler Penas Blancas ve magdo- İanayı işgal etmeye muvaffak olmuş- lardır. Cümhuriyetci balaryalar Pra- viayı bombardıman etmişlerdir. 77 eylülde asi Canarlas krüvazörü ile lan müsademede asi kruvâzörün arka bacasına Libertadın attığı obüslerden birisi isabet etmiştir. Salamanka 10 (AA.) — Tebliğ. Leon cephesinde kıtaatımız mevzile- rini iyileştirmişler ve San Pedro ve Luna mıntakasında düşmanın siper- lerini ele geçirmişlerdir. Sahil mıntakasında kıtaatımız son günlerde ele geçirdikleri araziyi düş- mandan temizlemişlerdir. Cephenin garb kısmında hafif pi- yade ve topçu düellosu olmuştur. Asturia'da anarşistler ida- reyi ellerine almışlar Salamanka 10 (A.A) — Asturia cephesinden buraya gelen haberlere göre, 1934 teşrinievvel isyanında rol oynamış olanlardan Berlassuno To- masın idaresinde anarşistler Asturia- da idareyi ele almışlar ve burasının istiklâlini ilân etmişlerdir. Anarşistlerin dün akşam Sovyet konsolosunu öldürmüş oldukları söy- leniyor. Cezireliler Parise heyet gönderiyorlar Adana 10 (Akşam) — Cezireliler Parise gönderecekleri heyet için beş bin lira taplamışlardır. Akdenizde filolar bulunacak (Baş tarafı 1 inci sahifede) e seyriseferine mani olmayı istih- daf eden fiilleri önliyerek ve cazalan- dırarak seyrisefainin serbestisini te- | min zımnında müttefiksn lüzumlu bir devre için lüzumlu tedbirler karar- laştırmak ieğb eylemektedir. B. Delbos Konferansı başka bir esas inat ettirmeyi taleb ederek ebeblerden dolayı iki hükö- in konferansa iştiraki reddetmiş bulunmasından ' dolayı teessürleri bildirerek demiştir ki: — Bu mukabil teklif kabul olunma- mıştır. Zira, çabuk hareket etmek lâ- zımdır. Ve mevzuu bahis olan mad- de, ademi müdahale komitesinde ko- nuşulan meşele ile bir çok nokiai na- zardan hiç bir münasebeti bulunmı- yan sarih vö muayyen bir meselenin hallidir.» Akdenizin ehemmiyeti B. Delbos, bundan sonra Akdenizin dünya ticaretinde ve memleketlerin hayatındaki ehemmiyetini ve rolünü hatırlatmış ve sözlerine şöylece devam eylemiştir: — Akdeniz bu konferansta temsil edilen bir çok memleketlerin haya- tında kati bir ehemmyeti haiz bulun- maktadır. Deniz münakale yolların- dan her kesin serbesçe İstifade etmek | hakkıdır ve bir çokları için müna- kale haysti bir ehemmiyet arzetmek- tedir, Burada, cemaat aleyhine husu- si serbestiler almıya hiç kimse mezun değildir. Frahsa ve İngiltere Akdeniz- de korsanlığın ilgası hakkında çabuk bir anlaşmaya varılması keyfiyetinin bugünkü tahammül edilmez vaziyete nihayet verdceğini ve yeni hâdiseler tehlikesinin önüne geçeceğine kani- dir, Bazı devletlerin konferansa iştirak- ten imtinalarının bu yolda derhal yü- rümek İmkâhlarını tehdid ettiği mu- | hakkaktır. Fakat güçlüklerin fazla- de | Jaşması, başlanan İşi terketmeği Zil fakat gayretleri bir misli daha faz- lalaştırmayı âmirdir. B. Delbos sözlerini şöyle Bitirmiş- tir: “ ” © Konferans, kendisine düşen pratik ve müessir mahiyetteki eseri muvaf- fakiyetle intaç etmeği kendisine bir vazife bilecektir. Litvinofun nutku B. Delbostan sonra B. Litvinof söz alarak ezcümle demiştir ki: Akdenizde: korsanlara omüzaheret etmiş olan devletin ismini bu konfe- ransta zikretmemek lâzım gelir. Fakat bu keyfiyet, korsanlık vakalarından za» rar görmüş olan devletleri, bu devle- tin ismini ileri sürmeğe mâni olmıya- caktır, Sovyet hükümeti, kendi şahsi men- faatinin muhafazasını, mahdud ka- biliyetle son seneler zarfında bir çok defa sabit olmuş bulunan beynelmi- lel bir teşekküle emanet edemiyecek- tir, Akdeniz konferansa gelince, kon- feransın, Akdenizde