13 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

13 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

— Bunlar da nedir?.. — Kabahat bönim değil an- ne. Bir paket pa mum al dedin, ben de aldım, gelirken mumlar yağmurdan ıslarıdı, kurusun diye fırına koydum! ;, Hararet — Benim kardeşim her yerde ha- raretle karşılanır. — Çok mu severler, Hayır İtfalyeciği Kolay — Eğer deniz tutarsa ne yapâyım kaptan, - Kolay, hele deniz tutsun yapa- Cağınızı nasıl olsa yapdisınız!... Elektrik parmak Kolombiya üniversitesi profesörle- rinden biri elektrik pabmak icad et- miştir. Bu parmak o kadar hassas- | tır ki, körler her hangi bir gazete ve- ya kilabı bu parmâkla dokunarak Yazıları okuyabilirler. Küti.. Çok zor iş bu, beceremiyeceğiz. benim aklıma Ne yapsak nafile, başka bir şey geliyor. İşte oldü, hem sallanır hem uyu- rum... z Küçük Ahmed küçükken hep beşi- İ ğinde yatardı. Yanma parmak uçları- İ na basarak med hay: Küçük Ahmed Küçük Ahmed oldu. Odanın ortasında oturmağa başladı. Kardeşleri onu eğlendiriyorlardı. Da- İ ha doğrusu eğlendirmek istiyorlardı. İ © Ona sAğucuk» yaptıkları, mânasız | sual sordukları, bu mânasız sualleri- İ ne gene kendileri mânasız cevaplar İ verdikleri zaman Küçük Ahmed kızar, ağlardı. Bir gün öyle çok ağladı, öyle çak ağladı ki, yerdeki halı ıslandı, Küçük Ahmed Ahmed oldu. Bahçeye çıkar, kuşları, böcekleri, rüzgürda dalların, yaprakların kımıl- danışını İncelerdi. Bazan da oyuncak- larile oynardı. Kumlerin üstüne yazı yazar, resim yapardı. Köşe kapmaca, birdirbir, yükseğe çıkma, körebe oyunları canını sıkardı Evde oturduğu zaman da odasına | kapanır, okur, yazar, resim yapardı. Hele kardeşlerinin yanında bulunma- sını hiç istemezdi. Çünkü onlar onu hep sevip okşuyorlardı. Eğer bıraksalar, Ahmed yapayalnız yaşıyacaktı. Amma bırakmıyorlardı. Lastik — Sınıfta to- puğunu masa- nın üstüne koy- dun diye ceza almışsın. o Hiç insan ayağını masanın üstü- ne koyar mı? — Ne yapayım, lâstiğimi evde unut- muşlum, yazı silmek lâzım geldi, to- puğumda lâstik olduğunu hatırla dımi... İş — İş arıyo- rum diyorsun. | Hayvan Okuk lanmasını Obi — Tabi bıh- al rim, on sene o“ sabahın dokuzurdan zuna kadar hayvan kullandım. — Amma yaptın ha, süfüri alırın- let hangi hayvana bine: Bilmecemizi doğru halledenlerden cüye 3 lira. 7 kişiye: Perger takımı, ler verilecektir. akşamın doku- l larınıza resimde gördüğünüz simde gördüğünüz hayvanların numaralarını yazınız. yalnız bırakmıyorlardı. Kardeşlerile !' beraber oturtuyorlardı. Bu suretle elektrikten de tasarruf ediyorlardı. Ahmed şekerden fazla et severdi. Ma. Eylül-bilmecemiz! doğru halleden- lerden İstanbul Erkek Lisesi talebesi 1359 numaralı Samim birinci hedi- yemiz olan 10 lirayı kazanmış hedi- yesini almıştır. Resmimizde 6 insan görüyorsunuz: Türk, Tibetli, Arap, Eskimo, Hintli, İspanyol. 6 tane de hayvan var. Hangi mil- Hayvanlar numaralıdır. Cevap- milletleri yanlarına da re- .. Bilmecemizin hal müddeti 8 birincikânun çarşamba gününe kadardır. birinciye: 15 lira, İkinciye: 5 lira, Üçün- 1. 20 kişiye: Birer çift çorap, 20 kişiye: Fo- toğraf albümü. 10 kişiye: Muhtelif oyuncaklar. 20 kişiye: Muhtelif hediye- .. ebi değil bol bol pata! tercih ederdi. En fazla mekti. Akşamları bir yudu İ nü içer, ondan sonra bir dilim ekme- gi seve seve yerdi Ne söyler: böyleydi işte. Bir kabahat yapacak olursa: — Ahmed dikkat et, sana şeker ve yemiş veririz derlerdi. Yaramazlık edince babası kutu karamelâ yedirirdi Uslu oturduğu zaman, eline bir di- lim ekmek verirler, bir odada yaln bırakırlardı ayda etmedi. Ahmed Ahmed uslu bir çocuktu, Söz dinler- di. Gün geldi, Ahmed büyüdü. Büyür Ahmed oldu, Babası: — Artık evlenmelisin, dedi, Ahmed evlendi, birçok çocuğu oldu. Çocuklarına ceza olsun diye şeker ye- dirir, onları bir alay arkadaşlarla oy- natırdı. Çocukları münasebetsiz şeyler yap mağa başladılar. Onlar şeker seviyor- ler, yalnızlıktan hiç hoşlanmıyorlar- dı. Ahmede çocuklarından bahsedildiği zaman göğüs geçirir; — Ah bu zamane çocukları?,. der, Beyazlar gg. Bazı insanlar >. vardır, kaşlar rı, — kirpikleri; saçları plâtin rengi beyaz- dır. Göz kapak- larının okenar- ları (o kırmızı- dır. Gözleri uzağı hiç gör- mez. Zenciler. de de böyle be- yaz kıllı insanlar vardır. Bu bir has- talıktır, bu hastalık bazı hayvanlar- l la nebatlarda da bulunur. İptidal kabilelerde böyle beyaz insanlar mu- kaddes sayılır. Fildişi — Bana ha Ws fildişi sattığın sahteymiş. — Kabil de- Hil O fildişini ben kendi elim- le filden söküp aldım... Amma fil şey ona bir | diye Statistik Kraliçe Eli- k 6 ncı taçgiy me merasimine mekteb — tale- © İ belerinin işti raki temin edilmişti. Törende tam 47 bin talebe mevcuddu. Bu 47 bin İ talebeden ancak bir tek kişi hasta İ olduğundan merasime gelemedi. 47 İ binde bir tek hasta İngiltere için övünülecek hadisedir, Güneş Melbornda büyük harpte ölenlerin : hatırası olarak di- | kilen âbideyi güneş yalnız senede bir kere, 11 teşrinisani günü aydın- latır. Avustralyada ER İngiltere posta idaresi 1935 yılın- da 7,000,000,000 mektup dağıtmıştır. Posta idaresinin kârı 13,000,000 İngi- Viz lirasıdır İskelet Antropolojist doktor Hardika Alas- kada, 2000 senelik bir kafatası bul- du. Bu kafatasına ameliyat yapıl mıştır. Demek ki bundan 2000 sene evvel operatörlük mevcutmuş! Buml. Haydi. bakalım çocuklar ben hazi- rım, gidip maytap yakalım. il e) “ âLİ Merak etme, bahçedeyiz, maytap- ları yakıp bitirince geliriz. Aman ne güzel yanıyor baba, yıl dız yıldız ..