27 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

27 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

1 aş sn ae ard iel mama. ana 15. Sahife 10 AKŞAM izcilerin techizat ve kıyafeti tesbit edildi İzci komutanlarinın kıyafeti nasıl olacak? İzci selâmı, ordu selâmının aynidir Ankara 26 (Akşam) — Maarif ve- kâleti izcilerin kıyafet, techizat ve du- rumlarını aşağıdaki şekilde ve yeni- den tesbit etmiştir: a) Dış gömleği: Hâki renkte yerli kumaştan, devrik yakalı, göğsünde kapalı iki cep, yaka uçları ve cep ka- pakları düğmeli, b) Boyunbağı: Türk bayrağı kırmı- zisı renginde yünlü kumaştan seksen sanlimetre en ve boyunda, ©) Pantalon: Diz kapağı üstünden kesik, koyu lâciverd ve yünlü kumaş- tan kısa pantalon. Yanlarda ve arka- da ikişer cep. (Kilot, golf ve uzun pan- talon giyilmiyecektir.) d) Bel kemeri: Yanları halkalı izci kemeri, , €) Çorap: Düz siyah renkte kalın yünden spor çorabı, üstü üç santim kıvrımlı (çoraplarda siyahtan başka hiç bir renk görülmiyecektir. Çorap bağları kıvrımın altında olacaktır.) f) İskarpin: Siyah renket altı ka- | lin, g) Şapka: Geniş kenârı hâki renk izci şapkası, (Şapka üzerine koza, pa- muk, tüğ ve saire hiç birşey takılmıya- | caktır.) h) Donatı: Çanta, çakı, ip, matra, bürülmüş iki batlaniye,'düdük, azık çantası, iki çinko tabak, kaşık, çatal Elektrik cep feneri ve fotoğraf (ihti. yari) Bu kılıkta en küçük bir değişiklik | yapılamaz. Şapkayı sırtta taşımak, dı- şarda başı açık dolaşmak veya yukar- da yazılan kılık dışında kısa izci pan- talonundan başka pantalonlarla gez- mek yasaktır. Takım komutanı yardımcısı ve bü- tün manga komutanları da izel eri kı- lığındadır. k) Takım komutanının elbisesi hâ- ki renkte, yakasi açık ceket, ayni renk te gömlek ve boyunbağı, kilot panta- londur. (Yeni hava zabitanının elbise- sinin aynidir. Yalnız rengi hâki ola- caktır.) Takım komutanlarının çoraplarının renkleri hâki, iskarpinleri de sarı ola- caktır. Takım komutanları ordudaki Sü- bayların manevra kayışları gibi kayış takacaklardır. Ketir ve çizme giymek, kordon, tabanca, dürbün, bastan taşi- mak yasaktır. L) İzciler okul direktörlüklerince tas- dik edilerek kendilerine verilmiş olan hüviyet varakalarını daima beraber- lerinde bulunduracaklar istenildiği 2a- man göstereceklerdir. m) Milli bayrak ve filâma sırığının rengi maon olacaktır. n) İzci selâmı; Askerliğe hazırlık dersinde görüldüğü gibi ordu selâmı- ve her İzci mangası için üç karavana İ nın aynıdır. Mardinde yeni bir bastan yapılıyor Yerine 50 yataklı yeni bir hastane yapılacak olan eski hastane binası Mardin (Akşam) — Eski yirmi beş yataklı memleket hastanesinin ihti- yacı karşılıyamadığını gören hükümetimiz elli yataklı güzel bir bina yaptır- mağı kararlaştırmıştar. Yeni memleket hastanesi şehrin istasyon yolu üzerindeki eski park da- hilinde yapılmakta ve inşaatı İlerilemiş bulunmaktadır. Vekiller dün akşam Ankaraya döndüler Nafia ve Maarif Vekilleri- nin de bu akşam gitmeleri muhtemeldir Tarih kurultayı münasebetile şeh- rimizde bulunmakta olan Mili Mü- dafaa Vekili general Kâzim Özalp, Dahiliye Vekili ve Parti genel sekre- teri B. Şükrü Kaya, Adliye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu, Maliye Vekili B. Fuad Ağralı, Gümrük ve İnhisarlar Vekili B, Ali Râna Tarhan, Hariciye siyasi müsteşarı B, Numan Menemen- ctoğlu dün akşam 19,28 de hususi bir trenle Ankaraya dönmüşler ve istas- yonda vali ve belediye reisi B. Muhid- din Üstündağ, İstanbul merkez ku- mandanı general İhsan Ilgaz, gene- ral Salih, şehrimizde bulunan