11 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

11 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

AXŞAM Akdenizde tüccar vapurları için üç yol tayin ediliyor Nyon 11 — Akdenizde tüccar vapurları için ö üç yol tayin ediliyor: 1 — Cebelüttarık - Portsaid yolu, 2 — Fransa sahi- linden Şimali Afrikaya geiden yol, 3 — Balkan devletleri- | nin deniz yolu. Bu yollarda her 50 - 60 mil mesafede devriye gemileri | karakol gezeceklerdir. Edirnede bir karı koca balta ile öldü İlk tahkikata göre bunlar paralarına tama rüldü edilerek öldürülmüşlerdir Kocanın başı vücudünden ayrılmıştır, kadının bir Edirne 10 (Akşam) — Eylölün | düşmanları olmadığım zannettikleri Saka Ali ve karısı iyi huylu insan- lar olup kendilerini tanıyanlar bir Bi söylüyorlar. Saka Ali çarşamba günü hergün olduğu gibi istasyonda. posta çantaların alarak postaneye teslim ettikten sonra evinin yolunu tutmuş ve iki ihtiyar yemeklerini ye- dikten sonra mutat zamanda yat mışlardır. Mahalle halkının ekserisi esnaf ol- duklarından sabahları erkenden kalk- maktadırlar. Hergün olduğu gibi ya- taklarından kalkan konu komşu sa- ka Alinin evinden ses seda çıkmadı- ını görünce meraklanmışlar ve bazı- ları evin penceresinden bakmışlardır. Feci manzarayı gören komşular der- hal keyfiyetten zabıtayı haberdar et- mişlerdir. Vaka mahalline gelen zabıta ve ad- liye memurları tarafından tahkikata | ve araştırmalara başlanmıştır. Bu za- vallı karı kocanın paraya tamaası öl- dürüldükleri tahmin edilmektedir. Çifte cinayetin failleri şiddetle takib edilmekte olduklarından yakında ele | geçerek Cumhuriyet adliyesine tes- | lim edilecekleri muhakkaktır, Şirketin 953 numarası Boğazda rıhtıma çarptı Kaza Anadoluhisarı ile Kanlıca arasında oldu ö yaralı var. Vapurda mühim bir rahne açıldı Şirketi Hayriyenin 53 numaralı va- puru dün akşam Köprüden hareketle Boğazın Anadolu sahilindeki iskele- lere sefer yaparken birkaza geçir miştir. Vapur Anadoluhisarı iskelesinden sonra burnu döndüğü sırada birden- bire baş tarafı bir yalının bahçe du- Yarına bindirmiş ve müthiş bir gü- rültü kopmuştur. Hadise vapurda heyecan uyandır. mış, halk «batıyoruz» diye bağırmağa başlamıştır. Sadmenin tesirile ka- nepeler devrilmiş, vapurun baş tara- fında bir rahne açılmış, yalınm rıh- Sami harap olmuştur. Vapur aldığı yaraya rağmen yoluna devâm ederek Kanhez iskelesine yanaşmış ve yol- cularını buraya, çıkarmıştır. Kaza esnasında Beykozda bakkal Ziya, Paşabahçede oturan bayan Fir- 'deys, Çubukluda oturan Kâzım, Kan- Yhcada oturan bayan Müyesser, Bey- koz deri fabrikasında Ziya, mevki me- muruü Celâl muhtelif yerlerinden ys- ralarımışlardır. Vapur rahneden su aldığı için derhal boşaltılmıştır. Şirket, 74 numaralı vapuru Kanlı- caya göndermiş, yolcular bununla yerlerine sevk edilmişlerdir. Kaptan dümenin bozularak hadi- seye sebep olduğunu söylemiştir. Bu- gür bir fen heyeti mahellinde ied- kikat yapacaktır. Nazill basma fabrikası işliyor İlk kumaş dün dün İzmir fuarına getirildi İzmir 10 (Telefonla) — Nazilli fab: rikasında dokunan ilk kumaş bugün Nazilliden geçen bir tayyaremizle İz- #nir Fuarına getirilmiştir. Nazilli basma fabrikası dünden iti- baren muntazamen İşlemeğe başla Muştır,.. >< Fransanın Şam delegesi Şam 10 (Akşam) — Fransanın Şam delegesi B. Fon Nankin elçiliğine tayin edildi. İzmirde Fuar sahasında bir hadise İzmir 10 — Bu akşam fuat sahasın- da bir kaç tabanca atılmış, halk te- lâşa düşmüştür. Yapılan tahkikatta Ahmed adında bir tereyağcının he- sap meselesinden dolayı Murad ve Cemal adında -iki kişiye ateş ettiği anlaşılmıştır. Ahmed yakalanmıştır. İzmirde