29 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 29 Eylül 1937 U Bayram Büyük Gazetesi 29 Birinciteşrin Cumhuriyet bayramından itibaren yeni makinesinde ve büyük hacimde basılacaktır Her Pazar Günü Ayrı Bir Tlâve KERE YUCA ÜLKÜ LİSELERİ omise Kuranı, Direktörü: NEBİOĞLU HAMDİ ÜLKÜMEN Resmi Okullara muadeleti tasdiklidir. Kayd için her gün müracaat olunabilir, İsteyenlere mufasal tarifname gönderilir. pi, Tiyatro caddesi. UÜ Her Gün 12 k Sayfa Günü Sayfa Büyü ĞGECEL-GÜNSEL ski: İNKILÂB Telefan: 20019 İSTİKLÂL LİSESİ Direktörlüğünden: 1 — İlk, Orta ve Lise kısımlarına gündüz ve yatı, Kız ve Erkek talebe kaydına devam olunmaktadır. ? — Henüz müracaat etmiyen eski talebenin kayıtları kapanmıştır. Bundan sonra yapılacak müracaat kabul edil- İmiyecektir. 3 — İsteyenlete mektebin kayıt şartlarını bildiren tarifname parasiz gönderilir. Adres: Şehzadebaşı Polis karakolu arkası, Telefon: 22534 Operatör - Urolog Dr. Mehmed Ali İdrar yolları hastalıkları inötehassısı, Köprüba; Eminönü han Tek 21916 Dr. İhsan Sami Gonokok aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karı pek tesirli ve taza aşıdır.Divanyolu Sultan Mahmut türbesi No, 113 Doktor - Operatör MUKADDER Doğum ve kadın hastalıkları | Pirinci sınıf mütehassıs İ KADIKÖY, Rıhtım cad. Namlizada | sokak No. 52. Tel: 4745 MENMMNNE Fatih Sulh Üçüncü Hukuk Hükimiğin- den 517/889 Fatih Saraçhunebaşında Hü- sam bey mahallesinde Refahiye. sokağın- da 15 No. evde mütekald yüzbaşı Ab- dullahın hastalığa mebni tahtı hacre ah- Harak ayni evde karısı Nedime vasi ta- yin edilmiş olduğu alâkadarana malim olmak üzere ilân olunur. M. 1255 Fatih- Sulh Üçüncü Hukuk Hâklmliğin- den: 983/128: Aksaray Çakırağa mahnilesi- nin Kâtip Muslahaltin sokağında 9 No.h evde ölen Bodrum gümrük baş kâtipli- ginden mütekalt Celâlin olacak ve vere- ceklilerinin bir ay zarfında vesiki res- miye ile mahkemeye müracaatları lüzumu aksi takdirde muamelel kanuniyesi ifa kılınacağı ilân olunur. ME. 1258 Zayi — Beyoğlu Hüseyinağa mahallesi, ramacı sokağındaki (8) numaralı evi- tapu senedini zayi ettim. Yenisini çıkaracağımdan eskisinin hükmü yoktur. Nureddin Dr. Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassısı Pazardan başka günlerde öğleden sonra saat (2,5 ian 6 ya) kadar İstan. bulda Divanyolunda — (104) numaralı hususi kabinesinde hastalarını kabul eder. Salı, cumartesi günleri sabah 49,5 - 123 saatleri hakiki fıkaraya mah- sustur. o Muayenehane ve ev telefon; 20908. Kandili 38 — Paris sergisinde 4 dahi POKER (| PLAY : iraş Gıçağınaan daha eyisini ve El daha UCUZUNU Şirketi Hayriyeden : Boğaziçi vapurlarına mahsus sonbahar tarifesi 1 İlkteşrin 1937 Cuma sabahından itibaren tatbik edile cektir. Il KARON, BEYOGLU, TÜNELMEYDANI «Beyers Mode für allen mecmualarının satış yeri. T. C. Ziraat Bankası Istanbul şubesinden: Hanğar inşaatı Halkalı Ziraat Mektebile Yeşilköy Tohum ıslah enstitüsünde yaptırıla- cağı ilân edilen hangarların inşaat şeraitinde değişiklik yapıldığından bu hususta malttmat almak için nihayet 30/9/1937 perşembe günü saat 15 şe kâdar bankamız müdüriyetine müracaat edilmesi. Yüksek İktisad ve Ticaret mektebi Direktörlüğünden: Kalöriferlerde yakmak üzere mektebimiz için 80 ton yıkanmış Kriple kömürü ile 30 çeki odun alınacaktır, Tahmin beğeli 1300 liradır. İhale 4 Teş- rinlevvel Pazartesi günü saat 14 de Sultanahmetteki Ticaret Mektebi binasın- da yapılacaktır. Şartnameler okulda verilmektedir. İsteklilerin # 75 temi- nat akçesini Yüksek Mektepler Muhasebeciliğine yatırarak mezkür ihale günü mektepte bulunma!arı, 6253» | Emniyet Sandığı Ilânla İ Caddebostanında Satılık Ankaz Caddebostanı iskelesi civarında Emniyet Malzemei İnşalye Şirketinin için- de kiraci bulunduğu eski 44 - 44 yen! 27 - 29 No. lu araba fabrikası müştemi- lâtını teşkil eden yedi parçadan mürekkep binaların ankazı «arsayı çeviren duvar ankazı hariç olmak üzere açık arttırma ile satılacaktır. 1 — Arttırma 15/T. evvel /997 tarihine düşen Cuma günü saat 15 te Emni- yet Sandığı binasıuda yapılacaktır, 2 — Arttırmaya girenlerin &ı üzerinden “ 10 pı zn muhammen kıy lâzımdır. ti olan 2550 lira | 4 — Satış tarihir bulunması şu | Ankara Devlet konservatuvarına bu yıl İ alınacak talebe kayıt kabul şartları İ | 1937 - 1938 öğretim yılı için Ankâra Devlet Konservatuvarı «Tiyatro ve Opera» kısımlarına kız ve erkek talebe alınacaktır. Okul parasız yatılıdır. Ta- lebeye her ay bir miktar da harçlık verilecektir. 