me- buslar, sefaretler erkânı ve daha bir çok zevat tarafından uğurlanmışlar- dır. Adliye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu bir muharririmize hareketinden ev- vel: — Buradaki işlerimizi bitirdik. Şim- di Ankaraya iş başına dönüyoruz. de- miştir, Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya ile, Maarif Vekili B. Saffet Arıkanın da bu akşamki trenle Ankaraya dönme- leri muhtemeldir, Sovyet Rusyada *47? manevralar bitti 2200 asker paraşütle karşı taraf gerisine indi Moskova 26 (A.A) — Mareşal Vo- roşilof'un da iştirakile Bielorussla mıntakasında yapılan büyük askeri manevralar nihayet bulmuştur. Ma- nevraların en enteresan safhasını iki bin ikiyüz askerin tam techizai- larile karşı tarafın gerisine aynı za- manda paraşütle inmeleri teşkil et- miştir. Manevralar, muvaffakıyetle cere- yan etmiş ve askerlerin yüksek talim ve harp kabiliyetlerini göstermiştir. Manevralarda Letonya, Litvanya ve Estonya ordularının mümessilleri de hazır bulunmuşlardır. Ispanya harbi İngiltere dahili harbe nihayet verecek bir plân hazırlıyormuş Londra 26 (A.A) — «Sunday Ex- karşılaşma ile bitecektir. Pe (Baş tarafı 8 inci sahifede) J Fenerbahçe - Güneş Üç klüp arasındaki tenis turnuası Fenerbahçe ile Güneş arasındaki son rin üç galibiyetine mukabil Güneşin iki ga- libiyeti olduğu ve ilk karşılaşmada Fenerbahçe Güneşi ancak bir farkla yendiği için Fenerbahçe - Güneş maç- ları çok enteresan olacaktır. Ge, j ner kazandığı takdirde kupayı kaza- nacak, fakat Güneş kazandığı takdir- de turnua şampiyonunu bütün maç- ların adedi tayin edecektir Raket Klüpler tenis turnuası Kârşilaşma Kazanç Puan Fenerbahçe 3 3 3 Güneş 3 2 2 Dağcılık ri o o Fenerbahçe atletleri galip! Dün sabah Fener stadında Kurtu- Tuş - Fenarbahçe atletleri karşılaştı” | lar. Uzun bir zamandanberi pistten uzak kalmış olan atletlerin derecele- ri düşük olmasına rağmen yarışlar ! mücadeleli olduğu için çok heye- | canlı oldu. Bu mevsim oldukça müntazam ça- lışan ve yegâne faaliyet gösteren Fe- “nerbahçe ekibi Kurtuluşu 27 puan farkla 95 - 68 mağlüp etti. Bu maçta teğbit olunan teknik dereceler: 100 metre: 1 — Cihad (F.B) 12; 2 — Vitalis (KI); 3 — Akel; 4 — Ne- cip (F.B). 200 metre: 1 — Fürüzan (F.B) 241: 2 — Necip (F.B); 3 — Neri | man (F.B); 4 — Rizopulos (K). © | 400 metre: * 1 — Fürüzan (F.B) 56; 2, Ekrem (F. B.); 3 — Ancas (K.); 4 — Ligor (K). 800 metre: 1 — Vilakis (K.) 217; 2 — Briolas (K.); 3 — Ekrem (FB); 4 - Reşad (F.B.). 1500 metre: 1 — Vitalis (K.) 5.7; 2 — Brlolas (K.); 3 — Reşad (F.B.); 4 — Enver (F.B). Disk: 1 — Kürkçü (K) 33;2 — İzzet (F.B); 3 — Şakalak (K.);4 — 1 — Çubuk (EB) 1140; 2 — Fürüzan (F. B.); 3 — Şakalak (&); 4 — Rizopulos 1 Yüksek: 1 — Süreyya (F.B) 165; 2 — Akel (K): 3 — Anciyas (K): 4 — Hüseyin (F.B). Uzun: 1 — Hüseyin (F. B.) 6.09; 2 — Akel (K.); 3 — Süreyya (FB); 4— Sadi (F.B). Cirit: 1 — Rizopulos (K.) 3915; | muvafık ve Spor sahifesinden mabad 2 — Hüseyin (F. B.); 3 — Mufahham (F.B); 4 — Kürkçü (K). 4 X 100 Bayrak: 1 — Fenerbahçe: Necip, Cihad, Neriman, Fürüzan, 48. 