seyrisefaine işti- rak edön devletlerin menfaatinin mü- €ssir bir suretle himayesini temin ey- liyecek tedbirler alması icab eylemek- tedir. B. Litvinof ayrıca bu mesele tedkik olunurken, yalnız deniz altı gemileri- ni değil fakat diğer harb gemileri ile tayyareleri de düşünmek icab eylemek: te bulunduğunu tebarüz ettirmiştir. B. Edenin nutku B, Ltvinofun nutkundan sonra B. Eden kısa bir nutuk söyliyerek dar vet edilmiş olan iki devletin konfe- ransta bulunmayışından dolayı tees- #ürlerini bildirmiş ve bu devletlerin konferans müzakerelerinden malü- j mattar tutulacağını ilâve eylemiştir. | Bunün üzerine, B. Edenin teklifi i- le konferans, komite halinde toplan- fıya devamı kararlaştırmış ve tâli bir celse akdolunarak mufassal mü- | zakerelere başlanmıştır. Resmi tebliğ Nyon 10 (A.A) — Akdeniz konfe- ransmın İçtimamın nihayetinde aşa- ğıdaki tebliğ neşredilmiştir: Konferans, ticaret gemilerine kar. şı Akdenizde deniz altı (gemilerinin yaptıkları korsanlık fiillerine bir ni- hayet verecek harekete hangi pren- sipler tahtında geçilebileceği mesele. sini müzakere etmiştir. Ayni zamanda elde mevcud deniz kuvvetlerinin bu / tesis etmek ve ticaret gemilerinin ser- | | işte ne surelle “kunlahilabileceği | de tedkik olunmuştur. Müzakerat müte- âddid noktaların mütemmim bir ted- kikö tabi tutulması lüzumunu göster- miştir. Bü sebeple bu akşam ve yarın sabah müzakerelerde bulunulacaktır. konferans yarın öğleden sonra saat 16'da gayri resmi bir içtima halinde yeniden toplanacaktır. Akdenizin şark ve garb kısmında bulunacak filolar Nyon I9 (A.A.) — «Havas muhabirinden» Akdeniz kon- feransı tarafından ittihaz edilmek üzere bulunan mu- karrerata göre, Akdeni- zin garb kısmı Fransız ve İn- giliz filoları, şark kısmına gelince bu kısım da Türkiye, Rusya ve Yunanistan filola- rının nezareti altında bulu- nacaktır. Litvinofun nutkunu Roma BU KIRIKLIMKTAN — — NASIL KONUNMALI Açık-arttırma ile fevkalâde satış 1937 eşlülün 12 nel pazar günü saat 10 da Beyoğlu İstiklâl caddesinde 251 No. Ju Galalarariy apartımanının 2 No. hü daire- nasıl karşıladı | Roma 10 (A.A) —B. Litvinofun | 'Nyonda İtalyaya yapılan ağır hücum: | ları, burada hiç kimse için bir Mei teşkil eylememiştir. B. Litvinoğ Sovyetler birliğinin sab- rının tükendiğini ve gerek tecavüzler devam ederse Sovyetler birliğinin mu- kabelebilmisil tedbirlerini alacağını bildirmiştir. B. Litvinofun bu sözleri ile alâka- dar olarak burada katiyetle tebarüz ettirildiğine göre, eğer Sovyetler bir- 1iği, B. Litvinofun bildirdiği iyet- te hareketlere geçerse İtalya, bu ha- reketleri mukâbelebilmisil değil fakat tecavüz fillleri olarak telâkki edecek- tir. Zira, Mukabelebilmisil ancak bir kabahat işlemiş bulunan eşhas veya- hud devletler aleyhinde olarak yapı- Jabilir, İngilterenin teklifi Londra 10 — Röyter ajansının istih- sinde (Kanzak eczanesi üstünde) mevcut ve gayet maruf bir şahsiyete ald zarif cğ- yalar açık artarmak ile satılacağı ilân 0- lunur. 8 parçadan mürekkep ültra - kü- bik ceviz kaplama yemek oda takımı, kas dife kaplı ve 7 parçadan ibaret kübik sa- lon takımı, 3 parçalı Amerikan o kanape koltuk takımı, mavun kaplama divan - ka» nape, İngiliz İstilinde 5 parçadan mürek- kep mükemel yatak oda lakımı, 4 par- çadan ibaret abanoz kaplama gayet güzel diğer yatak oda takımı, İngiliz sarı karyo- lalar vesair demir ve lâke karyolalar, ka» dife perdeler; iki kapılı asri kütüphane ve yazıhane, mükemmel möble bir salon gramofonu, çini ve demir sobalar, ARG Ordu “ihtiyacı için 10387adet su barına göre İngilterenin