27 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKŞAM 21 Ezidi 1937 eo AKŞAM-SPOR o Yugoslavlardan sonra Yunan güreşçilerini de 7-0 yendik Dün kazandığımız yedi galebeden dördü tuşludır — 56 kiloda genç ve tecrübesiz bir güreşçi olan Emin çok hakim bir güreşten sonra Balkan şampiyonu Birisi sayı hesabile yendi Atletizmde ? Fenerbahçe NEML, telle de Güneş Dağcılığı mağl0p ettiler Geçen hafta İzmirde Balkan şampiyonası için karşılaşan Yugoslav, Türk, Yunan ekipleri Taksimdeki maçlarında Dün güreşçilerimiz ikinci karşılaş- malarını Taksim stadında Yunanlı lara karşı yaptılar. İstanbul - Atina maçı mahiyetinde olan bu güreşleri de bir gün evvelki gibi çok açık bir farkla 7-0 kazandık Fakat dünkü gü- reşler bir gün eyvelkilere nazaran hem evsat itibarile daha yüksekti. hem de daha muntazam ve zevkli ol- du. Bir gün evvel Yugoslavlarla yap- tığımız temaslarda hakemlerin bir çok mânasız kararlar verdiklerini yazmıştık. Bizce Yugoslavlara karşı | yapılan bazı haksızlıklar sırf Yunan kafile reisinin garip bir düşüncesin- den doğmuştu: . Bizim Yugoslavlara, karşı su götürmez bir galebemizi isti- | yen Yunanlı idareci bu suretle ertesi gün kendi güreşçilerinin alacağı muhtemel galebelerle Yunan ekipi- nin üstün olduğunu gösterecekti. Fa- kat maalesef evdeki hesap pazara uy- madı ve bütün Yunanlılar, Balkan şampiyonu Biris de dahil olmak üzere en net ve itirazsız bir şekilde mağlüp oldular. Gerçe Yugoslavlara da yedi | sıfır galip gelmiştik amma ancak iki | tuş yapabilmiştik. Halbuki dünkü 7-0 | lık galebenin dördü tuşlu idi Dün saha bir gün evvelkine naza- ran çok daha kalabalıktı, fakat seyir- cl adedi yine bin beşyüzü aşmıyordu. Saat dörtte takımlar ringe çıktılar, bayrak merasimi ve nutuklardan son- ra takım kaptanı Saim Yunanlılara güzel bir kupa hediye etti ve mütes- kiben güreşlere başlanıldı: Biris - Emin 56 kiloda yeni yetişen bir güreşçi olan Emin Balkan şampiyonu Yunan Birisle güreşti. Bugün Birise karşı güreşmesi evelce takarrur eden Ke- nanın koltuğunda köpek memesi çık» tığı için İzmirde sayı hesabile mağlüp olduğu Yunana karşı revanş maçına çıkamamıştı. Güreş Eminin hücumlarile başlar dı ve Yunan beş dakika mütemadi yen minder dışına, kaçmak meçbüri- yelinde kald. Bu ara Biris üç dört de- fa çok müşkül vaziyetlere düştü İse de kenarda olduğundan dışarı kaçar rak tehlikeyi atlattı, Beşinci dakikar dan sonra Yunan açıldı ve mukabil hücumlara başladı ve birinci devre bu şekilde berabere bitti, İkinci devre kur'a mucibince Emin altta başladı, fakat iyi kapandığı için Biris hiç oyun alamadı. Emin Üste geçtiği vakıt fevkalâde bir enerji göstererek arka arkaya çok güzel saltolar çekti, fakat Yunan hep min- der dışına çıktığı için yaptığı tuşlar sayılmadı. Son dört dakikada ayağa kalktık- ları vakıt Emin yine çok güzel oyun- lar gösterdi, Yunan arka arkaya köp- rüye düşüyordu... Yenileceğini anlı- yan Biris hatalı bir şekide kol kıvır- mağa teşebbüs etti ise de hakem Ah- med Fetegeri mâni oldu ve güreş bu şekilde Eminin üstünlüğü ile ve bü- yük bir sayı farkile kazanmasile bitti, Fevkalâde kuvvetli bir güreşgi olan Emin, yeni güreş yıldızımızdır. Bü- yük muvaffakıyetini candan tebrik | ederiz. Filipis » Yaşar 6i kiloda dünya şampiyonu Yaşar Yunan Filippis ile güreşti. Birinci devre Yunanlı güreşçi işi gücü bıraktı, | tabana kuvvet minder dışına kaçmağa | 'ğ uğraştığı için Yşar oyun tutturama- | dı ve devreyi sayı hesabı galip bitirdi. “| İkinci devreye Yaşar altta başladı, Yunan üstte çalışmasına rağmen çok defa kendi tehlikeye düştü, Nihayeb Yaşar üste geçer geçmez çok güzel saltolar savurmaya başladı ve 14 dar kika 40 saniyede fevkalâde bir tuş Emin Balkan şampiyonu Birisi işte böyle yerden yere vuruyordu, ve devrenin sonunda Yunanı tam tü- şa getireceği bir sırada tocrübesizli- dinden çok müsait bir pozisyon ka çırdı. İkinci devre ayakta başladı ve İzzet, yine hâkim güreşmeğe başladı. Niha- yet güzel bir bel kündesile li dakika 5 saniyede tuş yaptı. Marko - Saim 72 kiloda Saim Yunan Marko ile güreşti. Yunanlı Marko kuvvetli ve kurnaz bir güreşçi, İzmirde Balkan ikincisi olmuştu. Güreşin