yelken birincilik müsabakaları İzmir 10 (Telefonla) — İstanbul ve İzmir şarpleileri arasında üç gün sü- recek olan Türkiye yelken birincilik müsabakalarına bugün - Karşıyakada, başlanmıştır. İstanbullu: Bürhan, bi- rinci, İzmirli Hakkı ikinci, İstanbullir Şeret üçüncü geldiler. Zincirli kuyuda otlar ara-l sında bir cesed bulundu | Eki | Cesedin üzerinde 12 bıçak yarası vardır. Katiller bu sabah yakalandılar Müddelumimilik ve zabıta feci ve esrarengiz bir cinayetin tahkikatile meşguldür. Vaka etrafında şu malü- matı aldık: Dün sabah Zincirlikuyu civannda i Levend çifliğinde Yorginin eski tuğ- ia harmanı denilen yerden geçen iki İ kişi yolun kenarında otlar arasında İ bir adamın yatmakta olduğunu gör- İ müşler ve zabıtaya haber vermişler- dir. Zabıta memurları buraya geldik- leri zaman yerde yatan adamın kan- lar içinde olduğunu görünce derhal | müddelumumiliğe malümat veril miş ve müddelumumi o muavinlerin- den B. Ata ile adliye doktoru B. En- cesedi muayene etmişlerdir. Cesedin üzerinde on iki bıçak ya- rası vardır. Bunlardan on bir tanesi sırtının muhtelif yerlerinde, bir ta- nesi de karnındadır. Mahallinde derhal tahkikat girik şilmiş fakat ölünün hüviyetini tes- pit etmek kabil olarlamıştır. Ölü, tahminen otuz beş yaşlarındadır. Üzerinde Anadolnun bazı yerlerinde ve bilhassa Malatya ve Kayseri civa- | rında giyilen siyah. bircepken, başın- | da açık renk bir kasket vardır. Ayak- | | ları çıplaktır. Kibisesi pejmürde'bir İ haldedir. Cepleri karıştırınca yüz | kuruş ufak para ile küçük bir çakı | bulunmuştur. Nüfus tezkeresi vesai- Te gibi hüviyetini tespite yarıyacak İ hiç bir şey elde edilememiştir. sabaha kadar orada kalmış olduğu tespit edilmiştir. Cesedin etrafinda | araştırma yapılınca büyük ve sapına. kadar kanlara bulanmış bir bıçak Dün gece ve bu sabah yapılan tah- | kikat neticesinde maktulün hüviyeti anlaşılmıştır. o Maktul Malatyanm | Arapkir kazasından 323 doğumlu Hü- “ seyindir. Fhrsızlik maksadile man- dıraya girdiği, bu esnada mandıracı Sotiri, yanaşması Niko ve-Topal İb- rahim isminde iki kişi tarafından öl- Bir otomobil meçhul bir adamı yaraladı şoför de yaralıdır Dün gece yarısından sonra Çarşı- kapıda feci bir otomobil kazası ol- muştur. Bir otomobil, süratle ilerle- mekte iken önüne âni olarak bir adam çımış ve buadam altına aldığı gibi, direksiyonu da fazlaca kırmış ver Faran derhal vaka yerine giderek Araba ii duvara çarptı | Çinde başlıyan harp uzun Sürece ürecek Japon başvekili gazel gazetecilere ibeyanatında bunu açıkça söyledi Tokyu 11 (A.A) — Başvekil prens Konoye, dün akşam gazetecilerle yaptığı bir görüşme esnasında demiştir ki: Japonya, Çindeki harbin bu sene nihayetinden sonraya kadar devam ede- ceğini gözönünde tutmahdır. Bu sebepten dolayı, önümüzdeki sene bütçesi, ye- ni İüzumlu masrafları nazarı dikkate alacak ve anavatanda herkes, tam bir birlik halinde bşlanın askeri eserin muvafakıyetle neticelenmesi için çahışa- caktır.» Diğer taraftan Prens Konoye, Japonyanın Çin hakkındaki niyetlerinden dünyayı haberdar etinek üzere yabancı memleketlere hususi heyetler gönde Teceğini bildirmiştir. Çinlilerin şiddetli müda- faası Japonları şaşırttı Japonlar, siyasi sebepler yüzünden 'yavaş fakat emin ilerlemek istiyorlar Çinliler 16 gün içinde 61 Japon tayyaresi düşürdüklarini bildiriyorlar Şanghay 10 (A.A) — Reuter mu- habirinden: Japon: harp gemileri ile bombardıman tayyareleri, Çin batar- yaralarını iskât için son bir gayretle | merhametsizce Pootung'u bombardı- man ettikleri sırada imityazlı mmta- kalarda binalar son derece şiddetle sar- bet etmiştir. Çin