13 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

13 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

13 Teşri AKŞAM 4 1937 Mili menfaate uyma-| yan şahsi menfaat kabul edilemez (Baş tarafı 1 nci sahifede) yaln: rine en md Mülkiye ediyoruz: sarı bütün la devlete m. bi liberal bir memle- kazanan harb endüs- mayelerle i kârlarını bir k mişti, Fransa ket milyonlar trisini nasyonalize elti. Amerika memleketinde Win Roos nfaa- | mily velt enfaatler te feda ettirmek için mu mücadele etti Kemalist rejim, Celâl diği gibi sermu hakkını, ferdi t şebbüs v hakkını, hattâ mu- tavass Fakât bu haklar eski liberal ekonomi zihniye- tinin. kabul edebildiği. «hududsuz bilhassa i devlet Devletçi rejimde lecek nokta, idari elinde bulunan devlet kuvvet ve vesayetile tifade edebilmek emeline hiç kimse- nin düşmemesidir. Bu mücadelede bütün millet hükü- metle beraberdir, ecmeğdin Sadak Hatay işleri (Baş tarafı 1 nci sahifede) dostum olan Suriye baş veziri Mür- dümün İstanbulu ziyaretini İadedir. Bu arada bir anlaşma müzakeresi yapılacağı asılsızdır. İş bankasının Hatay şubeleri pek yâ- kında açılacaktır. Banka Hatay çif- çişine, ticarete geniş mikyasta kredi» ler açacaktır.» Türk Fransız münasebatı R. Numan Me glu Türk - Fransiz münasebatır da derek demiştir ki: — Türk - Fransız münasebatı Ata- | türkün son nutuklarında işaret bu- Yurdukları yolda yürümektedir. Mü- hasebalımız gittikçe döstane marize- | ra arzediyor. Kont de Marteli Tetim de bu dostluğun İnkişafını gösteren keyfiyettir. Eminim ki istik- Belde Fransa “ile dostluğumuz daha İlerliyecek ve aramızda emsalsiz bir İeşriki mesai teessüs edecektir. Kont de Martelin yüksek şahsiyeti bu neti- cenin İstihsalinde büyük bir âmildir.; Hatay intihabatını Kontrol edecek | olan Milletler cemiyeti heyeti Beyru- | ta şlir. Maber verildiğine göre 'Türk - Fransız ve Sosyete murahhas- ları arasında müzakerelere başlana- bühse- caktır. Heyet ayın on beşine doğru | Hataya dönecektir. B. Numan Menemencioğlu dün Lübnan ricalini ziyaret etmiş ve bu ziyaret iade edilmişti Sigortalıların hukuku korunacak Bu maksatla bir kanun lâyihası hazırlandı Bir müddettenberi Ankarada bu- lunan milli reasurans müdürü B. Re- fi Bayar şehrimize dönmüştür. Mili reasürans müdürü Türkiyenin ds beynelmilel sigorta işlerine karışma sını temin maksadile temaslarda bu- Tunmak üzere bir aya kadar Avrupa» ya gidecektir. Memnuniyetle haber aldığınmza göre, sigortalıların hukukunun ko- runması hakkında yeni bir kanun hazırlanmıştır. Bugünlerde Meclise sevkedileceği haber verilen bu kanun sigortalılar için çok mühimdir. Hü- kümet sigorta işlerile yakından alâ- kadar olacak, hattâ sigortalılar için teahhüdlere - girişecektir. Bu sayede hiç kimse sigortalanmaktan kork- mıyacak, çünkü her hukukunu hü- kümet gözetecektir. Devletin bu şekilde sigorta işlerine karışması, sigorta kumpanyalarının da devlete karşı garanti göstermesi- ni icab ettirmiştir. Şirketlerin göste- recekleri . senelik garantiler İleride yapılacak -hesaplar neticesinde tes- pit edilecek ve bu garantiler her öe- ne tedkik edilerek ve lüzum görülür- Brezilyadan kaçan mebuslar (Baş tarafı 1 inci sahifede) den bahisle «ki tilâçlar bunur diy Petit Journal karşı iki sen beri giriş afhasını ikaml | İ me n Ame- açmıştır. zsa Buenos eseri mahvolacak ve ka bir emrivaki karşi- s yazıyor: ancak çin endişebahş şimdi tehlike yüyordu eenubi olub hattâ Amer leşmekte- etmi, dir, Amerika Brezilyanın dahili rine karışmıyacak | Hariciye Amerika» ını teyid etmiştir. ba da faşist olacak mı? ana 12 — Küba mebusan mec- 4zası, Kübanın da | kendisine örnek ittihaz etmesi korkusunu izhar etmişlerdir. Bununla barebar yeni intihab kanu- nu projesi kabul "edilmiştir. Mebusan meclisi âzasının yarısını tecdid için 15 şubatta kısmi inlihabat yapıla- caktır. Brezilya maslahatgüzarının tebliği Brezilyanın Türkiye maslahatgü- zari B. Albeida Brezilya ahvali hak- kında bize şu tebliğde bulunmuştur: «Siyasi vaziyetin heyecanlı bir şe- kit alması üzerine hük ri kuvvetler, tulie Vargas nin idaresini eli uretle İlete karşı tam mesu- ti deruhde etmesini istemişlerdir. sumhur bu temenniyikabul et- | mi, Bir İngiliz nazırı (Baş tarafı 1 nci sahifede) fax'ı görmekle bahtiyar olacağımı İş- rab etmiş ve lord Halifax da B. Hitle- rin davetini kabul etmiştir. B. Eden memnun olmamış Londra 12 — Nazırlardan lord Ha- Mfax'ın bugünlerde Berline seyahati fikri siyasi hattâ hükümet maha- flinde (şiddetli bir hoşmudsuzluk uyandırmaktadır. Parlâmento mahs- filinde söylediğine göre lord Hali- fax'ın seyahati, Brükselde bulundu- ğu sırada B, Edenin haberi olmaksı- zın kararlaştırılmıştır. B. Eden bunu öğrenir öğrenmez, tasvib etmediğini derhal Londraya (bildirmiştir. nı membadan sızan haberlere göre bu hadiseyi halletmek için dün ak- şam Brüksele bir memur gönderi miştir. B. Edenle yakından temasta bulu- nan bir zat, B. Edenin hiç haberi ol- madan harici meselelere temas edil- mesi şayanı esef olduğunu söylemiş- tir Westminster mahafllinde hâkim olan kanaate göre B. Chamberlsin harici siyaselinde günden güne ehem- miyet kesbeden şahsi bir rol oynamak- ta ve bu teşebbüsünün, ideolojik mü- lâhazala değil, münhasıran fili vazi- yete istinad ettiği ve bu halin Başve- kil ile B. Eden arasında bir rekabet Ay- | teveccüh | İ pazar günü sant 10 dü Eminönü Kalke- YENİ NEŞRİYAT UYANIŞ defterinden er (Kerime e meleket Ara sırada “ıkrakı Ülkü Halkevleri Der; in gisi güsteren şeffaf bir kâğıd Rıfkı Ataym 14 üncü cumhur- yudönümü dığı içli ve heye- il Atatürkün. | 1 bulmuştur. Nöbetçi eczaneler Şişli: Pangaltıda Nargileciyan, Tak- «im: Limonciyan, Beyoğlu: Istkiği caddesinde Dellâsuda, Tepebaşında Hüznü Galata: o Hüseyin Kasımpaşa yyedi, Hasküy: Eminöni Hüsmü Onar, Heyi Halk, Büyükada: Halk, Fatih: Şeh- zadebaşında Asaf, Karagümrük : Mehmed Fuad, Bakırköy: İstepan: Sarıyer: o Asaf, Tarabya, Yeniköy, Emirgün, Rumelihisarındaki eczane- ler, Aksaray: Ziya Nuri, Beşiktaş , Fener: alatia Merkez, Beya- ; Cemil, Kadiköy: İskele caddesin- Botiryadis, Yeldeğirmeninde Üç- Küçükpa- Kinyoli, las, Alemdar; Ankara Eşref Neşet, Şehremini Ahmed HH: BORSA 1ğ/11/997 (AKŞAM KABANIŞ FİATLERİ) © ESMAM ve TAHVİLÂT İstikran 9450| Türkiye Cum- © 96 dahili huriyet Merkez 1933 istikraz Bankam Ünitürk 1 Anadolü H. 2510 5 Telefon 723 : : Mümessil. I sera ” Mz) Giçmente 1110 Sn | İttihad Değir- 1250 İş Bankası (10,10) enleri » hamiline 1020! Şark Değir o 045 > Müessis Oo 75) merleri Para (Çek fiatleri) Paris MM) Sotya 642050 Takı. en) Prag 21525 Yi Berlin 16,50 Nev York 105) yendi 1268 Milâno 152186) Belgrad 34,59 Atina 3102 pi Cenevre 34582 ei İM Brüksel 47LS8İ Bükreş (o 1086615 Amesterdam 14487) Moskova | 2857. KONGREYE ÇAĞIRMA Türkiye | san'at mektepleri cemiyeti Başkanlığından: İ ci teşrin pazartesi günü âzamızın ek- serisi gelmediğinden teşrinisaninin 14 cü vinde kongre içtima edeceğinden âzeyı Kiramın teşrifleri rica olunur. 