teklifi kon- İeransa iştirak eden devletler arasın- da azami bir çalışma birliği yapılması “na dairdir. İngiltere Akdenizde gemi- lerin takip edecekleri yolların tayinini ve bu yollarda konferansta mümessil- leri bulunan devletlerin torpido muh- riplerinin karakol vazilesini yâpma- Jarını düşünüyor. Bir denizaltı bu yol- lardan birinde bir gemiyi iz'aç ederse hemen tecavüze maruz kalacaktır. Londrada tahmin edildiğine göre konferans ancak bir iki gün sürecek- tir. İtalya ve Almanyanın verilecek kararlara iştirake davet edilmeleri konferansın bu hususta bir karar ver- mesine bağlıdır. Gemilerin kafile halinde seyahati- nin teklifi ümid edilmiyor. Zira sulh Zamanında kafile teşkili için gemileri beklemeğe mecbur etmek mümkün değildir. Karakol sistemi daha muva. | fık görülüyor. Daily Mailin yazdığına güre, İngiliz teklifleri. Akdenizdeki harp gemileri- nin artırılmasınainhisar edecektir. B. Eden konferansta derhal tafbik edil- miyeoek hiç bir teklifte bulünmuyacak-' tır. Tekliflerde tadilât Londra 10 (A.A) — Akdeniz kon- feransı hakkındaki davete Almanya ve İtalyanın verdikleri menfi cevab burada memnuniyetsizliği mucib ol- mustür. Gazetelerin mütaleasına göre, kon- feranslaki İngiliz heyeti murahhasası hazırlanmış olan tekliflerde mühim tadilât yapacaktır. Gazeteler, könfe- ransta alınacak kararlara Almanya ile İtalyanın bilâhare iştirak edecek- leri ümidini gösteriyorlar, Fransa ve İngilterenin kararları Paris 10 (A.A) — Dün İngiliz Ha- riciye Bakanı B. Eden'in Fransız ri- cali ile vuku bulan temaslarını mevzuu bahis eden siyasi mahafilde Fransa ile İngilterenin yalnız başlarına kalsalar bile denizlerin serbestisine riayet et- tirmeye muktedir oldukları tebarüz ettirilmektedir. ulournalı gazetesi, Akdenizde mem- nu mıntakalar İhdasına imkân olmâ- dığı gibi orada bulunan denizaltı ge- milerini saymanın da mümkün ola- miyacağını kaydediyor. Matin gazetesi «Nyon konferansın- fıçısı 13/9/937 pazartesi günü saat 15 de Töphanede satınalma komis- yonunda kapalı zarfla eksiltmesi ya» Pılacaktır. Tahmin bedeli 5038 lira 80 kuruştur. İlk teminatı 377 lira 91 kuruştur, ve nümünesi komisyondâ, görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikalarile birlikte teklif mektuplarını ihale saatinden bir saağ evveline kadar komisyona vermeleri, (97) (5654), * İstanbul Levazım âmirliğine bağlı müessesat için 8500 adet elektirik am- pPülü 13/9/937 pazartesi günü saat 14 de Tophanede Satınalma kömis- yonunda âçık eksiltme ile alımacak- tır. Tahmin bedeli 3000 iiradır. İlk teminatı 225 liradır, Şartnamesi ko misyonda görülebilir. İsteklilerin bel- li sanko gelmeleri, (96) (5653) Zayi — 4252 sicil No.lı arabacı ehliyet- a Yenisini alacağımdan eskisinin Gn yoktur. ı “arabacılârından! Osman BE dan tamamen sarfınazar edilse idi da- ha iyi ohirdu» demektedir, Alman gazetelerinin mütalâaları Berlin 10 (A.A.) — Alman matbuata Akdeniz “Könferansının Almanya ve İlalyanih iŞtiraki olmaksızın açılaca- Barn Ze diyor ki:* 2 si halline ne de Ak. deniz gerginliğin izale. sine » Bu könferansı top- lantıya devletler, konferan» sın bir hattı hareketle vaziyeti vahmielştirmemesis ne itina etmelidirler, Konferans, niha- yet mi teknik teklifler hâzır- Yamalıdır ve bu teklifler de konferans- ta temsil yien. alâkadar devlet- ler etdkik olunmalıdır. Bu- nun yapılacak herşey bir ane laşmadan gayri dostane bir has reket olteğiktir.» i Berliner Boersen Zeltung diyor ki: «İngilterenin her ne olursa olsun kore feransı toplamaya azmetmiş olduğu bildiriliyor. Fakat bu konferansta bir