obüsleri rıhtıman- | İrepolarından birine de isabet etmiş- tir. Fukat bu obüslerin asıl hedefleri | lar, siyasi sebeplerden dolayı, bir hezi- mete uğramak tehlikesine kendilerini maruz bırakamazlar, diğer taraftan Çinlilerin Anudane mukavemeti ken- dilerini hayrette bırakmıştır. Çinlilerin tebliğleri | o Nanlkin 16 (A.A) — Central News ajansından: Japonlar, birkaç defa Liu- ho, Siacehuensha, Yanglinkow ve Chiakow'a asker çıkarmağa teşebbüs etmişlerse de bu teşebbüslerin kâffesi akamete uğramıştır. Yeniden dört İ nakliye gemisi, üç bin Japon askeri ile İ birçok topu Yangtsepoo'da im | Şami | Çinliler 16 günde 61 Japon tayyaresi düşürmüşler Nanlkin 10 (A&.A.) — Central News | ajansından: Hava işleri komisyonu, © 14 ağustostan 31 ağustosa kadar Çin kuvvetleri tarafından Chikiang, Kiang- su ve Anhwei'de düşürülmüş olan Ja pon tayyarelerinin adedini mübeyyin Bunlar"29 ağır Hizar il tayya» resi, 24 hafif bombardıman tayyaresi, Savcr tayyaresi; 3'deniz tayyaresi. met- mu, 61 tayyaredir. Bu rakamların hhati şununla teyid edilebilir ki Çin- liler şimdiye kadar 81 Jüpon tayyare cisi: gömmüşler ve ortadan kaybolan diğer Japon tayyarecilerinin miktarı | S6 tahmin edilmektedir. On Japon tay- İİ yarecisi esir edilmiş olup: Nankinde mevkuf tutulmaktadirlar. İl Japon tebliği 'Tokya 10 (A.A) — «Tebliğu Japon kıtaatı, 9 eylülde saat 14 de Wosoung'- un 4 kilometre şimali garbisinde kâin. Yuan-Poo-Tlen şehrini işgal etmişler- dir. Bu işgal, Şanghay'ya çıkarılmış olan Japon ordusunun sağ ve sol ce- nablarım irtibatlarını temin etmele. rine medar olmuştur. 14 ağustostarı 9 eylüle kadar Şang- hay'da vukua gelen askeri harekât es- nasmda. Japon donanmasının 22 tay- yaresi zayi olmuştur. Ayni müddet es” masında Çinlilerin 194 tayyaresi tah- rip edilmiştir. Şimali Çinde Japon kutaatı, Shan-si eyaletinde Kalgan'a 120 kilometre me- safede ve Pekin - Sui - Yuan demiryo- Tu üzerinde kâin Yang - Kao şehrini iş- gal etmişlerdir. ! Mühim bir ili İngiliz Genel Kurmay başkanı Alman manevralarında bulunacak! Londra 11 (4.A.) — Presassociati- bulunması dolayısile orada bulunan bir kıraathane duvarına şiddetle çar- parak parçalanmıştır. Vaka yerine gelen zabıla memurla- rı yerde yatan adamın hüviyetini tesbite uğraşmışlarsa da bir çok yer- lerinden yaralı olması ve söz söyliye- miyecek bir derecede sarhoş bulun ması buna mâni olmuştur. Ağır yaralı adam hastaneye kal- dırılımıştır. Henüz hüviyeti anlaşıla- mamıştır. Otomobil parçalanırken şoför de bazı yerlerinden yaralanmış bulun- makta olup nezaret altına alınmıştır. Tahkikat ilerletilmektedir, nel kurmay başkanı mareşal Sir De- vereli, önümüzdeki hafta içinde Ak man manevralarında hazır buluna- caktır. , Atinada bir otomobil kazasi Atina 11 (Akşam) — İngiltere se- fareti maslahatgüzarı ve Irak konsö- loso bir otomobil kazasında ölmüş- | lerdir, Vekiller Mi) dün toplandı Ankara 10 — Vekiller heyeti bü gün Başvekilin reisliği altında top- lanarak geç vakte kadar müzakerede Arap k: kongresi Dün bazı kararlar vererek dağıldı Kudüs İl (4A.) — Şamdan hik ürildiğine göre Bluden'de topla nan Arap kongresi, komisyonlar ta- rafından kararlaştırılan teklifleri ite tifakla tasvip ederek dün kapanmış- tır. | Kongre, Fiistindeki mukâddes ma» kamların yahudilerin tehdidi altın- ân bulundukları tehlikeler üzerine Papanın ve Avrupanın diğer ruhani şefletinin nazarı dikkatini celbetmi- ye karar vermiştir. Kongre, ayni zamanda, Arap dev- | let reislerine de birer telgraf gönde- terek müzaheretlerinden dolayı ken- dilerine teşekkür etmiş ve Arap da» ası yolunda gayretlerine devamları- yi