16/11/687 Beyoğlu Halkevinden: 1 — salı günü saat 1830 da Evimizin Tepebe- sındaki merkez binasında bay İsmail Ha- imi Danişmend tarafından «Osman Gazi- sebi» mevsuunda Konferans verile- ki 3 — Bu konferansa herkes gelebilir. Gaz ocağındaki teneke dev- rildi, bir ana oğulun birçok yerleri yandı Üsküdarda Hacı Muti sokağında mevcud olduğu hakkında hariçte do- Yaşan rivayeti teyid mahiyetinde ol- madığı ilâve edilmektedir. İtalya ile müzakere Londra 12 (A.A) — Sabah gaze- teleri, İngilterenin Roma büyük el- çisile İtalya Hariciye Nazırı arasmda dün yapılan mülâkatta, İngiliz - İtal- yan yaklaşması bahsinde müzakere- lere başlanması ihtimallerinin mev- zwu bahis edildiğini bildirmektedir. «Timesş diyor ki: İtalyan mahafi- inin fikri, İtalya ile İngiltere ara sında müzakerelere, başlanması için havanın çok müsait bir vaziyete gir“ miş olduğu merkezindedir. «Daily Mail» diyor ki; Bu mülâkat, neticesine göre, B. Chamberlainin, Avrupa meseleleri ve İngiliz - İtalyan münasebetleri hakkında, B. Mussoli- | #e yenilenecektir, niye bir mektub göndermesi pek muh- 18 numaralı evde oturan bayan Muaz- Sonbahar geldi, havalar soğudu. Ufak bir üşütme başınıza büyük bir hastalık çıkarabilir. Bunun için derhal bir ALINIZ. Afelıkan sonra Bütün ağrılardan Kurtuldum— NEZLE - GRiP - BAŞ - DiŞ ve ROMATİZMA İcabında günda 3 kaşe alınabilir. Taklitlerinden (sakınınız ve israrla SEFALİN isteyiniz. 1 lik ve 12 lik ambalajı vardır. Sinemalar, Birahaneler, Lokantalar, Oteller, Fabrikalar, Yazıhane ve Mağazalar İçin: MODERN HAVA TESİSATI Havayı ısıtma, eölubeti giderme ve harareti otomatik #yar stmek cihazları ve yaneenireri 40 Senelik tecrübe) 4. A JOHN A. G. ERPURT, DEYTSEMLAND Satış yeri ; İstanbul Kurukahveci Han 24 DEJÖ OİYARMATİ: Ter 21187 : aj: , İktisat Vekâleti İç dairesi 3 ncü bölge âmirliğinden: İş kanununun hükümleri şumulüne dahil tutulma tasnifini bildiren teb- Hönameyi alp da âmirliğimize göndermekle mükellef bulundukları imzalan- mış kısmını imzalı olarak iade etmeyen ve 11 Teşrinieyvel tarihinden itibaren saisinin günlere taksimi şeklini dairemize bildirmeyen iş sahiplerinin bu mü- saisini ngünlere taksimi şeklini dairemize bildirmeyen iş sahiplerinin bu mü- kellefiyetleri 20/11/1937 tarihine kadar yerine getirmeleri ve aksi takdirde haklarında kanuni takibata geçileceği ehemmiyetle. İlân olunur. (7670) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU İkinci keşide 11/Birincikânun/937 dir. Büyük ikramiye: 40.000 liradır... Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık büyük ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyan- goya iştirak ediniz... Haliç vapurları işletmesinden: 15 İkinciteşrin 1937 tarihinden itibaren işletme tarifesi değiştirilmiş ve” yeni tarife iskelelere asılmıştır. (7671) zez gazocağında bir teneke su ısıtmak- ta iken iki yaşındaki oğlu Turan her nasılsa tenekeye çarparak devirmiş» dir. Bu devrilme neticesinde çocuk karnından; anası da el ve kolların dan tehlikeli şekilde yanmışlardır, Hadiseden haberdar edilen zabıta memurları ana oğulu Haydarpaşa hastanesine yatırmışlardır, Mısırda TAHIYYEMUHAMMED İstanbul Belediyesi Merkoz hal müdürlüğünden: deki teminatı iade edilerek ilişiği kesileceğinden mezkür sergilerden alacaklı müstahsil varsa evrakı müsbiteleriyle birlikte nihayet 14/12/937 tarihine kar dar idaremize müracaatları lüzumu ilân olunur, (1688) ÇAĞLAYAN Gazinosu filimlerini ikmal edip memleketimize dönen Meşhur film yıldızı Zİ Her akşam seanslarına devam etmektedir,