ilk dakikaları Saimin bariz hâkimiyeti altında geçi Yunan 5 dece rakibinin oyunlarına karşi koyu» Yaşar ayakta salto çekiyor yor, fakat mukabil hücumlar yapa muyordu. Saim gittikçe açılarak ard arda çok güzel oyunlar çıkardı. Niha- yet nefis bir çevirme yapan Saim 79da Ankaralı Hüseyin Yunan Kampaflisle güreşti. Ankaralı kedi sikletinden bir kategori yüksekte gü- reşiyordu. Güreş çok sikı başladı, her iki mü- sabık çok sert, adetâ kavga eder gibi güreşiyorlardı. Bu yüzden orta ha- kemi Sadullah bir kaç ihtar vermek mecburiyetinde kaldı. Fakat biraz sonra Yunanlı alta düştü ve devre S0“ nuna kadar da kalkamadı, Ankaralı devreyi galip bitirdi, İkinci devre Ankaralı üstte başladı ve iki defa çitt klele tuş yaptı ise de olduğu için sayılmadı, Bi da ortada güzel ve net bit tuş oldu, fakat güreşi çok alAkasız ta kib eden orta hakemi Sadullah bunu kabul ötmedli,.. Bundan sonr Yu nan mütemadiyen dışarı kaçta ve An- karalı sayı hesabile galip geldi, Lefakis - Mersinli Ahmed 87 kiloda Mersinli Yunan Lefakisle güreşti, Ahmed 79 olmasına rağmen B7 de güreşiyordu. İlk dakikalarda Yunan güzel bir kafa kaptı ve Ahme- di savurdu. Ahmed bu zor vaziyetten güzel köprüyle kurtulduktan sonra Üste geçti ve Yunanı yerden yere sa- vurmağa başladı. Yunanlı ağır ve kuv- vetli olduğu için Ahmedin oyunları neticesiz kalıyordu. Devreyi Mersinli galip bitirdi. İkinci devre Ahmed gene çok hâ- kim güreşti, üstüste oyunlar çıkardı. Fakat minder dışına kaçan Yunanı tuşa getiremedi, sadece puan farkile galip geldi. İzmirde Yunanı Mustafa 3 dakika- da, yenmişti, Çordis - Çoban Ağır sıklette Çoban Mehmedle Çar- dis güreştiler, Yunanlı Mehmedle bir kaç'defa güreşmiş ve acı kuvvetini takmıştı, onun için âdeta kendini faz- la sıkmadan ve tehlikeye girmeden bırakıverdi. Çoban da bir kol hareke- tile 2 dakikada güzel bir tuş yaptı. Aslanla Yavuz Bundan #onra Çobaniz Mersinli Ahmed on dakikalık bir serbes güreş gösterişi yaptılar. Güzel ve heyecanlı göçen bu güreş esnasında halk coş- kun tezahüratta bulundü. Dünkü güreşlerde büyük bir dost- Yuk eseri olmak üzere Yunanlılar bü- tün güreşlerin "Türk hakemler tara- fından idare edilmesini istemişlerdi. Balkan rakiplerine karşı çok mu- vaffakıyetli ve kolay galebeler kaza- nan güreşçilerimizi hararetle tebrik ederiz. Tenis turnuası taraf set sete iken hava karardığın- dan yarım kaldı. Biri de hiç yapıla- madı. Geri kalan alti tek maçından beşini Güneş, birini Dağcılık ve üç zandı. lıktan Arevyanı 7/5, 6/4; Güneşten Nişan Dağcılıkatn Miri 6/4, 4/6, 6/3; Güneşten Ciras Dağcılıktan Köoçifiyi 6/0, 6/0; Güneşten Fehmi Dağcılık- tan Fahiri 6/3, 6/0 yendiler, Dağcı- lktan Telyan Güneşten Baldiniyi 3/6, 6/3, 6/4 mağlüp etti. Jafte idmansız olan Kristen tik s0- | ti 6/3 aldığı halde nefessiz olduğu için ikinci seti ancak 9/7 alabildi. Bambino Arevyanın karşısında gü- zel bir oyun çıkardı. Genç tenisçi Nişan hemen her to- pu kesen Mir karşısında ilik seti alıp ikinci seti verdiketn sonra son seti ancak kâh uzun kâh plâse vuruşlarla iyi bir taktik kullanarak kazandı. İlk gün Vedad Cemal karşısında yenilen Ciras dünkü rakibi Koçifiyi tek oyun vermeden ezdi, Fehmi tek maçlarında gittikçe ol- gunlaşan bir oyun göstermektedir. Baldini, arkadaşları arasında Ma- Taton lâkabını kazanan Telyandan ilk seti güzel bir oyunla aldığı halde ondan sonra hasmının top toplama- sına dayanamadı ve çnun oyununu kabul ettiği için eşaujda Telyan te- fevvuk etti, son iki seti aldı. Çift maçlar Güneşten Nişan - Fehmi çifti Dağ- cılığın Fahir - Nazaret çiftini 6/4, 6/2; Güneşin Jaffe - Bambino çifti Dağcı- nğın Kris - Arevyan çiftini 4/6, 8/6, 6/4 yendiler Güneşin Baldini - Ciras çifti hük- men kazandı, Güneşin Ahmed Arif ve Dilmen çifti Dağcılığın Koçifi - Ali Sermet çiftinden ilk seti 6/4 aldığı halde ikin- ci seti 4/6 verdi. Hava karardığından maç nelicesini tayin edecek olan son set perşembeye bırakıldı. Nişan ve Fehminin rakiplerini ko» lay yenmelerine mukabil Jaffe ve Bambino rakiplerile epi çekiştiler. İlk seti verdikten sonra İkinci seti 8/8, üçüncüyü de 6/4 aldılar. (Devamı 10 uncu sahifede) | BEM vE Ve e EE ld 9