13 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

13 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

LE EYİ AKŞAM Sahife 9 Mis Kaliforniya seçildi Müsabakaya girenler tabur halinde şehrin sokaklarında gezdiler Birinciliği kazanan Mis Randele derhal sinema şirketleri gel ve teklifler yapıldı Müsabakaya giren genç Amerikada Kaliformiya eskidenberi güzel kadınlarile şöhret kazanmıştır. Onun için orada güzellik kraliçesi se- çildiği zaman yapılan rasesim milli bir mahiyet alır. Los &£gelas civarın- da Venediğ kasabasında her sene «Mis Kaliforniya» büyük merasimle seçilir. Seçime iştirak etmek isteyen kızla- rın ressamlara modellik yapmak ve ar- tist olmak gibi mesleklere mensup ol- mamaları ve bir de evli bulunmamala- |memek kabil değildir, diyen olabilir. Fa- kızlar hakem heyeti karşısında Müsabakada kazanmak için birinci şart tebessüm etmesini bilmektir. Onun için, müsabakaya girenlerden biri harlce çıkarıldıkça geride kalan- ların gülümsemeleri daha ziyade ar- tar. Namzedlerin endamları sağdan, sol- dan, önden ve arkadan hakemler tara- fından derinden derine tedkik olunur. Bu hakemlerin vazifelerine gıpta et- rı lâzımdır. Bu seçimde kraliçe ilân edi-| kat, iş hakikatte böyle değildir. Çün- lecek güzel kız için artık şöhret kazan- | kü namzedler arasında yalnız biri ka ma yolu açılmış demektir. «Kraliçe» az zaman sonra sinema ar- tisti olur, Kraliçeliğe namzed olan kızlar Ka- liforniyanın ezeli güneşi altında sıraya dizilirler ve güzel endamlarını hakem- lerin tenkid nazarlarına arzederler.: Çünkü | zanacağı için hakemlerin kazanamı- yan nanizedlerin küfürlerini eyvelin- den kabul etmeleri lâzımdır. Bunun- la beraber, «Ben onları yukarıki re- simde görüldüğü kıyafette karşımda muayene etmek fırsatına nail olayım da varsın sonra arkarıdan İstedikleri kadar küfür etsinler» fikrini güden de olabilir, Kaliforniyada her sene yepilan bu güzellik müsabakasının sonunda ka- zanan kız önde olmak üzere, bütün namzedler tabur halinde Venedig 50- kaklarında dolaşırlar ve halk tarafın- dan şiddetle alkışlanırlar. Bu sene yapılan seçim çok hara retli olmuştur, Seç üze yakın gü- zel kız iştirak etm Birinciliği Mis Phyilis Randel kazanmı ıştır. Yeni kra- Miçe 21 yaşında ve hakikaten çok gü- zel ve çok sevimlidir. Kendisine sine- ma şirketleri tarafından derhal teklif- ler yapılmıştır. Rus profesörü Vorobieff öldü Leninin ölüsünü elan diri gibi bulunduran adam 1924 de vefat eden Leninin ölüsü- nü tahnit eden Rus profesörü Vorobi- effin vefat ettiği Moskovadan bildiri- yor. Pravda gazetesi Rus profesörünün vefatı hakkında diyor ki: «Bu büyük ziyadan dolayı bizi mü- teselli eden bir nokta varsa o da Voro- bleffin başladığı eserin talebesi tara- fından devam ettirileceği kanaatidir.» Kırmızı bir granit mezarda bulunan Leninin ölüsü hâlâ her hafta binlerce kişi tarafından ziyaret edilmektedir. Worohleffin metoduna göre tahnit edi Up bugüne kadar muhafaza edilebi- len yegâne ölü Leninin ölüsüdür. Bu metodun sırrı gayet gizli tutulmakta- dır. Profesör Vorobleff evvelâ Leninin ölüsünü canlı vaziyette imiş gibi gös- termek için yalnız üç aylık bir tedbir almıştı. Fakat aylar senelere münka- Hip olduğu halde ölünün vaziyeti bo- zulmayınca bazı yeni tedbirler saye- sinde cesedin ebediyen o halde kalabi- Iceği kanaatine varmıştı. Bunun için lâhd içerisindeki hara- ret derecesini daima 50 - 60 derece Fahrenheitde tutmak lâzım gelmekte. dir. Bundan dolayı ziyaretçilere gün- de ancak bir kaç saat gösterilmekte. dir, Cam mahfazanın içindeki hava- nm da tamamile kuru bulundurulma- # icab etmektedir. Leninin ölüsü bugün de hayreti mu- cip olacak surette canlı Lenine ben- zemekte ve bir ölü değil, hasta bir adam olduğu hissini vermektedir. Ölü- yü kırmızı granit mezarın büyük ka- pısında