1 — Aranılan vasıflar şunlardır ve vücudü kusursuz olmak, clmak, mâlik bulunmak vişittiği sesleri tanımak veyahut aynını şağı yaş 16, erkekler için 18'dir E—En az orta okuldan diplomalı bulunmak «Opera kısmı için pek iyi sese malik olanlardan bu şart aranmaz», F — Şivesi ve vücudü sahneye müsait bulunmak, İ 2 — İstekliler arasında bir seçme sınavı yapılacaktır; İ SA — Tiyatro kısmı için şunlar aranılacaktır: AA — Düzgün ve serbest konuşma, gördüğü veya okuduğu şeyi anlatma kud- İ reti, B — Okuduğu veya gördüğü bir tiyatro piyesi içerisinden seçilecek bir rolü yapabilmek, C — Sınav heyetince verilecek bir rolü yapabilmek, B — Opera kısmı için şunlar aranılacaktır: A — Kendi seçeceği, bildiği bir şarkıyı söylemek, B — Sesleri ve melodileri tekrarlıyabilmek, C — Ritmik duyma ve hissetme kudreti. 3 — Sinavlar, 5770/937 Salı gününden 910/937 Cumartesi gününe kadar İstanbulda Şehir Tiyatrosu Rejisörlüğünde. Ankarada 11/10/9937 Pazartesi gününden 15/10/937 Cuma gününe kadar her gün saat 9,30 da Cebecide Müzik İ Öğretmen Okulunda bir heyet marifetile yapılacaktır. | İstekliler, pullu. dilekçelerile İstanbulda Şehir Tiyatrosu rejisörlüğüne ve İ Ankarada Müzik Öğretmen Okulu direktörlüğüne başvurmalıdırlar. 4 — Dilekçelere şunlar bağlı bulunmalıdır: A — Nüfus tezkeresi veya bunun tasdikli bir Sureti, B — Orta okul diploması veya tasdikli bir sureti. C — Sıhhat raporu, İ ©D“ Hüsnünal varakası (3285) (6031) İ Yüksek Ziraat Enstitüsü: Rektörüğünde n: *Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar Fakültesine kız ve erkek ve Orman Fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yatısız talebe ahnacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uy* mak gereklidir. 1 — Türk tabilyetinde bulunmak ve lise mezuniyet imtihanını “vererek bakaloryasını yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış bulunmak lâzım- dir. (Bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasını almamış olanlar enstitüye alınamaz.) 2 — İstanbul üniversitesinin fen fakültesinden naklen - gelecek olanlar orada okudukları sömestrelerden muvaffak olmuşlarsa, ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman Fakültesinin üçüncü sömestrelerine alınırlar. Ancak | Baytar Fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci ve ikinci sömestrelerinde | okunan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine giren- lerin Ziraat stajını yapmaları gereklidir. | 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 den yukarı ol | maz. Nihari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gösterdiği beden Kabiliye- ti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunün raporu İ lâzımdır. Bu raporlarda talebenin her türlü askeri hizmete kabiliyetli olduğu | ayrıca tasrih edilecektir. | 5 — Enstitüye yazılan talebe İki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık İ muayenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gösterdiği beden - kabiliyetini İ göstermiyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. 6 — Ziraal Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çifliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak çiflikte parasız sağlanır. (Stajyer talebenin yemesi ve içmesi de ensti- tüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez). 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde her ne 56- beple olursa olsun kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya ©e- zaen çıkarılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkında verilecek nümuneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 — Enstitüye girmek İsteyenler yukarıda yazılı rapordan başka nüfus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veya uraylardan alacakları özgidim kâğıdını, orta ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehiiyetnameleri iliştiri- lerek el yazılariyle yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafile bir- likte doğruca Ankarada Yüksek Ziraat Enstitüsü rektörlüğüne başvururlar. Talipler dilekçelerinde hangi fakülteye kaydolunmak istediklerini bildirmeli- dirler, Aksi takdirde dilekçeler hakkında bir muamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usuli dairesinde pullanmamış olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıtların ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş sayılır, Ve bunlar hakkın- da hiç bir ınuamele yapılmaz. 10 — Birinci ve sekizinci maddede yazıl: vesikalarla vaktinde başvuran- lar arasından pek iyi ve iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihlerine göre seçilirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dereceliler de başvurma sirasına gö- re alınabilirler. Aynı şerait altında liseden fen kısmından çıkacaklar tercih olunur. 11 — Cevap isteyenler ayrıca pul göndermelidirler. İ 12 — Başvurma zamanı Austosun birinci gününden Eylülün 30 uncu İ günü akşamına Kadardır. Bundan sonrâki başvurmalar kabul edilemez. (4643) (2298) Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Istanbul Şubesinden: Bay Nurettin adına yazılı D sınıfından birlik 21001 numaralı Bankamız aksiyonu kaybedilmiş olduğundan artık hükmü kalmadığı ve sahibine başka numaarlı yeni aksiyon verileceği bildirilir, (6582)