2 — Kurtuluş. Fenerbahçe atlellerini tebrik ede- riz, Melihin rekoru denemesi Melih dün yaptığı denemede 800 ü 228 de koşmuştur. İlk turu 59da geçmesine rağmen sonda çok yorulan Melih yürü: mecburiyetinde kal- mıştır. Tecrübe ve tekniğin mühim bir rol oynadığı bu mesafede iki dakika- dan aşağı inmesi için koşunun alörü- nü öğrenmesi ve bunun için de hiç ol- mazsa birkaç ay mesafe üzerinde mü- | sabaka yapması lâzımdır, ,Fenerbahçeliler toplandılar Fenerbahçe spor klübünün mües- sisleri, - son dedikodular hakkında tenvir edilmek ve idare heyetine olan itimad ve müzaheretlerini tayid ey- lemek üzere klüp idare heyetince fevkalâde bir toplantıya çağırılmış- Jardı. Müessisler heyeti dün klübün Kadıköyündeki merkezinde toplan- mışlar ve aşağıda bir sureti yazılı tebliğin gazetelerle neşrine ittifakla karar vermişlerdir. Tebliğ şudur: «Fenerbahçe spor klübünün bu eylülün 26 ncı pazar günü sabahı saat 10 da klüp merkezinde fevkalâ- de olarak toplanan müessisler he- yeti, klüp idaresini ve hesaplarını mevzuu müzakere ederek bu idare- nin ve hesapların tamamen usulüne muntazam olduğunu memnuniyetle görüp idare heyetine teşekkürle müzaheretini teyide ka- rar vermiştir.» Lig maçları başlıyor İlk müsabakalar 17 teşrinievvelde yapılacak Mevsuk bir membadân öğrendiği- mize göre İstanbulun futbol lig maç- ları gelecek ayın on yedisinde başlı- yacaktır. Futbol federasyonunun kararına göre geçen sene olduğu gibi İstan- bulun on iki klübü arasında gene bir devreli lig maçları yapılacak ve bunların neticesinde ilk dört takım milli kümeye ayrılacaktır. Bu tek devreli lig maçları bittik- ten sonra milli küme maçları başlı- yacaktır. Keşan - Uzunköprü maçı güzel oldu Keşanlılar, Uzunköprü takımını 2-1 yendi Sai arelar " atıcılar birliği B. Litvinof Çinle muahede “ebevre 28 (44) —B. Litvinof, Havas ajansı muhabirine şu beyanat ta bulunmuştur: Tokyodan gelen bazı haberler Çin ile Soryet Rusya arasında gizli bir muahede mevcud olduğundan bahsef-| .. mektedir. Bu haberler, hayâl mah- sulüdür ve katiyyen asıl ve esasi yok- tur, Uzunköprü ile Keşan sporcuları oyuna başlamadan evvel bir arada rakibini ihmal ettiğinden bir gol da Ğ kan kaymakamı ve Belediye relsinin | ha yedi ve 2-1 mağlüp oldu. İyi çalı- gayretlerile pazar günü Uzunköprülü | şan ve güzel bir oyun çıkaran Keşan- arkadaşlarla çok samimi cereyan | lıları tebrik ederiz. eden, bir maç yapılmıştır. Keşanın | ji sönen yam ürü Sab Tiz İzmit Akyeşil futbol takımı ji den itibaren sahayı doldumuştu. | Kocaeli şampiyonu oldu Maç saat dört buçukta başladı v9 İzmit 26 (Telefon) — Kocaeli şam- Keşan (Akşam) — Keşinin çalış Windsor Dükü Pariste Pariş 26 (AA.) —Dük ve düşes de Windsor, saat 10,30 da Viyanadan buraya gelmişlerdir. Kendilerini istasyonda sefir namm- na B, Dew, selâmlamıştır. Gaziantep (Akşam) — Çok faydalı bir spor olan avcılığın şehrimizde müntesibleri çoklur. Bunlar şimdiye kadar bir teşkilâta bağlı değillerdi. Antep İ İnhisarlar başmüdürü B. Aziz Akıncanın teşebbüsile bu avcılar «Gazlantep | (Dük vedüşesin refakatinde hiç kim- | çok heyecanlı oldu. Birinci haftaym | piyonluk maçı bugün Adapazar kü- Avcılar ve Atıcılar Birliğlu adı altında toplanmış ve teşkilâta bağlanmışlar. | seyoktu. güzel bir oyun çıkaran takımla 1-1 | mesi birincisi Adasporla, İzmit birin- İ Avcilar birliği geçenlerde bir bayram yapmış ve bu bayrama şehrin ileri gelen- | & Zabıta, gazetecilerin dük ve düşesin | berabere kaldılar, İkinci haftaym da. | cisi Akyeşil arasında yapıldı. Hakem di lerini davet efmişti. Avcılar birliği misafirlerine keklik, öveyk, sarasma, tav. | yanlarına yaklaşmalarına mani ol- | ha seri ve daha canlı oynandı. Bu | İstanbuldan Şazi Tezcandı. Neticede iş #an gibi av etlerile bir öğle ziyafeti vermiştir. Yukarıdaki tesim Avcılar birliği *| muş, yalnız birkaç fotoğraf muhabiri- | devrede Trakya şampiyonu olan | 21 Akyeşli futbol takımı Adasporu idare heyetini bir arada göstermektedir, ne müşsade edilmiştir. Uzunköprü kendine fazla güvenerek | mağlüp etti ve şampiyon oldu.