ve içerideki cam mahfaza önünde gece ve gündüz nöbetçiler bek» lemektedir. İzmir mektupları o işi hızla İzmirde bataklık kurutma yürüyor Karşıyaka ve bostanlıda şimdi | osivrisinekten eser kalmadı İzmirin umumi görünüşü İzmir (Akşam) — İzmir ve civa- | rnda bulunan bataklıklar 625,000 | metre murabbaı genişliğinde idi, beş | yıldanberi belediye, kendi ovesaltile şehirden toplattığı moloz ve süprün- tüleri bataklıklara dökmek suretile bunun 225,000 metre murabbaını ku- Tutturmuştur. Şehirde bulunan kü- çük bataklıklar bu suretle tamamen kurutulmuş, sıra İzmir civarındaki büyük bataklıkların kurutulmasına gelmiştir. Fakat bu bataklıkların ku- Tutulması çok mühim bir paraya mü- tevakkıf olduğu için belediye bütçe- sinden ayrılacak tahsisalla bu mü- him işin başarılmasına imkân yok- tur, onun için devlet yardımı isten- miştir. lıklar arasında nli bataklığı mü- düzleri bile siv- himdir, Evvelce risinekten ve Bostanlı halkı, şimdi yatabiliyor. Bu bataklık kurutulma- dan Bostanlıda bir günde malarya- dan dokuz kişinin öldüğü görülmüş- tür, Karşıyaka civarında Çiğlide çok geniş bir bataklık vardır. Bunun ku- rutulması çok mühim bir paraya mü- tevakkıf olduğu için sıhhat ve içti- mai muavenet vekâleti, Karşıyaka- yı sıtma mücadelesine almıştır. Ya- kında İzmirin de sıtma mücadele mıntakası içine alınacağı Ankara- dan gelen haberlerden” ânlaşılmıştır. Arazi tevziatı Dikili, Balçova ve Selçuk havali- sinde bulunan metrük ve hazineye aid kıymetli arazi göçmenlere ve yer- li halka tevzi edilecektir. Bu arazi- nin kadastro tahririne yakında baş- İanacaktır. Lâzım gelen hazırlıkları yapmak üzere kadastro fen müşaviri rahatsız olan Karşıyaka | cibinliksiz | İ rilecek ve göçmenler B. Halid Ziya, Ankaradan şehrimize gelmiştir. Topraksız halk, kısa bir zamanda toprak sahibi olacaktır. Tütün satışları Ege mıntâkasında bu yıl istihsal edilen tütünlerin 17 milyon kilosu, Amerikan tütün kumpanyalarile Türk tütün Limtet şirketi, inhisarlar ida- resi ve tütün tüccarları tarafından satın alınmıştır, Son zamanda tütün Piyasasında bir durgunluk göze çar- pıyordu. Bundan Amerikan tütün kumpanyalarının fiati düşürmek için aralarında anlaştıkları hakkında ba- zı şayialar ortaya çıkmıştı. Şimdi tü- tün piyasasında satışlar gene hara- retlenmişse de fiatler eskisine naza- ran düşüktür, İlk fiatler 80 - 90 ku- ruş arasında idi. Şimdi 50 - 70 ara- sındadır, İskân isleri Vilâyetimizde iskân edilmek üzere Bulgaristan ve Romanyadan getiri- len göçmenler için muhtelif köyler- de (750) ev inşa edilmektedir. Bu ev- lerin İnşaatı ayın sonuna kadar biti- derhal iskân edilecektir, Göçmenler kış bastırma- dan evlerine yerleştirilmiş olacaklar» dır, Bergamada esrar kaçakçılığı Yedi buçuk yıl hapse ve o kadar müddetle emniyeti umumiye nezare- tinde bulundurulmağa mahküm edi- len, Bergamada oluran Sivas - Azizi- ye kazası halkından Ali oğlu Nuri- nin esrar kaçakçılığı yaptığı ve mü- him mikdarda esrarı umumhane ka- dınları vasıtasile satlırdığı anlaşıl- mış, kaçakçılık bütün delillerile tes- pit edilmiş, failleri yakalanarak ad- liyeye verilmiştir. Tirede kız kaçırma Tireden İğridere köyünde bir kız kaçırma vakası olmuştur. Çayır mev- kiinde anası Ümmi ile dan tarlasını bekliyen 15 yaşında Ayşe, Mehmed oğlu Salih ve arkadaşı Mehmed Dö- ne taraflarından kaçırılmıştır. Vaka failleri zabıtaca, yakalanmıştır. Balıkesirde yeni hükümet konağı Cumhuriyet bayramında açılış töreni yapılan yeni hükümet konağı Balıkesir (Akşam) — İnşaatı ikmal edilen büyük hükümet konağının açılış töreni cumhuriyet bayramında yapılmıştır. Bir sene evvel eski vali B. 8. Gündoğan tarafından temeli atılan binayı, yine yapıcı ve başarıcı vasıflarını nefsinde toplıyan valimiz Etem Aykut açmıştır. Bina çök güzel ve konforludur, | | | | |